Marketingový výskum (pozorovanie, prieskum, testovanie reklamy...)
«»
Popis:
3.4. b) Stručne charakterizujte metódy segmentácie trhu.
Segmentácia trhu = identifikuje skupiny zákazníkov, ktoré sú relatívne homogénne z hľadiska reakcie na marketingové inputy.
Pri segmentácii trhu sa využívajú 3 špecifické metodické postupy marketingového výskumu:
- postup a priori (dopredu sa vyberie tak súbor deskriptorov, ktorými sa budú charakterizovať segmenty, ako aj ukazovateľov marketingovej odozvy, ktorými sa budú merať očakávané reakcie spotrebiteľov. Okrem toho sa v rámci prípravy výskumného projektu formulujú v podobe hypotéz určité predpoklady o vzťahoch medzi očakávanými efektmi komponentov marketingového mixu a charakteristika segmentov)
- postup založený na zhlukovej analýze (vytvára skupiny respondentov na základe ich podobnosti s ohľadom na určitý súbor vybraných premenných. Najčastejšie: postoje, potreby, želaný úžitok a životný štýl. Úlohou je identifikovať prirodzený zhluk objektov na základe podobnosti viacerých znakov, pričom žiaden zo znakov sa nepovažuje za závislý a skupiny sa dopredu nešpecifikujú)
- kombinácia postupu a priori a zhlukovej analýzy (dva kroky - v prvom sa metódou apriori vzorka respondentov rozčleňuje podľa niektorého z deskriptorov segmentácie a v druhom sa aplikuje zhluková analýza a respondenti sa zoskupujú podľa jednej alebo viacerých premenných. Ako dominujúce sa uplatňujú deskriptory nákupného správania).
Všetky majú spoločný cieľ výskumu - slúžia na identifikáciu a meranie rozdielov medzi trhovými segmentami. Vychádzajú zo spoločných predpokladov a požiadaviek na segmentáciu. Vyžadujú veľké vzorky a použitie štruktúrovaného dopytovania s priamymi uzatvorenými otázkami. Údaje musia za každú spotrebiteľskú jednotku musia obsahovať: demografické charakteristiky a miery nákupu, spotreby daného produktu alebo značky. Komplexnejšie štúdie vyžadujú aj údaje psychografické a návykov spotrebiteľov.
...
Kľúčové slová:
marketing
marketingový výskum
prieskum
pozorovanie
reklama
testovanie reklamy
spotrebiteľ
asociácie
asociačný test
frekvenčné tabuľky
trh
segmetácia trhu
Obsah:
- 3.1. a) Výrobca pánskej konfekcie chce bližšie spoznať nákupné správanie slov. spotrebiteľov. Aké značky, aký druh oblečenia, za aké ceny zákazníci preferujú a nakupujú.
Úloha: Definujte pozorovanie a charakterizujte metódu, ktorú by ste v danom prípade zvolili. Navrhnite vzor záznamový hárok.
3.1. b) Prieskum u odberateľov. Ktoré faktory by mala firma zohľadniť a aké zásady by mala uplatňovať ak chce do takéhoto prieskumu zapojiť vlastný predajný personál.
3.1. c) Definujte marketingový výskum a vymenujte situácie, kedy nemôže pomôcť. MKT výskum.
3.2. a) Vymenujte rôzne postupy pre - testovania reklamy.
3.2. b) Manažment má záujem o preskúmanie účinnosti aktivít promotion (s 95% spoľahlivosťou) 18 zo 60 respondentov. Určite rozsah vzorky s presnosťou 0,05.
3.2. c) Čo je podstatou asociačných testov
3.2. d) Panel, panelový výskum ...
3.3. a) Charakterizujte proces spracovania údajov a poslanie kontroly údajov.
3.3. b) Objasnite poslanie a kroky kódovania údajov. V prieskume pre Prvú stavebnú navrhnite spôsob kódovania otázky.
3.3. c) Popíšte postup, ktorým možno zistiť príčinu a odstrániť chybu v tabuľke. Vymenujte prínosy frekvenčných tabuliek.
3.3. d) Po odstránení chyby sa analyzovala závislosť potrebných finančných prostriedkov od pohlavia. Komentujte nasledovné výstupy
3.3. e) Napíšte aké závery vyplývajú z kódexu marketingového výskumu pre kontrolu prieskumu, vlastníctvo, uchovávanie a sprístupnenie dokladov.
3.4. a) Uveďte možné prínosy skupinovej analýzy a možné riziká klasických krížových tabuliek
3.4. b) Stručne charakterizujte metódy segmentácie trhu.
Zdroje:
- prednášky
- semináre
- prezentácie
- poznámky
- skriptá
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.