Východiská súčasnej reformy v predprimárnom vzdelávaní a legislatíva. Poslanie a funkcie materských škôl.
Seminárna práca3 s. / - roč. / doc
Predškolská pedagogika, primárne vzdelávanie, súčasná reforma...
Štát určuje základné zásady podľa ktorých sa riadi a organizuje školská sústava. Školský systém v každej krajine je výsledkom dlhodobého vývoja.
Typy a druhy škôl tvoria školský systém:
a) predškolské zariadenia – materské školy
b) základné školy – prvý a druhý stupeň
c) stredné školy – gymnáziá, stredné odborné školy a konzervatóriá, stredné odborné učilištia a strediská praktického vyučovania
d) vysoké školy
e) zariade...
|
|
0,1 |
5x |
|
Rozdiely medzi chlapcami a dievčatami
Seminárna práca5 s. / - roč. / docx
Rozdiely medzi chlapcami a dievčatami
V každodennej interakcii v triede učiteľky/lia rozdeľujú žiakov na chlapcov a dievčatá. Napriek tomu, že sú chlapci aj dievčatá vzdelávaní spoločne, nedostáva sa im v škole rovnaký výchovný obsah. Stereotypné presvedčenie učiteľov/liek o odlišnosti chlapcov a dievčat sa vytvára ako úhrn empirických skúseností a mýtov. Zahrňuje predstavy o rozdielnych schopnostiach, odlišnom postoji k práci a sklonoch k určitému spôsobu reagovania dievčat a chlapcov. Od diev...
|
|
0,1 |
1x |
|
Funkcie voľného času
Prednášky1 s. / - roč. / doc
Funkcie voľného času:Výchovno-vzdelávacia funkcia so zameraním na rozvoj inteligencie (jazyková, priestorová, telesno pohybová, muzikálna, logicko matematická)Sebarealizácia v oblasti potrieb a záujmov (v oblasti potrieb – fyzilogické, poznávacie, sebahodnotenia a sebaaktualizácie, lásky a priateľstva, uznania a úspešnosti) ( v oblasti záujmov – technická záujmová činnosť, prírodovedná záujmová činnosť, kultúrno umelecká ZČ, spoločensko vedná ZČ, športová a turistická ZČ)
Sociálna funkcia (so...
|
|
0,1 |
1x |
|
Podmienky integrácie
Seminárna práca1 s. / - roč. / doc
Stručný prehľad podmienok integrácie...Všeobecné: pozitívny prístup všetkých zainteresovaných, kooperácia školských inštitúcií, zdravotníctva a sociálnych služieb, rozhodnutie o integrácii a súhlas rodičov, ale i osveta a informovanosť majority, individuálny prístup k žiakom zo strany učiteľovPsychologické: psychologické poradenstvo, školský psychológ, psych. Diagnostika žiaka, stimulačné programy, relaxačné výcviky, priebežná diagnostika...
|
|
0,1 |
0x |
|