Manažment - vypracované otázky vo forme ťaháku
Popis:
1. Plánovanie a výber ľudských zdrojov
ANALÝZA PERSONÁLNYCH POTRIEB
Pod vplyvom moderných technológií a zásadných zmien v spôsobe podnikania sa útvary riadenia ľudských zdrojov (v klasickom poznaní) vytrácajú.
VPLYVY NA PLÁNOVANIE ĽUDSKÝCH ZDROJOV
Už nenájdeme skupinu pracovníkov, ktorá by vedela všetko o zamestnaneckých výhodách, mzdovom programe alebo kariérnom raste v podniku.
Spôsobilo to:
- Aj rozmanitosť podnikania a s tým nutnosť vysporiadať sa s ohromujúcim množstvom
- foriem odmeňovania (limit v SR je len minimálna mzda 6080Sk)
- Spôsoby plánovania (aj neplánovania v malých spoločnostiach)
- Rast počtu nových vzdelávacích a rozvojových programov (napr. častá zmena zákonov aj pod vplyvom legislatívy EÚ)
- Kolektívne dohadovanie alebo politika (napr. majiteľa, manažmentu) pri rozmiestňovaní zamestnancov.
Zložitosť a nutnú zmenu charakteru riadenia ľudských zdrojov vyvoláva aj rastúci nedostatok kvalifikovaných pracovníkov so schopnosťou rozumieť a budovať systémy budúcnosti na základe revízie medzi zamestnancami a zamestnávateľom.
ÚLOHA PERSONÁLNYCH ÚTVAROV
- Utrieďujú,
- Spracovávajú a
- Poskytujú ohromné množstvo služieb a personálnych vstupov nielen pre manažérov, zamestnancov a ich rodinných príslušníkov ale aj pre:
penzistov, uchádzačov o zamestnanie a pre legislatívu a inštitúty štátu (štatistika).
Kľúčové slová:
plánovanie
ľudské zdroje
vzdelávanie
pracovníci
zamestnanecké vzťahy
sociálna starostlivosť
Obsah:
- 1. Plánovanie a výber ľudských zdrojov
2. Získavanie - prijímanie pracovníkov
3. Vzdelávanie a rozvoj zamestnancov
4. Pracovnoprávne vzťahy medzi zamestnancom a zamestnávateľom
5. Uvoľňovanie pracovníkov
6. Hodnotenie pracovníkov
7. Kolektívne zamestnanecké vzťahy
8. Sociálna starostlivosť a ochrana pri práci
9. Personálne útvary a personálny informačný systém
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.