Správanie firiem
Popis:
správanie firiem - ekonómia II - ťaháčik
Správanie firiem Správanie firmy – mikroekonómia firmy Vysvetľuje procesy formovania firmy Zaoberá sa analýzou racionálneho správania firmy. Pri rozhodovaní o objeme výroby - outputov (výstupov), o použití a kombinácií inputov (vstupov) a stým spojenej výške nákladov s cieľom dosiahnuť maximálny zisk.
Predstavitelia:
Augustin Counot (1801 – 1877)
Chambelin Robinsová (1930)
Firma =subjekt na trhu statkov a služieb, ktorý vytvára hlavnú časť ponuky. Špecializuje sa na výrobu (output). Nakupujú výrobné zdroje, aby ich transformovali na hotové výrobky a tieto predávali spotrebiteľom (domácnostiam). Má ekonomickú samostatnosť a právnu subjektivitu (slobodné podnikanie) Dôvod vzniku firmy: Efektívnosť – výroba vo veľkom rozsahu je úspornejšia Finančné nároky firmy – viac kapitálu než je jednotlivec ochotný riskovať Nevyhnutnosť manažmentu – efektívna výroba si vyžaduje riadenie
Kľúčové slová:
správanie firiem
ekonómia II
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.