Dusičnany v systéme pôda, rastliny, človek
Seminárna práca12 s. / 1. roč. / docx
1. Dusík - charakteristika prvkuDusík N patrí do piatej B skupiny periodickej sústavy prvkov, čiže medzi p prvky. Jeho valenčná vrstva má stavbu: 2s 2p . Je to biogénny prvok, ktorý je vo forme najrôznejších dusíkatých zlúčenín. Väčšina týchto dusíkatých zlúčenín je toxická a ich stav či už v ovzduší, vode alebo v pôde je pravidelne monitorovaný. Najčastejšie sa vyskytujúcimi dusíkatými zlúčeninami sú amoniak, oxid dusný, oxid dusnatý, oxid dusičitý, kyselina dusitá a dusičná a ich soli. Je to p...
|
|
0,1 |
0x |
|
Agrohydrológia - zápočet - vypracované protokoly + grafy, tabuľky
Výpočet40 s. / 1. roč. / zip
20 možných bodov - 18 bodov. Agrohydrológia - vypracované protokoly pre zápočet spracované v pdf a MS WordVypočítané zadania úloh z agrohydrológie pre odbor záhradníctvo, 1. ročník, SPUVrátane výpočtov v MS ExcelPríklad zadania:Zadanie 10.2: Vypočítajte zmenu zásoby vody v pôdnom profile z úlohy 10.1, ak konštantná intenzita dažďa bola 0,1 [mm/s]. Ďalej vypočítajte: - výšku povrchovo odtečenej dažďovej vody - výšku odtoku pôdnej vody z pôdneho profilu do hlbších vrstiev - hĺbku priesaku dažďovej...
|
|
2,0 |
42x |
|
Poľnohospodárske plodiny a sucho
Seminárna práca17 s. / 1. roč. / docx
1. Čo je to sucho? Existuje veľký počet charakteristík sucha. Všeobecne je akceptovaný názor, že sucho je komplexný syndróm zahrňujúci 3 hlavné faktory - čas, intenzitu a trvanie vodného deficitu. Z pestovateľského hľadiska za sucho považujeme obdobie chudobné na zrážky, pri ktorom sa obsah vody v pôde natoľko zníži, že rastliny trpia jej nedostatkom. Vo vzťahu k pestovaniu plodín (podľa Benetina et. al. 1979) sa pod pojmom sucha spravidla rozumie taký vlhkostný stav pôdy, pri ktorom je sťažené ...
|
|
0,1 |
6x |
|
Osevný sled - zelaninárstvo
Semestrálna práca11 s. / 2. roč. / docx
Zadanie: Navrhnite osevný sled na 5 árový pozemok pre vlastnú spotrebu
1. Navrhnuté odrody:
1.1 Uhorka siata nakladačka- Cucumissativa
Je jednoročná, teplomilná a svetlomilná rastlina, kvety sú cudzo opelivé, žlté. Je poliehavá.
Pôda: ľahšia pôda, piesočnato hlinitá alebo hlinito piesočnatá. pH 6,6-7,5, vyžaduje slnečné stanovište
Výživa: patrí do I. trate,nemali by sa hnojiť jednorázovo vysokými dávkami priemyselných hnojív. Vysoké nároky majú na hnojenie dusíkom a draslíkom, menej na hno...
|
|
0,1 |
18x |
|
Genetika a šľachtenie rastlín - časť GENETIKA
Vypracované otázky10 s. / 3. roč. / pdf
1. Čo je predmetom štúdia genetiky? Čo je dedičnosť a premenlivosť organizmov? Ktoré metódy sa uplatňujú v genetike ?GenetikaJe veda o dedičnosti a premenlivosti organizmov a nebunkových biologických systémov (NBS).Organizmy, baktéria, archea a eukarya (jednobunkovce, huby, rastliny a živočíchy), majú základnú jednotku životabunku. Len v bunke sa môže uskutočňovať dedičnosť a premenlivosť.NBS (vírusy, satelity, viroidy a priony) sú častice, ktoré sú pri svojej reprodukcii úplne závislé na bunke....
|
|
0,1 |
9x |
|
Vypracované otázky na Biochémiu
Vypracované otázky14 s. / 3. roč. / doc
1. Fotosyntéza: Schéma cyklickej fotosyntetickej fosforylácie (charakteristika a význam, názov prenášačov e a H+)Pri cyklickej fosfo. chlorofyl prijme svetelné kvantum dostane sa do extitovaného stavu - vtedy je schopný uvoľniť na energiu bohatý elektron. Ten prejde radom prenášačov cez ferodoxín na fytochinon alebo flasín a cez cytochromy späť na chlorofyl. Počas prenosu odovzdá energiu svetla, tá sa využije na aktivá. anorg. fosfátu, kt. sa viaže makroergickou väzbou na ADP a tvorí sa ATP. Fot...
|
|
0,1 |
35x |
|
Genetika a šľachtenie rastlín - vypracované
Vypracované otázky11 s. / 2. roč. / docx
Vypracované otázky na skúšku z genetiky a šľachtenia rastlín
|
|
0,1 |
120x |
|
Oxid siričitý vo vinárskej technológii - význam. Princíp stanovenia obsahu oxidu siričitého. Limity.
Semestrálna práca7 s. / 4. roč. / docx
Vo vinárstve sa oxid siričitý používa už veľmi dlho. Je dokázané, že už starý Rimania používali oxid siričitý na sírenie nádob, ktoré boli určené na víno. Začiatky zámerného používania oxidu siričitého sú spojené s vynálezom sudu. Vďaka účinkom oxidu siričitého pri ochrane vlhkých priestorov sudov pred plesňou sa ukázalo, že je vhodné taktiež aj na uchovávanie vín. Sírenie sa považuje za najstaršiu pivničnú manipuláciu ako vo vinárstve, tak aj v potravinárskom priemysle. Sírenie oxidom siričitým...
|
|
0,1 |
0x |
|
Ovocinárstvo
Poznámky16 s. / 2. roč. / doc
Predmet ovocia
- Produkcia ovocia súvisiace oblasti a aktivity
- Produkcia výsadbového materiálu – ovocinárske škôlkarstvo
- Výskum
- Šľachtenie
- Školstvo
- Poradenstvo
Hospodárske členenie ovocia
1.) veľké ovocie
- jadroviny – jabloň, hruška, dula, mišpuľa
- kôstkoviny
* s hladkou pokožkou oinovatenou – slivkoviny slivky,, slivy, ringloty, mirabelky, myrobalán
* s hladkou pokožkou neoinovatenou – červené kôstkoviny čerešne, višne, sladkovišne
* s plstnatou pokožkou – broskyne, m...
|
|
0,1 |
20x |
|
Erózia ako faktor degradácie pôd Slovenska
Seminárna práca6 s. / 1. roč. / doc
Erózia (lat. erodere = vymieľať) je fyzikálny proces rozrušovania a odstraňovania časti zemského povrchu pôsobením vonkajších (exogénnych) činiteľov. Na rozdiel od zvetrávania, ktoré ja vlastným rozrušovaním, predstavuje erózia hlavne transport zvetraliny.
Príčinou erózie je mechanické pôsobenie pohybujúcich sa okolitých látok, napr. Vzduchu (vietor), prúdiacej alebo vlniacej sa vody, ľadu, snehu, pohyblivých zvetralín a nespevnených usadenín. Druhy erózie sa tak rozlišujú podľa dominantných re...
|
|
2,1 |
1x |
|
Kvetinárstvo - Letničky
Prezentácia39 s. / 2. roč. / pdf
Prezentácia ku kvetinám ako letničky či trvalky.
Antirrhinum majus L. - Papuľka väčšia
Výška rastliny: do 80 cm
Termín kvitnutia: VI.-IX.
Farba kvitnutia: biela, žltá,
oranžová, červená,modrá
Habitus: protistojné/ striedavé listy široko kopijovtého tvaru na stonke zakončené strapcovitým kvetenstvom
Semeno: guľaté
Termín výsevu, iný spôsob rozmnožovania: II.-III.
do pareniska/skleníka, od IV. otužiť na záhon,
hĺbka- 0,5 cm
Spôsob pestovania: teplé a slnečné stanovisko,
Pôda:priepustná...
