Popis:
Špeciálnopedagogická diagnostika v skratke - proces, delenie, metódy, diagnostické situácie
Ukážka:
Diagnostika - náuka o rozpoznaní chorôb, - poznávací proces, ktorého cieľom je získať o diagnostikovanom objekte alebo jave čo najhlbšie poznatky, ktoré napomáhajú formulovať diagnózu
Diagnóza - slovné označenie diagnostikovanej choroby, je výsledkom diagnostiky
špeciánopedag. diagnostika - je cieľavedomá čin. zameraná na rozpoznanie podmienok (stav V-V práce špec. pedagóga), priebehu (vlastný proces výchovy a vzdelávania) a výsledkov výchovy a vyučovania u jednotlivých postihnutých alebo narušených jedincov a určovanie vplyvu postihnutia na ich vychovávateľnosť a vzdelávateľnosť, - odhaľuje individuálne osobitosti postihnutých jedincov
Delenie: A) podľa druhu postihnutia : etopedická (soc. narušených), psychopedická (mentálne narušených), logopedická (poruchami hlasu, reči a sluchu) surdopedická (sluch), somatopedická
B) etiológie - kauzálna (keď je príčina známa)
- symptomatická (príčina nie je známa, obmedzuje sa na znaky a vlastnosti)
C) časového sledu: - vstupnú, priebežnú, výstupnú
D) rozsahu sledovaných cieľov - globálnu (zisťuje najvýznačnejšie vlastnosti a znaky postihnutého vzhľadom na V - V proces)
parciálna ( -//- ale ku vzťahu k určitým aktuálnym prejavom či danostiam dieťaťa)
Kľúčové slová:
diagnostika
diagnóza
delenie
oslabenie
diagnostické aktivity
vývinové anomálie
intermodalita
priestorová orientácia
Obsah:
- Diagnostika
Diagnóza
Delenie
Proces
Metódy špeciálnopedagodickej diagnostiky:
Lateralita
Diagnostické aktivity (okruhy zamerania):
Typy vývinových anomálií
Oslabenie v optickej oblasti:
Oslabenie v akustickej oblasti:
Oslabenie v oblasti priestorovej orientácie:
Oslabenie v oblasti intermodiality:
Oslabenie v oblasti seriality:
Diagnostické aktivity (okruhy zamerania):
Typy vývinových anomálií
Oslabenie v akustickej oblasti:
Oslabenie v oblasti priestorovej orientácie:
Oslabenie v oblasti intermodiality: