Vypracované otázky na Základy udržateľného poľnohospodárstva
Vypracované otázky27 s. / 3. roč. / doc
1. Základné dimenzie trvalo udržateľného rozvoja a trvalo udržateľných poľnohospodárskych systémov
I. verzia:
Environmentálna (ekologická) dimenzia - sa sústreďuje na zachovanie rôznorodosti podmienok a foriem života na Zemi. Základom je usmernenie ľudských aktivít v krajine s potrebou rešpektovania limitov únosnosti ekosystémov.
Ekonomická dimenzia - súvisí so zachovaním efektívnosti výroby a dostupnosti spotreby. Hoci hlavným cieľom ekonomiky je dosahovanie ziskov, zisky aj náklady musia z...
|
|
0,4 |
36x |
|
Botanika - vypracované skúškové otázky
Vypracované otázky43 s. / 1. roč. / zip
1. Chemické zloženie bunky:Bunka sa skladá z viacerých látok - zlúčenín:1. Prvky v bioplazme:a) biogénne prvky: C, H, N, O, F, Na, K, Ca, Mg, Sb) mikroelemnty: B, Zn, Co, Mn, Fe, Cu, F, Al,, Si, Br, I2. Bielkoviny:- 45 - 50% protoplazmatickej hmoty tvoria bielkoviny- sú súčasťou základnej cytoplazmy, integrálnou zložkou všetkých bunkových organel- v spojení s inými látkmi ( lipidmi ) tvoria biologické membrány- s amínokyselinami ako sú amínoskupiny NH2 a karboxylové skupiny COOH sa spájajú do p...
|
|
0,8 |
26x |
|
Ochrana a tvorba životnéha prostredia
Vypracované otázky34 s. / 1. roč. / zip
Vypracované otázky na skúšku Ochrana a tvorba životného prostredia na fakulte FAPZ.
1. Čo rozumiete pod pojmom životné prostredie podľa zákona č. 17/1992?
Zákon č. 17/1992 Zb. o životnom prostredí uvádza: „ŽP je všetko, čo vytvára prirodzené podmienky existencie organizmov, včítane človeka a je predpokladom ich ďalšieho vývoja“.
2. Čo rozumiete pod pojmom environment a environmentológia?
V súvislosti s potrebou riešenia celosvetových (globálnych) problémov životného prostredia nahrádza sa po...
|
|
0,1 |
44x |
|
Príčiny a spôsoby regulácie hydrofyzikálnych vlastností pôdy
Semestrálna práca14 s. / 1. roč. / pptx
Hydrofyzikálne vlastnosti - Pôdna Voda- vyskytuje sa v prevzdušnenom pásme (zóna aerácie), kde sú póry vyplnené vodou a vzduchom (pôdny vzduch). Je to v podstate roztok obsahujúci malé množstvá organických a anorganických látok. Ich koncentrácia je však taká nízka, že vlastnosti roztoku sú blízke vlastnostiam vody.Zdroje podzemnej vody- Gravitačná pôdna voda - jej pohyb a účinky sú podmienené prevažne pôsobením zemskej príťažlivosti. Vzniká pri vsakovaní zrážok do zeme a preteká prevzdušneným pá...
|
|
0,9 |
0x |
|
Základy agrochémie - vypracované
Vypracované otázky34 s. / 2. roč. / doc
Vypracované otázky na skúšku zo základov agrochémie
|
|
0,7 |
17x |
|
Fyziológia živočíchov - kompletné materialy k predmetu a skúške
Testy350 s. / 2. roč. / zip
1.Predmet a ciele fyziolog.živočíchov:fyziologiou je vo vseobecnosti mozne definovat ako vedu o procesoch zivych systemov,studujucu vykony a funkcie organizmov. Jej ulohou je poznat a pochopit podstatu tychto procesov,stanovit priciny,ktore ich sposobuju,odhalit vzajomne suvislosti a zavislosti medzi jednotlivymi dejmi. Fyiologia je fnkcna veda,ktora vo svojich zaveroch vychadza z vlastnych experimentalnych pozorovani,ale tiez z poznatkov morfologickych disciplin a biochemie. Jej najdolezitejsou...
|
|
44,1 |
41x |
|
Výživa zvierat - Kompletné materiály na skúšku a ťaháky
Vypracované otázky57 s. / 2. roč. / rar
Ukážka z vypracovaných otázok:1. Čo je úlohou výživy zvierat a ľudíÚlohou výživy je prostredníctvom krmív privádzať do organizmu HZ základné organické, anorganické živiny a špecificky účinné látky, ktoré zabezpečia potrebu živín, nielen na zachovanie života, ale aj na rast, ich dobrý zdravotný stav a reprodukciu a úžitkovosť.2. Čo sú živinyZákladom výživy zvierat sú biologické zlúčeniny, ktoré voláme živiny. Sú chemicky definované látky potrebné k výžive zvierat, ktoré slúžia na udržanie vlastný...
|
|
0,3 |
29x |
|
Morfológia stavovcov - ťaháky, prednášky, svaly a kosti
Ťahák17 s. / 1. roč. / zip
V temo projekte najdete vsetky potrebné materialy na skušku z Morfológie stavovcov.Takto vyzera jednoduche rozdelenie svalov:- Svaly brucha: štvrohranný bedrový,priamy brušný, vonkajší šikmý, vnút.šikmý, priečny brušný.- Svaly hrudn.konč:LOPATKy: nadhrebenový,podhrebenový, deltový, velký oblý, malý oblý, podlopatkový. - RAMENO: dvojhlavý ramennýramenný, zobákovitý,trojhlavý ramenný ,napínač predlaktovej fascie,laktový sval. Svaly chrbta:trapézovitý, plecovobočníkový, najširší chrbtový sval, koso...
|
|
43,7 |
32x |
|
Agrochémia - materiály ku skúške, prednášky a ťaháky
Ťahák42 s. / 1. roč. / zip
Ukažka z materialov k stúdiu:Agrochemický význam uhlíka, kyslíka a vodíka a ich kolobeh v systéme pôda- rastlina- zviera- človek-charakteristika uhlíka:-je základným prvkom všetkých organických látok a tým aj všetkých živých organizmov-v porovnaní so všetkými prvkami vytvára najväčšie množstvo zlúčenín-zlúčeniny uhlíka sú aj jedným zo základov svetovej energetiky( fosílne palivá )-uhlík je typický nekovový prvok-v elementárnom stave sa vyskytuje v 3 základných modifikáciách :a)tuhá- najmäkší ner...
|
|
0,1 |
19x |
|
Genetika - príklady, teória, interakcie génov
Študijný materiál40 s. / 1. roč. / zip
Učebná pomôcka je určená pre študentov AF, predovšetkým pre odbory zootechnický, všeobecné poľnohospodárstvo a vedecká výživa ľudí.Zbierka príkladov je rozdelená do 8 tematických oblastí, ktoré sú obsahovou náplňou výuky genetiky na KGPB AF SPU.Príklady a ich vzorové postupy riešenia boli vybrané s aplikáciou väčšinou na živočíšne modely a človeka.Cieľom predloženej zbierky príkladov z genetiky je prostredníctvom ich riešenia, logického myslenia, preniknúť k jadru poznania genetických javov a zá...
|
|
22,4 |
4x |
|
Poľovníctvo 1 - kompletné materiály na skúšku
Vypracované otázky29 s. / 2. roč. / zip
1. V čom spočíva význam poľovníctva ? -je definované ako súhrn činností zameraných na zachovanie, zveľaďovanie, ochranu a optimálne využívanie genofondu zveri ako prírodného bohatstva SR. Je súčasťou tvorby, ochrany a využívania životného prostredia a nesmie narušovať racionálne obhospodárovanie lesa a poľnohospodárskej pôdy. 2. Vysvetlite hospodársky význam poľovníctva.Základným výrobným prostriedkom poľovníctva sú stavy zveri. Výrobky sú divina, kože, kožušiny, trofeje. 3. Kedy vznikla prvá ce...
|
|
0,1 |
27x |
|
Čeľaď: Ranunculaceae (iskerníkovité) - prezentácia
Prezentácia8 s. / 1. roč. / pptx
Prezentácia na botaniku 1.roč ZS u Eliaša.•Trváce aj jednoročné byliny, polokry a liany•Obojpohlavné kvety•Kvety pravidelné (iskerník) aj súmerné (prilbica), dlaňovito delené•Apokarpné gynéceum - vznikajú plodstvá •Plody : nažka, mechúrik •Veľa druhov obsahuje jedovaté zlúčeniny - glykozidy alebo alkaloidy•Výskyt : mierne a studené pásmaRanunculus acris - Iskerník prudký•Trvalá rastlina•Žlté lesklé, obojpohlavné kvety, strihané listy•Vo väčších počtoch kvety vytvárajú metlinu•Plody - nažky•Jedov...
|
|
0,9 |
0x |
|
Ochrana a tvorba životného prostredia - taháky na ciastkove písomky
Ťahák4 s. / 1. roč. / zip
V nariadení vlády sa uvádzajú tieto hodnoty: pitná voda1.Medzná hodnota(MH) pod. k. r.: hodnotu ukazovateľa pitnej vody, ktorej prekročním stráca voda vyhovujúcu kvalitu v ukazovateli v ktorom bola prekročená. Prekročenie medznej hodnoty je možné len na stanovený čas na základe kladného posudku príslušného orgánu na ochranu zdravia. 2. Najvyššia medzná hodnota (NHM) pod. k. r.: hodnotu ukazovateľa kvality pitnej vody, ktorej prekročenie vylučuje využitie vody ako pitnej. 3. Indikačná hodnota (IH...
|
|
0,1 |
9x |
|
Energetické plodiny
Študijný materiál54 s. / 3. roč. / doc
1 POĽNOHOSPODÁRSTVO - KLIMATICKÉ ZMENYČasový priebeh životných prejavov rastlín (fenofáz) ovplyvňuje hlavne teplota a voda. Zmeny teploty, úhrnov zrážok, ale aj iných faktorov prostredia menia nástupy fenofáz a tým i dĺžky fenofázových intervalov a celých vegetačných období. V južných oblastiach SR sa očakáva predĺženie veľkého vegetačného obdobia (teplota >5 °C) až o 50 dní (20 %), v severnejších oblastiach až o 40 dní (24 %) v časovom horizonte do roku 2075. Predpokladá sa predĺženie i hlav...
|
|
0,6 |
1x |
|
Vypracované otázky zo Živočíšnej výroby 1
Vypracované otázky14 s. / - roč. / doc
Vypracované otázky ku skúške zo Živočíšnej výroby
1. Plodnosť hospodárskych zvierat
Je to najdôležitejšia reprodukčná úžitková vlastnosť. Pravidelná gravidita a schopnosť matiek prinášať na svet zdravé a životaschopné potomstvo. Podľa počtu mláďat vo vrhu rozdeľujeme zvieratá na unipárne a multipárne. Plodnosť zabezpečuje zvieratá pre vlastnú obmenu stáda a pre produkciu na trh spotrebiteľa.
2. Hormonálna regulácia ovulácie
FSH- stimuluje rast a zrenie Grafových folikulov
LH – dozrievanie G...
|
|
0,1 |
34x |
|
Regulačné mechanizmy vo vodnom režime rastlín - protokol
Meranie3 s. / 2. roč. / doc
Cieľom praktických úloh je oboznámiť študentov s možnosťami mikroskopického štúdia prieduchového aparátu a zoznámenie sa s jednotlivými morfotypmi prieduchových buniek. Študent sa zoznámi s problematikou mechanizmu regulácie apertúry prieduchovej štrbiny. Získa poznatky o vodnej bilancii a dopade sucha na rastlinu.ÚLOHA ČÍSLO 1: Morfologicko – anatomická analýza prieduchových buniek (počet, veľkosť a distribúcia na liste) rôznych druhov rastlín.PRINCÍP:
Obsah celkovej vody v pletive listu stano...
|
|
0,6 |
2x |
|
Základy agrochémie - testy a čiastkové testy
Testy2 s. / 2. roč. / zip
Testy na skúšku zo základov agrochémie
|
|
0,1 |
29x |
|
Odfotené testy zo Zootechniky
Testy4 s. / 2. roč. / zip
Zoznam otázok na test zo zootechniky - odfotené 4 testy zo Zootechniky (bez vypracovania)...
Test 1
Definuje živočišne genetické zdroje a uveďte rozdelenie metód konzervovania.
Vymenujte činitele ovplyvňujúce mlikovú úžitkovosť zvierat.
Vymenujte vyššie a nižšie texonomické jednotky. Definuje vyššie!
Zostrojte grafický rodokmeň podľa Lusha.Uveďte rozdelenie plemien dobytka do plemenných skupín podľa pôvodu...
Test 2
Vymenujte plemená odvodené od koní východných a koní západných
Charakt...
|
|
0,6 |
28x |
|
Vypracované testy (1.A až 21.A) Rastlinná výroba 1
Vypracované otázky8 s. / 2. roč. / doc
Vypracované testy na Rastlinnu výrobu 1.
1.A
1. Bob konský
2. Raž siata
3. Jačmeň dvojradový
4. Horčica biela
5. Bob konský
6. Lupina Biela
7. Kukurica zubovitá
8. Tritikale
9. Mak siaty
10. Cirok dvojfarebný
11. Lupina uzkolistá
12. Pšenica letná
13. Požlť farbiarsky
14. Kapusta repková pravá
15. Slnečnica ročná
16. Pšenica tvrdá
17. Vika huňatá
18. Kukurica cukrová
...
2.A
1. Hrach siaty pravý
2. Tritikále
3. Kukurica cukrová
4. Hrach siaty pravý
5. Ovos nahý
6. Ciro...
|
|
0,1 |
12x |
|
Agrárna ekonomika - tabuľky
Projekt38 s. / 2. roč. / zip
Tabuľky z predmetu Agrárna ekonomika.
|
|
26,3 |
1x |
|
Základy agrochémie - vypočítané príklady, zadania
Výpočet4 s. / 2. roč. / zip
Príklady na základy agrochémie
|
|
0,1 |
3x |
|
Čiastková písomka zo Všeobecnej zoohygieny
Testy1 s. / 2. roč. / jpg
Odfoťený test zo Všeobecnej zoohygieny (Ing. Imrich). Otázky na čiastkovú písomku zo zoohygieny. Skupina C - 20 otázok. Prvé z nich:1. Ako sa odborne nazýva vyšetrenie poklepávaním?2. Ako sa nazýva súhrn všetkých klinických príznakov pacienta?3. Definujte bradypnoe....
|
|
0,9 |
34x |
|
Krmovinárstvo TEST A
Testy3 s. / 2. roč. / zip
vypracovaný test z krmovinárstva A
|
|
0,4 |
2x |
|
Krmovinárstvo TEST B
Testy2 s. / 2. roč. / docx
Krmovinárstvo test B
|
|
0,1 |
0x |
|