Slovenská demokratická a kresťanská únia - Demokratická strana ako catch-all party
Bakalárska práca69 s. / 3. roč. / pdf
Cieľom mojej záverečnej práce je určiť, či Slovenskú demokratickú a kresťanská úniu - Demokratickú stranu možno definovať ako stranu univerzálnu, resp. ako ju nazval nemecký politológ Otto Kirchheimer catch-all party. Keďže problematika politických strán je rozsiahlou a zaujímavou témou, najskôr stručne predostriem vývoj politických strán. Následne sa budem podrobnejšie venovať problematike vzniku definície všeľudových strán, aby som v ďalšej časti práce mohol komparovať správanie sa Slovenskej ...
|
|
0,4 |
6x |
|
Postoje k homosexualite, homosexuálovia v role rodičov
Bakalárska práca34 s. / 3. roč. / doc
V teoretickej časti uvádzame výskumy o homosexuálnych rodinách. Jednotlivé mýty sú vyvrátené ako neopodstatnené na základe výsledkov empirických výskumov. Taktiež mapujeme spoločenské postoje k homosexuálom a homosexuálnym rodinám. Vo výskumnej časti prinášame výsledky dotazníkového prieskumu na vzorke 48 respondentov z psychologickej praxe. Ukázalo, sa že väčšina má nedostatok informácii o homosexuálnych rodinách. V celkovom pohľade vyjadrili respondenti pozitívne názory ako na homosexualitu a ...
|
|
0,5 |
7x |
|
Poruchy stravovania (obezita, bulímia, anorexia)
Seminárna práca13 s. / 2. roč. / doc
Potrava patrí medzi základne biologické potreby. Táto potreba je spojená s pudom sebazáchovy , kde ide hlavne o prežitie. Jedlo môže byť zdrojom slasti . Funguje hlavne ako náhrada za inú aktuálne nedosiahnuteľnú slasť, v situácii frustrácie alebo stresu . Kompenzuje neuspokojenie v oblasti sociálnych vzťahov , je to hlavne z nedostatku lásky ,alebo pri neúspechu. Jedlo nie je len cieľom ale aj prostriedkom. V prvom rade je prostriedkom k prežitiu , ale ovplyvňuje aj telesnú hmotnosť. Pomocou re...
|
|
0,1 |
40x |
|
Tvarová psychológia - Geštalt psychológia
Seminárna práca12 s. / 1. roč. / doc
Tvarová psychológia ovplyvnila predovšetkým kognitívnu psychológiu, sociálnu psychológiu (štruktúra a dynamika malej alebo veľkej skupiny) a ďalej psychoterapiu.
Tvarová psychológia mala zo všetkých troch psychologických smerov (psychoanalýza a behaviorismus) najväčší vplyv na sociálnu psychológiu. Bolo to hlavne kvôli teórii poľa Kurta Lewina, jeho dynamiku, zmeny a pohyb, ďalej teórii sociálnej percepcie Fritza Heidera a konečne i teórii kognitívnej disonancie. Geštaltisti boli výrazne ovplyv...
|
|
0,2 |
24x |
|
Sociálna patológia - poznámky z prednášok
Prednášky26 s. / 2. roč. / docx
Ukončenie: vytvoriť preventívny program Literatúra: Ondrejkovič a kol. - Sociálna patológia Határ a kol. - Základy soc. pedagogiky pre pomáhajúce profesie Turček - Psychopatologické a sociálnopatologické prejavy u detí a mládeže E. Komárik - Pedagogicka emocionálne a sociálne narušených1. prednáška: Soc. patológia, soc. deviácie a soc. anómia- Všeobecne nežiaduce javyPatológia - náuka o chorobáchSociálna patológia - odvetvová sociologická disciplína, kt. skúma negatívne javy vyskytujúce sa v spo...
|
|
0,1 |
2x |
|
Margita Figuli a Tri gaštanové kone
Seminárna práca13 s. / 3. roč. / docx
Figuli Margita * 2. október 1909, Vyšný Kubín † 27. marec 1995, BratislavaMargita Figuli, rodným menom Figuliová, vydatá Šustrová, sa narodila 2. októbra 1909 vo Vyšnom Kubíne. Základné vzdelanie získala v rodisku a Dolnom Kubíne. Gymnaziálne štúdiá začala v Dolnom Kubíne, no zmaturovala na Obchodnej akadémii v Banskej Bystrici (1928). Potom nastúpila ako anglická korešpondentka do Tatrabanky v Bratislave, kde zotrvala až do roku 1941, keď ju z politických dôvodov zo zamestnania prepustili pre j...
|
|
0,1 |
12x |
|
Poruchy psychického vývinu - autizmus
Seminárna práca12 s. / 2. roč. / doc
To, čo my vidíme, oni sa musia učiť. To, čo sa my musíme učiť, oni vidia. Počítače a autizmus majú niečo spoločného. Spôsob akým počítače spracovávajú informácie, je veľmi podobný tomu, ako jedinci s autizmom spracovávajú myšlienku. Doteraz nebol nájdený žiadny exkluzívny biologický indikátor autizmu. [1] Autizmus sa môže prejavovať mnohými rôznymi spôsobmi. Prototyp jedinca s autizmom neexistuje. Autizmus je postihnutie s mnohými aspektmi a vzorce správania jednej osoby s autizmom nie sú úplne ...
|
|
0,1 |
64x |
|
Erotika v interakciách mládeže
Seminárna práca14 s. / 2. roč. / doc
Podľa P. Macka (2003, s. 9) je termín adolescencia odvodený z latinského slovesa
adolescere = dorastať, dospievať, mohutnieť. Prvý raz bol použitý v 15. storočí. V lekárskych vedách je tento termín označovaný ako dospievajúci a v sociológii a pedagogike ako mládež. Adolescencia je uvádzaná od 15- 20/22 rokov. Začiatok je spojovaný s ukončovaním telesného rastu a s plnou reprodukčnou zralosťou. Koniec adolescencie je charakteristický dosiahnutím psychologických kritérií ako dosiahnutie osobnej ...
|
|
0,2 |
5x |
|
Výchovné poradensto na školách s problémovými žiakmi
Seminárna práca8 s. / 1. roč. / docx
Výchovné poradenstvo je pomerne mladým druhom poradenstva ale je taktiež dôležitou súčasťou školského systému. V Slovenskej republike sa začalo rozvíjať len nedávno no v dnešnej dobe je výchovné poradenstvo zavedené už na všetkých typoch slovenských škôl. V rámci výchovného poradenstva sú žiakom poskytované rôzne konzultačné a poradenské služby, ohľadom vzdelávacích a výchovných problémov ale aj psychických, sociálnych a iných problémov žiakov. Tému mojej seminárnej práce týkajúcej sa problemati...
|
|
0,1 |
8x |
|
Úvod do sociálnej pedaogigky - poznámky
Poznámky17 s. / 1. roč. / docx
2. Téma - Základná terminológia SP a príbuzných vied Pojmy: Sociálny, Socializácia, Soc. Starostlivosť, Profilaxia, Kompenzácia, Poradenstvo, Dobrovoľníctvo1. Sociálny (Bláha, Novotná, Geck):Týkajúci sa živ. podmienok, živ. úrovneVyjadrenie živ. istoty, blaha, dobraSpolucítenie, ľudskosťPozitívne hodnotySkupinový, kolektívnyMajúci sympatie k ľuďom Dobročinnosť, pripravenosť pomôcť2. Socializácia:Proces zospoločenštenia, začlenenia sa do soc. VzťahovFáza prípravná - osvojenie si reči, interiorizá...
|
|
0,1 |
1x |
|
Národná a globálna výchova
Seminárna práca12 s. / 2. roč. / zip
Výchova je veľmi náročná a zložitá práca. Zodpovednosťou každej generácie je vychovať z nastupujúcej mladej generácie „lepších“ ľudí ako sú oni. A preto je výchova jednou z najdôležitejších úloh každého človeka, ktorý sa na danom procese formovania osobnosti mladistvého podieľa. Či už je to rodič, učiteľ, tréner alebo iný vychovávateľ, ktorý sa pohybuje v prostredí vychovávaného. Národná a globálna výchova sú podľa môjho názoru najdôležitejšie zložky výchovy. Pretože národná výchova utvára pozi...
|
|
0,1 |
12x |
|
Wilhelm M. Wundt: experimentálna psychológia
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / doc
Wilhelm Maximilian Wundt je všeobecne známy ako otec experimentálnej psychológie a taktiež ako zakladateľ prvého psychologického laboratória. Práve pre to bol jednou z najvýznamnejších osobností v histórii psychológie. Z tohto laboratória vyvíjal veľkú snahu ovplyvňovať a rozvíjať psychológiu ako osobitnú vednú disciplínu hlavne v Spojených štátoch amerických. Oblasť jeho záujmu bola veľmi široká. Odhaduje sa že jeho spisy obsahujú až 53 000 strán a zahŕňajú články o ľudskej a zvieracej fyziológ...
|
|
0,1 |
38x |
|
Farbosleposť
Seminárna práca15 s. / 1. roč. / doc
Ľudstvo od nepamäti vníma farby a farebnosť celého sveta. S rozvojom vedy a techniky sa podarilo mnohé z nich vysvetliť, avšak niektoré zostávajú ešte stále utajené. Pestrofarebnosť sveta bola jedným z prvých momentov, ktoré privolali pozornosť nášho vnímania, asi preto že farebnosť patrí medzi najzákladnejšie vnemy a stretávame sa s ňou všade okolo nás.
Hoci spočiatku to bolo len vo forme uvedomenia si rôznofarebnosti a farebných odtieňov, neskôr sa zdôrazňovala celá samotná existencia a spôso...
|
|
0,2 |
7x |
|
Rozhodovanie a usudzovanie
Seminárna práca13 s. / 2. roč. / docx
Na otázku, čo je „usudzovanie a rozhodovanie“ podáva Nick Charter v editorskom úvode svojho štvorzväzkového prehľadu odpoveď: Je to rozsiahla a dynamicky sa rozvíjajúca oblasť skúmania. Je interdisciplinárna, pomerne jasne vymedzená, koncentrovaná na svoje nosné témy. Má teoretické aj aplikované výskumné ciele. Napriek stálej diskusii a kritike má pevné poznatkové zdroje – teórie a modely, práve tak ako empirické výskumy, ktoré v súčasnosti rozvíja z pohľadov viacerých vedných disciplín.
V živo...
|
|
0,1 |
13x |
|
Osobnosť a kompetencie učiteľa
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / docx
ÚVOD Pedagogika je jedna z najvýznamnejších vied a učiteľstvo nie je len jedno z najvýznamnejších povolaní, je to aj poslanie. Poslanie v zmysle štátnom, spoločenskom ale aj očakávania rodičov. Učitelia sú tí, ktorí zasvätia svoj život deťom, ich výchove a vzdelávaniu. A preto si ich práca zaslúži náš rešpekt a úctu. Učiteľ je podľa všeobecnej mienky platený za to, že príde do práce, odsedí si pred triedou zopár hodín a navyše dostane dva mesiace prázdnin. Viacerí si myslia, že učiteľ po prícho...
|
|
0,1 |
16x |
|
Deti proti fajčeniu (preventívny program)
Záverečná práca6 s. / 1. roč. / docx
Vo svete fajčí 1,1 miliardy ľudí a do roku 2025 sa očakáva zvýšenie na 1,6 miliardy. Podľa Svetovej zdravotníckej organizácii na ochorenia súvisiace s fajčením zomiera ročne 3,5 milióna osôb a ak bude trend fajčenia pokračovať, v roku 2025 zomrie približne 10 miliónov osôb. Deti sa o cigaretách dozvedajú už v ranom veku. Tri zo štyroch detí vedia, čo sú to cigarety, už pred dosiahnutím piateho roku života, nezávisle na tom, či rodičia fajčia alebo nie. Do svojich 11 rokov experimentuje s fajčení...
|
|
0,1 |
9x |
|
Inteligenčné testy a súbory v detskom veku
Seminárna práca9 s. / 2. roč. / doc
Meranie inteligencie je možné u detí od oho 3 roku života. Štruktúra inteligencie je v tomto veku výrazne odlišná od štruktúry inteligencie detí väčších . Pri vyšetrení kognitívnych schopností v predškolskom veku je treba si uvedomiť zvláštnosti tohto obdobia a to : trvá dosiaľ väčší vplyv emočných faktorov na výkon dieťaťa , je treba brať do úvahy aj doterajšie sociálne skúsenosti. V tomto veku je typický kognitívny egocentrizmus - dieťa berie do úvahy iba jedno hľadisko a neberie obvykle ohľad...
|
|
0,1 |
6x |
|
Rozdiel medzi citáciou a parafrázou
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / odt
Vybrali sme si tému rozdiel medzi citáciou a parafrázou, pretože nás najviac oslovila z pomedzi všetkých tém. Nakoľko sme prváci, myslíme si, že väčšina z nás veľa toho o citovaní a parafrázovaní nevie. Obsahom našej práce bude priblíženie našim spolužiakom citovanie a parafrázovanie v prácach a uvedenie príkladov v praxi, to znamená, že každý si vyskúša citovanie a parafrázovanie na príkladoch. Myslím si, že citovanie a parafrázovanie je pre naše štúdium dôležité, nakoľko píšeme veľa seminárnyc...
|
|
0,1 |
1x |
|
Afiliácia, atraktivita a láska
Seminárna práca13 s. / 2. roč. / doc
Ľudia majú všeobecnú potrebu združovať sa s druhými , podstatnú časť života trávia v spoločnosti ostatných ľudí. Afiliácia vyjadruje potrebu nadväzovať pozitívne a tesné vzťahy s inými ľuďmi , ktoré môžu mať podobu spolupráce, priateľstva a lásky. Interakcia s inými ľuďmi , je pre človeka dôležitá z niekoľkých dôvodov : - poskytuje konsenzuálne overenie jedincovho chápania sociálnej reality ,to v čom sa jedinec zhoduje alebo si je blízky s inými ľuďmi ,sa stáva predmetom konsenzuálneho overenia ...
|
|
0,1 |
64x |
|
Dejiny pedagogiky - poznámky z prednášok
Poznámky14 s. / 1. roč. / docx
1. PrednáškaDP sú vedná disciplína pedagogiky, kt. skúma vývoj výchovy a vzdelávania od najstarších čias po súčasnosť. Prostredníctvom DP sú analyzované a spoznávané skúsenosti z oblasti výchovy a vzdelávania od najstarších čias po súčasnosť.DP majú 3 výrazné funkcie:1. TEORETICKÚ - prostredníctvom ktorej je možné poznávať podstatu výchovy a jej historické premeny.2. PROGNOSTICKÚ - kt. zdôrazňuje, že DP sú zdrojom podnetov a skúseností pri tvorbe modelov výchovnovzdelávacej práce a jej jednotliv...
|
|
0,1 |
3x |
|
Záškoláctvo a jeho príčiny
Seminárna práca9 s. / 1. roč. / docx
Spoločenské prostredie a jeho vývoj prináša so sebou popri pozitívnych zmenách aj narastanie výskytu sociálnej patológie v správaní detí a mládeže medzi, ktoré patrí aj záškoláctvo. Záškoláctvo je tradičný a možno jeden z najbežnejších problémov, ktorý sa objavuje na školách a počet neospravedlnených hodín z roka na rok rastie. Zväčša sa vyskytuje po nejakej zlej situácii, či už je to v rodine, v škole alebo v skupine svojich rovesníkov. Žiak nie je schopný situáciu riešiť inak ako únikom. Táto ...
|
|
0,1 |
10x |
|
Empatia a presnosť percepcie
Semestrálna práca20 s. / 2. roč. / doc
Je to proces, prostredníctvom, ktorého je vnímaný iný človek, skupina, či dav ľudí, organizácia inštitúcia a pod.
Sociálna percepcia
Je to proces, prostredníctvom, ktorého je vnímaný iný človek, skupina, či dav ľudí, organizácia inštitúcia a pod. Sú to vlastne dojmy, ktoré si človek vytvára o osobe ako o človeku. Nie sú to len pasívne prijímané informácie o človeku, ale ide hlavne o chápanie a poznávanie iného človeka. Prostredníctvom sociálnej percepcie usudzujeme o motívoch ...
|
|
0,1 |
6x |
|
Seminárna práca na tému Láska
Seminárna práca7 s. / 1. roč. / doc
O láske sa toho popísalo už mnoho. Je to krásny cit, ktorý určite aspoň raz zažil každý z nás, niektorý aj viac krát, niektorých bohužiaľ tento cit sklamal. Človek lásku však k životu potrebuje, predstavuje najvyšší cit, ktorého sú ľudia schopní. Dokáže nás naplniť pocitom šťastia a uvolnenia. Láska má viac druhov a prejavov a vyskytuje sa v každom veku, je to cit, ktorý nás sprevádza celý život. Rozhodla som sa preto v tejto tému spracovať ako odbornú prácu a uviesť všetky dostupné informácie o...
|
|
0,1 |
14x |
|
Vzostupné a zostupné teórie vnímania
Seminárna práca9 s. / 1. roč. / rtf
Človek spoznáva okolitý svet rozličnými zmyslami súčasne. Pri jablku nevidíme len jeho farbu , ale i tvar , hladkosť povrchu , jeho vôňu a chuť. Tak vzniká viacero pocitov súčasne, ktoré spojením vytvoria vnem. Niekedy vzniká vnem súčinnosťou viacerých zmyslových orgánov- zrakového, sluchového, hmatového a niekedy len ako spojenie viacerých pocitov z toho istého analyzátora , napríklad pri vnímaní tvaru , veľkosti zrakom.(1) Vnímanie je poznávací proces, ktorý nielen prijíma informácie ,ale ich ...
|
|
0,1 |
39x |
|
Konvergentné a divergentné myslenie a tvorivosť
Seminárna práca11 s. / 2. roč. / doc
Pre orientáciu človeka vo svete nestačia iba informácie ,ktoré sprostredkúvajú zmyslové orgány . Predmety a javy majú totiž často také vlastnosti podstatného významu pre ich správne spoznanie a manipuláciu , ktoré sa navonok neprejavujú, a preto ich nemožno priamo poznávať zmyslovými orgánmi. Dochádzame ku kognícií aj zovšeobecnením konkrétnych poznatkov. Prísť k všeobecnejšiemu poznatku znamená prejsť od nepodstatných vlastností poznávaných predmetov a javov a orientovať sa len na typické a pod...
|
|
0,1 |
22x |
|
Všeobecná pedagogika - poznámky z prednášok
Poznámky15 s. / 1. roč. / docx
1. Téma - Pedagogika v systéme pedagogických viedPedagogika (autori: Průcha, Kratochvílová, Šmahelová a iný = rozličné teórie, neexistuje jednotná teória)Východisko pre chápanie pedagogiky:1. Antropologické východisko - fenomén výchovy je vo všetkých ľudských spoločenstvách; Nemecko2. Interakcia medzi učiteľom a žiakom - zužovanie pedagogiky na pragmatickú, školskú profesiu; USA3. Prostredie školy - socializácia detí, proces učenia sa; FrancúzskoV slovenských a českých podmienkach sa používajú r...
|
|
0,1 |
2x |
|
Empatia v práci sociálneho pedagóga
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / docx
Pedagogika je jedna z najvýznamnejších vied a učiteľstvo nie je len jedno z najvýznamnejších povolaní, je to aj poslanie. Učitelia a pedagógovia sú tí, ktorí zasvätia svoj život deťom, ich výchove a vzdelávaniu. A preto si ich práca zaslúži náš rešpekt a úctu. Pedagogika je často úzko spájaná aj s psychológiou. Pretože každý pedagóg alebo učiteľ musí mať znalosti aj z psychológie, aby dokázal svojich žiakov poznať, pochopiť a motivovať ich či už k učeniu alebo aj k iným aktivitám.
|
|
0,1 |
8x |
|
Porucha pozornosti spojená s hyperaktivitou (ADHD)
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / doc
Názov ADHD pochádza z anglického Attenction Deficit Hyperactivity Disorder, čo znamená Porucha pozornosti spojená s hyperaktivitou. Nejde o chorobu, ale o biologickú poruchu, spôsob, akým mozog funguje.
Odhadovaný výskyt tejto poruchy je u 3-5% detí. Niektoré pramene udávajú výskyt až 19%. Čo môže byť spôsobené nárastom počtu hyperaktívnych detí alebo nepresnou diagnostikou. Objavuje sa najmä u chlapcov a to v približne 3 - násobnom počte ako u dievčat, najčastejšie medzi piatym a siedmym r...
|
|
0,1 |
31x |
|
Pociťovanie a vnímanie - Parapsychológia
Seminárna práca15 s. / 1. roč. / doc
Už od staroveku sú stále a v rôznych obmenách tradované správy o tom, že niektorí zvlášť nadaný jedinci boli schopní nekonvenčnej interakcie s okolitým svetom: dokázali získavať informácie o vzdialených dejoch mimo rámec normálnych zmyslov, alebo dokázali priamo pôsobiť na svoje okolie akoby silou myšlienky.Medzi ľuďmi sú často šírené a zveličované tajomné povesti o rôznych neobvyklých schopnostiach a úkazoch. Sú to napr. : tušenia, predtuchy významných udalostí, jasnovidecké sny, správy o tajom...
|
|
0,2 |
15x |
|
Starí Avari a Slovania; Samova ríša podľa starých kroník
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / doc
Národ je historicky sa vyvíjajúci spoločenský organizmus. Jeho integračnou bázou je etnicko-jazyková identita spoločnosti na rôznych stupňoch sociálno-ekonomického vývoja. O ňu sa opiera vedomie historickej kontinuity, ale aj ideovej diskontinuity v jednotlivých dejinných obdobiach. Aj so zreteľom na tieto determinanty možno akceptovať tézu, že historické vedomie národa je nevyhnutnou základňou jeho moderného spoločenského vedomia.Obzvlášť sa to týka slovenského národa, ktorému v minulosti ideol...
|
|
0,1 |
15x |
|
Myslenie a reč (Problematika myslenia, Poruchy myslenia, Porucha intelektu...)
Poznámky24 s. / 2. roč. / doc
Druhy mysleniaA.KONKRÉTNE/NÁZORNÉSpočíva v zmysluplnej manipulácii s predmetmi a má charakter podriadenia sa konkrétnej situácií.- naučené pohyby, zautomatizované činnosti- má charakter reflexného myslenia- ako pohybové myslenie u zvieratABSTRAKTNÉ/POJMOVÉCharakteristické len pre človeka; myslenie v pojmoch.Uskutočňuje sa na úrovni pojmov, ktoré odrážajú vlastnosti predmetov a javov - zohľadňuje vzťahy medzi predmetmi a javmi(teória of Vigotskij - interiorizácia)B.REAKTÍVNEBezprostredne naväzujú...
|
|
0,2 |
20x |
|
Dôvod, prečo som sa prihlásila na psychológiu
Seminárna práca9 s. / 1. roč. / doc
Mojím dôvodom, prečo som sa prihlásila na psychológiu je ten, že je niečo vo mne, čo ma vždy priťahovalo k problémom iných ľudí. Pomáhať im vyriešiť ich problémy, snažiť sa im pomôcť pochopiť, prečo sa daná udalosť vlastne stala, prečo nastal ten problém.
Nikdy som sa odborne nevenovala tejto profesii. Vždy som sa snažila pomôcť hlavne svojim kamarátom a blízkym známym. Je pre mňa zaujímavé počúvať problémy druhých ľudí a potom sa im snažiť pomôcť. Nie vždy je to jednoduché. Niekedy je ťažké po...
|
|
0,1 |
0x |
|
Seminárna práca na tému "Frustrácia"
Seminárna práca11 s. / 2. roč. / doc
Pojem frustrácia je všeobecne sklamanie a znamená zmarenie zacielenej činnosti , zámeru, očakávania nejakého výsledku.
Klasickú definíciu frustrácie podal S. Rosenzwieg (1944) „Frustrácia sa objavuje , kedykoľvek sa organizmus stretáva s viac či menej neprekonateľnou prekážkou, alebo obštrukciou na svojej ceste k uspokojeniu niektorej životnej potreby.“
|
|
0,1 |
20x |
|
Veľká francúzska revolúcia (Európa v období Veľkej francúzskej revolúcie a Napoleona I. Kríza francúzskeho absolutizmu. Francúzski osvietenci. Vypuknutie francúzskej revolúcie)
Štátnicové otázky10 s. / 3. roč. / doc
Osnova otázky:- vláda Ľudovíta XVI.- nepokoje v štáte pre veľký štátny dlh, hľadá sa riešenie- na poste ministra financií sa vystriedali Turgot, Necker a de Calonne- Turgot a jeho reformy a návrhy- Necker a jeho finančná politika- de Calonne a jeho finančná politika- neúroda 1788 - 1789 ako ďalší faktor na ceste k revolúcii- zvolanie Generálnych stavov a boj o volebné právo- etapy fran. revolúcie: Obdobie Ústavodarného národné zhromaždenia (jún 1789 - september 1791) - konštutovanieDoba Zákonoda...
|
|
0,1 |
13x |
|
Metódy získavania dát I - metodologické problémy, objektivita, štandardnosť, validita, reliabilita
Seminárna práca7 s. / 2. roč. / doc
Úzko súvisí so štandardnosťou. Test môžeme považovať za objektívny vtedy, keď administrátor nemá vplyv na to , aké skóre bude prisúdené skúšajúcemu. Psychologický test môžeme definovať ako štandardný a objektívny proces stimulácie , registrácie a vyhodnocovanie vybraných aspektov chovania a prežívania skúmanej osoby.
|
|
0,1 |
11x |
|
Despocie a tyranidy ako historické formy totalitárnych režimov
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / doc
Ak sa chceme širšie venovať problematike vzniku starovekých štátnych zriadení, ktoré boli historickou formou totalitárnych režimov, musíme sa v dejinách ľudstva vrátiť do obdobia niekoľkých rokov pred narodením Krista. Ba dokonca až tisícročí.
S politickým vládnutím ako takým sa v dejinách stretávame už v najstarších dobách, o čom svedčia mnohé významné písomné pramene. Najstaršie, ktoré potvrdzujú existenciu politického vplyvu na určitom území siahajú približne do 5. tisícročia pred Kristom...
|
|
0,1 |
1x |
|
Sociálna pedagogika - poznámky z prednášok
Prednášky36 s. / 2. roč. / docx
História SOPE (poľská, nemecká, slovenská)SOPE: je vedná disciplína, kt. patrí do sústavy vied o výchove.GRÉCKO: Platón - podľa neho môže výchova ako jedna z foriem štátneho donucovania zaistiť bezproblémové formovanie štátu. Tu však chýba myšlienka ľudského súcitenia s tými, kt. sa ocitnú v núdzi.Aristoteles - diferencovaná príprava ľudí na život musí prebiehať so zreteľom k platnej ústave.Seneca - úvahy o tom, že štát nemôže zákonmi a spôsobom vlády zlepšiť morálku a že je potrebné podať pomoc...
|
|
0,1 |
2x |
|
Misia solúnskych bratov
Seminárna práca16 s. / 1. roč. / doc
Veľká Morava
V prvej tretine 9. storočia sa na sever od stredného Dunaja stretávame už s dvoma nadkmeňovými politickými útvarmi- štátmi.
V Pomoraví to bolo Staromoravské kniežatstvo a na východ od neho za Malými a Bielymi Karpatami Nitrianske kniežatstvo.
V Nitrianskom kniežatstve vládol Pribina. Pribina je považovaný za najstaršieho známeho slovanského vládcu na území Slovenska. Za jeho panovania (825-833) sa začala christianizácia.
V roku 828 bol pri Nitre postavený prvý kostol zasv...
|
|
1,7 |
17x |
|
Literatúra pre deti a mládež (členenie, periodizácia...)
Prednášky10 s. / 3. roč. / doc
Periodizácia literatúry pre deti a mládež:Na Slovensku sa vyvíjala v dvoch štádiách. Prvým je didakticko-utilitárne obdobie. Jeho začiatok je datovaný začiatkom 80. rokov 18. storočia a končí koncom 20. rokov 20. storočia. Literatúra nie je umelecká, jej základnou funkciou je vychovávať. Nepatrnú zmenu priniesli reformy Jozefa II. Čoraz častejšie sa ozývala potreba tvorby učebníc.Samuel Tešedík - Knižečka k čítání (1778) - drakomický charakter, zbierka mravoučných exempiel)Ján Kollár - Čítanka a...
|
|
0,1 |
16x |
|
IVAN KRASKO - Nox et solitudo a Verše
Seminárna práca14 s. / 3. roč. / docx
V našej seminárnej práci sa budeme venovať v stručnosti autorovi Ivanovi Kraskovi a jeho zbierke básní Nox et solitudo (Noc a samota) a Verše.Básnik, prozaik, odborný spisovateľ, historik, vedúca osobnosť generácie básnickej moderny. Ivan Krasko, vlastným menom Ján Botto, sa narodil v rodine roľníka. Po stredoškolských štúdiách pomáhal niekoľko rokov príbuznej rodine Kováčovej pri podnikateľských aktivitách. V období pražských štúdií sa zblížil s príslušníkmi mladých hlasistov a odvtedy svoje ve...
|
|
0,1 |
11x |
|