Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 057   projektov
0 nových

Cestovné kancelárie - Otázky a odpovede k testu

«»
Prípona
.docx
Typ
testy
Stiahnuté
0 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
48548
Posledná úprava
29.10.2024
Zobrazené
19 x
Autor:
jams
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
Súbor obsahuje vypracované otázky k testu z predmetu Cestovné kancelárie (povinný predmet).

Aké kľúčové faktory umožnili vznik a rozvoj CK?
Vznik: Thomas Cook = zakladateľ prvej modernej CK - prvý organizovaný hromadný výlet (1841), vlastný podnik (1845), prvý zahraničný zájazd (1855)
Vznik cestovných kancelárii určite prispel k rozvoju dopravy a infraštruktúry, neskôr sa začali rýchlo rozvíjať letecké spoločnosti. S rastom leteckých spoločností bol aj rast cestovných kancelárií, ktoré predávali letenky. Podstatný rozvoj cestovných kancelárií na Slovensku začali v 90. rokoch 20. storočia, kedy došlo k liberalizácii trhu.

Aké činitele ovplyvňovali ponuku zájazdov cestovnej kancelárie Čedok v 20.storočí?
Činnosť cestovnej kancelárie Čedok ovplyvnilo uvedenie autokarovej a leteckej dopravy. Západoeurópske cestovné kancelárie doposiaľ využívali len železničnú dopravu. Zavedením nového spôsobu dopravy sa sprístupnili dovtedy neznáme cieľové miesta ako Jadranské pobrežie, Káhira, údolie Álp...

Aké úlohy riešila SACKA v prvých rokoch existencie (1991 -1997), kedy sa na
Slovensku ešte len vytváral legislatívny rámec činností cestovných kancelárií a aké
je jej poslanie dnes zistite prostredníctvom jej internetovej stránky.

Hlavným dôvodom založenia SACKA bolo zabezpečenie profesionality cestovných kancelárií pri poskytovaním služieb v rozvíjajúcom sa cestovnom ruchu, ktorý nastal po zmene politického systému na Slovensku. Hlavným cieľom novovznikajúcej asociácie bolo riešenie problémov v oblasti rozvoja cestovného ruchu, pomôcť novovznikajúcim cestovným kanceláriám, najmä malým, v rôznych oblastiach ako je poisťovníctvo, bankovníctvo doprava, colná oblasť a pod.
Hlavným poslaním asociácie v súčasnosti je prispievať k rozvoju cestovného ruchu. Asociácia považuje za svoju stavovskú povinnosť presadzovať a ochraňovať záujmy svojich členov, ktoré súvisia s jej hlavným poslaním, podporovať ich činnosť a zvyšovať ich profesionálnu prestíž.

Čo spája cestovné kancelárie a cestovné agentúry a čím sa naopak líšia?
Spájajú ich činnosti ako tvorba kombinácie služieb, ktoré nie sú zájazdom, ponuka a predaj jednotlivých služieb cestovného ruchu, sprostredkovanie predaja zájazdov pre inú cestovnú kanceláriu, sprostredkovanie predaja služieb cestovného ruchu pre inú cestovnú kanceláriu, cestovnú agentúru a iné osoby a predaj predmetov súvisiacich s cestovným ruchom.
Rozdiel medzi cestovnou kanceláriou a cestovnou agentúrou je ten, že cestovná kancelária si vytvára zájazdy sama, kde to cestovná agentúra iba ponúka zájazdy, ktoré má zazmluvnené s inými cestovnými kanceláriami. Teda cestovná agentúra ponúka zájazdy rôznych cestovných kancelárií a k tomu naviac svoje služby či doplnkové služby, na ktoré má certifikáciu. Líšia sa činnosťami ako tvorba zájazdu, sprostredkovanie spojenej služby CR, predaj zájazdu vo vlastnom mene (uzatváranie zmluvy o zájazde) a povinnosť zabezpečenia ochrany pre prípad úpadku, ktoré môžu vykonávať iba cestovné kancelárie, nie agentúry.

Kľúčové slová:

cestovné kancelárie

cestovné agentúry

hotel



Obsah:
  • Aké kľúčové faktory umožnili vznik a rozvoj CK?
    Aké činitele ovplyvňovali ponuku zájazdov cestovnej kancelárie Čedok v 20.storočí?
    Aké úlohy riešila SACKA v prvých rokoch existencie (1991 -1997), kedy sa na
    Slovensku ešte len vytváral legislatívny rámec činností cestovných kancelárií a aké
    je jej poslanie dnes zistite prostredníctvom jej internetovej stránky.
    Čo spája cestovné kancelárie a cestovné agentúry a čím sa naopak líšia?
    Aké kritériá klasifikácie cestovných kancelárií sú najrelevantnejšie z pohľadu klienta a prečo?
    Súhlasíte so zaradením receptívnych cestovných kancelárií medzi domáce cestovné kancelárie?
    Ako sa prejavujú zmeny v činnosti cestovných kancelárií na strane ponuky?
    Je existencia cestovných kancelárií v súčasnosti opodstatnená alebo ohrozená?
    Sú cestovné kancelárie zodpovedné za vplyv nimi ponúkaných produktov na cieľové miesta cestovného ruchu? Aké kroky by v tomto zmysle mali realizovať?
    Môže cestovnú kanceláriu prevádzkovať aj žiak strednej školy a študent vysokej školy? Za aký podmienok? Akú právnu formu by ste im odporučili a prečo?
    Je možné považovať online rezervovanie ubytovania a následnú cielenú ponuku vypožičania motorového vozidla (transakcie sú realizované bezprostredne po sebe na tej istej web stránke, pre účely tej istej cesty, ale vybrané a zaplatené osobitne) za zájazd, spojenú službu cestovného ruchu alebo inú kombináciu služieb?
    Môže cestovná agentúra sprostredkovať klientovi kombináciu služieb tvorenú ubytovaním v hoteli v Miláne, vstupenkou na futbalový zápas a cestovným poistením?
    Kto a za akých okolností má nárok na poistné plnenie z ochrany pre prípad úpadku?
    Má klient, ktorý zaplatil za zájazd, ale v dôsledku úpadku cestovnej kancelárie sa ho nezúčastnil, právo na vrátenie celej zaplatenej sumy? Za akých podmienok?
    Ako by ste financovali vznik a počiatočnú činnosť cestovnej kancelárie v závislosti od jej právnej formy?
    Je podľa vás lokalizácia cestovnej kancelárie v súčasnosti pre klientov smerodajná?
    Kde a prečo by ste umiestnili prevádzkareň cestovnej kancelárie špecializovanej na inštitucionálnu klientelu?
    Je interiér prevádzkarne cestovnej kancelárie pre klientov dôležitý? Ako je možné sa v tejto súvislosti odlíšiť od konkurentov?
    Aké nároky by ste v pozícii riaditeľa malej cestovnej kancelárie mali na svojich zamestnancov a akým spôsobom by ste ich v prípade voľnej pracovnej pozície vyhľadávali a vyberali?
    Aký spôsob rozvoja zamestnancov cestovnej kancelárie považujete za najvhodnejší a prečo?
    Ako je možné zmierniť nežiadúcu fluktuáciu zamestnancov v mikrocestovnej kancelárii?
    Je možné považovať jednotlivé služby cestovného ruchu sprostredkované cestovnou kanceláriou za vlastný produkt cestovnej kancelárie? Prečo?
    Je pre cestovnú kanceláriu výhodné získať štatút IATA agenta? Prečo je počet takýchto cestovných kancelárií na slovenskom trhu relatívne malý?
    Aké kritérium členenia vlastného produktu je podľa Vás kľúčové z hľadiska cestovnej kancelárie a z hľadiska klienta?
    V ponuke pobytových zájazdov všeobecných cestovných kancelárií prevažujú all inclusive zájazdy do prímorských stredísk. Prečo je tento typ zájazdov žiadaný? Myslíte si, že v najbližších rokoch sa preferencie klientov cestovných kancelárií výrazne zmenia?
    Líši sa tvorba produktu pri štandardnom predaji a online predaji?
    Za akých okolností by ste cestovnej kancelárii odporučili uzavrieť s ubytovacím zariadením zmluvu na princípe garancie a v akom prípade by ste jej odporučili, aby dala prednosť zmluve na princípe alotmentu?
    Odporučili by ste cestovnej kancelárii uzatvárať zmluvy s jednotlivými ubytovacími zariadeniami v cieľovom mieste alebo radšej spoluprácu s vybranou receptívnou cestovnou kanceláriou?
    Prečo je nevyhnutné pri cenotvorbe zohľadňovať minimálne tri základné hľadiská (nákladové, výnosové a marketingové) naraz?
    Aké benefity prináša dezintermediácia klientom cestovných kancelárií?
    Aké sú dôsledky rastu predaja zájazdov cez internet pre tradičných sprostredkovateľov?
    Prečo je výber vhodnej distribučnej stratégie pre cestovnú kanceláriu kľúčový?
    Na základe akých kritérií by si mala cestovná kancelária vyberať sprostredkovateľov svojho produktu a ako by ich mala motivovať?
    Je reklamný spot v televízii vhodným marketingovým prostriedkom pre cestovné kancelárie?
    Akým spôsobom je možné vytvárať vzťahy s verejnosťou, ktoré prispejú k pozitívnemu imidžu cestovnej kancelárie?
    Je možné nevtieravo a originálne sa dostať do povedomia širšieho publika a aktívne komunikovať s potenciálnymi klientami?
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko