Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Cenové rozhodovanie a podnikateľské riziká

«»
Prípona
.pdf
Typ
ťahák
Stiahnuté
4 x
Veľkosť
0,4 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
48382
Posledná úprava
08.08.2023
Zobrazené
361 x
Autor:
54as54as
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Charakteristika ceny a hodnoty, rozdiely medzi nimi. Základné funkcie ceny.

Hodnota - chápeme ako kvalitu kvantity, resp. schopnosť výrobku, služby uspokojovať určité potreby. Závisí to najmä od výsledku jeho hodnotenia na trhu: úžitkovosti, vzácnosti, N na výrobu.
- výpočet: H = výrobné náklady x úžitkovosť
Cena - peňažný výraz hodnoty, vo všeobecnosti môžeme charakterizovať ako peňažné vyjadrenie hodnoty realizovaných podnikových výkonov (peňažné vyjadrenie hodnoty výrobkov, služieb, produktov..)
Z pohľadu zákazníka je cena - peňažným vyjadrením hodnoty výrobku, služby ako miery jeho kvality, vlastností alebo úžitku v porovnaní s inými výrobkami
Z pohľadu výrobcu - cena vychádza z peňažných a nepeňažných prostriedkov vynaložených na vstupy, ktoré boli použité pri výrobe tovarov alebo poskyt. služieb. Môže byť ovplyv. externými faktormi - konkurencia, substitúty, spokojnosť zákazníka...
Funkcie ceny -
- Kriteriálna - predstavuje základnú informáciu a zároveň je kritériom a podnetom pre ďalšie zameranie činnosti podniku
- Stimulačná - cena je nástrojom dosahovania zisku, motivuje tak podnik vždy lepšie a dokonalejšie uspokojovať potreby odberateľov a tým zabezpečiť aj vlastnú stabilitu a rozvoj podniku. Zmena ceny uvádza do pohybu ekonomiku podnikateľa
Rozdiel Ceny a Hodnoty - cena tovaru sa nekryje s jeho hodnotou.
...

Kľúčové slová:

cena

hodnota

zisk

tovar

náklady

dopyt

ponuka

trh

trhová ekonomika

elasticita dopytu

cenové rozhodovanie

podnikanie

riziko

cenová stratégia

prirážka

dumping



Obsah:
  • 1. Charakteristika ceny a hodnoty, rozdiely medzi nimi. Základné funkcie ceny.
    2. Faktory ovplyvňujúce výšku zisku a objem realizácie tovaru. Vzťah cien a nákladov podniku (alternatívy hranice ceny a spôsob výpočtu).
    3. Vzťah objemu a realizácie tovaru a nákladov (kritický bod, kritická výrobná kapacita, ich grafické znázornenie).
    4. Charakteristika dopytu a ponuky. Trhová cena a trhová rovnováha.
    5. Vzťah ceny a dopytu + grafické zobrazenie
    6. Vzťah ceny a ponuky + grafické zobrazenie.
    7. Rovnovážny vzťah dopytu a ponuky. Na základe vzťahu ceny, dopytu a ponuky definujte základné zákony pre cenovú tvorbu.
    8. Trh a cena - úloha cien v trhovej ekonomike, kritéria pre klasifikáciu trhov pre cenové rozhodovanie.
    9. Kritéria pre klasifikáciu trhov pre cenové rozhodovanie.
    10. Cenová elasticita dopytu - jej formy a spôsob výpočtu.
    11. Krížová elasticita dopytu - jej formy a spôsob výpočtu, koeficient cenovej nezávislosti.
    12. Cenová elasticita ponuky - jej formy a spôsob výpočtu.
    13. Základné faktory ovplyvňujúce mieru závislosti dopytu (ponuky) od zmeny cien.
    14. Vzťah cenovej elasticity dopytu a tržieb podniku.
    15. Charakterizujte cenové rozhodovanie - čo to je, od čoho závisí, nevyhnutnosť cenového rozhodovania, cenové pohnútky, základné faktory CR.
    16. Faktory ovplyvňujúce CR - vymenujte a charakterizujte ich.
    17. Riziko v cenovom rozhodovaní -jeho podoby, rozdelenie, hodnotenie a znižovanie rizika
    18. Opatrenia na elimináciu rizika CR a meranie rizika CR - charakteristika a charakteristika ukazovateľov merania rizika CR a ich spôsob výpočtu.
    19. Cenová stratégia, hlavné smery cenovej stratégie a ich charakteristika, obsah cenovej stratégie a základné otázky cenovej stratégie.
    20. Druhy cenových stratégií a ich charakteristika.
    21. Tvorba cien u výrobcu - základné prístupy. Charakterizujte nákladovo orientovanú tvorbu cien.
    22. Tvorba cien u výrobcu - charakterizujte tvorbu cien prostredníctvom ziskovej prirážky a spôsob výpočtu.
    23. Tvorba cien u výrobcu - charakterizujte tvorbu cien na základe návratnosti investovaného kapitálu a na základe požadovanej návratnosti predaja + spôsob výpočtu.
    24. Tvorba cien u výrobcu - charakterizujte dopytovo a konkurenčne orientovanú tvorbu cien.
    25. Tvorba cien v obchodných podnikoch - charakteristika. Cenová prirážka a cenová marža - charakteristika a spôsob výpočtu + systém tvorby netto ceny a systém tvorby brutto ceny.
    26. Tvorba cien služieb - charakteristika, prístupy k tvorbe cien služieb, postup výpočtu ceny služby.
    27. Charakterizujte svetovú cenu a svetový trh. Princíp rozboru svetových cien.
    28. Charakterizujte podmienky cenovej tvorby na zahraničných trhoch a databázu informácií.
    29. Vymenujte a stručne charakterizujte faktory ovplyvňujúce tvorbu a vývoj ceny zahranično-obchodnej výmeny.
    30. Charakterizujte metódy stanovenia ceny na zahraničných trhoch a definujte pojem dumping.
    31. Definícia rizika a klasifikácia podnikateľských rizík. Praktické prístupy k riadeniu rizika.
    32. Definícia a pojmy analýzy rizík.
    33. Náplň a postup analýzy rizík.
    34. Meranie rizika.
    35. Metódy a stratégia analýzy rizík.
    36. Riadenie rizík.
    37. Nástroje na znižovanie rizika a odporúčané postupy na riešenie problémov rizika.
    38. Metódy znižovania podnikateľského rizika - ofenzívne riadenie firmy, akceptácia rizík, zmiernenie rizika.
    39. Metódy znižovania podnikateľského rizika - faktoring, forfaiting, akreditív, akontácia, banková záruka, inkaso.
    40. Metódy znižovania podnikateľského rizika - dodacie podmienky Incoterms
    41. Metódy znižovania podnikateľského rizika -diverzifikácia, meranie diverzifikácie
    42. Metódy znižovania podnikateľského rizika -zdieľanie rizika, poistenie, vyhnutie sa riziku, vytváranie rezerv.

Zdroje:
  • prednášky
  • cvičenia
  • poznámky
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko