Popis:
Kedy v podniku vzniká potreba nákupu a akému problému zodpovedá?
Vzniká v momente koncepcie nového produktu, t.j. zodpovedá problému, ktorý podnik nemôže vyriešiť optimálnym spôsobom bez toho, aby si nezabezpečil zdroje od dodávateľov.
Čo charakterizuje ukazovateľ vitality?
Ukazovateľ vitality sa orientuje na počet zákazníkov vstupujúcich a vystupujúcich z portfólia. Vyjadruje schopnosť portfólia kompenzovať starnúcich zákazníkov na základe vstupu do nových. Miera vitality =< (počet zákazníkov etapy uvedenia – etapy útlmu)/ celkový počet zákazníkov >*100
Vymenujte faktory pôsobiace na zákazníka?
faktory prostredia, organizačné faktory (postavenie nákupného oddelenia, centralizácia nákupu, dlhodobé zmluvy, hodnotenie činnosti nákupu), interpersonálne faktory, individuálne faktory
Ako sa definuje pozícia nákupu v podniku?
Je to pozícia rovnosti s ostatnými významnými oddeleniami podniku, spôsob vplyvu, t.j. spoluprácu so všetkými oddeleniami podniu, ktoré sa podieľajú na stanovení výrobnej ceny, rozšírenie sféry vplyvu na komplex výrobkov a služieb podniku.
Kľúčové slová:
Nákup
predaj