Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Ekonomická analýza podniku - ťahák

«»
Prípona
.doc
Typ
ťahák
Stiahnuté
3 x
Veľkosť
0,9 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
11920
Posledná úprava
14.07.2019
Zobrazené
954 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Charakterizujte štruktúru a obsah FEA.

Obsah finančno-ekonomickej analýzy:
FEA je
- mat, kt hodnotí a rekapituluje výsledky P za analyzované obd,
- identifikuje a kvantifikuje okolnosti, ktoré ich determinovali,
- doterajší vývoj a dosiahnuté výsledky prolonguje do budúcnosti,
- všetko komprimuje do návrhu opatrení, ktorých realizácia má zabezpečiť dosiahnutie podnik. cieľov.

FEA podľa časovej orientácie
- ex post, ktorá sa usiluje vysvetliť súčasnú fin-ekon. sit. podniku pohľadom do minulosti.
- ex ante, ktoré má za úlohu predikovať budúci vývoj fin-ekon. sit. podniku

FEA podľa hĺbky
-úplná(komplexná)-analýza všet oblastí ekon. a fin. činn. a ich vzťahov
- čiastočná (parciálna) - analýza určitých oblastní podn. činn., v ktorej boli zistené nedostatky (napr. analýza N)

Kľúčové slová:

ekonomická analýza

Du Pontov rozklad

ukazovatele efektívnosti

zásoby

náklady

priemerná mzda

analýza odmeňovania

produktivita práce

predajná cena



Obsah:
  • 1. Charakterizujte štruktúru a obsah FEA.
    2. Vymenujte a popíšte činitele, ktoré ovplyvňujú fin. sit. podniku.
    3.Uveďte rozdiel medzi A súhrnných a A parciálnych výsledkov .
    1. Charakterizujte ekonomický ukazovateľ .
    2. Uveďte tri základné členenia ukazovateľov s príkladmi a popíšte ich výhody a nevýhody.
    3. Prečo sa konštruujú sústavy ukazovateľov a aké druhy sústav poznáme, popíšte ich výhody a nevýhody.
    4. Od čoho závisí výber vhodnej metódy na kvantifikáciu vplyvu determinujúcich činiteľov - vymenujte s príkladmi .
    5. V čom spočíva problém multiplikatívnych väzieb
    6. Vymenujte a charakterizujte metódy
    1. Vymenujte a charakterizujte okruhy problémov, ktoré sa riešia pri analýze kvantitatívnych výsledkov.
    2. Zameranie a charakteristika prvého okruhu problémov.
    3. Charakter jednotky merania objemu výroby, ich výhod a nevýhody
    4. Uveďte členenie výnosov z jednotlivých činností podľa výkazu ziskov a strát.
    5. Popíšte jednoduché modely faktorovej A objemových ukazovat
    6. Popíšte globálny model faktorovej analýzy objemových ukazovate
    1. Čo rozumieme pod pojmom sortiment v EA
    2. V čom je rozdiel medzi metódou „do sto“ a metódami prepočítaného plánu?
    3. Ako analyzujeme rovnomernosť výroby a rovnomernosť plnenia plánu?
    4. Popíšte prístupy k analýze tržieb
    5. Ktoré faktory ovplyvňujú tradičnú analýzu tržieb ?
    1. Popíšte okruhy problémov, ktorými sa zaoberá A výsledku hospodárenia
    2. Popíšte základnú štruktúru VH v účtovníctve a uveďte pyramídový rozklad
    3. Čo je podstatou konštrukcie ekonomického zisku?
    4. Uveďte a popíšte hlavné činitele, ktoré determinujú tvorbu VH.
    5. Charakterizujte prístupy k analýze tvorby zisku z realizácie rešpektujúce fixnosť a variabilitu nákladov.
    6. Uveďte výpočet kritického množstva ( v ks a v Sk), stanovenia maximálnych variabilných nákladov a stanovenia minimálnej predajnej ceny
    7. Charakterizujte analýzu použitia VH
    8. Popíšte úlohu analýzy použitia zisku
    1. Uveďte základné prístupy ku konštrukcii ukazovateľov efektívností
    2. Ako sa vypočítajú základné analytické ukazovatele efektívnosti?
    3. Čo je podstatou syntetických ukazovateľov efektívnosti a ktoré sú základné ukazovatele?
    4. Ekonomický normál ako sústavu nerovností pre kvantifikáciu ukazovateľov zdravého vývoja podniku
    5. Uveďte Du Pontov rozklad ROA a ROE a charakterizujte páku ziskovosti
    6. Charakterizujte páku obratovosti a finančnú páku
    1. Charakterizujte dlhodobú výrobkovú analýzu
    2. Charakterizujte krátkodobú výrobkovú analýzu (cieľ, otázky na ktoré treba odpovedať)
    3. Čo je východiskom hodnotenia výrobkov na základe neúplnej kalkulácie a uveďte trojstupňový rozklad základného ukazovateľa
    6. Opíšte a znázornite viacvýrobkovú analýzu nulového bodu
    1. Aké sú dôvody pre analýzu postavenia podniku na trhu ?
    2. Z akých krokov pozostáva analýza postavenia podniku na trhu ?
    3. Aké kritéria potrebujeme pre objektívne hodnotenie skúmaných podnikov ?
    4. Charakterizujte ukazovatele, ktoré sa využívajú pri analýze postavenia podniku na trhu
    5. Znázornite a popíšte grafické metódy analýzy postavenia podniku
    6. Charakterizujte metódu vzdialenosti od fiktívneho objektu a klasifikačnú metódu
    7. Aké sú hlavné oblasti analýzy parciálnych výsledkov ?
    8. Popíšte analýzu extenzívneho využitia práce, uveďte príklad.
    9. Charakterizujte základný ukazovateľ intenzívneho využitia pracovného času.
    10. Globálny prístup k analýze produktivity práce ( popíšte model zobrazujúci vplyv DM na PP)
    11. Na ktoré oblasti je zameraná analýza odmeňovania ?
    12. Popíšte analytický rozbor priemernej mzdy
    13. Akými spôsobmi sa zisťuje užitočný výkon výrobného zariadenia ?
    1. Popíšte výkonové využitie strojov a zariadení.
    2. Charakterizujte globálny ukazovateľ využitia dlhodobého hmotného majetku a uveďte výpočet výrobnej kapacity
    3. Aké rôzne druhy N môžu vzniknúť v podniku v súvislosti so zásobami?
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko