Možnosti tvorby a implementácie elektronického obchodu
Semestrálna práca16 s. / 1. roč. / pdf
Súčasný vývoj nových technológií nám ponúka nekonečné množstvo možností ich využitia. Tieto prostriedky majú pre nás veľký význam. Ak ich dokážeme efektívne využiť, môžu nám výrazne uľahčiť prácu, ušetriť čas ako aj celkovú námahu.V súčasnosti je najlepším zdrojom informácií Internet. V súvislosti s globálnou počítačovou sieťou Internet sa dnes stále častejšie hovorí aj o elektronickom obchodovaní (e-business). Elektronický obchod umožňuje prezentáciu firiem, produktov a služieb 24 hodín denne, ...
|
|
0,3 |
14x |
|
Formálne špecifikácie úloh pre programovanie
Diplomová práca51 s. / 5. roč. / pdf
Prezentovaná práca sa zaoberá špecifikáciou požiadaviek a špecifikáciou návrhu - problémom korektného programovania. Problém transformácie je taktiež významným prvkom práce. Mnoho štúdií bolo venovaných formálnym špecifikáciám a malo by byt’ poznamenané, že tento proces je ešte stále vo vývoji. Rôzne mechanizmy transformácií môžu byt’ zvolené na vytvorenie inštitučnej šipky. Bol predložený koncept transformácie. Výsledok podaný v tejto práci môže byt’ použitý pri podpore procesu korektného progr...
|
|
0,3 |
0x |
|
Projekt z databázových systémov v MS Access - IS lekárne
Projekt39 s. / 2. roč. / rar
0.1 Účel a rozsah dokumentu Predkladaný dokument je k projektu z predmetu Databázové systémy - Informačný systém lekárne.
V dokumente sa budem venovať jednotlivým krokom vývoja systému, od špecifikácie, analýzu až po implementáciu a testovanie.
0.2 Prehľad dokumentu
Prvá kapitola obsahuje znenie zadania
Druhá kapitola je zameraná na Špecifikáciu problému.
V tejto časti sú identifikované údaje, ktoré sa budú v systéme uchovávať, ich predpokladaná štruktúra a atribúty. Ďalej sú ident...
|
|
0,9 |
136x |
|
Algoritmizácia a programovanie
Referát25 s. / 1. roč. / doc
Algoritmus je súbor pravidiel, ktorý na základe zadaných vstupných údajov dospeje po konečnom počte krokov k požadovanému výsledku.
Mnohé postupy v súkromnom i spoločenskom živote sa riadia viac alebo menej presným algoritmom - od jednoduchých činností, ako je uvarenie kávy alebo nejakého pokrmu, až po závažné spoločenské úkony, ako je zostavenie vlády alebo štátneho rozpočtu.
My sa budeme zaoberať algoritmami, ktoré pracujú s určitými vstupnými údajmi, vykonávajú s nimi matematické a logick...
|
|
0,4 |
12x |
|
Príručka pre jazyk C
Skriptá117 s. / 1. roč. / pdf
Príručka je rozdelená do 19 lekcií, ktoré nasledujú za sebou v postupnosti, v akej sa program kalkulátor implementuje. Na rozdiel od bežných učebníc jazyka C sa hned' na začiatku (11. lekcia) zoznámite s funkciami, ktoré sú základným stavebným kameňom jazyka C, a ktorých poznanie vám dovolí od počiatku vytvárať program kalkulátor ako program skladajúci sa z postupnosti programovacích príkladov. V d'alších lekciách sa oboznámite s riadiacimi konštrukciami jazyka C, ako sú napr. príkaz vetvenia a ...
|
|
0,6 |
33x |
|
Konštrukcia prekladačov (prednáška 4) - Hierarchia LR gramatík
Prezentácia15 s. / 2. roč. / ppt
Silná LR( 0 ) - akcie redukcia (R), presun (P) podľa symbolu na vrchole zásobníka akcie nezávisia od histórie (predošlého priebehu analýzy) Slabá LR( 0 ) - akcie R, P podľa symbolu na vrchole zásobníka zohľadňuje sa história analýzy Silná LR( 1 ) - akcie R, P podľa symbolu na vrchole zásobníka a podľa symbolu na vstupe SLR( 1 ) - rozkladové tabuľky počítané zo systému LR(0) položiek riešenie konfliktov R-R, R-P na základe čítania jedného symbolu zo vstupu a výpočtu množín FOLLOW LALR( 1 ) - rozk...
|
|
0,2 |
0x |
|
Konštrukcia prekladačov (prednáška 3) - Syntaktická analýza zdola - nahor SA↑
Prezentácia22 s. / 2. roč. / ppt
Konštruuje sa derivačný strom od listov ku koreňuVytvára sa pravý rozklad analyzovanej vety - postupnosť pravých vetných foriem v opačnom poradíModelom SA↑ je RZA...SA↑ rieši nasledujúce úlohy:1. nájdenie jadra vetného tvaru (redukčná časť vetného tvaru, l-fráza -najľavejšia jednoduchá fráza vetnej formy)2. redukcia jadra vetného tvaru (l-frázy a) na príslušný neterminál A (podľa odpovedajúceho gramatického pravidla A → a)....Princíp SA↑ s návratmi:1. Presúvaj symboly zo vstupu do zásobníka, k...
|
|
0,3 |
0x |
|
Konštrukcia prekladačov (prednáška 8) - Sémantické spracovanie jazykových konštrukcií
Prezentácia20 s. / 2. roč. / ppt
Vnútorná foma - medzijazykDôvody prekladu do medzijazyka:- Možnosť strojovo-nezávislej optimalizácie- Modularita - prenositeľnosť prekladača výmenou generátora kóduVlastnosti vnútorných foriem:- Poradie operátorov odpovedá poradiu vykonávaných operácií- Jazyk blízky JSI, ale strojovo nezávislýVnútorné fomyPostfixný zápisJazyk 3-adresných inštrukciíI. trojiceII. štvoriceIII. nepriame trojice...Vnútorné fomy - JAZYK 3-ADRESNÝCH INŠTRUKCIÍNepriame trojice( <operátor> , <operand1> <op...
|
|
0,3 |
0x |
|
Konštrukcia prekladačov (prednáška 6) - ATRIBÚTOVÉ PREKLADOVÉ GRAMATIKY
Prezentácia28 s. / 2. roč. / ppt
Def. Atribútová prekladová gramatika je usporiadaná trojica APG = ( PG, A, F ) , kde:PG = ( N, T, D, R, S ) je prekladová gramatika s pravidlami v tvare: X → Y1 Y2 Y3 ... Ynkde X N; Yi NTD (D je množina výstupných symbolov)A je konečná neprázdna množina atribútovF je konečná neprázdna množina sémantických pravidiela platí:1. Každý symbol vstupný, neterminálový aj výstupný má pripojenú konečnú množinu atribútov, každý atribút má stanovenú konečnú množinu prípustných hodnôt (väzbu atribútu a...
|
|
0,3 |
0x |
|
Programovanie B - prednášky od RNDr. Ľubomír Turňa, CSc.
Prednášky112 s. / 2. roč. / rar
Statické prvky v C++, konštanty a triedy, funkcie typu friend- pri deklarácii premenných môžeme okrem typu zadať tiež jej pamäťovú triedu spolu s miestom deklarácie určuje viditeľnosť a doku. života premennej- zapisujeme pred špecifikáciu typu (špecifikátor)- v C++ tieto špecifikátory pamätových tried: auto, extern, register, mutable, staticv C: nebola pam. Trieda so špecifikátorom mutable z formálnych dôvodov sa k špecifikátorom pamäťových tried tiež počítala typedef- automatické premenné, pam...
|
|
0,3 |
5x |
|
Implementácia e-learningu v priemyselnom podniku Cemmac a.s.
Projekt27 s. / - roč. / doc
Vzdelávanie môže mať veľa podôb, môže sa týkať najrôznejších oblastí a môže sa zabezpečovať vo vnútri organizácie, ale aj cestou externých vzdelávacích a školiacich inštitúcií. V prvom rade si treba uvedomiť že treba systematicky vzdelávať zamestnancov. Jeden z nástrojov je podnikový systém vzdelávania.Podnikový systém vzdelávania zaručí:- neustále dodáva podniku odborne pripravených zamestnancov,- umožňuje priebežné formovanie pracovných schopností zamestnancov podľa potrieb podniku,- neustále ...
|
|
0,4 |
14x |
|
Poznámky a študijný materiál na predmet Programovanie
Prednášky40 s. / 2. roč. / rar
Vznik a vývoj, charakteristika C- Univerzálny programovací jazyk nízkej úrovne- Veľmi úsporné vyjadrovanie, štrukturovaný- Veľký súbor operátorov, moderné dátové štruktúry- Nie je problémovo orientovaný (nie je špecializovaný účelovo)- Pre veľké úlohy je ceľmi efektívny a rýchlejší oproti iným jazykom- Bol navrhnutý a implementovaný pod UNIX OS (takmer celý UNIX je napísaní pod C)- ALE! C sa na OS UNIX (žiadny OS) neviaže- ↓ úroveň C → pracuje so štandartnými dátovými typmi: znaky, celé čísla, r...
|
|
0,8 |
3x |
|
Automobily (Aplikácie PC techniky)
Semestrálna práca25 s. / 1. roč. / doc
ÚvodTáto práca sa skladá z 2 kapitol a piatich podkapitol. V tejto práci som sa snažil priblížiť stavbu automobilov, ich časti a rôzne druhy celkov ktoré môžu byť v automobiloch obsiahnuté. Venoval som sa aj pojmom a matematickým vzťahom ktoré sa týkajú týchto celkov. Sú tu opísané aj rôzne brzdové systémy, druhy prevodoviek, kabín, pruženia a podvozkov. Popísal som aj niektoré základné požiadavky na kabíny a ich označovanie. 1. Pohonná časť1.1. MOTORY1.1.1 Definícia motoraMotor je stroj, ktorý ...
|
|
0,4 |
9x |
|
Grafický 2D vektorový editor ( Dokumentácia, Aplikácia, Zdrojové súbory )
Počítačové zadanie16 s. / 3. roč. / zip
1 FUNKCIA PROGRAMU2D Editor bol vytvorený ako zadanie na predmet Počítačová grafika. Ide o grafický 2D editor s možnosťami porovnateľnými s kresliacim nástrojom v MS Word. Kreslenie pomocou základných primitív čiara, obdĺžnik, elipsa. Možnosť definovania textového poľa. Nastavenie mriežky, resp. grid mriežky.(zobrazenie on/off) Kreslenie vybraných automatických tvarov ako sú čiary, základné tvary, plné šípky a vývojové diagramy. Tieňovanie, mazanie, duplikovanie. Uloženie nákresu vo vlastnom pre...
|
|
0,6 |
6x |
|
Objektové programovanie ( Systémová príručka, Užívateľská príručka )
Počítačové zadanie15 s. / 2. roč. / rar
1. Funkcia programuProgram slúži na evidenciu a správu publikácii rôzneho druhu. V publikácii eviduje o diele nasledujúce informácie: typ (kniha, správa, verejný list, článok, www stránka, prezentácia), názov, meno a priezvisko autora (alebo autorov) (Janko Hraško), adresa (Letná 9, Košice), Tel/Fax, mobil a email, miesto a dátum zverejnenia publikácie (vydavateľstvo), ISBN/ISSN, abstrakt (max. 100 slov), kľúčové slová (max 5). Program umožňuje k jednotlivým publikáciam pridávať informácie o obr...
|
|
0,8 |
5x |
|
Konštrukcia prekladačov (prednáška 5) - Teória prekladu
Prezentácia13 s. / 2. roč. / ppt
CIELE:formálna definícia prekladu z jednoho jazyka do druhého so zohľadnením syntaxe aj sémantiky. PROSTRIEDKY: rozšírený formálny aparát gramatík a automatov pre reprezentáciu syntaxe rozšírenie syntaktických pravidiel o atribúty a sémantické pravidlá pre reprezentáciu sémantických vlastností jazyka a prekladu. DEFINÍCIA PREKLADUNech T je vstupná abecedaD je výstupná abecedaL1 je vstupný jazyk nad abecedou TL2 je výstupný jazyk nad abecedou DFormálny preklad P z jazyka L1 do jazyka L2 je každ...
|
|
0,1 |
0x |
|
Konštrukcia prekladačov (prednáška 7) - Optimalizácia ukladania atribútov
Prezentácia11 s. / 2. roč. / ppt
Optimalizácia ukladania atribútov - použitie globálnych atribútov namiesto zásobníkových - použitie združených atribútov namiesto syntetizovaných a dedičných atribútov popisujúcich tú istú sémantickú vlastnosť symbolu Optimalizácia ukladania atribútov - Globálne atribúty (ga)- atribúty toho istého typu patriace rôznym symbolom - v každom sémantickom pravidle sa ako argument používa tá hodnota atribútu, ktorá bola pri vyhodnocovaní zľava-doprva určená ako posledná - ak v prekladovom strome naznač...
|
|
0,1 |
0x |
|
Programovanie v jazyku C pre začiatočníkov
Skriptá41 s. / 1. roč. / pdf
Najprv by sa patrilo povedat, co táto knižka urcite nie je. Nie je to referencná prírucka.
Nebudú v nej popísané všetky crty jazyka C. Mnohé veci vám ostanú zatajené a nenájdete ich tu.
Dozviete sa iba nevyhnutné minimum, aby ste mohli zacat pracovat na vlastných projektoch
a vytvárat vlastné programy. Dôvod pre to je jednoduchý - clovek sa cudzí jazyk nenaucí tak, že by
sa naucil naspamät jeho gramatiku. Naucí sa ho tak, že sa bude pokúšat ten jazyk používat
a postupne v jeho používaní zís...
|
|
0,3 |
122x |
|
Fotosúčiastky (Fotodetektory)
Semestrálna práca35 s. / 5. roč. / pdf
Tento projekt sa zaoberá princípom využitia svetelného žiarenia v oblasti elektronických súčiastok a zároveň ukazuje na praktické využitie uvedených súčiastok v reálnom živote.
|
|
0,8 |
8x |
|
Evidencia zamestnancov vo firme Velvet (Access)
Projekt13 s. / 1. roč. / mdb
Fiktívna firma VELVET s.r.o., zameraná na distribúciu a predaj kancelárskej a výpočtovej techniky má tri pracoviská - v Humennom, v Michalovciach a v Snine. Keďže sa firma od založenia v roku 1997 poriadne rozrástla, obyčajná papierová evidencia už nestačila, a preto bolo potrebné využiť služby výpočtovej techniky, resp. služby databázového programu Microsoft Acces 2000.
Samotná evidencia pozostáva z jednej hlavnej tabuľky „Databáza zamestnancov“, v ktorej sa nachádzajú základné informácie o...
|
|
0,9 |
53x |
|
Programovanie - prezentácie z prednášok, príklady, vypracovania
Prednášky200 s. / 1. roč. / zip
Technické prostriedky (hardvér, angl. hardware) sú technické zariadenia číslicového počítača, ktoré umožňujú uchovávanie, spracovanie a prenos binárne kódovaných informácií. Tieto prostriedky sú navzájom poprepájané do určitej architektúry, ktorá charakterizuje spôsob spracovania informácií.Programové prostriedky (softvér, angl. software) - programy tvorí postupnosť inštrukcií a údajov. Program môže existovať v rôznych formách. Tá forma, ktorá je binárne kódovaná a je priamo vykonateľná na danom...
|
|
0,6 |
7x |
|
Vypracované otázky ku skúške z Operačnej analýzy
Vypracované otázky12 s. / 3. roč. / doc
1. Význam metód operačného výskumu v rozhodovaní - metódy rozhodovania z aspektu využívania exaktných nástrojov delíme na: - subjektívne, - objektívne. Medzi subjektívne metódy rozhodovania patrí praktická skúsenosť, profesionálny cit, intuícia a pod. Je samozrejmé, že subjektívne hľadiská sú nepostrádateľným nástrojom poznania a rozhodovania, avšak v zložitých situáciách ekonomickej reality sa s nimi nevystačí. V takýchto situáciách je nevyhnutné siahať po objektívnych metódach rozhodovania, kt...
