Genetika mikroorganizmov - všetko + semestrálna práca na tému vírusy
Iné100 s. / 2. roč. / zip
Organizmy malých rozmerov sú menšie ako 0,25 mm. Mikroorganizmy sú skupina vytvorená neprirodzeným (umelým) spôsobom, na základe veľkosti buniek a nebunkových biologických systémov.Genetika mikroorganizmov : Oblasť genetiky, ktorá sa zaoberá dedičnosťou, premenlivosťou a množením nebunkových biologických systémov (vírusy, satelity, viroidy, priony) a organizmov malých rozmerov medzi, ktoré patria baktéria, archea a eukarya (protista a mikroskopické huby).
|
|
0,2 |
29x |
|
Integrovaná rastlinná výroba
Študijný materiál10 s. / 2. roč. / doc
1. Základné princípy integrovanej rastlinnej výroby- náhrada extrémnej špecializácie v RV druhovo pestrými osevnými postupmi - využitie takých agrotechnických opatrení, ktoré obmedzia eróziu, únik škodlivých látok do podzemných a povrchových vôd;- použitie odrôd nenáročných na intenzifikačné vstupy, ktoré sú schopné využiť živiny najmä z hlbších vrstiev pôdy, z menej rozpustných foriem, odrôd rezistentných alebo tolerantných voči chorobám a škodcom;- využitie integrovanej ochrany proti škodlivým...
|
|
0,5 |
16x |
|
Biochémia výživy ľudí - všetko (testy 1. , 2. , 3. ČS , skúška, učebné podklady, prednášky)
Študijný materiál150 s. / 2. roč. / zip
testy 1. , 2. , 3. ČS , skúška, učebné podklady, prednášky1. Vysvetlite podstatu enzýmovej katalýzy, popíšte látkové zloženie enzýmov, charakterizujte účinkovú a substrátovú špecifitu. Jednotky enzýmovej aktivity.Podstata pôsobenia enzýmov - znižujú aktivačnú energiu reakcie, znižujú množstvo energie potrebné na to aby sa substrát aktivoval a premenil na produkt.Katalytickú činnosť enzýmov umožňuje adsorpcia molekúl substrátu na povrchu enzýmu. Enzýmy sú chemickým zložením bielkoviny:a) jednoduc...
|
|
41,1 |
25x |
|
Morfológia stavovcov - otázky ku skúške
Študijný materiál138 s. / 1. roč. / pdf
Cytoplazmatická membrána - štruktúra, modely bunkových membrán - nákres a popis, funkcie cytoplazmatickej membrányCytoplazmatická membrána (cytolemma, plazmalemma - cytoplazmatická membrána rastlinnej bunky)- štrukturálna bariéra medzi cytoplazmou a vonkajším prostredím- je polopriepustná (semipermeabilná)- má 3 vrstvovú štruktúru:2 tmavšie línie proteínov ohraničujú1 svetlú biomolekulárnu vrstvu lipidov- takáto štruktúra je označovaná ako membránová jednotka.- strednú vrstvu tvoria molekuly lip...
|
|
1,1 |
10x |
|
Hodnotenie poľnohospodárskych produktov- vypracované záverečné otázky
Vypracované otázky16 s. / 2. roč. / doc
1. formy nákupu jatočných zvierat2. Hodnotenie jatočného HD pri nákupe systémom SEUROP - kategórie a triedy kvality - charakteristika STN 46 6120 „Jatočný HD“ bola novelizovaná v roku 1998 a v plnej miere rešpektuje základnú verziu jednotnej EUROP normy pre nákup jatočného HD. Norma umožňuje nákup jatočných zvierat v mäse. Jatočné telá sa zaraďujú do tried mäsitosti a pretučnenia. Triedy mäsitosti sú vyjadrené písmenami E, U, R, O, P a triedy pretučnenia 1, 2, 3, 4, 5. Pri posúdení mäsitosti sa ...
|
|
0,2 |
10x |
|
Vypracované otázky - Integrovaná živočíšna výroba
Vypracované otázky30 s. / 2. roč. / rar
1. Hlavné faktory ovplyvňujúce výrobu a kvalitu mäsa a vajec hospodárskych zvierat.Kvalita mäsa: je komplex vzájomne sa ovplyvňujúcich ukazovateľov kvality a kvantity. Kvalitu mäsa ovplyvňuje krehkosť, šťavnatosť, farba, chuť, index plnohodnotnosti bielkovín, kyslosť mäsa, farba mäsa. Vplyv genetických Faktorov: z hľadiska produkcie mäsa cieľom šľachtenia je predovšetkým zvyšovanie Jatočnej hodnoty zvierat. Genetické aspekty akostných chýb mäsa: má i negatívne účinky - zvýšená vnímavosť zvierat ...
|
|
0,3 |
18x |
|
Vypracované otázky na skúšku - Základy výživy
Vypracované otázky22 s. / 2. roč. / doc
1. Aký je význam vody?Voda je základným prostredím rastlinného a živočíšneho organizmu, najdôležitejšou a nenahraditeľnou zložkou tela jednotlivých organizmov, až 60-80%. V tráviacich šťavách až 99%. Voda v organizme nie je v čistej forme, sú v nej rozpustené rozličné látky. Obsah vody v organizme závisí od veku, produkcie, obsahu tuku, čím je org. mladší, tým je podiel vody vyšší, v staršom org. podiel vody klesá, stúpa objem tuku. Voda v roganizme: nerovnomerne rozložená, svaly 50%, kosti 6-7%...
|
|
0,2 |
8x |
|
Adaptabilita rastlín na účinok silného žiarenia
Seminárna práca10 s. / 2. roč. / docx
ÚvodAko tému svojej semestrálnej práce som si zvolila adaptabilitu rastlín a účinok silného žiairenia, v ktorej sa venujem problematike nadbytku silnému žiarenu na rastliny, rozdeleniu rastlin podľa roznych faktorov príjmu svetla, ako konkrétne vplyva silné žiareneie na vinič a nakoniec obranným mechanizmom rastliny pred silným žiarením.
|
|
0,2 |
24x |
|
Protokol č.2 na predmet Hygiena potravín
Iné3 s. / 3. roč. / zip
Úloha č.1: Zistenie čistoty škrupiny pomocou kyseliny octovejPrincíp: Medzi vonkajšie znaky kvality vajec patrí aj zistenie čistoty škrupiny.Úloha č.2 : Mikrobiologické vyšetrenie majonézPrincíp: Mikrobiologickým vyšetrením sa stanovujú fakultatívne anaeróbne mezofilné mikróby, koliformné baktérie, kvasinky a mikroskopické huby, Salmonella sp.Úloha č.3: Skúška na zistenie čerstvosti vajec plávaním v obyčajnej vode.Princíp: Ležiace vajce - čerstvé vajce Závihajúce sa vajce - staršie vajce Stojace...
|
|
0,3 |
5x |
|
Štátnice - základy udržateľného poľnohospodárstva
Štátnicové otázky26 s. / 3. roč. / doc
Štátnicové otázky na ZUP
|
|
0,2 |
6x |
|
Úprava potravín a stravovania - vypracované otázky na písomku
Testy5 s. / 3. roč. / docx
A1. Čo predstavuje technológia úpravy potravín ? - predstavuje súhrn operácii, pri ktorých z určujúcich a doplnkových surovín mechanickým, fyz. -chemickým a technologickým spracovaním vznikajú nové potraviny2. Uveďte čo je to jedálniček ?- je to plán stravy na deň, týždeň, mesiac3. Uveďte základné rozdelenie systému spoločného stravovania.a) uzavretý typ - obmedzený druh ( napr. v školách, ústavoch soc.stravovania)b) otvorený typ - je to verejné stravovanie ( napr.pizzéria, bary )4. Čo je to mat...
|
|
0,1 |
8x |
|
Hodnotenie poľnohospodárskych produktov
Študijný materiál6 s. / 3. roč. / docx
Ťahák na 1.čiastkový test z predmetu HPP. Úspešnosť je minimálne 14/20 získaných bodov na teste.1.) LEPOK- najvýznamnejšou vlastnosťou pšeničných bielkovín je tvorba lepku- množstvo a vlastnosti patria medzi základné ukazovatele pekárenskej akosti pšenice- stanovenie „mokrého lepku“ sa robí ručne vypieraním cesta pod vodou alebo dnes aj samočistiacimi prístrojmi- stav bielkovín v ňom určuje jeho fyz. vlastnosti predovšetkým tuhosť, pružnosť, ťažnosť a plastičnosť, kt. sú prejavom hydratácie a di...
|
|
0,1 |
4x |
|
Všeobecná pedagogika SPU
Študijný materiál13 s. / 2. roč. / doc
1. Pedagogika ako veda- pedagogika = spoločenskovedná disciplína zaoberajúca sa pedagogickými javmi, ktoré prebiehajú vo výchovnom a vzdelávacom procese - pochádza z gréckeho slova paidagógos (pais = chlapec; agein = viesť; agógo = vedomie) - predmetom pedagogiky, ako vedy, je skúmanie edukácie: 1. jej determinantov (čo vytvára a ovplyvňuje edukáciu) 2. jej priebeh/ rôzne typy edukácie 3. jej výsledky a efektívnosť- štruktúru pedagogiky tvoria oblasti teória, prax a výskum- pedagogika sa člení ...
|
|
0,1 |
5x |
|
Udržateľné poľnohospodárstvo - vypracované
Vypracované otázky16 s. / 1. roč. / doc
Vypracované otázky na udržateľné poľnohospodárstvo
|
|
0,2 |
30x |
|
Výživa ľudí - vypracované otázky
Vypracované otázky79 s. / 2. roč. / docx
Vypracované otázky na skúšku z výživu ľudí
|
|
0,1 |
15x |
|
Vypracované okruhy zo Základov výživy
Vypracované otázky10 s. / 2. roč. / doc
1. význam vlákniny:- Sorpčné, fyzikálne a pútacie vlastnosti- Viaže vodu- Viaže nežiadúce látky- Pocit nasýtenia- Urýchľuje prechod chýmusu tráviacim traktom- Zdrojom E- Znižuje využitie živín - viaže aj látky prospešné pre organizmus- Podporuje prežúvanie a činnosť bachora u živočíchov2 význam tukov vo výžive- Donory uhlíka- Nosiče kyseliny linolovej, vitamínov rozp. v tukoch- Ovplyvňujú vlastnosti zásobného tuku- Dôležité pri zvyšovaní koncentrácie živín v kŕmnych dávkach- Ochranná funkcia v o...
|
|
0,1 |
5x |
|
Inulinové plodiny topinambur
Prezentácia19 s. / 1. roč. / pptx
Popis• Topinambur je rastlina dorastajúca do výšky1-5m patriaca do čeľade astrovitých. • Jej nadzemná časť sa podobá slnečnici, na mohutnej rozkonárenej stonke rozkvitajú na jeseň žlté kvety. • Podzemná časť obsahuje dve až tri tucty drobných hľúzJeruzalemský artičok pochádza zo Severnej Ameriky. Helianthus tuberosus a Helianthus annuus (slnečnica) boli jedinými plodinami, ktoré už boli domestikované v prehistorických časoch v USA. Jeruzalemský artičok je teraz široko pestovaný v miernych oblast...
|
|
5,5 |
0x |
|
Základy biologickej bezpečnosti
Vypracované otázky5 s. / 1. roč. / doc
1.Aké sú možné riziká produktov biotech/GM rastlín v potravinách?Potenciálne ohrozenie zdravia z produktov biotech. upravených R. Prípadná alergénnosť produktov biotech. upravených R.Prípadné riziko zvýšenia zhubných transformácií buniek ľudí z produktov biotech. upravených R Prípadné riziko prenosu génov odolnosti voči antibiotikám na infekčné mikroorganizmy.2. Aký význam pre zdravie človeka majú GM zlatá ryža „golden rice“ a GM ľuľok zemiakový s obsahom zeaxantín v hľuzách?Zlatáryža „goldenric...
|
|
0,1 |
17x |
|
Základy biologickej bezpečnosti
Ťahák4 s. / 1. roč. / docx
Ťahák na Základy biologickej bezpečnosti (dá sa z neho super opisovať)
1) Možné riziká produktov biotech/GM rastlín v potravinách.
Potenciálne ohrozenie zdravia z produktov biotechnologicky upravených rastlín.Prípadné riziko zvýšenia zhubných transformácií buniek ľudí z produktov biotechnologicky upravených rastlín.Prípadné riziko prenosu génov odolnosti voči antibiotikám na infekčné mikroorganizmy.
Fumonizíny –mykotoxíny, tvorené hubami (plesne) pri infekcii rastlín.Pri zvýšenej hladine fu...
|
|
0,1 |
14x |
|
Tráviaca sústava
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / docx
Hlavným miestom trávenia v tele je rôzne poohýbaná trubica, ktorá siaha od úst až po análny otvor a je dlhá asi sedem metrov. Na pomalom rozklade prechádzajúcej z jedného konca tejto trubice na druhý sa významnou mierou podieľajú rozličné ďalšie orgány napríklad slinné žľazy, pečeň, žlčník a podžalúdková žľaza.Tráviaci proces začínajú zuby a látky v slinách. Spracujú potravu tak, aby hladko prekĺzla úzkym priechodom - pažerákom - do žalúdka. V žalúdku sa potrava počas niekoľkých hodín premiešava...
|
|
2,0 |
13x |
|
Genetika - vypracované otázky
Vypracované otázky6 s. / 1. roč. / zip
1. Nakreslite a popíšte fázy mitózy.V prvej fáze delenia - profáze - sa visualizujú chromozómy ako dôsledok špiralizácie komplexov DNA-históny. Hmota každého chromozómu sa sústreďuje do chromatíd. Na konci profázy sa degraduje jadrová membrána, ktorá sa rozpúšťa vo forme malých granúl do cytoplazmy.Metafáza - v okolí centroméry sa začína tvoriť deliace vretienko, rozostupovaním centriol sa zväčšuje a svojou velkosťou presahuje priemer jadra. Časť vlákien deliaceho vretienka prebieha bez prerušen...
|
|
0,3 |
13x |
|
Podnikateľský plán - poradňa výživy
Ekonomický plán9 s. / 5. roč. / rtf
Predstava o podnikaní s poradňou výživy - kompletne vypracovaný podnikateľský plán. Predmetom môjho vlastného podnikateľského plánu - ,,spoločnosti Nutričnej poradne s. r. o.“ bolo spracovať všetky kapitoly osnovy podnikateľského plánu mojej vlastnej firmy. Tieto spracované údaje boli vypracované v zmysle platných zákonov, vyhlášok, smerníc Slovenskej republiky. Tento podnikateľský plán som spracovávala na základe dôkladnej analýzy potrieb obyvateľov v danej lokalite. Pri spracovaní môjho podni...
|
|
0,1 |
29x |
|
Geneticky modifikované organizmy - seminárna práca
Semestrálna práca2 s. / 1. roč. / docx
Výhody GMO:GM plodiny sa vyvíjajú na vylepšenie bežných plodín tými vlastnosťami, ktoré sa nedajú získať bežnými šľachtiteľskými metódami. Napriek rizikám a neistotám spojeným s GMO, ich výhody môžu byť prospešné pre poľnohospodárov, spotrebiteľov, rozvojové zeme a vedcov. 1. Poľnohospodári : • odolnosť voči škodcom a burinám, nižšia potreba pesticídov a herbicídov• väčšia výživnosť rastlín, nižšia citlivosť na transport a skladovanie• menej námahy a využívania strojov• viac zasiatych oblastí pl...
|
|
0,1 |
4x |
|
Protokol č.1 na predmet Hygiena potravín
Iné4 s. / 3. roč. / zip
Protokol č.1 - mäso a mäsové výrobky. Všetky pokusy.
|
|
0,1 |
7x |
|
Náuka o potravinách
Študijný materiál70 s. / 3. roč. / zip
Všetko ku skúške na predmet náuka o potravinách sú tam testy na skúšku aj čiastkovú písomku a všetky potrebné materiály
|
|
7,4 |
26x |
|
Biochémia - výživy ľudí
Testy15 s. / 3. roč. / zip
1. Aka vyziva zapricinuje narast katabolickych procesov- katabolizmus =dostatok potravy, anabolizmus = nedostatok potravy2. Co prinasa peceni vyzivovy krvny obeh- ziviny, pecenovou tepnou3. Glukagon sa tvori- v pankrease, v A bunkach4. Co moze sposobit rychle obcerstvenie- hypoglykemia, obezita5. Produktom oxidovej deaminacie, transaminacie a transdeaminacie je- oxokyselina a NH36. V peceni z endogennych AMK a z AMK vstrebanych po traveni B sa syntetizuju- labilne B7. Rozvetvene esencialne AMK v...
|
|
1,0 |
6x |
|
Základy metabolizmu - vypracované otázky
Vypracované otázky17 s. / 1. roč. / rar
Vypracované otázky na skúšku
|
|
5,6 |
0x |
|
Vypracované otázky na Ekológiu rastlín a živočíchov
Vypracované otázky6 s. / 1. roč. / doc
ekológia = veda o vzťahu živočíchov k ŽP org. a anorg. podstaty (E. Haeckel 1866)- 1871 ekologia je ekonómia prírody → čo je ekologické by malo byť aj ekonomické- tzv. hraničná vedná disciplína , kt. čerpá poznatky z množstva biologických i nebiologických disciplín- jedna zo základných biologických disciplín- 1869 ekologia je zaradená do systému vied Predmet štúdia ekológie: živá hmota na rôznom stupni organizácie a jej vonkajšie prostredie. Spolu vytvárajú ucelený systém tzv ,,Spektrum ekologic...
|
|
0,1 |
14x |
|
Hodnotenie poľnohospodárskych produktov (Tovaroznalectvo) - Testy z predtermínov
Testy9 s. / 3. roč. / docx
Testy z predtermínov z predmetu Hodnotenie poľnohospodárskych produktov, resp. na FEM sa to volá Tovaroznalectvo
|
|
0,1 |
3x |
|
Školský systém vo Veľkej Británii
Semestrálna práca5 s. / 2. roč. / pptx
Semestrálna práca robená na predmet Všeobecná pedagogikaPrezentácia obsahuje aj hru o danej téme
|
|
0,1 |
7x |
|
Genetika SPU - VLU Vypracované testy ku skúške
Testy14 s. / 1. roč. / zip
Vypracované testy ku skúške z Genetiky. 7 testov aj s vyriešenými príkladmi.
|
|
0,1 |
26x |
|
Vypracované testy z Manažmentu živín v agroekosystéme
Testy12 s. / 2. roč. / zip
Testy z MZA - vypracované otázky z nich. Verzie 1,2,3,A,B,C. Niekde treba doplniť odpovede.
|
|
0,1 |
5x |
|
Svalová sústava - zoznam svalov
Poznámky5 s. / 1. roč. / doc
SVALY HLAVY Mimické svaly : - Kruhový ústny sval - Horný pyskový sval - Dolný pyskový sval - Tvárový sval - Dvíhač horného pysku a nozdry - Dvíhač horného pysku - Špiciakový sval - Sťahovač horného pysku - Jarmový sval - Sťahovač dolného pysku - Bradový sval - Laterálny nosný sval - Apikálny rozširovač nozdry - Kruhový očný sval - Uchohybné svaly
|
|
0,1 |
0x |
|
Biochémia výživy ľudí
Testy5 s. / 2. roč. / zip
Testy na predmet Biochémia výživy ľudí z predošlých ročníkov. Väčšinou sú tieto testy na skúške, čiastkových písomkach.Ukážka:1. Aka vyziva zapricinuje narast katabolickych procesov- katabolizmus =dostatok potravy, anabolizmus = nedostatok potravy2. Co prinasa peceni vyzivovy krvny obeh- ziviny, pecenovou tepnou3. Glukagon sa tvori- v pankrease, v A bunkach4. Co moze sposobit rychle obcerstvenie- hypoglykemia, obezita5. Produktom oxidovej deaminacie, transaminacie a transdeaminacie je- oxokyseli...
|
|
1,1 |
10x |
|
Odfotené testy na Manažment živín v agroekosystéme
Testy10 s. / 2. roč. / zip
Odfotené testy na Manažment živín v agroekosystéme. Verzie A,B,C,1,2,3
|
|
1,0 |
7x |
|
Základy výživy (kravské mlieko a fazuľa)
Seminárna práca5 s. / - roč. / doc
Seminárna práca určená na predmet výživa. Zloženie kravského mlieka a fazule.
Kravské mlieko
Charakteristika mlieka
Mlieko je tekutina vylučovaná mliečnou žľazou, ktorá sa získava úplným vydojením zdravých, pravidelne a správne dojených dojníc a z prírodných zložiek ktorej sa nič neubralo, ani sa jej pôvodné zloženie nemenilo a neupravovalo...
Fazuľa
Charakteristika fazule
Fazuľa je vďaka vysokému obsahu kyseliny nukleinovej účinným omladzovacím prostriedkom na bunky v našom organizme...
|
|
0,1 |
12x |
|
Vláknina vo výžive detí
Iné3 s. / 4. roč. / doc
Vlastná prácaNajčastejšia príčina úmrtia dospelej populácie v Českej republike v súčasnej dobe sú kardiovaskulárne a nádorové ochorenia. Je známe, že v prevencii týchto ochorení hrá dôležitú úlohu výživa. Príjem stravy u detí je potrebné riadiť podľa potravinovej pyramídy, kde základ sú cereálie, zelenina, ovocie, teda zdroje vlákniny.
Vláknina patrí medzi nutrienty, ktoré sa nedajú v ľudskom organizme tráviť. Rozoznávame dva typy vlákniny, rozpustnú a nerozpustnú. V potravinách je obvykle prít...
|
|
0,1 |
0x |
|
Názvy plodín na rastlinnú produkciu vo výžive ľudí
Vypracované otázky1 s. / - roč. / rtf
1. Obilniny:Pšenica letná Triticum aestivumPšenica tvrdá Triticum durumJačmeň dvojradový Hordeum distichomJačmeň siaty šesťradový Hordeum vulgare subs. hexastichonRaž siata Secale cerealeOvos siaty Avena sativaOvos nahý Avena nudaTriticale TriticosecaleKukurica sklovitá /tvrdá/ Zea mays convar. vulgarisKukurica cukrová Zea mays convar. saccharataKukurica zubovitá Zea mays convar. dentiformisKukurica pukancová Zea mays convar. microspermaCirok metlový Sorghum dochna var. technicumCirok dvojfarebn...
|
|
0,1 |
0x |
|
Základy ekológie - biofyzika
Študijný materiál5 s. / 1. roč. / zip
Pridavam sem nejake poznamky od profesorky Hlavacovej.....Zaklady ekologickej biofyziky
|
|
0,5 |
0x |
|
Liečivé rastliny - poznávačka ku skúške
Študijný materiál2 s. / 2. roč. / docx
V tomto dokumente sa nachádza materiál ku skúške z liečivých rastlín. Je tam uvedený slovenský a aj latinský názov rastliny.
|
|
0,1 |
4x |
|