Popis:
4 stĺpcový ťahák na A4. Písmo Times New Roman velkost 6
Ukážka:
1. predmet soc. psychológie - mechanizmy
skúma prežívanie a správanie človeka v konkrétnych sociálnych situáciách - v sociálnych vzťahoch, vznik a vývin vzťahov medzi ľuďmi, socializácia jedinca a jeho správanie v rôznych sociálnych situáciách, problémy týkajúce sa sociálnej interakcie, soc. komunikácie, soc. percepcie, otázkou postojov, vzťahu jednotlivca ku kolektívu a celej spoločnosti, problematikou osobnosti, sociálnych skupín, vyrovnávanie sa s náročnými životnými situáciami
mechanizmy sociálneho učenia („ako prebieha socializácia“)
a/ sociálne spevňovanie (podmieňovanie) - jedinec sa učí reagovať na odmenu alebo trest
b) sociálna nápodoba - neuvedomované, spontánne učenie, kladne hodnotí napodobňovaný čin a preto napodobňuje
c/ sociálna identifikácia - silná emocionálna väzba na model, učenie sa sociálnym rolám najmä v detskom veku, D preberá nielen žiaduce správanie, ale aj to nežiaduce
d/ aktívne sociálne učenie - proces zvyšovania sociálnych spôsobilostí jedinca v špecifických cvičebných situáciách - prebieha napr. pri sociálno - psychologickom výcviku,
Kľúčové slová:
sociální psychológie
reciprocita
stereotyp
výchovné štýly
diskriminácia
osobnosti dieťaťa
Obsah:
- 1. predmet soc. psychológie - mechanizmy
2. faktory presnosti, spoľahlivé percepcie ľudí (soc. percepcia)
3. reciprocita (vzájomnosť)-
4. paraverbálna komunikácia
5. postoje - zložky
6. stereotyp, predsudky - príklad
7. soc. skupina
8. konformita, čo ju zvyšuje
9. výchovné štýly
1. predmet soc. psychológie - mechanizmy
2. chyby, kt. sa dopúšťame pri soc. percepcii( popíš)
4. manipulácia ako druh soc. interakcie
4. neverbálna komunikácia (nonverbálna)
5. pojem postoj, ako sa dá meniť postoj ľudí
6. diskriminácia, z čoho vyplýva
7. soc. skupina, význam členstva v soc. skupine
8. podriadenosť(poslušnosť) voči autorite, čo ju zvyšuje
9. výchovné štýly - zvyk - rozoznávať ich dopad na vývin osobnosti dieťaťa