|
|
5,9 |
8x |
|
Účelové stavby v záhradníctve - vypracované otázky + ťahák
Vypracované otázky7 s. / 2. roč. / rar
Vypracované otázky na ÚSvZ + ťahák
|
|
0,1 |
2x |
|
Spracovanie záhradníckych produktov - testy
Testy7 s. / 4. roč. / zip
1.LUPANIE mechanicke,horuc.parou al.vodou, lupanie roztokom solí al. NaOH. 1Mechanicke-na bubnovych al..valčekov.bruskach,vysoke naroky na rovnomernost plodu. Na sustave pritlač.nozov- jablka a hrusky,plod sa nasadi na otač.sa trn, lupanie vykon.nož,kt.je upevn.na pruzine a posuva sa pozdlz plodu. 2 Lupanie parou vhodne pre koren.zeleninu ,zemiaky,cibulu-vystavenie suroviny posob.horuc.pary,čim sa supka uvolni a nasleduje odstranenie supky spchovanim v sprchov.pračkach. 3chemicke-vhodne pre vačš...
|
|
0,1 |
6x |
|
Rastlinná výroba - vypracované
Vypracované otázky14 s. / 1. roč. / rar
Vypracované otázky podľa skrípt na skúšku z predmetu rastlinná výrobaArchív súborov je v .rar súbore na ktorého otvorenie je potrebný program WinRAR alebo pod.Archív obsahuje jeden súbor vo formáte .odt, na ktorého otvorenie je potrebný balík OpenOffice.
|
|
0,1 |
18x |
|
Fyziológia rastlín - vypracovaný zápočtový test
Vypracované otázky15 s. / 2. roč. / zip
Vypracované otázky na zápočtový test, skúšku a sfotené testy.
|
|
1,9 |
20x |
|
Fyziologické aspekty zvyšovania stability úrod poľnohospodárskych plodín v podmienkach klimatickej zmeny
Seminárna práca8 s. / 1. roč. / doc
Pre oblasť poľnohospodárstva treba zdôrazniť špecifické zvláštnosti bioklimatológie poľnohospodárskych rastlín a živočíchov. Každý ekosystém, ale aj každý rastlinný alebo živočíšny druh sa v prostredí realizuje tak, že má vo svojej genetickej výbave aj informácie o možnostiach čo najúspešnejšieho prežitia v daných klimatických podmienkach, pričom sa adaptuje nielen na priemerné klimatické hodnoty, ale aj na ich premenlivosť (charakteristický rozptyl od absolútneho minima po absolútne maximum a n...
|
|
0,1 |
33x |
|
Štátnicové otázky pre študijný program Záhradníctvo
Štátnicové otázky94 s. / 3. roč. / txt
OVOCINÁRSTVO
1. Rast a vývin ovocných rastlín
Ovocný strom, či ker vyrastený zo semena nie je schopný prinášať plody skôr, pokiaľ neprejde obdobím vývoja. Toto obdobie začína vyklíčením semena, pokračuje juvenilným štádiom, až vytvorením nového semena a končí uhynutím celého stromu.
Juvenilná (mladá) ovocná rastlina navytvára ihneď generatívane orgány. Toto štádium trvá rozdielne dlho (3 a viac rokov), náhle končí, menia sa morfologické znaky, anatomická stavba a fyzoilogické vlastnosti orgán...
|
|
0,3 |
27x |
|
Fyziológia rastlín - 129 otázok
Vypracované otázky9 s. / 1. roč. / doc
1. Čo je to kompartmentácia buniek
- je priestorové a funkčné ohraničenie bunkových subcelulárnych štruktúr
2. Uveď fyziologické funkcie bunkovej steny
- určuje tvar a pevnosť bunky, - zabezpečuje kontakt s prostredím, - ochranná funkcia, - zásobná funkcia, - reguluje osmotický potenciál, - zúčastňuje sa na príjme a transporte vody a živín
3. Vymenuj organely a priraď funkciu
Jadro – replikácia a transkripcia DNA
Mitochondrie - dýchanie
Ribozómy - syntéza bielkovín
Endoplazmatick...
|
|
0,1 |
61x |
|
Záhradnícka dendrológia - testy
Testy2 s. / 3. roč. / doc
Vypracované testy na skúšku zo záhradníckej dendrológie
|
|
0,1 |
27x |
|
Spracovanie záhradníckych produktov - ťahák
Ťahák2 s. / 4. roč. / docx
Ťahák na skúšku
|
|
0,1 |
1x |
|
Vinohradníctvo - vypracovanie hlavných bodov ku skúške
Ťahák1 s. / 2. roč. / docx
Vedenie viniča: typická forma starého a jednoročného dreva v určitom tvare. Umožňuje: rešpektovať anatomické a fyziologické vlastnosti; plne využívať biol. potenciál; zabezpečenie použitia mechanizácie; možnosť ovplyvňovať polaritu; závesné tvary rastú najskôr vertikálne a až potom horizontálne a vytvárajú sa plody; ďalšie vedenie tlmí polaritu – snímanie vrcholov letorastov; systémom vedenia možno ovplyvniť aj presun vody so živinami a asimilátmi – dĺžka kmeňa.