|
|
0,1 |
22x |
|
Algoritmy (vyriešené príklady)
Výpočet34 s. / 1. roč. / pdf
Algoritmy môžu byť zapísané (implementované) vo forme počítačových programov. Logická chyba v algoritme môže viesť k zlyhaniu výsledného programu....1) Vytvorte algoritmus (vývojový diagram) na výpočet obvodu kruhu. O=2xπxr ; S=πxrxr2) Vytvorte algoritmus (vývojový diagram) na výpočet celkovej ceny výrobku s DPH, vstup je počet kusov a cena bez DPH. suma=pocetxcenax1,193) Vytvorte algoritmus (vývojový diagram) „kalkulačka“. Realizujte operáciu sčítania, odčítania, násobenia, delenia, druhej mocn...
|
|
0,3 |
33x |
|
Kaderníctvo (Počítačové zadanie G14)
Počítačové zadanie8 s. / 2. roč. / rar
Zadanie Kadernictvo (G14) na predmet Informacne Technologie.Vypracujte aplikáciu pre holiča. Aplikácia má evidovať výkony a všetky priania zákazníkov obsahujúce zoznam výkonov. U zákazníka evidujte meno zákazníka, jeho povolanie, druh vlasov a adresu. U priania evidujte názov výkonu, cenu a druh výkonu, Počet výkonov nie je obmedzený. Aplikácia musí byť schopná pridať, upraviť, a vymazať výkon, prianie zákazníka a aj jeho jednotlivé obsahujúce výkony. Ďalej má byť schopná vyhľadávania ako v zozn...
|
|
2,8 |
3x |
|
Optimálne programovanie - vypracované otázky
Vypracované otázky32 s. / 3. roč. / doc
Vypracované otázky na optimálne programovanie
|
|
0,2 |
2x |
|
Databázový systém Lekáreň
Počítačové zadanie51 s. / 3. roč. / rar
Úlohou tohto zadania bola navrhnúť a implementovať webovú aplikáciu predstavujúcu databázový systém pre lekáreň. Táto aplikácia umožňuje svojím používateľom evidovať informácie o liekoch a ich výrobcoch, ako aj o diagnózach a liekoch, ktoré sú na liečenie danej diagnózy určené. Okrem evidencie jednotlivých záznamov o liekoch, diagnózach a výrobcoch, umožňuje táto aplikácia aj pridávanie nových záznamov o liekoch, diagnózach a výrobcoch. Pridávanie nových záznamov je realizované vo forme vstupnýc...
|
|
0,4 |
42x |
|
Procedurálne programovanie (práca s jednorozmerným poľom)
Počítačové zadanie6 s. / 1. roč. / cpp
/** xsull.cpp 2. test pri PC* autor: Zsolt Süll* datum: 11.11.2008* PSS 13*/#include<stdio.h>#include<stdlib.h>#include<string.h>#define N ('9' - '0' + 1)int suma(FILE *f) /*Spočíta počet položiek typu suma v súbore.*/{int a,b,c,d,e,i=0;if((f=fopen("UCET.TXT","r")) == NULL) {printf("Neotvoreny subor\n");exit;}while((fscanf(f,"%d\n%d\n%d\n%d\n%d",&a,&b,&c,&d,&e)) != EOF)i++;if((fclose(f)) == EOF) {printf("Nezatvoreny subor\n");exit;}return i;}FILE *vypis(FILE...
|
|
0,1 |
21x |
|
Objektovo - orientované programovanie
Prednášky100 s. / 2. roč. / rar
Súbor obsahuje prezentácie z predmetu Objektovo orientované programovanie.
|
|
0,3 |
8x |
|
Šachové partie - internetová aplikácia
Počítačové zadanie20 s. / 2. roč. / rar
Vypracujte aplikáciu na evidenciu šachových partií . U šachovej partie evidujte mená 2 hráčov, celkový čas, výsledok (výhra, remíza,...) a nekonečný počet ťahov. Pri ťahu evidujte farbu figúry, typ figúry (pešiak, strelec, apod.), počiatočnú a koncovú pozíciu ťahu. Aplikácia musí byť schopná pridať, upraviť a vymazať šachovú partiu a aj jej jednotlivé ťahy. Ďalej má byť schopná vyhľadávania ako v zozname partií tak aj v zozname ťahov a vypísať všetky šachové partie daného hráča resp. všetky víťa...
|
|
0,1 |
0x |
|
Programovanie - zadanie v programovacom jazyku C (program pre evidenciu kníh v knižnici)
Počítačové zadanie11 s. / 1. roč. / doc
Ide o program pre evidenciu kníh v knižnici.
O každej knihe sa eviduju tieto údaje: meno a priezvisko
autora, názov knihy, rok vydania, vydavateľstvo, a evidenčné číslo
(signatúra). Program umoznuje pridanie knihy, odstránenie knihy, usporiadanie
podľa priezviska autora a vyhľadanie podľa evidenčného čísla.
Na reprezentáciu zoznamu kníh je pouzite statické pole
smerníkov a jednotlivé položky záznamu majú dynamickú veľkosť.
Záznamy su reprezentovane štruktúr...
|
|
0,1 |
3x |
|
Evidencia zákazníkov internetového obchodu
Počítačové zadanie35 s. / 1. roč. / zip
Zostavte program na evidenciu zákazníkov internetového obchodu.
O každom zákazníkovi sa eviduju tieto údaje: priezvisko, meno (pripadne meno firmy), identifikačné číslo zákazníka, rok poslednej objednávky, dodacia adresa (ulica_číslo, mesto_PSČ, krajina) a telefónne číslo, názov tovaru, cena.
Program nech umožňuje pridanie zákazníka, odobratie zákazníka, usporiadanie podľa roku, ceny objednávky, výpis zoznamu zákazníkov.
Položky zoznamu sú v tvare:
Hrasko Janko, F253, 1994, Jahodna_25, ...
|
|
0,2 |
1x |
|
Funkcionálne a logické programovanie
Skriptá116 s. / 2. roč. / pdf
1.1. Jazyky programovania
Programovací jazyk je prostriedkom pre formálny opis algoritmických problémov.
Prechod od programovania v strojových jazykoch k štrukturovanej a potom k modulárnej
metóde v procedurálnych jazykoch, ako sú napr. Pascal, MODULA, C
alebo Java je zvýšením úrovne abstrakcie pri programovaní. Praktickým dôsledkom
je možnost riešenia zložitejších problémov rýchlejšie a spolahlivejšie.
|
|
0,5 |
11x |
|
Prednášky z predmetu Programovanie
Prednášky200 s. / 1. roč. / zip
Technické prostriedky (hardvér, angl. hardware) sú technické zariadenia číslicového počítača, ktoré umožňujú uchovávanie, spracovanie a prenos binárne kódovaných informácií. Tieto prostriedky sú navzájom poprepájané do určitej architektúry, ktorá charakterizuje spôsob spracovania informácií. Programové prostriedky (softvér, angl. software) - programy tvorí postupnosť inštrukcií a údajov. Program môže existovať v rôznych formách. Tá forma, ktorá je binárne kódovaná a je priamo vykonateľná na dano...
|
|
0,6 |
1x |
|
Konštrukcia prekladačov (prednáška 1) - MATEMATICKÝ MODEL SYNTAKTICKEJ ANALÝZY zdola-nahor
Prezentácia7 s. / 2. roč. / ppt
M = ( Q,T,G,,q0,Z0,F), kde Q je konečná neprázdna množina vnútorných stavovT je konečná neprázdna množina vstupných symbolov - vstupná abecedaG je konečná neprázdna množina zásobníkových symbolov zásobníková abeceda je prechodová funkcia daná zobrazením Q x (T U {e}) x G* 2QxG*q0 Q je počiatočný stav,Z0 G je symbol na dne zásobníka,F Q je konečná množina koncových stavov Konfigurácia RZA(q,u,aß) Î Q x T* x G* , kdeq je momentálny stavu je doteraz neprečítaná časť vstupného reťazc...
|
|
0,1 |
0x |
|
Aplikácie pc techniky 2 (domáce zadania)
Počítačové zadanie10 s. / 1. roč. / doc
- vyžiadajte si vstup čísla x v intervale 1 až 10a) ak číslo je z daného intervalu, prevediete nasledujúce činnosti : - určíte najčastejšie sa vyskytujúce číslo - čísla, ktoré sú menšie ako určené číslo budú červenej farby a budú Ariel, 12, tučnéb) ak číslo nie je z daného intervalu - určíte hodnotu aritmetického priemeru - vypíšete informačné okno s hodnotou aritmetického priemeru v tvare " Hodnota aritmetického priemeru je " a výsledok - do buniek v stĺpci C ( jedným zápisom ) určíte výsledky ...
|
|
0,1 |
31x |
|
Strojovo orientované jazyky (niekoľko zadaní)
Počítačové zadanie100 s. / 2. roč. / rar
Ukážka:1. Text zadania: Načítajte z klávesnice reťazec znakov ukončený znakom "nového riadku". Nech slovo je postupnosť znakov medzi dvoma znakmi "medzera". Určte počet slov reprezentujúcich zápis osmičkového čísla podľa syntaxe jazyka C. Počet vytlačte osmičkovo.2. Dodefinovanie zadania:Riešenie bude počítať počet výskytov do 16 bitového registra ale platných je len 15 bitov.
|
|
4,0 |
18x |
|
Konštrukcia prekladačov (prednáška 2) - Deterministická SA zhora - nadol, Algoritmus syntaktickej analýzy pre LL(1) jazyky
Prezentácia7 s. / 2. roč. / ppt
LL(k) gramatiky trieda BG umožňujúcich deterministickú SA zhora - nadol........... SA Algoritmus SA ...............k- predicative parsing algorithm LL(k) jazyky LL(k):- Vstupný reťazec sa číta zľava doprava- Vytvára sa ľavý rozklad- Pri rozhodovaní sa používa informácia o najbližších k symboloch z doteraz neprečítanej časti vstupného reťazca.Implementácia algoritmu SA pre LL(k) jazyky pomocou ZA:rozkladová tabuľka (RT) - definuje akcie ZA: výber (čítanie) - expanzia - prijatie - chybazásobn...
|
|
0,1 |
1x |
|
Aplikácia na prihlasovanie študentov na predmety do 4.ročníka
Počítačové zadanie55 s. / 2. roč. / zip
Simulujte prihlasovací program študentov na jednotlivé predmety jednotlivých katedier. Vytvorte triedu Student s atribútmi idStudent (jedinečné číslo), meno a priezvisko študenta, rodné číslo, číslo indexu, dátum narodenia a pohlavie. Vytvorte triedu StudentCollection s atribútom zoznam zadaných študentov. Vytvorte triedu Department s atribútmi idDepartment, celý názov katedry, skrátený názov katedry. Vytvorte triedu DepartmentCollection s atribútom zoznam katedier. Vytvorte triedu Specializatio...
|
|
2,1 |
1x |
|
File system Operations (Operačné systémy)
Počítačové zadanie10 s. / 3. roč. / zip
Súbor disk.c (Mountovanie a demountovanie disku/diskov)fat32/disk.c#include <stdio.h>#include <unistd.h>#include <disk.h>Funkcie int d_mount (int image_descriptor) int d_umount (int index) unsigned short d_readSectors (unsigned long LBAaddress, void *buffer, unsigned short count, unsigned short BPSector, int index) unsigned short d_writeSectors (unsigned long LBAaddress, void *buffer, unsigned short count, unsigned short BPSector, int index)Premenné int dCount = 0Popis fun...
|
|
5,5 |
1x |
|
Vypracované otázky z Programovania
Vypracované otázky7 s. / 2. roč. / doc
Vypracovanie otázok z programovania AProgramovanie- Duševná činnosť zameraná na tvorbu algoritmov, ktoré sú vyjaderené v programovacom jazyku a spoločne tvoria počítačový program.Algoritmus- Exaktný predpis, definujúci konečnú postupnosť krokov, ktorá vedie k vyriešeniu úlohy.Programovací jazyk- Prostriedok pre zápis algoritmov, ktoré môžu byť realizované na počítači.Počítačový program - Zaznamenaná postupnosť príkazov reprezentujúca algoritmus a riešiaca zadanú úlohu.Programátor- Osoba, ktorá p...
|
|
0,1 |
24x |
|