Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 119
projektov

Vypracované otázky z predmetu Manažment vo forme ťaháku

«»
Prípona
.doc
Typ
ťahák
Stiahnuté
10 x
Veľkosť
0,3 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
9013
Posledná úprava
08.06.2018
Zobrazené
1 032 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Podstata a významy manažmentu
Manažment je riadenie organizácií fungujúcich v podmienkach trhového hospodárstva, ktoré sa vyznačuje dostatočne pružnou konkurenčnou štruktúrou a nezablokovanými cenovými mechanizmami, schopnými poskytovať kritériá pre objektívnu kalkuláciu nevyhnutnú na efektívnu alokáciu disponibilných zdrojov, ako aj spontánne impulzy pre ekonomický rast. Pojem manažment má rozličné významy:- manažment ako praktická činnosť, (predstavuje druh práce alebo sústavu aktivít, ktoré manažéri vykonávajú)- manažment ako teória či vedná disciplína, (predstavuje naakumulovaný a logicky usporiadaný súbor poznatkov o princípoch, metódach a postupoch riadenia),- manažment ako osobitná skupina ľudí
2. Systémy manažmentu vo svete a základné rozdiely medzi nimi
Manažment vznikol v USA. Prešla značným historickým vývojom. Najnovšie trendy v manažmente sa však neustále vracajú k poznatkom predstaviteľov tzv. klasickej a neoklasickej školy manažmentu. Moderná americká priemyselná výroba uplatňuje rôzne metódy, napr. pružnú automatiku a robotiku (CAD/CAM), totálne riadenie akosti (TQM), totálne riadenie údržby (TIM), logistiku a pod.Rozdiely sú v manažmente Nemecka, Francúzska, Talianska a pod. V jednotlivých krajinách sa odlišne riešia napríklad vzťahy medzi ekonomickou a sociálnou stránkou.Hlavné rozdiely medzi americkým a povojnovým japonským manažmentom:a) podstatné rozdiely vo vykonávaní ekon. Funkcií vládami,,b) jestvoval a ešte jestvuje rozdiel medzi riadením amerických a japonských firiem. Kým americký, resp. západný manažment spočíva najmä vo vedeckej a skúsenostnej racionalite, pragmatickosti, výraznou vlastnosťou japonského manažmentu bolo a je, že sa usiluje osloviť celého človeka, a to nielen svetom jeho skúseností a rozumu, ale i svetom sociálnym, morálnym, estetickým a citovým.

Kľúčové slová:

manažment

medziľudské vzťahy

organizačná štruktúra

stratégia podniku

motivácia

manažér

interpersonálna komunikácia



Obsah:
  • 1. Podstata a významy manažmentu
    2. Systémy manažmentu vo svete a základné rozdiely medzi nimi
    3. Klasifikácia hlavných koncepcií (škôl) a smerov amerického manažmentu
    4. Teória medziľudských vzťahov (behavioristická, resp. neoklasická teória manažmentu pred a po II. sv. vojne)
    5. Odlišnosti japonského manažmentu od amerického manažmentu
    6. Empirizmus v americkom manažmente po II. sv. vojne
    7. Tradičný japonský manažment
    8. Vedecké riadenie (taylorizmus, fordizmus, batizmus)
    9. Teória „administratívneho“ riadenia H. Fayola a jej vývoj
    10. Byrokratický model organizácie Maxa Webera.
    11. Rozhodovací a matematický prístup k manažmentu
    12. Systémový prístup (podstata a jeho zdroje) a systémová teória manažmentu
    13. Komplexná (viacdimenzionálna) charakteristika procesu manažmentu (jeho čiastkové charakteristiky)
    14. Riadiaci a riadený systém - ich podstata a vzťahy medzi nimi
    15. Podstata a obsah organizovania a organizačnej struktury-Organizovanie
    16. Konfigurácia organizačnej štruktúry (OŠ), široká a vysoká OŠ
    17. Vertikálna členitosť organizácie a stupne OŠ
    18. Funkcionálny model OŠ
    19. Funkcionálna a objektová ( divizionálna) OŠ podniku-Funkcionálna OŠ
    20. Výrobkový model organizačnej štruktúry
    21. Podstata, typy a dôsledky centralizácie a decentralizácie
    22. Územný model organizačnej štruktúry
    23. Maticová organizačná štruktúra
    24. Líniová a funkčná organizačná štruktúra
    25. Líniovo-štábna organizačná štruktúra
    ...
    ...
    ...
    43. Metódy výberu typu stratégie podniku / portfóliové analýzy, SWOT analýza/
    44. Matematicko-štatistické a heuristické metódy rozhodovania
    45. Druhy stratégií na úrovni podniku. Stratégie na úrovni podnikateľskej jednotky
    46. Implementácia a kontrola v strategickom manažmente.
    47. Charakteristika a klasifikácia manažérov podľa rôznych hľadísk
    48. Roly manažérov
    49. Podstata a obsah vedenia ľudí. Vývoj prístupov k vymedzeniu efektívneho vedenia ľudí.
    51. Podstata motivácie a teórie motivácie.Základné skupiny teórie motivácie.
    52. Maslowova teória motivácie
    53. Vymedzenie komunikácie, model komunikačného procesu a druhy komunikácie
    54. Organizačná komunikácia a interpersonálna komunikácia. Príčiny a úloha komunikačného procesu
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko