Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 118
projektov

Pedagogiká psychológia - vypracované testové varianty

«»
Prípona
.doc
Typ
testy
Stiahnuté
41 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
9491
Posledná úprava
09.08.2018
Zobrazené
3 510 x
Autor:
123d456s
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
A1. Definujte predmet pedagogickej psychológie

užšie- skúmať zmeny v psychike žiaka, ku ktorým dochádza na vyučovaní
širšie- veda o psych.zákonitostiach vých-vzdel.procesu, ktoré sa uskutoč.aj po vyuč.(vzťah žiak-učiteľ)
-je to špeciálna veda o psychologických zákonitostiach vých-vzdel.procesu a je hraničnou vedou medzi pedagogikou a psych. Patrí medzi psych.vedy a pomáha praktickej oblasti
2. Kto a kedy napísal prvé učebnice pedagogickej psychológie
1884-Mayer
1913-Šustal
1936-Jurovský
3. Charakterizujte metódu dotazníka
- súbor logicky usporiadaných otázok v písomnej podobe na ktoré odpovedajú tiež v písomnej podobe
4. Popíšte metódu rozhovoru a uveďte jeho druhy
- súbor otázok, ktoré zadávame v priamom rozhovore
a)individuál.,skupinový
b)štandardiz., neštandar., pološtandar.
5. Čo je to reliabilita (spoľahlivosť)
- kritérium vedeckého výskumu, pri ktorom sa zisťuje, či pri opak.výskumu získame rovnaké alebo približné výsledky

Kľúčové slová:

pedagogická psychológia

hypotéza

učebný materiál

verbálne učenie

psychologické disciplíny

tvorivosť

verbálne učenie



Obsah:
  • A1. Definujte predmet pedagogickej psychológie
    2. Kto a kedy napísal prvé učebnice pedagogickej psychológie
    3. Charakterizujte metódu dotazníka
    4. Popíšte metódu rozhovoru a uveďte jeho druhy
    5. Čo je to reliabilita (spoľahlivosť)
    6. Čo je to hypotéza a aká by mala byť dobrá hypotéza
    7. Nakreslite Linhartovu schému riadeného učenia
    8. Uveďte druhy podmieňovania
    9. Charakterizujte učenie riešením problému
    10. Napíšte čo je transfer a uveďte druhy transferu
    11. Popíšte zákon spätnej väzby v učení
    12. Vymenujte podmienky učenia
    13. Vymenujte podmienky učenia súvisiace s učebným materiálom (učivom)
    14. Uveďte typy učiteľov podľa Caselmanna
    15. Ktorý deň v týždni je najvýkonnejší
    ...
    ...
    ...
    B1. Medzi aké psychologické disciplíny zaraďujeme pedagogickú psychológiu
    2. Vymenujte metódy pedagogickej psychológie
    3. Popíšte metódu pozorovania a uveďte druhy pozorovania
    4. Vymenujte kritériá vedeckého postupu
    5. Čo je to validita (platnosť)
    6. Definujte učenie
    7. Vymenujte druhy učenia podľa L. Maršálovej
    8. Charakterizujte verbálne učenie
    9. Definujte motiváciu a uveďte druhy motivácie
    10. Popíšte zákon opakovania v učení a napíšte aké to „aktívne opakovanie“
    11.Vymenujte podmienky učenia súvisiace s učiacim sa jednotlivcom (žiakom) -
    12. Vymenujte požiadavky na osobnosť učiteľa
    13. Počas ktorej vyučovacej hodiny je najvyššia výkonnosť žiakov v škole
    14. Čo je to tvorivosť - definujte
    15. Ktoré psychické stavy vplývajú na výkonnosť žiaka
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko