Medzinárodný marketing
Popis:
DOMÁCI MARKETING – orientuje sa na domáci trh, na trh v kt. má firma sídlo, neprekračuje štátne hranice.
EXPORTNÝ MARKETING – (vývozný) – firma predáva svoje výrobky, produkty mimo domáceho trhu. Výrobky sú fyzicky umiestňované na trh iných štátov.
MEDZINÁRONDÝ MARKETING – firma sa spája aj s určitými aktivitami, kt. sa daná firma zapája do marketingového prostredia cudzej krajiny, ak sa firma nespája len s exportom. Marketing presahujúci hranice jedného štátu.
MULTINACIONÁLNY MARKETING – je výsledkom vzniku a vývoja multinacionálnych korporácií a tieto firmy charakterizuje extenzívny rozvoj aktivít v zahraničí (vystupujú vo viacerých krajinách a pre každý nový trh majú inú príslušnú stratégiu). Extenzívny = rozťahujúci (prichádzam s novým). Hlavnou úlohou je nájsť optimálny spôsob adaptácie celkovej marketingovej stratégie na špecifikum konkrétnej krajiny, snaha pôsobiť ako miestna firma.
Kľúčové slová:
Medzinárodný marketing
EXPORTNÝ MARKETING
DOMÁCI MARKETING
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.