Popis:
MV je funkcia,kz spája spotrebiteľov,zákaz a verejnosť s M manažérmi prostr informácií
Inf,kt sa používajú na idenfikovanie a def M príležitostí a problémov,na navrhovanie,zdo
konalovanie a hodnotenie M aktivít,na moni
torovanie M úsila a na lepšie poznanie M ako procesu.MV špecifikuje inf požadované na uvedené ciele,utvára metódy zberu inf,riadi a uskutočnuje proces zberu údajov,analyzuje výsledky,sprostredkuje zistené poznatky a ich dôsledky.
-úlohy MV:
1. stanovenie M cieľov,
2. spracovanie a implementácia M plánov
3. hodnotenie realizácie M plánov
-vlastnosti:
systematickosť (štúdia by sa mala plánovať a org s premyslenou stratég), objektívnosť (nekreslené skúmanie a bez emócií => pravá skutočnosť), validita (v akej miere výskum meria to,čo sa požaduje), spoľahlivosť (stabilita výsledkov skúmania)
-okolnosti na dosiahnutie char ved metód v MV : zložitosť predmetu štúdia, nepresné nástr meriania, vplyv merania na jeho výsledky, náročnosť použitia experimentu, nedostatok času,zainteres realizátora Vštúdie
-typy :
1. poznávací - objasnenie pojmov a získanie prehľadu o skúmanej problematike
je vhodný na skúmanie M problému o kt je málo poznatkov,poslaním je objesniť podstatu problému,stanoviť predmet a cieľ a formulovať hypotézy.
2. dokazovací: *opisný - veľká časť, zistenie frekvencie s akou sa niečo vyskytuje, na zistenie vzťahu medzi 2 premennými al urobi ť predpovede výskytu M javov;* kauzálny- podporiť al vyvrátiť domnienky, hypotézy o vzťahoch príčina-efekt v M sys.(zmena ceny,balenia al reklamy zvýši predaj),hlavný zdroj údajov je experiment (manipuluje sa so závisle premennou, pozorujú sa zmeny u nezávislej)
Kľúčové slová:
marketingový výskum
pozorovanie
experiment
dopytovanie
prieskum trhu
nový produkt
reklama
analýza údajov
Obsah:
- Mv
Proces mv
Esomar
Pozorovanie
Experiment
Dopytovanie
VÝberové zisťovanie
Spracovanie údaj
Predbeźná analýza
Analýza údajov
VIAcrozmerná analýza
Sprostredkovanie výsledkov
Základné štúdie prieskumu trhu
VÝskum nového produktu
VÝskum reklamy