Závislosť od: sponu; biologický...
|
|
0,1 |
14x |
|
Sadovnícke kvetinárstvo - Letničky
Poznámky1 s. / 2. roč. / pdf
Letničky:PRAVÉ1. Brachyscome iberidifolia :- záhony2. Cosmos bipinnatus: - záhony, letničkové lúky3. Cosmos sulphureus : - letničkové lúky4. Gaillardia pulchella : -bordúry, záhony5. Helianthus annus:- solitéra, vidiecke záhony6. Sanvitália procumbens: - záhony, nádoby7. Tagetes erecta: - skupinové výsadby , aksamietnica8. Tagetes potula :- okraje záhonov9. Zinnia elegans: - záhony, letničkové lúky , cínia pôvabná10. Coreopsis basalis : -letničkové lúky...
|
|
0,1 |
1x |
|
Technológia závlah - semestrálka
Semestrálna práca8 s. / 2. roč. / docx
Popis riešeného územiaAko prvé začneme riešiť umiestnenie čerpacej stanice, ktorú sme umiestnili v blízkosti toku parcely číslo 12. Takto na hlavnej vetve vzniklo 5 odberných miest, ktoré vedú priamo na parcely. Z 1 odberného miesta vedie vedlajšie potrubie, ktoré má IV. odberné miesta.
|
|
0,1 |
8x |
|
Agrohydrológia - heslovité poznámky vhodné ako ťahák
Vypracované otázky5 s. / 1. roč. / docx
Výcuc na skúšku z agrohydrológie - obľúbené otázky z testov
|
|
0,1 |
91x |
|
Biomteorológia - Agroklimatická štúdia
Semestrálna práca8 s. / 1. roč. / docx
Agroklimatická štúdia lokality Sliač
|
|
0,1 |
33x |
|
Fyziológia rastlín - seminárka
Seminárna práca6 s. / 2. roč. / docx
Koncentrácia skleníkových plynov v atmosfére bola po milióny rokov v rovnováhe. Rovnováha v koncentrácii CO2 bola až do nástupu priemyselnej revolúcie zabezpečovaná prírodnými procesmi, pri ktorých významnú úlohu hrajú rastliny. Tieto pohlcujú CO2 zo vzduchu a vody a premieňajú ho na rastlinné bunky - biomasu.
|
|
0,1 |
15x |
|
Poznámky ku skúške. Botanika záhradníctvo externe
Študijný materiál24 s. / 1. roč. / pdf
Poznámky ku skúške z botaniky. 1.semester záhradníctvo externé FZKI- SPU Nitra
|
|
0,6 |
5x |
|
Hnojenie záhradných plodín
Testy12 s. / 2. roč. / zip
Hnojenie záhradných plodín - všetky testy, vypracovania + ťahák.
Test A
4.3SP=?, rychleny kalerab, vymera=500m2, P=120mg.kg
Dobra zasoba, treba dodat 1 g.m2
500m2.1=500gP=0,5 kg P
3 SP.....20%P
100kg 3SP...20kg P
Xkg P.........0,5kgP
X=0,5.100:20=2,5kg 3SP
5.DAM390=?,kel, vymera=5ha, sredne tepla oblast, hlinita poda, Nan=42mg.kg
1_3normativ...normat.200:3=66,6.5=333,3kgN na 10 ha
100l DAM....39kg N
Xl DAM.......333,3kg N
X=333,3.100:39=854,6l DAM na 10 ha....427,3l DAM na 5 ha
6...
