Popis:
Marketing - môžeme charakterizovať mnohými spôsobmi: ako systém podnikateľskej činnosti, ako komplex vzájomne prepojených prvkov obchodných aktivít, ako filozofiu podnikania, či ako komplexnú ekonomickú činnosť vo sfére trhu
Koncepcia podnikania:
- výrobná koncepcia - výrobná koncepcia je jednou z najstarších marketingových koncepcií, ktorými sa riadia producenti. Hlavnou myšlienkou tejto koncepcie je presvedčenie výrobcu, že spotrebiteľ dáva prednosť tým produktom, ktoré sú bežne dostupné a lacné
- výrobková koncepcia - Výrobcovia, ktorí založili svoju marketingovú stratégiu na výrobkovej koncepcii, vychádzajú z tézy, že spotrebiteľ dá prednosť tomu produktu, ktorý ponúka najvyššiu kvalitu. Manažment výrobkovo orientovaných firiem zameriava pozornosť na výrobu kvalitných produktov a ich ďalšie zdokonaľovanie
- predajná koncepcia - základom predajnej koncepcie je myšlienka, že spotrebiteľ si sám daný produkt nekúpi, ale musí ho k tomu musí priviesť cieľavedomá a často agresívna politika výrobcu. Bežný spotrebiteľ je podľa názoru zástancov tejto koncepcie k produktom nevšímavý a k tomu, aby si kúpil práve tento a žiaden iný výrobok, slúži množstvo nástrojov účinnej podpory predaja
- marketingová koncepcia - marketingová koncepcia je obchodnou filozofiou, ktorá vznikla ako alternatíva predchádzajúcich koncepcií. Podľa tejto koncepcie je kľúčom k dosiahnutiu podnikových cieľov určenie potrieb a prianí cieľových trhov a ich uspokojovanie efektívnejšími metódami ako konkurencia
- sociálno - marketingová (spoločenská) koncepcia - V tejto súvislosti vzniká otázka, či podnik, ktorý sa snaží čo najlepšie uspokojiť požiadavky jednotlivých zákazníkov, sa správa optimálne aj z hľadiska dlhodobých záujmov nielen spotrebiteľov, ale aj spoločnosti. Tieto skutočnosti spolu so stále sa zosilňujúcim sociálnym, humánnym a ekologickým uvedomením viedli k snahám o modifikáciu čisto marketingovej koncepcie inou, ktorá by prihliadala k širším spoločenským súvislostiam výroby a spotreby
Kľúčové slová:
marketing
podnikanie
požiadavka
transakcia
zákazníci
externé prostredie
medzinárodné trhy
marketingový výskum
Obsah:
- Marketing
Koncepcia podnikania:
Potreba
Požiadavky
Dopyt
Výmena
Transakcia
Transfér
Dopyt
Spotrebiteľ
Výrobca
Trh
Zákazníci
Trhy spotrebiteľov
Trhy výrobnej sféry
Trhy sprostredkovateľov
Vládne trhy
Medzinárodné trhy
Konkurencia
Externé prostredie
Marketingový informačný systém
Marketingové informácie
Marketingový výskum
Metódy zberu primárnych informácií
Koneční spotrebitelia