Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 077   projektov
0 nových

Regionálna veda, teoretické východiská, predmet skúmania

«»
Prípona
.doc
Typ
ťahák
Stiahnuté
34 x
Veľkosť
0,3 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
10466
Posledná úprava
05.06.2019
Zobrazené
2 221 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Regionálna veda skúma otázky: čo?, kde?, prečo?
(Napr. Aké výrobky je výhodné vyrábať v jednotlivých oblastiach? Kde je výhodné lokalizovať podnik? Prečo sa PSA rozhodol založiť svoj závod v Trnave a aký vplyv to bude mať na región? Prečo je HDP na obyvateľa bratislavského kraja 2,5 krát vyššia ako HDP na obyvateľa prešovského kraja?...)

Regionálna veda rovnako ako ekonómia využíva 2 prístupy:
• Mikroprístup - identifikácia faktorov, ktoré vplývajú na výrobné náklady a zisk. Skúma správanie sa individuálnych jednotiek, ktoré tvoria väčšie skupiny napr. z pohľadu firmy na sektor.
• Makroprístup - analýza a docielenie priestorovo vyváženého sociálno ekonomického rastu. Skúma komplex jednotiek a ich vzťahov ako sú susedstvo, profesijné skupiny pracovníkov, mestá, priemyselné odvetvia a regióny.

Kľúčové slová:

regionálna politika

lokalizačná analýza

podniková organizácia

teória centrálnych miest

migrácia

rentova ponuka

priestorová výrobná štruktúra



Obsah:
  • 1. Regionálna veda, teoretické východiská, predmet skúmania
    2. Aktéri priestorovej štruktúry
    3. Podnik a jeho okolie
    4. Lokalizačné faktory
    5. Základné teoretické koncepcie lokalizačnej analýzy
    6. Vplyv dopravných nákladov na lokalizáciu firmy
    7. Obmedzenia a kritika lokalizačnej analýzy
    8. Východiská neoklasickej koncepcie lokalizačnej analýzy, jednotkový výnos, skutočná cena, cenový lievik, cenový kužel
    9. Určenie optimálnej lokality firmy
    10. Vplyv objemu výroby a výrobnej techniky na lokalizáciu firmy, polohová renta
    11. Cenové stratégie uplatňované pri monopole ponuky
    13. Využitie heuristických prístupov v lokalizačnej analýze
    14. Východiská behaviorálnej koncepcie lokalizačnej analýzy
    15. Podniková organizácia a lokalizačné správanie malých a stredných podnikov (msp)
    16.Vplyv technológie na lokalizačné správanie podnikau
    17. Inovatívne prostredie ako predpoklad lokalizovania nového priemyslu
    18. Aglomeračné efekty
    19. Lokalizačné modely
    20. Charakteristika polohovej renty, centrálneho pojmu von thunenovej teórie
    21. Polohová renta a priestorová výrobná štruktúra
    22. Aplikácia teórie využívania pody - polohovej renty
    23. Uplatnenie krivky rentovej ponuky (bid rent) domácností
    24. Teória centrálnych miest (christaller, losh)
    25. Zipfovo pravidlo zoradenia podľa veľkosti (rank size rule)
    26. Priestorová štruktúra etapového modelu
    27. Vývojové etapy miest
    28. Migrácia - definícia a teoretické prístupy
    29. Migrácia - charakteristika, faktory a modely
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko