Pedagogiká psychológia - vypracované testové varianty
Popis:
A1. Definujte predmet pedagogickej psychológie
užšie- skúmať zmeny v psychike žiaka, ku ktorým dochádza na vyučovaní
širšie- veda o psych.zákonitostiach vých-vzdel.procesu, ktoré sa uskutoč.aj po vyuč.(vzťah žiak-učiteľ)
-je to špeciálna veda o psychologických zákonitostiach vých-vzdel.procesu a je hraničnou vedou medzi pedagogikou a psych. Patrí medzi psych.vedy a pomáha praktickej oblasti
2. Kto a kedy napísal prvé učebnice pedagogickej psychológie
1884-Mayer
1913-Šustal
1936-Jurovský
3. Charakterizujte metódu dotazníka
- súbor logicky usporiadaných otázok v písomnej podobe na ktoré odpovedajú tiež v písomnej podobe
4. Popíšte metódu rozhovoru a uveďte jeho druhy
- súbor otázok, ktoré zadávame v priamom rozhovore
a)individuál.,skupinový
b)štandardiz., neštandar., pološtandar.
5. Čo je to reliabilita (spoľahlivosť)
- kritérium vedeckého výskumu, pri ktorom sa zisťuje, či pri opak.výskumu získame rovnaké alebo približné výsledky
Kľúčové slová:
pedagogická psychológia
hypotéza
učebný materiál
verbálne učenie
psychologické disciplíny
tvorivosť
verbálne učenie
Obsah:
- A1. Definujte predmet pedagogickej psychológie
2. Kto a kedy napísal prvé učebnice pedagogickej psychológie
3. Charakterizujte metódu dotazníka
4. Popíšte metódu rozhovoru a uveďte jeho druhy
5. Čo je to reliabilita (spoľahlivosť)
6. Čo je to hypotéza a aká by mala byť dobrá hypotéza
7. Nakreslite Linhartovu schému riadeného učenia
8. Uveďte druhy podmieňovania
9. Charakterizujte učenie riešením problému
10. Napíšte čo je transfer a uveďte druhy transferu
11. Popíšte zákon spätnej väzby v učení
12. Vymenujte podmienky učenia
13. Vymenujte podmienky učenia súvisiace s učebným materiálom (učivom)
14. Uveďte typy učiteľov podľa Caselmanna
15. Ktorý deň v týždni je najvýkonnejší
...
...
...
B1. Medzi aké psychologické disciplíny zaraďujeme pedagogickú psychológiu
2. Vymenujte metódy pedagogickej psychológie
3. Popíšte metódu pozorovania a uveďte druhy pozorovania
4. Vymenujte kritériá vedeckého postupu
5. Čo je to validita (platnosť)
6. Definujte učenie
7. Vymenujte druhy učenia podľa L. Maršálovej
8. Charakterizujte verbálne učenie
9. Definujte motiváciu a uveďte druhy motivácie
10. Popíšte zákon opakovania v učení a napíšte aké to „aktívne opakovanie“
11.Vymenujte podmienky učenia súvisiace s učiacim sa jednotlivcom (žiakom) -
12. Vymenujte požiadavky na osobnosť učiteľa
13. Počas ktorej vyučovacej hodiny je najvyššia výkonnosť žiakov v škole
14. Čo je to tvorivosť - definujte
15. Ktoré psychické stavy vplývajú na výkonnosť žiaka
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.