Popis:
1. Oblasti marketingovej analýzy OS
Vonkajšia analýza - (podnikat. prostredie)
Vonkajšie prostredie - makro
a) spoločenské (kultúrne a spoločenské tradície, normy a postoje),
b) politické (postoje a reakcie verejnosti, spoločenská kritika),
c) právne (normy legislatívy, kt. musíme rešpektovať - zákonné normy ochrany konkurencie, práv spotrebiteľov),
d) ekonomické (inflácia, zamestnanosť, dynamika vývoja HDP),
Vnútorné prostredie - mikro
e) spolupracujúce (stav u dodávateľov, odberateľov, distrib. ciest, finanč. inštitúcii),
f) konkurenčné (najdôležitejšia oblasť, ciele a väzby na konkrétnych spotrebiteľov a trhy, postavenie na trhu jednotlivých konkurentov).
Vonkajšiu analýzu hrozieb a prílež ako východisko OS podniky členia do oblastí:
a) analýza trhu Ako sa bude vyvíjať D po našom výrobku? Existuje tovar, kt. by nahradil náš výrobok?
b) analýza odvetvia (branže) Ktoré sú teraz naše najlepšie odberateľské branže? Prečo sme v nich úspešní?
c) analýza konkurencie Kto sú naši konkurenti? Kde sú ich sily a slabosti?
d) analýza vlastnej pozície na trhu Oblasti, v kt. sme mali úspech. Oblasti, v kt. sme zlyhali.
...
Kľúčové slová:
marketing
analýza
stratégia
cesty
distribúcia
funkcie
výrobok
trh
hrozba
príležitosť
odbyt
odbytová stratégia
Obsah:
- TEST č. 1
1. Oblasti marketingovej analýzy OS (10)
2. Odbytové stratégie orientované trhovo alebo na aktíva podniku (31)
3. Trendy v oblasti distribučných ciest (prednášky)
4. Zásady kvality (86)
5. Zdroje pre nové výrobky (175)
6. Strat. pri zavádzaní nových výrobkov (204)
TEST č. 2
1. Kroky procesu komunikačných stratégií (247)
2. Oblasti analýzy hrozieb a príležitostí (11)
3. Čierna skrinka(35)
4. Segmentačné stratégie (162)
5. Zásady podniku orientované na zákazníka
6. Distribučné cesty, subjekty a ich funkcie, funkcie marketingových sprostredkovateľov (prednášky)
TEST č. 3
1. Čo chápeme pod pojmom nový výrobok + etapy procesu vývoja nových výrobkov
2. Segmentačná stratégia
3. Distribučné cesty
4. Z matice príležitostí a hrozieb - charakterizovať 4 kategórie obchodov
5. Typy kúpneho správania na priemyselnom trhu (55)
6. Osem vstupných bariér na trhu (124)
...
TEST č. 9
1. 4 obchody
2. Stratégie vo fáze poklesu
3. Typy nákupného správania na priem. trhu
4. Spolupútnici na trhu - stratégie
5. Typy distribučných stratégií
6. Štrbiny
TEST č. 10
1. Nový výrobok - druhy, fázy
2. Distribučné stratégie
3. Parciálny model
4. Konkurenčné marketingové stratégie
5. Neúplná konkurencia
6. Marketingoví sprostredkovatelia
TEST č. 11
1. Aké strategické varianty rozlišujeme pri uvádzaní nového výrobku na trh, pokiaľ ide o ponukovú stránku marketingovej výrobkovej stratégie?
2. Aké aktivity firmy orientované na distribučný kanál stoja v popredí v etape zrelosti životného cyklu výrobku?
3. Aké odlišnosti oproti konkurencii môže podnik využiť pri stratégii umiestňovania výrobkov?
4. Vymenujte 4 čiastkové stratégie v rámci komplexnej stratégie trhového podielu
5. Vymenujte 4 základné profily reagovania konkurenta
6. Čo viete o marketingovom audite? (25b)
Zdroje:
- testy
- skriptá
- prednášky
- poznámky