Popis:
1.Cestovný ruch ma tieto základné znaky:
o mimo miesto trvalého bydliska, účel - oddych, rekreácia a poznávanie
o mimo miesto trvalého bydliska, účel - poznávanie, oddych, rekreácia, zvyčajne vo voľnom čase
o mimo miesto trvalého pobytu za účelom rekreácie, poznania a oddychu výlučne vo voľnom čase
o na mieste prechodného pobytu za účelom rekreácie a zábavy
2.Po Druhej svetovej vojne prevládal v Československu::
o kongresový CR
o viazaný CR
o voľný CR
o vidiecky CR
3.Cestovný ruch charakterizujeme ako:
o dynamický sa rozvíjajúci otvorený systém s dvoma podsystémami - objektom a subjektom CR
o dynamický uzatvorený systém s dvoma podsystémami - subjektom a objektom
o dynamický nerozvíjajúci sa systém s podsystémom objektom
o dynamický rozvíjajúci sa systém subjektov CR
4.Charakterizujte, čo je subjekt a objekt cestovného ruchu
o objekt CR je nositeľom produktu, subjekt CR je nositeľom ponuky
o objekt CR je nositeľom ponuky, subjekt CR je nositeľom dopytu
o objekt CR je nositeľom požiadaviek na služby CR, subjekt CR je turistom, ktorý chce prežiť dovolenku na vidieku
o objekt CR ponúka a subjekt CR platí za služby
5.Podniky cestovného ruchu sú:
o organizačné jednotky, ktoré tvoria súbor zariadení, ponúkajúcich produkty na uspokojovania potrieb návštevníkov
o len ubytovacie zariadenia
o len stravovacie zariadenia
o len cestovné kancelárie a cestovné agentúry
Kľúčové slová:
cestovný ruch
podniky
vidiecky cestovný ruch
služby
vyhláška
SWOT analýza
Obsah:
- 1.Cestovný ruch ma tieto základné znaky:
2.Po Druhej svetovej vojne prevládal v Československu::
3.Cestovný ruch charakterizujeme ako:
4.Charakterizujte, čo je subjekt a objekt cestovného ruchu
5.Podniky cestovného ruchu sú:
6. Vidiecky cestovný ruch chápeme ako
7. Vidiecky CR je alternatívou rozvoja vidieka ako faktor stabilizácie jeho ekonomického a sociálneho rozvoja pretože:
8. Ktoré 3 podmienky určujú rozvoj vidieckeho CR ?
9. Vyznačte aspoň 4 osobitostí CR vo vidieckom prostredí:
10. Služby CR sú::
11. K základným službám CR , ktoré uspokojujú základné potreby patria:
12. Pod animačnými službami rozumieme:
13. Balík služieb cestovného ruchu obsahuje minimálne:
14. Uveďte, ako môže občan SR poskytovať služby vidieckeho CR bez živnostenského oprávnenia:
15. Zákon č. 455/1991 Zb. v znení neskorších doplnkov o požiadavkách na získanie živnostenského oprávnenia všeobecne určuje tieto základné povinnosti:
16. Zákon č. 281/2001 Z.z. o zájazdoch a podmienkach podnikania v cestovných kanceláriách a cestovných agentúrach
17. Vyhláška MH SR č. 419/2001 Z.z. sa zameriava na :
18.Vyhláška MZ SR č. 214/2003 Z. z. hovorí o:
19. Marketing definujeme ako:
20. SWOT analýza obsahuje:
21. Stručne definujte nástroje marketingového mixu v cestovnom ruchu:
22. Manažment charakterizujeme ako:
23. Kto riadi a koordinuje rozvoj cestovného ruchu na Slovensku ?
24. Čo je cieľom spolupráce medzi podnikmi CR, samosprávami a mimovládnymi organizáciami?
25. Ktorá z funkcií nepatrí medzi základné funkcie podnikateľského zámeru?