Popis:
Pramene dejín SP
a) písomné
b) hmotné
c) obrazové
d) naračné (rozprávačské)
Písomné pramene sa delia na:
- písomné pramene úradného pôvodu - oficiálne dokumenty, zákony, štatistiky, predpisy
- písomné pramene súkromného charakteru - denníky, memoáre
- spisy - venované sociálnej a sociálnopolitickej problematike ( dobové názory a teórie)
- beletristické diela - popisujú soc. Politiku, úroveň soc. Práce
Hmotné pramene - pozostatky po človeku, výrobky ľudskej činnosti, stroje, predmety dennej potreby, ozdobné predmety
Obrazové pramene - dobové obrazy, kresby, fotografie, filmy, mapy
Naračné pramene - výpovedné, ústne pramene, sú to spomienky, výpovede. Uchovávajú sa v pamäti bez záznamu, odovzdávajú sa ústnym
Kľúčové slová:
pramene
kresťanstvo
Chamurapiho zákonník
budhizmus
dejiny
Obsah:
- Pramene dejín SP
Metódy dejín SP
Význam dejín SP
Predmet dejín SP:
Praktická sociálna práca
Predmetom dejín SP budú:
Dejiny SP vo svete na úseku starostlivosti o :
SP na Slovensku do r. 1918 - začiatky praktickej SP
Dejiny sociálnej práce na úseku starostlivosti: (u nás)
- zdravotne postihnutých občanov
Rozvoj teórie SP, sociálne zákony, spoločenské teórie
Vplyv lekárskych vied na teóriu sociálnej práce.
Alica Salomon
Thomas Chalmers (19.stor.)
Octavia Hillová (19. stor.)
Elisabeth Fryová (18. - 19. stor.) -
Jane Adamsová (19.- 20. stor.)
Karl Gunna Myrdal (19. - 20. stor.) -
Mary Richmondová (20. stor.)
Virginia Robinsonová
Rozvoj teórie SP po r. 1918, hlavné osobnosti
Sociálne školstvo
Sociálne školy v Čechách a na Slovensku.
Pre koncipovanie sociálneho školstva dva výrazné smery:
Súčasný stav v oblasti teórie SP.