|
|
1,4 |
7x |
|
Botanika - vypracované otázky na čiastkový test
Vypracované otázky8 s. / 1. roč. / docx
Vypracované otázky na čiastkový test z botaniky
|
|
0,1 |
68x |
|
Základy mikrobiológie - ťahák na skúšku a čiastkový test
Ťahák1 s. / 2. roč. / rar
Ťahák na skúšku a čiastkový test zo základov mikrobiológie
|
|
0,1 |
18x |
|
Protokoly (1 a 2) z predmetu Pedológia a geológia
Iné3 s. / 1. roč. / zip
Téma cvičenia: Stanovenie obsahu organického uhlíkaPrincíp: Spočíva v oxidácii organického uhlíka, pomocou kyslíka z kyseliny chromosírovej a nespotrebované množstvo kyseliny stanovíme spätnou väzbou titráciou Mohrovou soľou. 2K2Cr2O7 + 8H2SO4 + org - C → 2K2SO4 + 2Cr2(SO4)3 + 8H2O + 3CO2
|
|
0,1 |
0x |
|
Štátnicové okruhy - kvetinárstvo
Štátnicové otázky16 s. / 1. roč. / doc
vypracované štátnicové otázkyn a kvetinárstvo
|
|
0,1 |
2x |
|
Vypracovaný test z Genetiky
Testy7 s. / 3. roč. / docx
1) Čo je predmetom štúdia genetiky? Čo je dedičnosť a premenlivosť organizmov?
Je dedičnosť a premenlivosť organizmov a nebunkových biologických systémov (NBS). Organizmy, baktérie, archae a eukarya majú základnú jednotku života bunku, kde sa dedičnosť a premenlivosť môže uskutočňovať. NBS, vírusí, viroidy sú infekčné častice, ktorých reprodukcia je závislá na bunke.
Dedičnosť - schopnosť organizmov a NBS zabezpečovať materiálnu a funkčnú spojitosť medzi generáciami a podmieňovať ich špecific...
|
|
0,1 |
13x |
|
Vinohradníctvo - vypracované skupiny A, B
Vypracované otázky8 s. / 2. roč. / rar
Vypracované testy A, B na skúšku z vinohradníctva
|
|
0,1 |
6x |
|
Ťahák na predmet Biometrológia
Ťahák1 s. / 1. roč. / docx
Ťahák na skúšku z biometeorológie
|
|
0,1 |
31x |
|
Agrohydrológia - teória
Študijný materiál11 s. / 1. roč. / doc
Základné pojmyAgrohydrológia študuje vzťahy medzi hydrológiou a poľnohospodárstvom
1.) štúdium hydrologických procesov s cieľom zvýšiť efektívnosť rastlinnej produkcie, predovšetkým vytváraním optimálnych vlhkostných pomerov v koreňovej zóne pôdneho profilu
2.) štúdium vplyvu rôznych spôsobov poľnohospodárskeho využívania krajiny na hydrosféru najmä na:
- pohyb
- bilanciu
- kvalitu vody v dotknutom území
Hydrológia sa zaoberá1.) zákonitosťami časového a priestorového výskytu, rozdelenia...
|
|
7,4 |
14x |
|
Množiteľské technológie - semenárstvo
Študijný materiál4 s. / 2. roč. / docx
Semenárstvo, spôsoby semenárstva, vlastnosti osív, druhy osív...
Semenárstvo
- rozlišujeme: tvar, veľkosť, farbu, povrch semena, anatomické zloženie, vône
- na znaky vplývajú bio.zvláštnosti druhu, podmienky pestovania, spôsob získavania semena, dĺžka skladovania
Tvar
- je char. pre daný druh, je relatívne stálym rozlišovacím znakom
- mení sa vplyvom podmienok pestovania, zrenia semien
- môže byť: guľatý, vajcovitý, hranolovitý, nepravidelný, ploský, oblíčkovitý
Veľkosť
- dĺžka se...
|
|
0,1 |
9x |
|
Poznámky ku skúške. Fyziológia rastlín
Študijný materiál18 s. / 2. roč. / pdf
Vypracované poznámky ku skúške z Fyziológie rastlín. 2.ročník SPU Nitra externe
|
|
0,2 |
3x |
|
Genetika a šľachtenie rastlín - ťahák
Ťahák1 s. / 2. roč. / rar
Ťahák na skúšku z genetiky a šľachtenia rastlín.
|
|
0,1 |
64x |
|
Rôzne ťaháky na premdet Biochémia (SPU aj iné)
Ťahák8 s. / 3. roč. / rar
Viacero verzií ťahákov na Biochémiu. Bežné ťaháky aj ťaháky na prvú, druhú a tretiu čiastkovú písomku.
|
|
0,2 |
7x |
|