Zakladné zložky životného prostredia a environmentálne rizikové faktory
Skriptá124 s. / 1. roč. / doc
Človeka vo vzťahu k životnému prostrediu, ktoré ho obklopuje nemožno stavať len do pozície pozorovateľa. Má totiž mnoho možností, aby prispel k ochrane všetkých hodnôt, ktoré vytvorila príroda, alebo on sám a ľudstvo dokázalo zachovať. Musí ich však využiť, aby svojou troškou pomohol naprávať škody spôsobené neuváženými činmi v minulosti, odstrániť javy, ktoré spôsobil svojej zatial jedinej možnosti existencie - Zemi.Prioritami i naďalej zostáva znižovanie znečistenia ovzdušia, vôd, pôdy, zabezp...
|
|
11,3 |
18x |
|
Ochrana a bezpečnosť letísk pred činmi protiprávneho zasahovania
Semestrálna práca17 s. / 3. roč. / doc
Jedným zo základných a tiež najsledovanejších kvantitatívnych ukazovateľov leteckej dopravy je bezpečnosť v civilnom letectve, ktorá má rozhodujúci vplyv na kvalitu tohto dopravného odboru. V rámci letectva je bezpečnosť najdôležitejším prvkom. V Európe sa letecká doprava rozširuje rýchlo. Za uplynulých pätnásť rokov sa viac než zdvojnásobila. Zavedenie vnútorného trhu leteckej dopravy významne prispelo k urýchleniu tohto vývoja. Lietadlo sa stalo prirodzeným dopravným prostriedkom a tak je v rá...
|
|
0,1 |
23x |
|
Porovnanie letiska M.R.Štefánika a letiska Ostrava, a.s.
Analýza60 s. / 4. roč. / doc
Letisko Ostrava je druhým najväčším medzinárodným letiskom v Českej republike. Už dlhší čas sa zaoberá problémom využitia voľných plôch v nadväznosti na zvýšenie potenciálu celého regiónu. Na konkurencieschopnosť ostravského letiska ma silný vplyv logistický potenciálu regiónu. Predmetom investície je vybudovanie prevádzkového celku skladových hál pre verejnú logistiku a leteckého carga. Úlohou našej práce bolo zhodnotiť hospodársky rozvoj letísk a ich finančnú politiku a situáciu. Ďalej znázorn...
|
|
2,6 |
14x |
|
Svetlo-technické prostriedky na letiskových plochách
Semestrálna práca17 s. / 1. roč. / docx
Úvod Svetlo-technické zariadenia sú neoddeliteľnou súčasťou letísk po celom svete. Ich význam pre bezpečnosť leteckej dopravy je zásadný. Pomáhajú pri navádzaní lietadiel pri pristátí / vzlete na RWY a pohybe po TWY a APN. Upozorňujú na prekážky alebo informujú pilota o aktuálnej situácii na RWY a TWY. Bez svetlo-technických zariadení by nebolo možné riadiť letovú premávku v noci, alebo za zhoršených podmienok viditeľnosti. Tak ako lietadlá aj svetlo-technika na letisku sa vyvíjala postupom času...
|
|
1,3 |
19x |
|
Vývoj leteckej akrobacie a jej vplyv na organizmus človeka
Záverečná práca38 s. / 3. roč. / docx
Každý človek vždy chcel byť výnimočným, odlišným od ostatných ľudí. A každý je poháňaný súperovým duchom. Rozvoj technológií nám umožňuje rýchlejšie dosiahnuť požadované výsledky. Letectvo nie je tomu výnimkou. V tejto oblasti sa objavuje to, čo sa dá odlíšiť od ostatných leteckých činností, leteckej akrobacie. Akonáhle sa to nazývajú akrobacia (eng. «aerobatics»). Letecká akrobacia je druh športovej disciplíny, pri ktorej pilot s akrobatickým letúnom vykonáva predpísané manévrovanie s cieľom do...
|
|
2,1 |
0x |
|
Ekonomika leteckej prevádzky - letecká spoločnosť Transavia
Semestrálna práca18 s. / 3. roč. / doc
Témou našej práce je charakteristika leteckej spoločnosti Transavia. Transavia je holandská nízkonákladová letecká spoločnosť pôsobiaca ako samostatná súčasť Air France-KLM. Našim cieľom bolo bližšie priblížiť históriu a súčasnosť tejto spoločnosti, jej vnútornú organizáciu, zamestnanosť a ekonomické výsledky minulých rokov a súčasnosti.
Transavia.com je holandská nízkonákladová letecká spoločnosť pôsobiaca ako samostatná súčasť Air France-KLM. Jej hlavná základňa je v Amsterdame na letisku S...
|
|
0,3 |
8x |
|
Legislatívna norma Európskej únie č. 185/2010
Semestrálna práca24 s. / 1. roč. / doc
ÚvodCieľom Nariadenia komisie (EÚ) č. 185/2010 zo 4. marca 2010, je ustanoviť podrobné opatrenia na vykonávanie spoločných základných noriem bezpečnostnej ochrany civilného letectva. Toto nariadenie ustanovuje podrobné opatrenia na vykonávanie spoločných základných noriem ochrany civilného letectva pred činmi protiprávneho zasahovania, ktoré ohrozujú bezpečnosť civilného letectva, a všeobecné opatrenia doplňujúce spoločné základné normy. Toto nariadenie je záväzné v celom rozsahu a priamo uplatn...
|
|
0,2 |
1x |
|
Formálna a obsahová stránka komunikácie
Semestrálna práca15 s. / 1. roč. / docx
ÚvodKomunikácia je prostriedkom riadenia, spojenia ľudí v organizácií pre dosiahnutie spoločných cieľov a zámerov. Komunikácia predstavuje nepretržitý proces dorozumievania ľudí pomocou výmeny informácií, správ, údajov, myšlienok, názorov, postojov, pocitov, predstáv... Je to prenos vzájomného dorozumievania pomocou určitých symbolov.Umenie komunikovať je jedným z najdôležitejších atribútov úspešného riadiaceho pracovníka - manažéra. Aby mohli riadiaci pracovníci všetkých úrovní efektívne fungov...
|
|
0,1 |
0x |
|
Dohovor o potláčaní protiprávnych činov týkajúcich sa medzinárodného civilného letectva (Peking 2010)
Semestrálna práca10 s. / 1. roč. / doc
ÚvodCieľom dohovoru o potláčaní protiprávnych činov týkajúcich sa medzinárodného civilného letectva, ďalej len „Dohovor“, je zabezpečenie civilného letectva proti ohrozeniam. Jasne vymedzuje definíciu takejto činnosti, udáva kritériá a štandardy, týkajúce sa takejto činnosti, vo vzťahu k situáciám, alebo páchateľom. Poukazuje na riešenie jurisdikčných náležitostí krajín, v ktorých, alebo nad ktorými sa takáto udalosť stane. Dohovor týkajúci sa medzinárodného civilného letectva, bol prednesený n...
|
|
0,1 |
0x |
|
Kapacitné problémy a stratégia letísk
Semestrálna práca16 s. / 5. roč. / doc
V súčasnosti existuje mnoho riešení jako tento problém vyriešiť, napríklad umiestnenie strategických aktivít letiska vplývajúcich na čas pohybu cestujúceho letiskom, ako aj na jeho komfort, bližšie k vzletovej a pristávacej dráhe, a to do priestorov pod zem, prípadne sa uvažuje aj o alternatívnej možnosti tzv. multimodálnych kontajnerov, ktoré by prevážali pasažierov a ich batožinu, alebo umiestnenie budov letiska, terminálov, odbavovacích budov do mesta, a vybudovanie letiskových vzletových a...
|
|
0,1 |
12x |
|
Prípravné opatrenia a postupy pri pátraní a záchrane v civilnom letectve
Semestrálna práca10 s. / 2. roč. / doc
Nehodovosť v leteckej doprave je podľa štatistík vysoká a preto pátranie a záchrana
po ľudských životoch patrí do oboru, kde nie je možné zahrávať sa s časom, ale kde vycvičení záchranári musia čeliť rôznemu nebezpečenstvu a poskytnúť odbornú pomoc každému, komu takéto nebezpečenstvo nastane. Možností leteckej nehodovosti je hneď niekoľko. Najčastejšou príčinou je opotrebenie súčiastky, alebo inej časti lietadla, ale často krát sa stane, že zlyhá aj ľudský faktor. Príčinou ľudského zlyhania môž...
|
|
0,1 |
13x |
|
Logistické informačné systémy
Semestrálna práca23 s. / 4. roč. / doc
Logistické operácie sú oblasťou, na ktorej sa takmer najviac odráža dynamika našej doby. Ak by svet fungoval každý deň rovnako alebo sa dal aspoň predvídať, stačila by na plánovanie logistiky mapa, papier a pero, prípadne kalkulačka. Ale nové požiadavky zákazníkov a ponuky dodávateľov, príroda i ľudia náš svet neustále menia. Prežije len ten, kto za týchto podmienok zvládne logistiku a vyhrá ten, kto ju zvládne najlepšie – ten, kto má všetko na správnom mieste v správnom čase a navyše o tom aj v...
|
|
0,4 |
60x |
|
Letecké katastrofy - An24
Semestrálna práca16 s. / 1. roč. / docx
Témou našej semestrálnej práce sa stala najväčšia letecká katastrofa v dejinách samostatného Slovenska, teda havária vojenského lietadla Antonov An-24. V jednotlivých kapitolách Vám postupne vysvetlíme dôležité informácie týkajúce sa tohto nešťastia.
Prvá časť práce obsahuje základné fakty o čase, mieste, účastníkoch a trase letu s nešťastným koncom. Následne sa oboznámime s reakciou Slovenska na túto smutnú udalosť.
Pokračovať budeme objasňovaním príčin havárie, postupov vyšetrovania a ich n...
|
|
0,5 |
2x |
|
Vizuálne navigačné prostriedky na letiskách
Semestrálna práca37 s. / 3. roč. / doc
V počiatkoch letectva boli lety vykonávané len za podmienok VMC (Visual Meteorogical Conditions) za dohľadnosti zeme. Prirodzený obraz terénu poskytoval pilotovi pri malých rýchlostiach dostatok informácií pre priblíženie a pristátie za dobrých meteorologických podmienok. Postupne bolo potrebné zvýrazniť prirodzený vnem letiska značkami a poskytnúť pilotovi dodatočné informácie značením VPD (Vzletová a Pristávacia Dráha) a ostatných po-hybových plôch a značenie štandardizovať. Obraz terénu dopln...
|
|
0,3 |
15x |
|
Odbavovacie budovy a odbavovací proces na letisku.
Semestrálna práca12 s. / 3. roč. / doc
Základným rozdielom pri odbavovacom procese je postup pri odbavení vnútroštátnych a zahraničných cestujúcich. Od mája roku 2004 prišlo k ďalšej zásadnej zmene po tom, čo bola Európska únia rozšírená o 10 nových členských krajín. Pohyb tovaru medzi členskými krajinami je voľný, pohyb osôb kontrolovaný. Ďalšie odlišnosti vyplývajú z colných, pasových, bezpečnostných a zdravotných predpisov jednotlivých štátov. Nemenej dôležitým kritériom pri odbavovacom procese je aj to, či cestujúci bude cestovať...
|
|
0,2 |
77x |
|
História, typy, technický popis a prevádzkovatelia dopravných lietadiel typovej rady AIRBUS A-320
Semestrálna práca18 s. / 2. roč. / doc
Airbus S.A.S. je civilná letecká výrobná spoločnosť, ktorá má materskú spoločnosť EADS N.V., celoeurópsky letecký koncern. Airbus bol založený v Toulouse vo Francúzsku a vyvíja značné aktivity aj v iných európskych štátoch, Airbus vyprodukoval vyše polovicu prúdových dopravných lietadiel na svete. Z leteckých výrobných spoločností mu konkuruje iba spoločnosť Boeing Commercial Airplanes, ale štatistiky o prvenstve v leteckej doprave sa každoročne menia. Airbus začal ako konzorcium leteckej výroby...
|
|
0,4 |
19x |
|
Konštrukcia trupu lietadiel
Semestrálna práca19 s. / 2. roč. / docx
ÚvodV tejto semestrálnej práci sa budem venovať trupu lietadla. Trup je jednou z hlavných časti lietadla, sú na neho kladené určité konštrukčné požiadavky, či už požiadavky pevnosti, tuhosti ale z druhej strany nemôže mať príliš veľkú hmotnosť z dôvodu ekonomickosti prevádzky. Trup ako celok nie je ľahko vymeniteľný, tým pádom sa nedá vymeniť počas celej životnosti lietadla. Postupom vývoja boli v konštrukcii trupu vysoké pokroky materiálne, tvarové, konštrukčné a rôzne iné. Síce sa v histórii e...
|
|
1,4 |
272x |
|
Kapacitné problémy a stratégie letísk
Semestrálna práca22 s. / 4. roč. / doc
Letiská sú jedným zo základných kameňov systému leteckej dopravy, a ak narastá objem leteckej dopravy, musí k tomu byť kapacitne uspôsobený aj systém a kapacita jednotlivých letísk. V súčasnosti 43 kľúčových európskych letísk, ktorých sa dotýka 85% európskej leteckej dopravy sa považujú za preplnené, a tok cez ne dosahuje limit kapacity. Existuje aj mnoho ďalších letísk, ktoré sú však hlboko pod limitom ich využitia a nachádzajú sa často v husto osídlených oblastiach s najhustejším tokom letecke...
|
|
0,3 |
8x |
|
Meranie a vyjadrovanie výkonnosti ekonomiky
Seminárna práca19 s. / 1. roč. / doc
Ukážka:Úvod: Ekonomiku krajiny možno zjednodušene chápať ako systém vzťahov medzi štyrmi sektormi. Sú to podniky, domácnosti, vláda a zahraničie. Výsledkom obchodovania medzi nimi tvorí výkonnosť národného hospodárstva. Možno ju klasifikovať pomocou viacerých makroekonomických veličín. Najpoužívanejšie sú hrubý národný produkt a hrubý domáci produkt.
|
|
0,1 |
22x |
|
Miesto leteckej dopravy v štruktúre dopravnej sústavy
Seminárna práca23 s. / 2. roč. / doc
Ľudia už od nepamäti pociťovali potrebu premiestňovania sa, prepravovania tovaru z miesta A do miesta B, spoznávania nových krajín a pod. Už od objavenia kolesa zaznamenala doprava rýchly postup dopredu. Objavovanie nových krajín, preprava tovaru mali za následok že doprava zaznamenávala rýchly vývoj. Či už sa jedná o lodnú dopravu k prekonávaniu vzdialeností medzi kontinentmi alebo výstavbu železnice a neskôr skonštruovanie automobilu, človek sa snažil postaviť dopravné prostriedky na prepravu ...
|
|
0,2 |
9x |
|
Základná charakteristika, rozdelenie a popis vzletových a přistávacích dráh
Ročníková práca15 s. / 2. roč. / doc
Táto práca pojednáva o základných charakteristikách, rozdelení a popise vzletových a pristávacich plôch. Základnou úlohou je zjednotenie vzájomných súvislostí medzi jednotlivými ustanoveniami Annexu 14 a lietadlami. Pretože je v prevádzke množstvo typov a modelov lietadiel, bolo by veľmi obtiažne a prakticky nemožné vypracovať príslušné ustanovenia pre každý z používaných typov lietadiel zvlásť. Preto bolo zavedené podľa Annexu 14 kódové značenie.Pri návrhu kódového značenia bolo rozhodnuté, že ...
|
|
3,2 |
3x |
|
Technicko-prevádzkové podmienky letísk. Rozdelenie a vymedzenie základných pojmov a vzťahov.
Seminárna práca16 s. / 2. roč. / doc
Práca popisuje rozdelenie letísk, uživateľov letísk a Technicko-prevádzkové podmienky letísk. Rozdelenie a vymedzenie základných pojmov a vzťahov.
Doprava je organizovanou činnosťou ľudskej spoločnosti a jej úlohou je premiesňovanie osôb, produktov výroby a správ. V dnešnej dobe má mimoriadny veľký význam letecká doprava. Letecká doprava SR zaznamenala za posledných rokov veľký rozvoj a pokrok značne sa zväčšil počet tuzemských a najmä zahraničných liniek.
Do výstavby letísk a do leteckéh...
|
|
0,1 |
7x |
|
Manažérska etika všeobecne
Seminárna práca19 s. / 5. roč. / doc
Abstrakt
Podľa Veľkej ekonomickej encyklopédie manažérmi sa nazývajú tí pracovníci firmy, ktorý v mene jej vlastníkov vykonávajú kontrolu nad činnosťou firmy. Manažéri sú profesionálni riadiaci pracovníci schopní presadzovať ciele, ktoré z hľadiska firmy považujú za prospešné.
Úlohou manažérov na akomkoľvek poste je v procese rozhodovania zosúlaďovať rozličné, často protichodné hodnoty. Vo svojich rozhodnutiach musia zvažovať nielen svoje vlastné priania a preferencie, ale zároveň aj záu...
|
|
0,1 |
72x |
|
Ľudský faktor v procese detekčnej kontroly
Semestrálna práca11 s. / 2. roč. / doc
V tejto práci by som chcel priblížiť problematiku ľudského faktora v procese detekčnej kon-troly na letiskách. Vzhľadom na to ,že človek sa úzko spája s každou z detekčných kontrol vykonávajúcich sa v leteckej doprave. Ľudský faktor je príčinou množstva chýb a človek ako súčasť celého leteckého systému, je najflexibilnejší najadaptabilnejší a najvhodnejší prvok, ale je aj najviac náchylný k chybovosti vzhľadom na to že na človeka pôsobí mnoho dlhších vedľajších faktorov akými sú napríklad stres,...
|
|
0,1 |
21x |
|
ICAO Annex 17 (bezpečnosť letísk, bezpečnosť lietadiel...)
Prednášky53 s. / 1. roč. / doc
Prevádzka letiska3.2.1 Každá členská krajina požaduje od každého letiska, ktoré slúži medzinárodnému civilnému letectvu, aby vypracovalo a zaviedlo písomný bezpečnostný program, čím sa zaistí plnenie požiadaviek jej národného programu bezpečnosti civilného letectva.3.2.2 Každá členská krajina zabezpečí, aby na každom letisku, ktoré slúži medzinárodnému civilnému letectvu, bol vytvorený úrad zodpovedný za koordináciu a zavedenie bezpečnostných kontrol.3.2.3 Každá členská krajina zabezpečí , aby n...
|
|
0,5 |
3x |
|
Obmedzenia a prekážky - Vizuálne prostriedky na značenie prekážok
Semestrálna práca18 s. / 1. roč. / doc
Cieľom požiadaviek tejto časti je vymedziť vzdušný priestor v okolí letísk, ktorý má byť udržiavaný bez prekážok, aby bola zaistená bezpečná prevádzka lietadiel na letiskách a aby sa zabránilo vytváraniu prekážok, v dôsledku ktorých by sa letisko stalo nepoužiteľné na prevádzku lietadiel. Toto je možné dosiahnuť stanovením systému prekážkových plôch a rovín, ktoré vymedzujú limit maximálnych výšok, ktoré môžu objekty dosahovať.
Objekty presahujúce ďalej uvedené prekážkové roviny a plochy, môžu ...
|
|
1,1 |
4x |
|
Základné zvláštnosti a parametre štartovacích raketových motorov
Semestrálna práca16 s. / 2. roč. / doc
Táto práca hovorí o histórii a dvoch základných typoch štartovacích motorov, ktoré sa využívali na skrátenie dráhy vzletu jednotlivých lietadiel a letúnov. Cieľom bolo vytvoriť čo najväčší výkon pri vzlete týchto letúnov a lietadiel, pričom po vyčerpaní tohto zdroja by sa agregát jednoducho odstránil. Uvažovalo sa nad rôznymi možnosťami, no najefektívnejšia bola možnosť použitia rakiet, ktoré sa zavesia na letún a pridajú potrebný ťah pri vzlete. Po vyčerpaní tohto zdroja sa štartovacie rakety j...
|
|
2,3 |
3x |
|
EASA - vydávané dokumenty
Semestrálna práca37 s. / 1. roč. / pdf
Na začiatku si povieme o Európskej agentúre pre bezpečnosť letectva tzv. EASA. Výkonný riaditeľ Európskej agentúry pre bezpečnosť letectva (EASA), prijíma bezpečnostné rozhodnutia ako neutrálna apolitická osoba. Je menovaný Riadiacou radou, ktorej sa zodpovedá. Jeho úlohou je konsolidovať zodpovednosť agentúry, aby šíril celosvetovo odkaz letectva a aby sa európsky letecký regulačný systém plnil v súlade so spoľahlivým a efektívnym rámcom.Fungovanie prijímania predpisov vznikajú nasledovne:1. Pr...
|
|
2,0 |
0x |
|
Vybavenie stanovíšť ATS
Semestrálna práca27 s. / 3. roč. / zip
Semestrána práca a prezentácia na tému Vybavenie stanovíšť ATS.Letové prevádzkové služby sú poskytované stanovišťom LPS v rozsahu triedy vzdušného priestoru, v ktorom stanovište LPS vykonáva svoje právomoci. Vybavenosť stanovíšť LPS, čo sa týka systémov na podporu koordinácie a riadenia letovej prevádzky, prevádzkových postupov, počtu pracovísk (pracovných miest) a ostatné technické vybavenie stanovuje zodpovedný orgán letových prevádzkových služieb podľa potrieb prevádzky a rozsahu povinností d...
|
|
1,6 |
6x |
|
Organizácia, organizovanie, organizačná štruktúra - charakteristika pojmov
Seminárna práca14 s. / 2. roč. / doc
Organizácia je slovo, ktoré mnoho ľudí interpretuje nepresne. Niektorí ho chápu ako pravidla pre chovanie všetkých účastníkov. Iní ho považujú za celkový systém sociálnych a kultúrnych vzťahov. Ďalší ním zasa označuj nejaký podnik. Pre väčšinu manažérov predstavuje účelovú formálnu štruktúru organizačných jednotiek, resp. pozícií, čo predstavuje niekedy širšie chápanie formálnej organizačnej štruktúry, na dosiahnutie vytýčených cieľov.Pojmy organizácia, organizovanie a organizačná štruktúra sú v...
|
|
0,2 |
9x |
|
Núdzové pristátia
Semestrálna práca18 s. / 2. roč. / docx
V dnešnej dobe často môžeme čítať o núdzových pristátiach, ale všade - aj v novinách, aj v správach - sú tie nehody popísané iba niekoľkými vetami. Veľa filmov spracuje aj takú tému, ako šťastný výsledok leteckej katastrofy. Ako aj obyčajných ľudí zaujíma, čo za tým môže byť, tak aj všetkých pracovníkov v letectve. Pre riadiacich letovej prevádzky je dôležité spoznať, prečo sa také situácie vyskytnú, aký ko-niec môžu mať a aké dôvody sú potrebné, aby pilot mohol núdzovo pristáť. Je potrebné ve-d...
|
|
0,9 |
2x |
|
Marketingový mix
Semestrálna práca19 s. / 2. roč. / doc
ÚVOD
S marketingom sa v súčasnej dobe stretol skoro každý človek. I keď si to neuvedomujeme čo to znamená, stretneme sa s ním v každej oblasti, obchode, masmediálnych prostriedkoch, v zdravotníctve, školstve a výrobnej sfére, a je neoddeliteľnou súčasťou nášho života. Keďže pojem marketing má rôzne definície a rôzne vysvetlenia, potom pojem marketingový mix je ešte ťažšie vysvetliť laickej verejnosti.
Slovo marketing pochádza ako väčšina dnešných moderných slov z angličtiny. Skladá sa z dvoch...
|
|
0,3 |
19x |
|
Ekonomika (História, Úvod do ekonómie, Trh, trhový mechanizmus)
Prednášky27 s. / 1. roč. / doc
Chápala sa ako veda o pravidlách domáceho hospodárstva a bola súčasťou jedinej vedy Filozofie v starovekom Grécku. Začiatky ekonómie ako samotnej vedy sa datujú od vydania práce Adama Smitha „Bohatstvo národov 1776“E. sa zaoberá Je veda o tom, ako spoločnosť využíva vzácne zdroje na výrobu užitočných tovarov a ako ich rozdeľuje medzi rôzne skupiny ľudí. Vychádza z 3 subjektov Domácnosti - spotrebitelia statkov a služieb a poskytovatelia výr. faktorovHosp. subjekty - ponúkajú T a Služby a kupujú ...
|
|
0,3 |
3x |
|
Štandardy mobilnej komunikácie - 2,5 G (GPRS, HSCSD, WiDEN)
Semestrálna práca20 s. / 3. roč. / doc
ÚvodV dnešnej dobe, keď už veľká časť obyvateľov má pripojenie k Internetu a firma bez Internetu nemôže takmer existovať, je veľmi dôležitá otázka výberu správneho pripojenia k Internetu. V tejto práci som sa snažila urobiť ucelený pohľad na rôzne druhy pripojenia k Internetu.Čo je to GPRS?GPRS (General Packet Radio Service) je systém dátového prenosu, pri ktorom je prenosová rýchlosť niekoľkokrát vyššia v porovnaní s GSM sieťou. Môže dosiahnuť až 171,2 kbit/s, čo sa už blíži k rýchlosti štandar...
|
|
0,3 |
0x |
|
Rozvoj civilného letectva v SR a vo svete do roku 1945 a v povojnovom období do súčasnosti
Semestrálna práca12 s. / 2. roč. / doc
Lietadlo ako posledný stupeň vývoja dopravných prostriedkov je schopné zabezpečiť dopravu vzduchom - prostredie, ktoré mu umožňuje na rozdiel od ostatných dopravných prostriedkov dosiahnuť vysokú rýchlosť, a tak obstáť v konkurencii automobilovej, železničnej, či lodnej dopravy. Letecká doprava je najmladší a najkomplexnejší spôsob prepravy osôb alebo tovaru a najbezpečnejšou dopravou na svete.
Po technickej stránke sa jedná o súbor rôznych technických a bezpečnostných faktorov, ktoré umožnili ...
|
|
0,1 |
52x |
|
Elektrické obvody - analýza EO, prvky, zdroje, Kirchhoffove zákony
Prezentácia38 s. / 1. roč. / ppt
I. ANALÝZA ELEKTRICKÝCH OBVODOVELEKTRICK0 OBVODY /EO/Základné pojmy a zákony EOEO - je to zvláštny prípad systému /elektromagnetická sústava/ u ktorého dochádza k premene el. energieEO - na prenos energie- na prenos informácieEO - lineárne- nelineárneEO - v jednosmernom ustálenom stave- v periodicky ustálenom stave - /harmonicky ustálenom stave/- v neustálenom stave - prechodný stavEO - so sústredenými parametrami- s rozloženými parametrami...
|
|
5,7 |
5x |
|
Odhaľovanie zakázaných predmetov na letiskách
Referát13 s. / 2. roč. / doc
Záujem o otázku bezpečnosti enormne vzrástol po teroristických útokoch 11. septembra 2001 (New York), v novembri 2003 (Istanbul), 11. marca 2004 (Madrid), 7. júla 2005 (Londýn) a ďalších útokoch na iných miestach. Už si nikto nemohol byť ničím istý, stať sa môže čokoľvek. Všade boli prijaté preventívne a operatívne opatrenia na čo najväčšiu a najúčinnejšiu ochranu ľudí, dopravných prostriedkov a majetku. Bezpečnosť sa stala pálčivou otázkou, rozhodujúcou pri tvorbe politiky.Po celom civilizovano...
|
|
0,1 |
5x |
|
Marketing v službách
Semestrálna práca15 s. / 2. roč. / doc
Spoločenský vývoj prechádza od masovej výroby a spotreby potravín, cez masovú výrobu a spotrebu iných hmotných statkov ku spotrebe služieb. Služby začínajú predstavovať podstatnú časť výdavkov domácností a podnikov. Nárast spotreby služieb je ovplyvňovaný spoločenským rozvojom, rastom produktivity práce, zmenami vo sfére výroby, neustálou modifikáciou spotrebných predmetov, kultúrnym rozvojom človeka, zmenou životného štýlu, zmenou hodnotovej štruktúry a ďalšími faktormi. Obdobie posledných des...
|
|
0,1 |
6x |
|
Elektronický podpis (digitálny podpis)
Seminárna práca12 s. / 3. roč. / doc
Elektronický podpis predstavuje dáta v elektronickej forme, ktoré sú pripojené alebo logicky súvisia s inými elektronickými dátami a ktoré slúžia ako metóda autentifikácie (overenia pravosti). Občiansky zákonník ustanovuje, že každý písomný právny úkon je platný, ak je podpísaný konajúcou osobou. Písomná forma je zachovaná, ak je právny úkon urobený telegraficky, ďalekopisom alebo elektronickými prostriedkami, ktoré umožňujú zachytenie obsahu právneho úkonu a určenie osoby, ktorá právny úkon uro...
|
|
0,1 |
10x |
|
HVB Bank Slovakia a. s. - všeobecná ekonomická teória
Seminárna práca19 s. / 1. roč. / doc
Banka - je to finančný sprostredkovateľ, ktorý uľahčuje pohyb peňazí od subjektov, ktoré ich majú dočasný prebytok k subjektom, ktoré ich majú nedostatok.Banky pôsobiace v národnom hospodárstve tvoria určitý systém - bankovú sústavu.Banková sústava môže byť:» jednostupňová - všetky operácie vykonáva centrálna banka (ďalej len CB), ostatné banky závisia od jej rozhodnutia.» viacstupňová - CB nevykonáva všetky operácie. Riadi menovú oblasť a ostatné banky sú zamerané podnikateľ-sky - na zisk.
|
|
0,4 |
0x |
|