Popis:
1. Základy kvality
V konkurenčnom prostredí je kvalita nevyhnutnou podmienkou prežitia podniku. Možno pod ňou rozumieť uspokojenie požiadaviek zákazníka a určitú záruku, že zákazník opäť využije služby podniku. Svetový vývoj ukázal, že záujem o určitý produkt závisí od troch rozhodujúcich faktorov.
1. dostupnosť, 2. cena a 3. kvalita. Výrobok, ktorý sa neponúka na trhu v čase, keď ho zákazníci potrebujú, nie je tovarom. Príliš drahý výrobok sa pre zákazníka stáva nedostupným. A produkt, ktorý z hľadiska kvality nespĺňa požiadavky zákazníka nenachádza svoje uplatnenie na trhu. Pri pohľade na kvalitu z hľadiska uspokojovania potrieb zákazníkov možno teda konštatovať, že aj cena a časová a priestorová dostupnosť produktu tvoria časť uspokojovania ich požiadaviek.
Vo vzťahu k podniku existujú štyri skupiny zákazníkov:
· externí zákazníci (chcú uspokojiť svoje požiadavky a správne investovať svoje peniaze),
· zamestnanci (chcú spravodlivú mzdu a bezpečnosť práce),
· vlastníci podniku (chcú zúročenie vloženého kapitálu),
· spoločnosť (chce dodržiavať platnú legislatívu a dobrú obchodnú kultúru).
...
Kľúčové slová:
kvalita
konkurecnia. zákazník
zamestnanec
STN
EN
ISO
Ishikawov diagram
Paretova analýza
Demingov cyklus
výroba
produkt
dopyt
Obsah:
- 1. Základy kvality
2. Slučka kvality vedúca k špirále
3. Predvýrobná etapa - metódy
4. Paretova analýza
5. Ishikawov diagram
6. Terminológia kvality (poznaj, pochop, použi)
7. Životný cyklus produktu (predvýrobná, výrobná, povýrobná etapa v ot.3)
8. Potreby, požiadavky, pseudopotreby
9. Demingov cyklus v normách ISO 9000
10. Súbor otázok na posúdenie procesu
Zdroje:
- prednášky
- poznámky
- testy
- skriptá