Popis:
Marketingový mix definujeme ako súbor kontrolovateľných marketingových veličín, ktoré firma spája do určitého celku, aby vyvolala želanú reakciu v cieľovom trhu. Marketingový mix obsahuje všetky aktivity, ktorými môže firma ovplyvniť dopyt po svojich výrobkoch.
Product: výrobok zahŕňa kombináciu tovaru a služieb, ktoré firma ponúka cieľovému trhu. Môže ísť pri tom o materiálne veci, služby, osoby, myšlienky, miesto a organizácie.
Price: cena znamená určitú sumu, ktorú ma zákazník zaplatiť, ak chce získať výrobok.
Place: miesto zastupuje všetky aktivity firmy, ktoré zabezpečujú, aby výrobok bol k dispozícii cieľovým spotrebiteľom.
Promotion: komunikácia znamená všetky, ktoré sprostredkujú podstatné informácie o výrobku a presviedčajú cieľových spotrebiteľov o výhodnosti jeho nákupu.
Efektívny marketingový program kombinuje všetky prvky marketingového mixu do podoby koordinovaného programu tak, aby harmonizoval s marketingovými cieľmi firmy.
Kľúčové slová:
marketingové koncepcie
marketingový mix
produkt
marketingová komunikácia
marketing služieb