Definície a funkcie podnikateľskej etiky
«»
Popis:
Definicie a funkcie podnikateľskej etiky:
- Aplikovaná integratívna normatívna etika, ktorá skúma interakcie medzi etikou a ekonomikou.
- Analyzuje morálne normy a princípy vo všetkých sférach hospodárskeho systému,
- Je kritickou reflexiou ekonomických aktivít na základe hodnôt humanizmu, spravodlivosti, solidarity, slobody a tolerancie.
• odhalenie fungujúcich princípov
• ich konfrontácia so želanými ľudskými hodnotami t.j. s predstavami o dôstojnom, spravodlivom a dobrom ľudskom živote
• sformulovanie nových etických princípov a noriem
• vypracovanie postupov na aplikáciu týchto noriem a princípov do ekonomickej sféry na všetkých úrovniach riadenia
Kľúčové slová:
etika podnikania
etický kódex
utilitarizmus
etická dilema
profesionalizmus
Obsah:
- Definicie a funkcie podnikateľskej etiky:
Rozvoj podnikateľskej etiky 1950 - 1970
Povinnosť ako základ morálneho hodnotenia
Etický problém a etická dilema
Interné záujmové skupiny
Zodpovednosť podniku voči
Ombudsman pre etiku, komisia pre etiku, okrule eticke stoly a ich charakteristika
Eticke okruhle stoly
Manazer a etika
Eticka dimenzia reklamy
Má pracovnik zverejnit neeticke konanie ?
Typy diskriminacie v prac. Vztahoch
Eticky kodex a jeho charakteristika
Eticky leitmotiv
Integrácia etickej a ekonomickej racionality
Hľadanie etiky v podnikaní 1900-1920
Profesionalizmus a podnikateľská etika 1920 - 1950
Utilitarizmus
Právo ako základ morálneho hodnotenia
Zdroje:
- Skriptá Etika podnikania, Doc. Agafonova, PHDr
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.