Vypracované štátnicové otázky z predmetu Matematika
Štátnicové otázky82 s. / 3. roč. / docx
1.Didaktika matematiky, predmet didaktiky matematiky, vzťah didaktiky matematiky k všeobecnej didaktike, psychológii a logike.- Súvisí so všeobecnou pedagogikou, matematikou a s ostatnými didaktikami, berie do úvahy špecifické problémy matematiky. Chápeme ju v kontexte s ostatnými vednými odbormi, ktorých sa ona dotýka. - Didaktika matematiky úzko súvisí so všeobecnou didaktikou.- Plní špeciálne úlohy prípravy človeka na život- Nie je izolovanou disciplínou Cieľom výchovy matematiky na I. stupni...
|
|
0,7 |
17x |
|
Vypracované štátnicové otázky z predmetu Pedagogika
Štátnicové otázky169 s. / 3. roč. / docx
1. Všeobecná didaktika a teoretické základy vyučovacieho procesu v primárnom vzdelávaní. Ciele vyučovacieho procesu, jeho spoločenské, gnozeologické, psychologické a logické základy a fázy. Modernizácia vyučovania na primárnom stupni edukácie.Predmet didaktiky - didaktika pochádza z gréckeho slova didasko - učím , vyučujem. Predmetom sú otázky obsahu a rozsahu vzdelávania, zásady, metódy a formy vyučovania, interakcia medzi učiteľom a žiakom. Vplyv na rozvoj didaktického myslenia mal Jan Amos Ko...
|
|
1,0 |
33x |
|
Špeciálny pedagóg v primárnej prevencii drogových závislostí v okrese Liptovský Mikuláš
Bakalárska práca61 s. / 4. roč. / pdf
1.1 Definovanie základných pojmov
V tejto časti nám pôjde predovšetkým o zhrnutie špecifických pojmov, ktoré sa
v našej práci budú vyskytovať. Tieto pojmy budú definované z rôznych zdrojov,
pričom nie je našou úlohou vyjadrovať komentár k rôznym definíciám, ale nájsť také,
ktoré sú pre prácu v oblasti prevencie drogových závislostí najvýstižnejšie.
Droga - „je akákoľvek látka, upravená surovina nerastného, rastlinného, alebo
živočíšneho pôvodu, ...
|
|
0,4 |
3x |
|
Vypracované štátnicové otázky z predmetu Slovenský jazyk a literatúra
Štátnicové otázky143 s. / 3. roč. / zip
1. Didaktika slovenského jazyka a literatúry ako vedná disciplína. Predmet didaktiky vo vzťahu k obsahu vyučovania a edukačnému procesu. Pragmatický, psychologický a sociolingvistický prístup k vyučovaniu slovenského jazyka a literatúry.Význam didaktiky slovenského (materinského) jazyka: Náhľady na význam didaktiky učebných predmetov sú rozličné. Podľa jedných nie je potrebné, aby sa učiteľ školil vo vyučovaní. Postačí, ak dobre ovláda vedný odbor, ktorý vyučuje, a má aspoň priemerné nadanie vyu...
|
|
6,0 |
31x |
|
Seminárna práca na tému "Alternatívne školstvo"
Semestrálna práca28 s. / 2. roč. / doc
Alternatívne školské systémy vznikli ako alternatíva k systému tradičnému, ktorému sa vytýkali nedostatky na mnohých úrovniach a rôznej intenzity. Cieľom našej seminárnej práce je obsiahnuť podstatu alternatívneho školstva. V prvej časti sa budeme venovať všeobecnej charakteristike alternatívneho školstva (jeho vzniku, vývoju, princípom, vlastnostiam). V druhej časti sa pokúsime načrtnúť prístupy k členeniu alternatívnych škôl. Tretia časť bude pozostávať z charakteristiky najznámejších alternat...
|
|
0,3 |
68x |
|
Interpersonálne teórie (Horneyová, Sullivan)
Seminárna práca13 s. / 2. roč. / docx
Úvod do interpersonálnych teórií
V 19. storočí vedci chápali človeka ako biologickú bytosť na základe učenia Charlesa Darwina, ku koncu storočia sa však začínajú rozvíjať nové disciplíny ako napríklad sociológia alebo antropológia, ktoré študujú človeka s ohľadom na prostredie. Vplyvom toho sa začala rozširovať myšlienka, že osobnosť sa formuje viac prostredníctvom sociálnych vplyvov ako biologických faktorov. Na biologizme je založené učenie Sigmunda Freuda, ale postupne čoraz viac jeho zást...
|
|
0,1 |
24x |
|
Pedagogické disciplíny (Čo je pedagogika, Rozdelenie pedagogických disciplín, Základné pedagogické disciplíny...)
Seminárna práca13 s. / 1. roč. / odt
Pedagogika je pomerne mladá veda. Predstavuje otvorený systém poznatkov, na určitom stupni svojho vývoja, teda aj na určitej úrovni poznania reality, ktorý určuje jej predmet skúmania. Vyčlenila sa z filozofie. Názory odborníkov na pedagogiku a výchovu sú rôzne. Výstižne situáciu charakterizuje český pedagóg J. Průcha: „Jednotlivé chápanie pedagogiky vo svetle dnes neexistuje. Táto veda má rôzne varianty, líšiace sa podľa jednotlivých autorov, podľa teoretických smerov, ale aj podľa kultúrnej or...
|
|
0,1 |
10x |
|
Pedagogika mentálne postihnutých
Semestrálna práca17 s. / 3. roč. / doc
Typické znaky a klinické prejavy mentálne postihnutých1. Odlišnosti v myslení - typickým znakom jedincov s mentálnym postihnutým je obmedzená potreba zvedavosti a preferencie podnetového stereotypu. Takíto jedinci bývajú zvyčajne pasívnejší a viac závislí na sprostredkovávaní informácii inými ľuďmi. Orientácia v známom prostredí je pre nich omnoho náročnejšia, pretože horšie rozlišujú významné a nevýznamné znaky jednotlivých objektov a situácii a horšie chápu ich vzájomné vzťahy...2. Odlišnosti ...
|
|
0,1 |
34x |
|
Klasifikácia ako výsledok procesu hodnotenia
Poznámky23 s. / 1. roč. / doc
Hodnotenie je silným stimulujúcim prostriedkom a má veľký výchovný význam, pokiaľ je však správne a spravodlivé. Termín ohodnotenia sa často stotožňuje s termínom klasifikácia a známka. Ohodnotenie je širší pojem ako klasifikácia, je výrazom emocionálneho vzťahu, hodnotiaceho posudku a oznámkovania. Známka je meradlom vedomostí žiakov, nemá byť ani odmenou, ani nástrojom trestu.
V našej seminárnej práci chceme vysvetliť základné princípy hodnotenia a klasifikácie v edukačnom procese, poukázať ...
|
|
0,1 |
1x |
|
Empatia a možnosti jej rozvoja
Seminárna práca19 s. / 2. roč. / doc
1 Úvod:
Výraz empatia pochádza zo starogréčtiny, kde v pôvodnom význame znamená silnú emóciu, vášeň. Je obmenou slova „pátos“, ktoré bolo používané na vyjadrenie nešťastia choroby, alebo utrpenia.
Výraz empatia sa vedeckým pojmom stal až v roku 1897, kedy ho totiž známy profesor psychológie B. Titchener použil pri preklade diela Theodora Lippsa, na pretlmočenie výrazu Einfühlung – vcítenie. O význame tohto pojmu vzniklo už veľa rôznorodých teórií, a preto je zrejmé, že bežný výraz vcítenia ...
|
|
0,1 |
21x |
|
Starnutie- semestrálna práca
Semestrálna práca46 s. / 1. roč. / doc
Téma venovaná starým ľuďom je v súčasnosti čoraz viac prezentovaná a publikovaná. Starý človek sa dostáva opäť do pozornosti sociológov, filozofov, lekárov, teológov. Každý sa snaží veľmi detailne popísať starého človeka a vôbec starnutie ako súčasť kvalitatívnej premeny v našom živote. Podľa výskumov v oblasti sociológie, populácia v Európe a vo svete všeobecne zažíva rozpaky v prístupe ku starým ľuďom. Na jednej strane sú prijímaní ako nositelia múdrosti, skúseností, na druhej strane sú odsúva...
|
|
0,3 |
0x |
|
Cyprus - Svetová geografia
Diplomová práca87 s. / 1. roč. / doc
1 FYZICKO - GEOGRAFICKÁ CHARAKTERISTIKA CYPRU
1.1 Geografická poloha a rozloha
Cyprus ,,perla Stredomoria“ ma rôzne prezývky ako napríklad: Afroditin ostrov, Ostrov lásky alebo Ostrov Cyperčanov. Svojou polohou tvorí križovatku medzi Áziou, Európou a Afrikou. Cyprus je po Sardínii a Sicílii tretí najväčší ostrov, nachádzajúci sa vo východnej časti Stredozemného mora. Jeho geografické súradnice sú 34 o 33 ´ - 35 o 41´ severnej šírky a 32 o 17 ´ - 34 o 35 ´ východnej dĺžky. Zo skúmania poz...
|
|
10,0 |
5x |
|
Žilinské reálne gymnázium
Semestrálna práca27 s. / 1. roč. / doc
V Žiline, v meste z ktorého pochádzam sú tri gymnáziá. Dve štátne a jedno cirkevné. V minulosti existovalo iba jedno. Jeho história je pomerne obsiahla a zaujímavá. Názov školy nebol vždy rovnaký. Gymnázium sa vyvíjalo v súlade s vývojom doby. Aj jeho históriu písali ľudia, ktorí v meste žili, pracovali a študovali.Gymnázium ako stredná škola je dôležitým článkom nášho školského systému. Je to všeobecnovzdelávacia škola, ktorá poskytuje študentom široké spektrum poznatkov z rôznych oblastí príro...
|
|
0,2 |
5x |
|
Seminárna práca - Inflácia
Seminárna práca17 s. / 2. roč. / doc
Úvod
Cieľom mojej práce je podať čitateľovi základné informácie o problematike inflácie a v praktickej časti o vývoji inflácie v Slovenskej republike. Inflácia je negatívnym javom, ktorý postihuje každú ekonomiku, bez ohľadu na to, či hovoríme o ekonomike vyspelej alebo menej vyspelej. V ekonomike sa tento pojem začal používať v 19. storočí v zmysle nafukovania peňažnej masy, neúmerného zvyšovania množstva papierových peňazí v obehu, keď ceny vyjadrené v papierových peniazoch boli vyššie než ...
|
|
0,2 |
35x |
|
Dejiny školstva, pedagogiky, výchovy a vzdelávania
Vypracované otázky64 s. / 1. roč. / docx
1. Dejiny pedagogiky - ich postavenie v sústave pedagogických disciplín, predmet, rozdelenie, funkcie, pramene, metódy výskumu. Význam štúdia dejín školstva a pedagogiky.Predmet dejín školstva a pedagogiky. Úlohou dejín školstva a pedagogiky je skúmať vznik a vývoj výchovno-vzdelávacích, a najmä školských inštitúcií a názorov na výchovu a vzdelávanie, objavovať zákonitosti vývoja výchovy a to v rozličných historických etapách vývoja spoločnosti a u rozličných geografických a národných celkov. De...
|
|
0,1 |
9x |
|
Skok o žrdi - imitačné a prípravné cvičenia
Seminárna práca7 s. / 2. roč. / zip
Zložitosť techniky v skoku o žrdi vyžaduje zvlášť systematický postup, lebo začínajúci skokani nie sú schopní napodobniť celú techniku. Preto sa analyticko-syntetický prístup ukazuje ako najprogresívnejší. To znamená, že jednotlivé časti postupne spájame do menších celkov a nakoniec do komplexného skoku.Odporúčaný postup nácviku:1. Držanie, nesenie, chôdza, poklus a beh so žrďou.2. Zasunutie žrde.3. Nácvik rovnováhy na žrdi, nácvik odrazu, prechodu na žrď a visu na žrdi. 4. Nácvik vykývnutia a z...
|
|
5,7 |
4x |
|
Pedagogické disciplíny - súčasný pohľad a rozdelenie pedagogických disciplín
Prezentácia22 s. / 1. roč. / odp
• Pomerne mladá veda• Predstavuje otvorený systém poznatkov, na určitom stupni svojho vývoja, teda aj na určitej úrovni poznania reality, ktorý určuje jej predmet skúmania. • Vyčlenila sa z filozofie• Jednotlivé chápanie pedagogiky vo svetle dnes neexistuje. Táto veda má rôzne varianty, líšiace sa podľa jednotlivých autorov, podľa teoretických smerov, ale aj podľa kultúrnej orientácie charakteristickej pre určitú krajinu (Jan Průcha)• Zaoberá sa najzložitejšími otázkami nášho bytia = výchovou čl...
|
|
1,5 |
1x |
|
Štruktúra športového výkonu v behu na dlhé vzdialenosti a v chôdzi
Seminárna práca9 s. / 2. roč. / pptx
Štruktúra športového výkonu v behu na dlhé vzdialenosti a v chôdziÚvodFaktory ovplyvňujúce športový výkon (beh na dlhé vzdialenosti a chôdza) - Podmienky vonkajšieFaktory ovplyvňujúce športový výkon (beh na dlhé vzdialenosti a chôdza) - Podmienky vnútornéFyziologická charakteristika (beh na dlhé vzdialenosti a chôdza)Zožky tréningu na zvyšovanie výkonu (beh na dlhé vzdialenosti)Zožky tréningu na zvyšovanie výkonu (chôdza)Použitá literatúra
|
|
1,5 |
7x |
|
Pedagogika (19 štátnicový otázok - každá obsahuje 3 podotázky)
Štátnicové otázky55 s. / 5. roč. / zip
Školské učebné knihy - ich tvorba, typy a charakteristikaObsah vzdelania je podrobne rozpracovaný v učebniciach. Pojem učebnica je v didaktike všeobecne zaužívaný, avšak logickejšie sa javí používať pojem školské knihy. Nie všetky knihy majú charakter učebnice. Netreba osobitne zdôrazňovať, že učivo, ktoré obsahujú školské knihy, je normou pre žiaka, učiteľ musí ovládať oveľa väčší rozsah.Učebnice alebo školské knihy obsahujú didaktické spracovanie učiva vymedzené učebnými osnovami a sú základný...
|
|
1,4 |
4x |
|
Nové ponímanie mediatéky ako špecializovanej služby knižníc škôl vybavených multimediálnou študovňou
Seminárna práca11 s. / 4. roč. / doc
Úspech štúdia a kvalita vzdelania, uplatnenie v praxi závisí od osvojenia si základných študijných a informačných návykov. Pretože memorovanie informácií je len dočasným východiskom. Ak informácie prejdú do dlhodobej pamäte, sú kedykoľvek k dispozícii, lenže niektoré informácie sa s pokrokom vedy, vývoja, ale aj výskumu môžu meniť a časom sa stať neaktuálnymi a nepoužiteľnými. Oveľa lepším riešením preto je naučiť sa vyhľadávať, získavať a vedieť selektovať informácie, vedieť teda rozlíšiť infor...
|
|
0,1 |
2x |
|
Írsko - demografia
Seminárna práca16 s. / 2. roč. / doc
Írsko je vyspelý priemyselný štát s významným podielom poľnohospodárstva, v ktorom prevláda živočíšna výroba (najpočetnejší je dobytok, potom ovce, ošípané a kone). Poľnohospodárstvo zamestnáva asi 11 % práceschopného obyvateľstva a je pomerne produktívne. Väčšina Írskych firiem sú malé rodinné usadlosti. Na obmedzenej ploche kvalitnej ornej pôdy sa pestuje predovšetkým jačmeň pšenica a zemiaky. Rozhodujúca je však živočíšna výroba, ktorá má k dispozícii viac ako 2/3 rozlohy Írska. Šťavnaté past...
|
|
0,1 |
3x |
|
Výroba liatiny, jej použitie a označovanie
Seminárna práca12 s. / 2. roč. / zip
Seminárna práca obsahuje, výrobu liatiny, Fe3C diagram, rozdelenie liatiny a jej použitie a označovanie.Ukážka:1. VÝROBA LIATIN- vyrába sa zo surového železa, do ktorého sa pri vyšších teplotách (okolo 1900°C) pridáva uhlík (aby vznikla liatina, obsah uhlíka musí byť < 2,14 % )- môžu sa však použiť aj rôzne zošľachťujúce prvky ako sú napr. Si, S, Cu ... - uhlík sa so železom zlučuje na rovnovážny karbid Fe3C , nazývaný v metalografii cementit (fáza karbidu železa Fe3C, s obsahom uhlíka 6,687 ...
|
|
7,7 |
18x |
|
Edukatívna práca so seniormi v sociálnych zariadeniach
Diplomová práca66 s. / 5. roč. / pdf
Cieľom diplomovej práce a zároveň aj snahou autora bolo poukázať na problematiku
edukatívnej práce so seniormi v sociálnych zariadeniach pre seniorov, potrebu vzdelávania
týchto seniorov pre ich kvalitnejšie prežívanie života po vstupe do sociálneho zariadenia pre
seniorov. Úlohou bolo zistiť, ako vplývajú edukatívne aktivity na kvalitu života klientov
v sociálnych zariadeniach. Pre toto zisťovanie sme si vybrali dve sociálne zariadenia pre
seniorov v Banskej Bystrici, a to zariadenie pre s...
|
|
0,3 |
9x |
|
Postavenie špeciálneho pedagóga v poradenskej sieti
Bakalárska práca65 s. / 3. roč. / docx
Osobnosť špeciálneho pedagóga je dôležitý faktor, ktorý vo veľkej miere ovplyvňuje priebeh špeciálnopedagogického poradenského procesu a má za zásadný význam pri utváraní vzťahu medzi klientom a špeciálnym pedagógom.
Úspešný špeciálnopedagogický poradenský pracovník sa vyznačuje rozvinutou emocionalitou a empatiou na jednej strane a objektívnosťou, analytickým postojom a rozhodnosťou na strane druhej. Základ tvorí zrelá osobnosť, schopná ďalšieho rozvoja.
Hlavným cieľom špeciál...
|
|
0,1 |
16x |
|
Relačná databáza
Poznámky24 s. / 3. roč. / doc
v Relačná databáza
Databáza je súbor údajov, ktoré sú usporiadané tak, aby podporili vykonávanie
špecifických požiadaviek, ako sú vyhľadávanie, triedenie a vzájomná kombinácia údajov.
Podľa spôsobu usporiadania údajov v databázach delíme databázy na:
- sieťové
- hierarchicky usporiadané
- relačné
- objektovo orientované.
Relačné databázy sa vyvinuli ako reakcia na nedostatky skôr používaných
hierarchických a sieťových databáz.
Relačná databáza sa vyznačuje tým, že údaje sú uložené v ta...
|
|
0,3 |
8x |
|
T. S. Eliot - The Waste Land
Seminárna práca15 s. / 3. roč. / doc
In my seminar work I want to analyse The Wasteland written by Thomas Stearns Eliot. I have chosen this poem because of its complicadness of images. I admire the way that Eliot found parallels between many different religions. He was able to compare and contrast without satirising (except for the use of the Tarot card reading). He successfully demonstrated the contrast between life and death through various motifs such as birds, music, and water. Though he also used sex as a motif, he did not do ...
|
|
0,8 |
20x |
|
Vypracované štátnicové otázky z predmetu SLUŽBY
Štátnicové otázky20 s. / - roč. / pdf
Proces manažmentu:Proces manažmentu sa zvyčajne delí na nasledujúce kroky:1. Plánovanie: Stanovenie cieľov a vypracovanie stratégií na ich dosiahnutie.2. Organizovanie: Priraďovanie zdrojov a zariadení na dosiahnutie stanovených cieľov.3. Vedenie: Riadenie a motivovanie ľudí, ktorí pracujú na dosiahnutí cieľov.4. Kontrola: Monitorovanie pokroku a vykonávanie potrebných úprav na dosiahnutiecieľov.Funkcie manažmentu:1. Plánovanie: Určovanie cieľov a vytváranie plánov na ich dosiahnutie.2. Organizo...
|
|
0,2 |
0x |
|
Veľká Morava - seminárna práca
Seminárna práca13 s. / 1. roč. / docx
Pomerne krátky, ale je tu všetko obsiahnuté.
Veľká Morava bol západoslovanský štát existujúci medzi rokmi 833 a začiatkom 10. stor. (asi 907). Jeho centrálne územie zodpovedalo dnešnej Morave a Slovensku spolu so susediacim severným a stredným Maďarskom. Bol to prvý väčší slovanský štát vôbec. Najmä dnešné Slovensko, ale aj dnešné Česko, ju považujú za včasného predchodcu svojej štátnosti.
Názov „Veľká Morava“ prvýkrát použil byzantský cisár Konštantín VII. Porfyrogenet. V posledných rokoch ...
|
|
1,8 |
27x |
|
Výtvarné umenie (klasicimzmus, romantizmus, impresionizmus...)
Vypracované otázky32 s. / 3. roč. / doc
UMENIE KLASICIZMUKlasicizmus je umelecký smer v 17., 18. a včasnom 19. storočí, ktorý rozvíjal klasické umenie antiky a renesancie, najmä kompozičné a výrazové zásady. Vznikol v 17. storočí, uplatnil sa v Taliansku a vo Francúzsku, v druhej polovici 18. storočia ovládol celú Európu (klasicizmus Ľudovíta XVI. a empír), zvlášť dlho bol obľúbený v Rusku.Bol spätý so šľachtou, strediskami umenia boli kráľovské dvory, salóny šľachticov a kráľovské akadémie vied a umení. Klasicizmus súvisel s racional...
|
|
0,7 |
29x |
|
Špeciálna pedagogika - školská integrácia
Poznámky25 s. / 3. roč. / doc
Zásadné zmeny v rozvoji školstva v Slovenskej republike po roku 1989 sprevádzané zmenami v školskej legislatíve umožnili dôkladnejšie zohľadňovať individuálne potreby, schopnosti a záujmy detí. V oblasti vzdelávania žiaka so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami (ŠVVP) je najvýznamnejšou zmenou legislatívne zakotvená možnosť jeho individuálnej alebo kolektívnej integrácie do materských škôl, základných škôl a stredných škôl bežného typu. Školská trieda je prvým prostredím mimo rodiny, v kt...
|
|
0,4 |
26x |
|
Dejiny výchovy a vzdelávania dospelých
Študijný materiál36 s. / 1. roč. / docx
Stručné a výstižné poznámky z predmetu DVVD od praveku po súčasnosť.Historické pramene• Hmotnéučebné pomôcky, budova školy• Obrazovémapy, fotografie• Tradičnézachovali sa tradovaním• Písomnérozprávačské, kronikaúradné - vysvedčenia, zákony, vyhláškysúkromné - zošity, denníky, životopisyodborná literatúra, beletria Výskumné metódy a metódy historického výskumu• Vedecká metóda postup smerujúci k získaniu nových vedeckých poznatkov• Historické metódy postupy smerujúce k získaniu nových historických...
|
|
1,0 |
6x |
|
Etika v manažmente - seminárna práca
Seminárna práca18 s. / - roč. / doc
Prax manažmentu musí rešpektovať ľudskú stránku existencie organizácie. Aby pracovníci jednali v súlade s cieľmi organizácie, je potrebné im zaistiť pozitívnu existenciu. Kvalita existencie človeka v organizácii nemôže mať byť podriadená požiadavke zaistenia efektívneho jednania, ale musí mať etické dimenzie. Ak je však organizácia neefektívna, je deformovaný aj život jeho príslušníkov a dochádza k psychologickému vnútornému rozchodu človeka s organizáciou a narušeniu ich integračných väzieb. Po...
|
|
0,1 |
105x |
|
Školský manažment (Riadenie škôl, Škola, Funkcie školy...)
Poznámky8 s. / 5. roč. / doc
Manažment - sa nezaoberá výkonnou činnosťou, ale zabezpečuje, aby tí kt. majú vykonávať činnosť ju vykonávali efektívne a optimálne. Ide o riadenie v oblasti:a) technickej (pôsobenie človeka na stroje),b) biologické (pôsobenie na živé organizmy, usmerňuje ich),c) spoločenské (pôsobenie človek-človek, patrí sem školský manažment)- pri Pg nie je potrebný špecifický manažment - existuje tu aj všeobecná časť manažmentu, ale školský manažment má svoju východiskovú teóriu a vých-vzdelávací proces je d...
|
|
0,1 |
33x |
|
Zázračná rosa, Zlatá priadka - opis knihy a rozprávky
Seminárna práca16 s. / 3. roč. / doc
Každé dieťa je iné a má rado svoj typ rozprávok, či už sú to povesti, moderné rozprávky, bájky či staré slovenské rozprávky, každé má svoju obľúbenú knižku a preto som si vybrala knihu, ktorá ma v dectve najviac zaujala a som presvedčená, že aj v dnešnej dobe má mnoho detí najradšej staré dobré slovenské rozprávky. Myslím si, že klasické slovenské rozprávky sú najlepším a najmotivujúcejším objektom dieťaťa k jeho správnemu vývinu. Medzi zastúpencov nielen klasických rozprávok patrí aj pani Mária...
|
|
0,1 |
3x |
|
Teórie morálneho vývinu podľa Erika H. Eriksona
Seminárna práca13 s. / 2. roč. / doc
Úvod
„Erikson rozvinul a modifikoval Freudove myšlienky o štruktúre vývoja človeka a zvlášť zdôrazňoval dôležitosť medziľudských vzťahov a tvorivé vlastnosti človeka.“
Erikson sám vyčlenil a popísal osem vývinových štádií. Práve toto je téma našej seminárnej práce.
V práci sa pokúsime priblížiť Eriksonov život, no za hlavný cieľ sme si určili rozanalyzovať a podrobne popísať každé zo spomínaných štádií a tak ich čitateľovi, resp. poslucháčovi priblížiť a tak aj lepšie pochopiť.
|
|
0,1 |
26x |
|
Základy psychológie pre andragógov
Študijný materiál18 s. / 1. roč. / docx
Prístupy psychológie• Človek je súčasťou ľudského kolektívu, ktorý spája to, v čom sme si podobní• Psychológia je dnes zastupovaná prístupmi:1) Psychobiologickýčlovek ako živočích, nervová sústava2) Behavioristickývonkajšie prejavy človeka ovplyvnené minulými skúsenosťami3) Kognitívnyanalýza procesov medzi podnetom a vonkajším správaním4) Psychoanalýzaskúma aspekty, ktoré nevstupujú do života človeka, ale ovplyvňujú vonkajšok5) Fenomenologickýsubjektívna skúsenosť jedincaJednotlivec a jeho okoli...
|
|
0,1 |
4x |
|
Základy práva - študijné materiály
Poznámky29 s. / 2. roč. / zip
Súbory obsahujú základy zo súdnej moci na Slovensku, druhy dedenia, trestné právo...1 ŠTÁT A PRÁVO1.1 Štát ako právna inštitúcia, špecifické znaky štátuŠtát je rovnako ako právo spoločenský jav, ktorý je determinovaný historicky, čiže jeho existencia sa viaže na určité historické podmienky. V najvšeobecnejšom chápaní je štát chápaný ako historicky podmienená politická forma organizácie spoločnosti.Štát je v súčasnom význame právna inštitúcia- verejnoprávna korporácia, ktorej inštitúcie (štátne o...
|
|
0,1 |
0x |
|
Prezentačný program Microsoft PowerPoint (manuál)
Manuál51 s. / 1. roč. / pdf
Prezentačné programy medzi ktoré patrí aj PowerPoint, slúžia predovšetkým na vytváranie prezentácii. Prezentacie sa používajú pri premietaní na počitači, ktoré je doprevádzané slovným výkladom rečníka, inokedy sa môže jednať o nekonečnú slučku premietanú vo výkladných skriniach alebo na veľtrhoch. Prezentaciu je možné umiestniť aj na internet alebo jednoducho vytlačiť. Prezentacie sa totiž používajú na propagáciu určitej myšlienky, výrobku, firmy... To je téma momentálne tak aktuálna, že PowerPo...
|
|
0,3 |
12x |
|
Metodológia andragogickej vedy a andragogický výskum
Študijný materiál19 s. / 1. roč. / pptx
Metodológia andragogickej vedy1) Infraštruktúra andragogiky a andragogickej vedyVýskumné pracoviskáSAV, VŠ, NÚCV2) Andragogické asociácieaivd.sk/cz, andragogika.info3) Zdroje a informáciemonografia, zborník, slovník, výkladový terminologický slovník, časopisy (Lifelong, Learning), výskumné správy (VEGA, KEGA, APVV)4) Andragogické programyErasmus+, Grundtvig
|
|
0,2 |
9x |
|
Sebahodnotenie a rizikové správanie v adolescencii
Diplomová práca103 s. / 5. roč. / doc
V posledných rokoch sa v médiách čoraz častejšie stretávame s prípadmi, v ktorých adolescenti nejakým spôsobom porušujú spoločenské normy. Policajné štatistiky (Marešová, 2000) uvádzajú nárast trestnej činnosti mladistvých, ktorá sa týka krádeží, prechovávania návykových látok, vandalizmu, nedovoleného ozbrojovania, v najzávažnejších prípadoch i ublíženia na zdraví. Je preto pochopiteľné, že i záujem odborníkov sa orientuje na takéto rizikové správanie, hľadajú sa jeho možné príčiny a spôsoby, ...
|
|
1,1 |
5x |
|