Vypracované otázky na predmet Personálny manažment
Prednášky24 s. / 3. roč. / doc
1.Psychológia v manažmentePs manažmentu - aplikovaná ps disciplína, definovaná ako psych. disciplína, kt. syntetizuje poznatky ps. práce, ps. riadenia a sociálnej ps.Predmetom PM je osobnosť a činnosť pracovníkov a manažérov v procese riadenia. (Riadenie je proces, ktorý prebieha medzi ľuďmi).Vklad psychológie do procesu riadenia je založený na týchto subjektoch:1/ Subjektom riadiacej činnosti je riadiaci pracovník manažér - má svoje individuálne schopnosti 2/ Objektom sú zamestnanci organizovan...
|
|
0,3 |
38x |
|
Filozofické a sociálne východiská edukácie
Poznámky18 s. / 1. roč. / docx
Poznámky - skriptá z predmetu Filozofické a sociálne východiská v edukácii na univerzite Mateja Bela v Banskej Bystrici.
SPOLOČNOSŤ A VÝCHOVA
SPOLOČENSKÉ VÝCHODISKÁ VÝCHOVY
Spoločnosť
- v najširšom zmysle slova je označením pre každý súbor jedincov, v kt. existujú stabilné vzťahy a vzájomné služby
- v užšom zmysle slova – najmä v sociológii – označenie pre súbor ľudských bytostí, ktorých vzťahy sú riadené inštitúciami, zaistené sankciami a každý člen spoločnosti pociťuje alebo mu dáv...
|
|
0,1 |
41x |
|
Dejiny Filozofie I. (Všeobecná charakteristika filozofie 19. - 20. storočia)
Prednášky15 s. / 2. roč. / doc
19. storočie spoločne s 20. storočím predstavujú prevratné zmeny nielen v hospodárskom živote ale aj v spoločenskej oblasti. Zmeny v spôsobe myslenia a uvažovania človeka. Filozofie a etika je nazývaná poklasická filozofia. Prvým dôvodom označenia je jednak samotná zmena v oblasti politického, hospodárskeho, sociálneho života. Po druhé je to obdobie kt. nasleduje po nemeckej klasickej filozofii. Z hľadiska tematizácie, jej nových funkcií, zavádzania techniky a z hľadiska pluralizmu. Všeobecne v ...
|
|
0,2 |
14x |
|
Predmet, charakter, členenie sociológie
Poznámky22 s. / 3. roč. / doc
1. Predmet, charakter, členenie sociológie - Sociológia (z latins. „societas“ - spoločnosť; gréc. „logos“ - učenie, slovo) - veda o spolužití ľudí, skúma spôsoby, priebeh, zmeny, príčiny a dôsledky - Spolužitie - krátkodobý styk dochádza k ovplyvňovaniu sa dlhodobý styk ľudí usporiadané (riadi sa pravidlami) - predvídateľné - Podoby spolužitia
neusporiadané (chaotické, bez pravidelnosti) - Sociológia - spoločenská (sociálna) veda
Členenie: a) Makrosociológia (poznávanie veľkých sociál...
|
|
0,2 |
8x |
|
Dejepisné učebnice ako základný prostriedok vo výučbe dejepisu
Seminárna práca14 s. / 4. roč. / doc
Učebnice sú neodmysliteľnou súčasťou výchovy a vzdelávania v školskom prostredí. Nenájde sa žiadny človek, ktorý by vo svojom živote a pri svojom vzdelávaní nepoužíval. Učebnice sú považované za najstarší produkt ľudskej kultúry a používali sa ešte pred vynájdením kníhtlače. Prvé učebnicové texty boli nájdené pri archeologickom výskume v Asýrii, Babylone, Egypte a v Číne. Tieto texty boli na hlinených tabuľkách vyryté klinovým písmom alebo na pergamenových zvitkoch. V antickom Grécku a Ríme sa u...
|
|
0,1 |
8x |
|
Dejiny slovenskej literatúry 3 - vypracované otázky
Prednášky53 s. / 2. roč. / docx
Počas 1. svetovej vojny literatúra obsahovala odmietavý postoj voči vojne, protimonarchistické nálady, reakcie na revolučné udalosti. Starší autori prestávali tvoriť: Jesenský bol na fronte, Tajovský- ?, Vajanský v r. 1916 zomrel, Hviezdoslav zomrel v r. 1929? . Vojnu najvýraznejšie reflektovali prechodní autori Rázus a Krčméry, noví mladí prozaici prinášali nové témy- cudzokrajné, exotické motívy1918- koniec 1. svetovej vojny, vznik Československej republiky, národné oslobodenieprelom 30tych ro...
|
|
0,1 |
21x |
|
Zájazd po kultúrno-historických mestách Talianska (práca z cestovného ruchu)
Seminárna práca26 s. / 1. roč. / doc
Taliansko je klasickou európskou krajinou cestovného ruchu. Pestrosťou krajinného reliéfu sa mu sotva vyrovná iná krajina. Jeho formy siahajú od zasnežených alpských vrcholov až po slnkom zaliate pobrežie Sicílie. Bohatstvo kultúrnych pamiatok je svedkom slávnej ríše, ktorá kedysi pokrývala rozsiahle územie od Británie po Afriku, ako i mocných stredovekých mestských štátov. V Taliansku je množstvo významných múzeí a galérií s archeologickými vykopávkami, umeleckými predmetmi všetkých dôležitých ...
|
|
9,6 |
1x |
|
Antropomotorika
Bakalárska práca218 s. / 3. roč. / pdf
Školskú telesnú výchovu so svojím zameraním a obsahom považujeme za sústavný
prioritný fenomén výchovno-vzdelávacieho procesu. Jej úlohou je kompenzovať
jednostranné, prevažne duševné zaťažovanie detí a kladne ovplyvňovať ich telesný rozvoj
a pohybové aktivity, pohybovú výkonnosť. Zohráva významnú úlohu pri presadzovaní
zdravého spôsobu života, s vylúčením rizikových faktorov ako sú drogy, alkohol, fajčenie
a pod. Formuje, upevňuje a stabilizuje aktívny, kladný vzťah detí k pohybovým aktivi...
|
|
2,2 |
7x |
|
Morálka v politike od Machiavelliho po súčasnosť
Bakalárska práca42 s. / 3. roč. / doc
BP rozbor morálky a politiky v dielach Machiavelliho, Rawlsa, Hobbesa, Marxa, Webera a ďalších filozofov, ktorý sa zaoberali otázkou morálky a politiky a oddelenia morálky od politiky.
Pojmy občan, spoločnosť, politika, morálka. Tieto slová rezonujú nielen v dnešnej dobe. Môžeme povedať, že sú také staré ako ľudstvo samo. Už stáročia, aj keď neboli definované presne v týchto dimenziách, sú vzájomne spojené. Základy kládli ešte Platón a Aristoteles v období, keď sa začala prejavovať kríza ...
|
|
0,3 |
37x |
|
Súčasná žena v slovenskej politike
Seminárna práca10 s. / 3. roč. / doc
„Demokracia sa nemôže nazývať demokraciou, ak situácia žien vyzerá tak ako vyzerá.“Johanna Dohnal, prvá Rakúska ministerka pre záležitosti žien Žena pohybujúca sa vo svete diplomacie a vysokej politiky má oproti mužom, kolegom omnoho ťažšiu pozíciu. Rodinné povinnosti prekrývajú vo vzťahu k ženám zodpovednosť za politiku a verejný život. Sú všeobecnou a univerzálnou bariérou vstupu do politiky, bez ohľadu na pozíciu v politike, oblasť a politickú stranu. Vstup žien do politiky si vyžaduje súhlas...
|
|
0,1 |
2x |
|
Sociálna filozofia II. - podklady ku štátniciam
Študijný materiál44 s. / 5. roč. / doc
Rozvoj klasickej novovekej filozofie spadá približne do obdobia medzi polovicou 17. storočia a polovicou 19. storočia. Jej vývin a obsah bol podstatne určovaný jednak prechodom európskych krajín od feudálneho k novému, buržoáznemu usporiadaniu spoločnosti a jednak vznikom a rozvojom novovekej vedy. Potreby doby si vynucovali skúmanie postavenia človeka v spoločnosti, jeho občianskej slobody, prirodzených práv, pôvodu a základov spoločnosti a štátu a i. Z toho hľadiska sa ako jedna z určujúcich l...
|
|
0,5 |
22x |
|
Sociálna filozofia I. - podklady ku štátnicam
Študijný materiál52 s. / 5. roč. / doc
Filozofické a soc.-filozofické myslenie v antickom Grécku a Ríme jeden z hlavných zdrojov euroamerickej civilizácie a zvlášť soc.filozofockého myslenia je popri kultúre kresťansko-židovskej predovšetkým myšlienková kultúra starovekého Grécka a Rímapočiatky soc.filoz. myslenia v Grécku - prechod od rodového spoločenského zriadenia k mestským štátom polistvorcami úvah o podstate , pôvode spoločnosti, vzťahu občan a štát, povahe sociálneho poriadku boli okrem filozofov aj politici-Solón, Perikles, ...
|
|
0,6 |
16x |
|
Využitie pohybových hier pri nácviku herných činnotí jednotlivca vo volejbale v družstve starších žiačok
Bakalárska práca54 s. / 3. roč. / docx
Pohybové hry sú veľmi dôležité v športovom tréningu detí a mládeže hlavne z hľadiska ich somatického, fyziologického, psychologického a sociálneho vývoja. Môžeme ich realizovať ako všeobecne, tak aj ako špeciálne rozvíjajúce cvičenia. Pre športové hry, medzi ktoré patrí aj volejbal existujú špecifické pohybové hry zamerané, tak ako na nácvik a zdokonaľovanie herných činností jednotlivca, tak aj na nácvik a rozvoj pohybových schopností. Využívajú sa aj pohybové hry, ktoré sú svojím obsahom určito...
|
|
0,1 |
10x |
|
Ľudská dôstojnosť, kvalita a hodnota ľudského života v kontexte ochorenia
Ročníková práca17 s. / 4. roč. / doc
V našej súčasnej uponáhľanej dobe sa do popredia záujmu staršej ale už i tej strednej generácie čoraz častejšie dostávajú otázky spojené s hodnotou a kvalitou ľudského života, pocit straty ľudskej dôstojnosti a s nimi súvisiace diskusie ohľadne zvládnutia respektíve nezvládnutia krízy spôsobenej ochorením. Ľudia sa pýtajú na zmysel života s nevyliečiteľným ochorením i na sprievodné javy, ktoré život človeka ovplyvňujú a mnohokrát i obmedzujú. Často sa stretávame aj s otázkou, či vôbec môže mať ...
|
|
0,1 |
9x |
|
Všeobecná psychológia a ontogenetická psychológia
Poznámky30 s. / 1. roč. / docx
Všeobecná psychológia - poznámky
História
a) starovek – Egypt - centrum duše srdce
st. India – budhizmus, hinduizmus, duš. pokoj, sebazdokonalenie
Čína – konfucionizmus (správne m.), taoizmus (návrat k prírode), prot. tendencie-jin a a jang
st. Grécko – mat. predstava o dušiTháles -pralátka voda, Anaximandros -neurčitá látka apeiron, Anaximenes – vzduch, Herakleitos –dialektika, oheň, všetko je v pohybe, Demokritos –tvorca atomizmu, Hippokrates – teória o dobrom zdraví, rovnováha 4 tel. kr...
|
|
0,1 |
16x |
|
Druhy učenia
Seminárna práca9 s. / 1. roč. / docx
Každý človek sa počas svojho života ustavične mení a vyvíja. Tieto zmeny a vývoj sú spôsobené mnohými faktormi, pričom jedným z najhlavnejších faktorov je učenie.Na základe životných skúseností si ľudia osvojujú nové zručnosti, znalosti a postoje. Učia sa ako jednať s ľuďmi a riešiť rôzne problémy. Životné skúsenosti ovplyvňujú ľudské citové prežívanie a podieľajú sa na formovaní osobnosti.Najčastejšou formou učenia v spoločnosti sú školy rôzneho druhu a stupňa, kde sa človeku dostáva zároveň aj...
|
|
0,1 |
17x |
|
Vypracované otázky z predmetu Muzeológia
Skriptá27 s. / 1. roč. / doc
Kultúrna pamiatka v zmysle zákona 49/2002 je hnuteľná vec alebo nehnuteľná vec pamiatkovej hodnoty, ktorá je z dôvodu ochrany vyhlásená za kultúrnu pamiatku. Ak ide o archeologický nález, kultúrnou pamiatkou môže byť aj neodkrytá hnuteľná alebo nehnuteľná vec, zistená metódami a technikami archeologického výskumu. Hnuteľné a nehnuteľné kultúrne pamiatky sú zapísané a evidované v Ústrednom zozname pamiatkového fondu SR a je povinnosťou štátu ale aj samotných občanov starať sa o ich ochranu. Nehnu...
|
|
0,2 |
168x |
|
Voľný čas - Hlavný priestor na uspokojenie reálnych kultúrnych a spoločenských potrieb?
Seminárna práca3 s. / 2. roč. / doc
Denne stretávame na uliciach chlapcov a dievčatá, bezstarostne usmiatych alebo sústredene debatujúcich o školských problémoch, takmer denne počúvame rodičov hovoriť o problémoch s dorastajúcimi deťmi. Neraz opakujú: „Malé deti malé starosti, veľké deti veľké starosti.“ Vidíme ich v ošúchaných rifliach so strapatými hrivami, v kinách, v kaviarniach, v divadlách i na koncertoch. Stretávame ich na vychádzkach do prírody, pozorujeme, ako sa preháňajú po športových ihriskách. Vieme, že sú priam pojaš...
|
|
0,1 |
5x |
|
Fonetika a fonológia slovenského jazyka
Poznámky21 s. / 1. roč. / doc
Poznámky z prednášok Slovenská fonetika a fonológia :-) Dobre spracované, vysvetlené, tak aby každý pochopil :-)
FONETIKA A FONOLÓGIA
1 FONETIKA A FONOLÓGIA AKO VEDNÉ A ŠTUDIJNÉ DISCIPLÍNY
- základné pomenovanie (gréc.) – zvuk, krik, tón, rev ... jazyk
- z kresťanstva (Ez 3, 10) – šumenie krídel
(Ez 1, 24) – hučiace vody
(2 Mat 19, 16) – hrom
- toto slovo je aj základ iných slov či už cudzích alebo prevzatých (gramofón, telefón, foniatria – lekárska veda, ktorá sa zaoberá poruchami ľud...
|
|
0,2 |
40x |
|
Dejiny antickej filozofie
Bakalárska práca9 s. / 3. roč. / docx
1 DEJINY ANTICKEJ FILOZOFIEZa účelom priblíženia danej problematiky sa budeme v nasledujúcej kapitole zaoberať obdobím, ktoré je považované za obdobie vzniku filozofie ako takej, v ktorom sa spolu s filozofiou začínala vyvíjať aj pedagogika. Staroveký filozofi hlboko a tvorivo premýšľajúci o dôležitých otázkach, priniesli nové myšlienky o tom, ako vznikol svet, čím sa zaslúžili o rozvoj vzdelanosti a ovplyvnili aj dejiny výchovy a vzdelania. Je zrejmé, že človek sa odjakživa zamýšľal nad zmyslom...
|
|
0,1 |
6x |
|
Konflikt subjektívnych predstáv o živote s objektívnym stavom sveta v lyrike P. O. Hviezdoslava
Seminárna práca11 s. / 2. roč. / doc
Už samotný pseudonym tohto najväčšieho slovenského básnika hovorí o tom, k čomu bude vo svojich Sonetoch a Letorostoch inklinovať. Svoje básnické meno Hviezdoslav si Pavol Országh vytvoril v dobe, keď skutočne vo svojej poézii „slávil hviezdy“. Hviezdy ako symbol odpútania sa od pozemského sveta, od jeho „strastí“. Hviezdy ako symbol niečoho vyššieho, nedosiahnuteľného, alebo len ťažko dosiahnuteľného. Už z jeho mena by sa dal vyrozumieť základný konflikt dvoch svetov - pozemského a hviezdneho, ...
|
|
0,1 |
8x |
|
Evolución de los sonidos: vocales
Seminárna práca16 s. / 1. roč. / doc
Algunos de los cambios que estudiamos aparecen iniciados en latín esporádicamente, incluso en el latín propiamente liteario. El latin vulgar cumplió cambios del latín literario, como passar por passer, y el latín literario introdujo cambios en el latín primitivo y popular. Los romances han vacilado en la preferencia, generalmente a favor del vulgar :pájaro, ojo pero a veces en favor del culto: siglo. Los cambios más notables se produjeron a pratir de la adopción del latín hasta el siglo XI, pero...
|
|
0,1 |
0x |
|
Úvod do etiky I.
Prednášky12 s. / 1. roč. / doc
ETIKA bola súčasťou filozofie (praktickej filozofie) už v gréckom staroveku.Úloha etiky - hľadať odpovede na praktické otázky života (ako a na základe čoho sa rozhodovať o konaní). Zaoberá sa tvorbou noriem a hodnôt, naším konaním a správaním sa.Pojem ETIKA - ethos - starogrécky pojem označoval miesto pastvy, stajňu, tam, kde žili zvieratá. Pojem je prenesený aj na život človek, bydlisko, príbytok ľudí. (Homér)V abstaktnom význame sa používa aj v zmysle pojmu „obyčaj, tradícia, zvyk, charakter, ...
|
|
0,1 |
29x |
|
Všeobecné dejiny I (1918-1945) - skriptá
Skriptá112 s. / 2. roč. / pdf
V období medzi dvoma svetovými vojnami 89 v kapitalistických Štátoch Európy prejavili výrazná zmeny v eyatéme politickej.JMOi a r štruktúra politických síl. Po skončení svetovej vojny aj najzaoatalejeie z kapitalitickych štátov odstránili najmarkantnejšie politická prežitkyt podstatnerozšírili občianske práva a prešli k demokracie. Parlamentná demokracia sa vyznačuje 1. fomálnou rovnosťou Prejavujilcou sa v tom, ža požívajú rovnaká práva a slobody;2. zastupiteľským systémom na najvyššej a najniž...
|
|
8,0 |
224x |
|
Slovenské národné obrodenie 2 - K mesianistickému jazyku poézie Sama Bohdana Hroboňa
Seminárna práca7 s. / 1. roč. / doc
Básnický jazyk Sama Bohdana Hroboňa je komplikovaný a jeho texty sa stávajú nezrozumiteľnými. Jeho slovotvorba bola spočiatku odmietaná. Andrej Mráz v súvislosti s mesianizmom hovorí o zložkách jazyka, ktoré ovplývajú novotvarmi. Tým, že Hroboňova básnická reč je plná týchto novotvarov a zloženín, Pišút to konštatuje ako preťaženosť básnickej reči.Oskar Čepan považuje za hlavný motív jeho slovotvorby „mytologický etymologizmus v podobe poeticko-fantazijnej sémantickej interpretácie kmeňov a kore...
|
|
0,1 |
0x |
|
Vypracované otázky z Didaktiky
Vypracované otázky29 s. / 3. roč. / doc
Etymológia pojmu didaktika má korene v starovekom Grécku, v slove didaskeim, didasko - učím, poučujem. V historickom kontexte klasickej gréckej výchovy ( paideia ) mal pojem didaskei 2 významy:1. vyučovanie ( činnosť vychovávateľa prípadne učiteľa - didaskolos gramatikos )2. učenie sa žiaka, edukanta. Tento význam poukazuje na súvislosť medzi vyučovaním a učením sa ). Otázkami učenia a vyučovania sa zaoberali viacerí učitelia: Sofisti, Aristoteles, Platón, Quintilianus. Učili metodiku ako učiť, ...
|
|
0,3 |
17x |
|
Epos ako prostriedok na pozdvihnutie národného povedomia. Náhoda, alebo zámer autora?
Seminárna práca9 s. / 1. roč. / doc
„Ešte Slováci žijú, a budú žiť ...“ Tieto slová vznikli v Maduniciach v časoch nedobrých pre slovenský národný život a dostali akoby krídla. Boli to slová, ktoré v týchto ťažkých časoch budili v srdciach ľudí nádej a vieru v lepšiu budúcnosť. Boli to slová Jána Hollého, významného literárneho buditeľa v slovenskej literatúre, ktorý ako prvý slovenský básnik využil a spracoval tematiku historicky významného veľkomoravského panovníka Svätopluka, ktorý svojimi činmi a rozvahou ovplyvnil dejiny síce...
|
|
0,1 |
31x |
|
Fridrich Nietzsche
Esej13 s. / 2. roč. / doc
Každý individuálny výber -najmä pri eseji- je dosť háklivá vec: má sa zato, že napísať niečo esejisticky predpokladá nielen zdvihnutý slovník, nielen schopnosť formulovať, ale aj schopnosť ako a čo formulovať. Štylistika, štýl, hoci má svoju generickú normu, niečo čo sa dá povedzme približne naučiť, je táto štylistika -okrem iného- vec viazaná na osobnosť človeka, na jeho autarkiu a jedinečnosť. Takže inštinkt mi našepkal, že bude „jednoduchšie“ vystavať profil na niekom, nie latentnom a nevýraz...
|
|
0,1 |
26x |
|
Trestné činy proti majetku (Krádež, Sprenevera, Nevyplatenie mzdy a odstupného...)
Seminárna práca4 s. / 3. roč. / doc
Trestné činy proti majetku - deviata hlava trestného zákona. Trestné činy zaradené do tejto hlavy chránia majetkové záujmy. Okrem vlastníctva sa nimi chránia aj niektoré iné majetkové práva a narušená držba veci. Objektívnu stránku charakterizujú rôznorodé útoky páchateľa na cudzí majetok, najmä formou prisvojenia si cudzej veci, sprenevery, neoprávneného prechodného užívania cudzej veci, neoprávneného zásahu do iných majetkových práv, podvodu, prevedenia príjmov z trestnej činnosti na seba aleb...
|
|
0,1 |
20x |
|
Hodnota života a problém eutanázie
Seminárna práca7 s. / 2. roč. / doc
Človek, povedal Aristoteles je tvor spoločenský. Žije v spoločnosti a chce aby,sa spoločenské prostredie vzťahovalo k nemu ľudsky, t.j. morálne. Dnešné ľudstvo je však čoraz väčšmi ohrozované v samotnej svojej existencii. Spoločnosť je plná nenávisti, násilia, vojen a preto hľadá zásady všeľudského humanizmu, prekračujúce hranice štátov, etník, sociálnych skupín, vieroviznaní a svetonázorov. Prvým krokom tohto všeľudského humanizmu jezakotvenie najzákladnejšieho ľudského práva - práva na život. ...
|
|
0,1 |
16x |
|
Propedeutika účtovníctva
Prednášky56 s. / 2. roč. / zip
FINANČNÉ RIADENIE A FINANČNÉ ÚČTOVNÍCTVO- súčinnosť viacerých oblastí v závislosti od veľkosti podniku zabezpečované finančným manažérom či špecializovanými oddeleniami
Hlavné oblasti finančného riadenia:
1. treasury – zabezpečovanie prevádzkovej a strategickej likvidity, riadenie rizík, vzťahy s bankami
2. controlling – plánovanie a rozpočtovanie, manažérske a finančné účtovníctvo
FUNKCIE FINANČNÉHO RIADENIA
1. funkcia financovania – získavanie kapitálu na podporu prevádzkových a investičn...
|
|
0,1 |
1x |
|
Etická výchova v Nemecku
Seminárna práca11 s. / 5. roč. / doc
Nemecko - Nemecká spolková republika, skratka NSR je spolkový štát v strednej Európe. Má viac ako 80 miliónov obyvateľov. Úradným jazykom je nemčina. Susedí s Dánskom, Poľskom, Českom, Rakúskom, Švajčiarskom, Francúzskom, Luxemburskom, Belgickom a Holandskom. Na severe tvoria prirodzenú hranicu Severné more a Baltské more.
Hlavným mestom a sídlom vlády je Berlín, niektoré ministerstvá sa nachádzajú aj v Bonne. Politický systém je federálny a organizovaný ako parlamentná demokracia, podľa defi...
|
|
0,1 |
3x |
|
Ján Amos Komenský - Informatórium školy materskej
Seminárna práca7 s. / 1. roč. / doc
Ján Amos KomenskýTeológ, filozof, filológ, historik, spisovateľ, mierotvorca ale najmä mysliteľ o vývoji a formovaní človeka a celej spoločnosti. Obdobie v ktorom žil a tvoril, dnešná historiografia hodnotí ako obdobie hlbokých spoločenských, hospodárskych a politických zmien, prevratov a vojen uprostred krízy starých ekonomických vzťahov feudalizmu a začiatkov kapitalizmu. Ako prvý určil školský rok a vyučovacie hodiny. Rozdelil čas v škole na prácu a odpočinok, zaviedol do života žiaka poriado...
|
|
0,1 |
58x |
|
Jedinec a záťažové situácie. Možnosti riešenia a redukcie týchto situácií
Seminárna práca20 s. / 1. roč. / doc
Seminárna práca prezentuje záťažové situácie. Zameriava sa na
možnosti riešenia a redukcie týchto situácií.
Zoznamuje nás s pojmovým vymedzením záťaže. Cieľom práce bolo
priblížiť situácie psychickej záťaže a oboznámiť
s možnosťami riešenia a redukcii týchto situácií.
|
|
0,1 |
9x |
|
Teória literatúry
Prednášky78 s. / 1. roč. / docx
Literárna veda a jej štruktúra- Literatúra (z latinčiny litera = písmeno) sa považovala za spôsob umeleckej tvorivosti človeka- Jazyk je požadovaným materiálom ktorý sa v literatúre prejavuje, realizuje- Funkčné usporiadanie výrazových prostriedkov môže vyvolať v prijímateľovi estetický zážitok = estetická funkcia- Ďalšie funkcie: humanistická, spoločenská, výchovná, poznávaciaLiterárna veda:- Skúma osobitosti umeleckej literatúry, jej podstatu, vznik, štruktúru- Termín literárna veda používali ...
|
|
0,1 |
7x |
|
Fiodor Michajlovič Dostojevskij
Prezentácia18 s. / 3. roč. / ppt
Преступление и наказание„Преступление и наказание“ - одно из самых сложных и совершенных произведений Достоевского. Это роман во всех отношениях необычный. Это проблемный идеологический роман, подобного которому раньше не было ни в русской, ни в мировой литературе. Достоевский попытался решить в нем множество проблем - от социальных и нравственных до философских.Перерыть все вопросы в этом романе - вот какую задачу поставил перед собой писатель. Причём все эти вопросы и проблемы органически впле...
|
|
0,5 |
0x |
|
Didaktika dospelých
Poznámky22 s. / 2. roč. / doc
DIDAKTIKA DOSPELÝCH - jedna z jadrových disciplín, kráľovná edukačných vied- zaoberá sa činnosťou edukátora a edukantaDIDAKTIKA pochádza z gréčtinyDIDASKEIN = učiť, poučovať, DIDAKTOS = ten, čo poučuje, DIDASKON = učím, poučujemV historickom kontexte klasickej gréckej výchovy a vzdelávania mal pojem didaskein dvojaký význam: - vyučovanie ako činnosť vychovávateľa, učiteľa, učenie sa, činnosť žiaka- ako prvý použil pojem didaktika nemecký pedagóg Wolfgang Ratke- prínosom bolo aj pg dielo J.A.Kome...
|
|
0,3 |
27x |
|
Vplyv vonkajších síl na pohybovú činnosť športovca
Seminárna práca7 s. / 1. roč. / doc
Sila trenia, sila pružnej deformácie, sila odstredivá - dostredivá
Vonkajšie sily predstavujú tie sily, ktoré pôsobia na športovca zvonka. Existencia týchto síl nie je závislá od športovca, avšak jeho pohybový stav je od nich závislý. Bez vonkajších síl by športovec nemohol vykonávať nijaké pohyby.
|
|
0,6 |
7x |
|
Poznámky - skriptá z predmetu Všeobecná psychológia
Poznámky15 s. / 1. roč. / doc
Poznámky - skriptá z predmetu Všeobecná psychológia na univerzite Mateja Bela v Banskej Bystrici.1. Predmet psychológie a základné psychologické pojmy - psychika, prežívanie, správanie, vedomie, nevedomie a osobnosť
Predmet psychológie (grécky pôvod: psyché - duch, duša, a logos slovo, veda) - ak by sme vychádzali z tohto prekladu slova, tak prvotne by sme mohli psychológiu chápať ako náuku o duši.
- pojem duša sa používal už v antike ‒ vždy sa chápala ako oživujúci princíp, oživujúci č...
|
|
0,2 |
8x |
|
Základy a metodológia jazykovedy
Prednášky14 s. / 1. roč. / doc
Objekt a predmet jazykovedyJazyková komunikácia- objektom synchrónneho jazykovedného skúmania je jazyková komunikácia, ktorej základnými prvkami sú:1. rečová aktivita odosielateľa (= expedienta eminenta), ktorá spočíva v produkovaní rečových celkov, umožňujúcich identifikáciu záveru odosielateľa, 2. odovzdávaný komunikát ako výsledok rečovej aktivity odosielateľa 3. komunikačný kanál, ktorý spája aktérov jazykovej komunikácie v tom zmysle, že prostredníctvom neho prechádzajú odosielané produkty ...
|
|
1,1 |
8x |
|