Organizačné správanie
Popis:
Organizačné správanie a manažment
Interdisciplinárny prístup k manažmentu ľudí v pracovnom procese. Skúma jednotlivcov, skupiny, organizačné procesy a organizačnú dynamiku.
História - Prístup k manažmentu z hľadiska ľudských vzťahov – predstavitelia E. Mayo – Hawthorne Studies, Mary Parker Follet, Douglas McGregor – Teória X a Y. Skúmali ľudský faktor v org.; Total Quality Management- Deming – odporúčal uplatňovať zásadu 85-15 – príčinou ťažkostí v org. je z 85% manažment a 15% pracovníci; 4 základné princípy TQM – a) urobiť veci správne na prvý pokus – nižšie náklady; b) počúvať a učiť sa od zákazníkov a zamestnancov; c) trvalé zdokonaľovanie; d) tímová práca, dôvera a vzájomný rešpekt
Situačný prístup – Odporúča použiť tie metódy, kt. sú vhodné pre danú situáciu a podmienky. Nespoliehať sa na „jednu najlepšiu metódu“. Neexistuje univerzálny spôsob vedenia ľudí...
Kľúčové slová:
Organizačne spravanie
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.