Strategický manažment - ťahák
«»
Popis:
Stratégia – sa zvyčajne definuje ako vedomé určenie základných dlhodobých cieľov podniku, stanovenie postupu činností, ktoré umožnia čo najrýchlejšie splniť ciele a rozmiestnenie zdrojov potrebných na realizáciu cieľov
Strategické myslenie má špecifické črty:
Dlhodobosť – zabezpečiť dlhodobú životoschopnosť a ziskovosť podnikateľskej jednotky v čo najdlhšom možnom časovom horizonte
Extrovertnosť – podnik nikdy nie je osamotený ale vyvíja sa vo svojom socio-ekonomickom prostredí. Zmeny prostredia je treba v danej chvíli poznať a interpretovať
Kompetitívnosť v myslení – prostredníctvom cielenej profilácie a diferenciácie vybudovať dlhodobý konkurenčný model
Cieľová orientovanosť – vytváranie jednotného základného názoru na ciele
Identita so zákazníkom – snaha získať zákazníka
Tvorivosť -
Reálnosť – myslenie vzťahujúce sa na bezprostrednú realitu
Akčná orientovanosť – dôsledná príprava všetkých aktivít na dlhodobo orientované ciele
Jednoduchosť, pragmatickosť – na konci strat.myslenia by mala byť jasná,transparentná a zrozumiteľná koncepcia
Kľúčové slová:
stratégia
strategické myslenie
segmentácia trhu
ekonomické faktory
Obsah:
- Stratégia
Strategické myslenie má špecifické črty
Základné predpoklady strategického myslenia
Princípy strategického myslenia
Analýza segmentácie trhu
Analýza štruktúry konkurencie
Analýza PEST
SWOT analýza
4 kvadranty analýzy swot
Prognózovanie vývoja prostredia
Metódy prognózovania
DELFSKá METODA
METODA BRAINSTORMING
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.