Popis:
Obchodom označujeme súhrn všetkých činn., kt. sa vykon. na zabezpeč. kúpy a predaja, ale aj ako označenie všetkých org. a podnikateľ. subj., kt. sa uvedenou činn. zaoberajú. O možno chápať v širšom a užšom význame. Obchod ako činnosť (funkčné chápanie, širší pojem) je činnosť zahrňujúca nákup a predaj všetkými subjektami, napr. výrobcovia, poskytovatelia rôz. druhov S. V najširšom slova zmysle patria do O teda aj S. Ide o S súvisiace s predajom T (pr. objednáv., rezervovanie T, úprava, montáž..)ako aj S, podstatou ktorých je predaj určitých činností (osob. S, predaj bankových P). Obchod v inštitucionálnom chápaní predstavuje všetky subjekty, kt. hlavnou činn. je nákup a predaj T. Je to O vykonáv. inšt. zapísanými do OR ako obch. podniky. Patria k nim hl. MO a VO podniky.
Kľúčové slová:
plánovanie
outplacement
kontrola
controling
nákup tovaru
rozhodovanie
personálne poradenstvo
assesment center
manažment obchodnej firmy
Obsah:
- Významy manažmentu
Planovanie
Organizovanie
Funkcionálna oš
Objektová oš
Metódy výberu prac
Faktory ovplyv. štýl riadenia
Techniky tm
Personálne poradenstvo
Personálny leasing
Assesment center
Outplacement
Kontrola
Kontrola a info
Controling
Rozhodovanie
INformačné systémy mo
Nákup tovaru
Skladovanie tovaru
Pracovné režimy