Popis:
Skupina A
1. vymenujte nižšie a vyššie konvergentné procesy (3b)
-nižšie konvergentné procesy: vyjadrujú postupné rozpoznávanie a definovanie, zbližovanie a odstraňovanie rozdielov podobných javov a predmetov. Patrí sem: a) analýza (vo všeobecnosti je to metóda výskumu jednotlivých vlastností určitého predmetu alebo javu, v logike metóda poznania rozkladom poznatkov na také komponenty, ktoré už ďalej nemožno rozčleniť), b)syntéza (vyjadruje myšlienkový alebo fyzický proces spájania jednotlivých časti, zložiek a látok do celku), c) indukcia (je myšlienkový proces, pri ktorom z určitých východiskových tvrdení o jednotlivých veciach, faktoroch, zvláštnych prípadoch a javoch dospejeme k zovšeobecňujúcemu stanoveniu všeobecných téz, ktoré majú pravdepodobnostnú povahu. Podľa miery preskúmanie ide o úplnú a neúplnú indukciu, d)dedukcia ( je postup logického odvodzovania jednotlivého prípadu alebo javu zo všeobecných poznatkov. T.j. pomocou východiskových tvrdení a odovzdávacích pravidiel dospejeme k jednoznačnému záveru. Uplatňuje sa pri tvorbe axiomatických teórií predovšetkým v logike a v matematike.
-vyššie konvergentné procesy: sú produktom už nadobudnutých vedomostí a ich aplikácie človekom a uplatňujú sa v rôznych podmienkach, ktoré sú výsledkom spoločenského vývoja. Sem patria a) zovšeobecňovanie ( všeobecne charakterizovateľné prvky určitého javu, ktoré vznikli mysli človeka na základe určitých pravidiel a poznaných skutočností.) , b) aplikácia na nové a vzdialené situácie ( výsledok neustáleho vývoja a protirečení vo všetkých oblastiach spoločenského života ), c) analogické myslenie ( výsledok úsudku človeka, ktorý dokáže využiť svoje schopnosti na získanie podobných vlastností pri porovnávaní dvoch alebo niekoľkých na sebe závislých procesov ), d) hodnotiace myslenie (vyjadruje hodnotovú orientáciu v určitom procese, ktorá je prejavom zaujatia stanoviska k niečomu, čo má byť hodnotené a preskúmané), e) tvorivé myslenie (predstavuje duševnú činnosť, ktorá je produktívna, keď sa informácia nielen spracuje ale aj prepracováva, keď sa na jej základe generuje nová informácia. Je to tvorivá práca.
Kľúčové slová:
konvergentné procesy
vzájomné vzťahy
desiatková sústava
metódy riadenia
marketing
GPS
Obsah:
- Skupina A
1. vymenujte nižšie a vyššie konvergentné procesy (3b)
2. vymenujte formy sociálnej komunikácie, a v ktorých oblastiach sa prejavujú jej efekty (3b)
3. charakterizujte vzájomné vzťahy a jednotlivé zložky medzi subjektom a objektom vo vzdelávacom procese z hľadiska riadenia (3b)
4. vymenujte zložky komunikačného procesu a charakterizujte jednu z nich (2b)
5. charakterizujte rozhodnutie - výber správy (tvorba správy, vysvetlite pojem AIDA) (2b)
6. vysvetlite pojmy : analógový, diskrétny, digitálny signál. Stručne popíšte premenu analógového signálu na digitálny signál. Charakterizujte základné parametre signálu (3b)
7. číslo desiatkovej sústavy 1710 vyjadrite v lin. Sústave ( kontrola správnosti ) (1b)
8. vysvetlite princíp činnosti ISDN a výhody tejto technológie. Definujte základné pripojenie (s0) a aká je jeho prenosová kapacita (3b)
Skupina B
1. charakterizujte proces vnímania a jeho formy (3b)
2. vymenujte metódy riadenia a charakterizujte 2 z nich (3b)
3. vymenujte štýly a základné nástroje komunikácie. Charakterizujte úrovne odbornej komunikácie (3b)
4. vymenujte zložky komunikačného procesu a charakterizujte aspoň 2 z nich (2b)
5. vymenujte marketingové funkcie a zložky promotion mixu. Charakterizujte 1 zložku (2b)
6. vysvetlite princíp činnosti abecednej a obrazovej telegrafie. Nakreslite štruktúru telegrafickej značky (3b)
7. číslo binárnej sústavy 11102 vyjadrite v desiatkovej sústave ( kontrola správnosti ) (1b)
8. vysvetlite princíp činnosti technológie GPS (3b)