Dejiny svetového divadla - Renesancia a barok v Taliansku a španielsku - komplet VŠMU poznámky
Študijný materiál17 s. / 5. roč. / doc
Dejiny svetového divadla - Renesancia a barok v Taliansku a španielsku - komplet VŠMU poznámkypokrýva celú tému Renesancie a barok v Taliansku a Šapnielsku, na predmete prof. Šimkovejklasické poznámky VŠMU, ktoré sa tradujú už celé roky, každý rok sa obnovujú a dopĺňajútaliansko a veľkí autori tohto obdobia dante alighieri francescco petrarca giovanni bocaccotalianske divadlocommedia erudita lodovico ariosto bibbiena niccollo machiavelli giordano bruno pietro aretinocommedia dell´´ arte západná ...
|
|
0,1 |
8x |
|
Prví priekopníci, prvé filmové skupiny - dejiny filmu II.
Poznámky71 s. / 1. roč. / doc
1. OD LUMIEROVCOV PO GRIFFITHA. Prví priekopníci, prvé filmové skupiny. FRANCÚZSKO Všeobecne: 28.12.1895 sa konalo I. verejné film. predstavenie za vstupné (Paríž, pivnica Grand Café na parížskom Boulevard des Capucines). Tento dátum sa považuje za začiatok dejín filmu. LOUIS LUMIERE, výrobca fotopotrieb z Lyonu, vynálezca(??) cinématographu - spolu s bratom AUGUSTOM - výrobca prvých filmov.
Lumierovci dali vyškoliť množstvo kameramanov a vyslali ich na ďaleké cesty po Europe, z ktorých prináša...
|
|
0,9 |
20x |
|
Opisy a rozdiely niektorých verbunkových tancov
SOČ24 s. / 1. roč. / doc
Keď sa na medzinárodných fórach predstavujú jednotlivé krajiny, jedným zo znakov je ľudová kultúra - kroje, piesne, hudba, tanec, či rôzne starodávne predmety. Najmä v súčasnosti, keď predovšetkým v kultúre dochádza ku globalizácii, je dôležité zachovať dedičstvo predkov a uchovať všetky jedinečné znaky, ktoré sú typické pre príslušný národ a krajinu. Pri tomto procese vystupuje do popredia myšlienka zachovania jedinečnosti všetkých národov vstupujúcich do zjednoteného spoločenstva.Ak sa na ľudo...
|
|
0,2 |
2x |
|
Dejiny českého a slovenského divadla - ŠTUDENTSKÝ PROJEKT - spojenie projektov celého ročníka
Projekt154 s. / 5. roč. / doc
DEJINY SLOVENSKÉHO DIVADLA Špecifiká vývinu slovenského divadla2.1 Oneskorený vývin slovenskej divadelnej kultúry2.2 Kontakty s inými kultúrami2.3 Vzťah ochotníckehoh a profesionálneho divadla2.4 Cesty tvorcov k profesionálnej réžii2.5 Herectvo - koruna slovenského divadla2.6 Periodizácia vývinu slovenského divadla2.1 Oneskorený vývin slovenskej divadelnej kultúry→2.1.1 Historické dôvody oneskorenosti Ako najvýznamnejšie a historicky podmienené dôvody oneskorenosti vývinu sa dajú označiť: tzv. „...
|
|
2,9 |
3x |
|
Bardejov - história, kultúrne pamiatky a Bardejovské Kúpele
Referát15 s. / 2. roč. / doc
2. História mesta Bardejov
Príchod Slovanov znamenal postupné osídľovanie tohto územia a jeho pretváranie na hospodársko-kultúrnu oblasť. Prvá písomná správa o Bardejove pochádza z roku 1241 a je zaznamenaná v Ipatejevskej kronike. Názov, pod ktorým sa mesto po prvý raz uvádza - " Terra Bartpha " - svedčí o tom, že ide skutočne o obývané územie, patriace majiteľovi...
3. 1 Bardejovské námestie
Mesto Bardejov je založené na pravidelnom šachovnicovom pôdoryse. Stred mesta tvorí obdĺžnikové nám...
|
|
0,3 |
15x |
|
História a súčasnosť - mesto Bardejov
Projekt32 s. / 1. roč. / doc
Na severovýchodnom Slovensku v ohybe mohutného Karpatského oblúka, na pravom brehu rieky Tople, leží pod pohorím Nízkych Beskýd v nadmorskej výške 277 m mesto Bardejov - centrum regiónu horného Šariša. Bardejov bol v stredoveku dôležitou križovatkou obchodných ciest v Európe. Ponúka bohatstvo kultúrno-historických pamiatok, ktoré tvoria jeden z najvzácnejších urbanistických súborov na Slovensku. Prvá písomná zmienka o Bardejove pochádza z roku 1241. Obchod a rozvoj remeselnej výroby vyniesli mes...
|
|
1,4 |
3x |
|
Koniec dejín a posledný človek - Francis Fukuyama
Seminárna práca11 s. / 3. roč. / docx
Ako tému na spracovanie mojej seminárnej práce som si vybrala publikáciu od Francoisa Fukuyamu - Koniec dejín a posledný človek. Väčšia časť práce je venovaná Fukuyamovi, ktorý vo svojej tvrdí, že sa po udalostiach z prelomu osemdesiatych a deväťdesiatych rokov dvadsiateho storočia nachádzame na konci dejín. Koniec dejín sa prejavuje v politickej a ekonomickej oblasti víťazstvom liberálov. V práci sa zaoberám aj ,,posledným človekom“, ktorý žije na konci dejín. Francis Fukuyama sa pokúsil o komp...
|
|
0,1 |
21x |
|
Graffiti ako jedna z foriem mládežníckych subkultúr
Seminárna práca14 s. / 2. roč. / doc
Tému graffiti, som si zvolila asi preto, že výtvarné umenie mi je veľmi blízke. .Idúc ulicou si človek chtiac alebo nechtiac všimne čmáranice na stenách domov. Ľudia sa na graffiti pozerajú rôzne. Niekto to berie ako prejav určitého druhu umenia, iní to zasa považujú za akúsi formu deviantného správania. Mne osobne sa kvalitné graffiti páči v akejkoľvek forme, ale zároveň veľmi dobre chápem, prečo ľudí šokuje a rozčuľuje - je bezohľadné, nerešpektuje zákony, ničí estetiku architektúry a dizajnu ...
|
|
0,1 |
14x |
|
Principy funkční harmonie v jazzu
Diplomová práca94 s. / 5. roč. / docx
1. ÚVODTématem mé diplomové práce je jazzová harmonie, její principy a pravidla ve srovnání s fungováním klasické funkční harmonie. Jazzová hudba vždy byla a je svobodomyslná a to se týká i její harmonie. Na první poslech a dojem by se mohlo zdát, že se ani nějakými pravidly neřídí. Aby bylo možno zjistit, jak probíhají harmonické vztahy v jazzu, vybral jsem několik jazzových hudebníků - praktiků a zároveň i teoretiků, kteří uvedenou problematiku popisují a vyjadřují se k ní. Na základě jejich p...
|
|
1,0 |
3x |
|
Elementárny hudobný inštrumentár (zobcová flauta)
Poznámky10 s. / 1. roč. / docx
Akustika je vedný odbor zaoberajúci sa fyzikálnymi dejmi, ktoré sú spojené so vznikom zvukového vlnenia, jeho šírením a vnímaním zvuku sluchom. Fyzikálna akustika skúma spôsob vzniku a šírenia zvuku. Zaoberá sa tiež jeho odrazom a pohlcovaním v rôznych materiáloch. Hudobná akustika študuje hudobné zvuky a ich kombinácie vzhľadom na potreby hudby.Zvukom označujeme v bežnej reči aj vo fyzike vlnenie hmotného prostredia, ak sa o jeho existencii môžeme presvedčiť sluchom. Hmotné prostredie v ktorom ...
|
|
6,0 |
0x |
|
Postklasický film a jeho tendencie
Ročníková práca33 s. / 1. roč. / docx
Práca popisuje, analyzuje a detailne skúma prehľad kinematografie v postklasickom období. Detailne analyzuje vývoj dejín s viazanosťou na kinematografiu. Špecifikuje technické vynálezy, druhy záznamových médií, opisuje a prognosticky zhŕa predpoklady budúceho vývinu. Charakterizuje dobu „Nového Hollywoodu“, jeho filmy a koniec éry. Prostredníctvom recenzií predstaví výraznejšie filmy postklasickej doby a životopismi popíše významných režisérov a ich dielo.Tematika postklasického filmu mi je najb...
|
|
0,5 |
22x |
|
Rozvoj výtvarnej expresie
Prednášky27 s. / 1. roč. / docx
Výtvarné umenie. Druhy a žánre, ich charakteristika. Úžitkové umenie. Umelecká fotografia. Dizajn. Umenie z počítača. Intermediálna a multimediálna tvorba
Sumárne znaky pojmu umenie:
- je charakterizované ako určitý vzťah ku skutočnosti (svetu, životu a pod.): jej nápodoba (mimezis), obraz, odraz, osvojenie, poznanie, hodnotenie, informácie o nej; alebo ako model; tento vzťah je zároveň charakterizovaný ako čin, činnosť, akcia, tvorivá premena skutočnosti;
- tento vzťah je druhom esteticke...
|
|
0,1 |
14x |
|
Dejiny svetového divadla - humanizmus a renesancia v anglicku - VŠMU poznámky
Poznámky11 s. / 5. roč. / doc
RENESANCIA:14.- 16. stor., v Anglicku do pol. 17. stor.rozvoj národných jazykov, kníhtlač, univerzity, zámorské objavy, mor, vznik nových kolónií, humanizmusznovuzrodenie ducha antikyvyznačuje sa harmónioučlovek je dôležitý aspekt, vzdelanie, človek je v centre pozornostiracionalizmus, nástup individualizmuantropocentrický pohľad na svetverí sa v silu človeka, jeho názor, v jeho schopnosti pretvárať svetvýtvarné umenie: Leonardo da Vinci, Michelangelo, Donatellor. 1642= koniec renesancie, vypukl...
|
|
0,1 |
7x |
|
Arteterapia - seminárna práca
Seminárna práca18 s. / 3. roč. / doc
Umenie by malo v dnešnej dobe pôsobiť omnoho všeobecnejšie ako akýsi zázračný protijed, ako stimul osobnej slobody, ktorý si vynucuje pozornosť a povzbudzuje myslenie. Súčasné masové komunikačné prostriedky majú totiž prevažne neaktívny charakter, spôsobujú nárast pasivity, ba až ochromenie vlastnej súdnosti. Umelecká činnosť, naopak, burcuje vedomie a vyžaduje zaostrené videnie. Umenie je v podstate jazyk, ale nie taký, ktorý iba opakuje všeobecne známe pojmy a konformné zdielenie. Umelecká tvo...
|
|
0,1 |
40x |
|
FILOZOFIA - Renesančná kozmológia - Kozmológia Pica della Mirandola a renesančný obraz sveta v dielach Williama Shakespearea
Semestrálna práca9 s. / 5. roč. / doc
V mojej práci som sa zameriaval na predstavenia renesančných kozmologických predstáv. V prvej časti analyzujem teologicko-filozofické paradigmy renesančnej kozmológie a usporiadania sveta, cez dielo Pica della Mirandola: O dôstojnosti človeka. V druhej časti prezentujem zovšeobecnené predstavy renesancie o svete cez diela Shakespearea.Renesancia je obdobie,ktoré vytvorilo najkomplexnejšiu predstavu o svete, o jeho usporiadaní, fungovaní o jeho systéme - teda o kozmológie. Je to obdobie veľkých i...
|
|
0,1 |
1x |
|
Identification and Analysis of Drawings Techniques
Semestrálna práca6 s. / 5. roč. / doc
Drawings of the old masters were not only admired for their beauty, but also serving as teaching tools in the atelier, providing a means for studying the methods and style of the draftsmen who had changed the course of art. Simultaneously there is one question about approach to this precious evidences of artist’s work from last centuries, as a cultural inheritance. Recent situation in art collections in Museums and Galeries require to reappraise and determine state and extent of damage and corre...
|
|
0,1 |
1x |
|
ANTIKA - Dejiny svetového divadla - VŠMU - komplet poznámky
Poznámky17 s. / 1. roč. / doc
ide o vypracovanú otázku ANTIKA k štátnici zo svetového divadlaalebo jednoducho tému ANTIkA a všetko, čo sa jej týkaide o tradičné poznámky, tradujú sa po VŠMU už roky, postupne sa do nich dopĺňajú infopoznámky, s ktorými sa dá v pohode zmáknuť skúška z Antiky, či vypracovať štátnicová otázka
|
|
0,1 |
9x |
|
Nefertiti - Najznámejšie ženské portréty Strednej a Novej ríše
Seminárna práca12 s. / 1. roč. / doc
Kráľovná NefertitiBusta Kráľovnej Nefertiti (obr. 1, 2.) je hádam jedna z najznámejších ženských portrétov v dejinách výtvarného umenia, pre mňa je jedna z najkrajších a práve preto jej chcem venovať pozornosť vo svojej práci. Nefertiti, často nazývaná Nefertiijti 1.) ,čo znamená „krásavica, ktorá prichádzaš“ alebo prekladané tiež „kráska prišla,“2./ ,sa stala objektom výtvarného umenia starých dôb nie len z dôvodu svojho postavenia v spoločnosti 3.) ale aj pre svoju chýrnu krásu a lásku ,ktorú...
|
|
8,6 |
2x |
|
Dejiny svetového divadla - ANTIKA - Rímske divadlo - SCAN KNIHY RÍMSKE DIVADLO - Eva stehlíková
Skriptá83 s. / 5. roč. / pdf
Dejiny svetového divadla - ANTIKA - Rímske divadlo - SCAN KNIHY RÍMSKE DIVADLO - Eva stehlíkovávyužiteľné v téme ANTIKA, rsp. Rímske divadlo, veľmi užitočné na štátnej skúške1.DIVADLO - ZÁBAVA V ANTICKOM SVETE 1. etapa: divadlo - zábava v dobe, kedy divadlo - obrad je dominantným typom divadla 2. etapa: Po zániku divadla - obradu Helenistické divadlo Rímske divadlo Divadlená kultúra v Indii Domáce korene rímskeho divadla Praktizovanie divadla v republikánskom Ríme Praktizovanie divadla v cisársk...
|
|
4,6 |
6x |
|
Dejiny divadla O. G. Brocketa, celá kniha, SCAN na štúdijné účely
Študijný materiál580 s. / 5. roč. / pdf
Oscar G. Brocket, Dejiny divadla, Nakladateľstvo Lidské noviny, 1999preložil Milan LukešPředmluva 51) Původ divadla 7Teorie rituálního původu 7Performanční prvky a funkce 10Jiné teorie původu 13Starý Egypt a Blízký východ 15Pohled do divadelních dějin 192) Divadlo a drama v antickém Řecku 22Původ tragédie 24Městské Dionýsie v šestém století 26Tragédie v pátém století 27Satyrské drama 30Řecká komedie v pátém století 31Divadelní slavnosti v pátém století 33Výběr her a jejich financování 36Herci a ...
|
|
2,8 |
53x |
|
Dejiny svetového divadla, Ruská divadelná avantgarda, klasické poznámky VŠMU
Poznámky19 s. / 5. roč. / doc
Dejiny svetového divadla, Ruská divadelná avantgarda, klasické poznámky VŠMU, prof. Lindovskápoznámky pokrývajú celú tému, sú to tradičné poznámky, ktoré sa na VŠMU predávajú už roky, každý rok sa vylepšujú a obnovujú.S týmito poznámkami skúška úplne v pohode.definícia ruskej divadelnej avantgardyVševolod Emilievič Mejerchoľd a jeho hrySegejevič Michajlovič EjzenštejnJevgenij Bagratonovič VachtangovNikolaj Robertovič ErdmanVladimír Vladimírovič MajakovskijAlexander Jakovlavič TairovJevgenij Švar...
|
|
0,1 |
7x |
|
Dejiny svetového divadla, Ruské divadlo - komplet poznámky tradičné VŠMU
Poznámky14 s. / 5. roč. / doc
RUSKÉ DIVADLO- Puškin= tvorca modernej ruštiny, bol označovaný za romantického básnika, ale venoval sa aj divadlu, vstúpil do ruského divadla v 1. polovici 19. storočia- písal drámy; skonštatoval, že ruské divadlo sa vyvíjalo inak ako európske divadlo- v Rusku vzniklo divadlo v paláci, nie na námestiach- Rusko bolo izolované od Európy ( tatárskomongolský vpád ), ruská kultúra nesie vplyvy Ázie- Rusko po tom, ako sa oslobodilo z ázijského poddanstva, dlho zápasilo s tým, aby dobehlo Európu → táto...
|
|
0,1 |
11x |
|
Divadelná fakulta Dejiny réžie - Tadeusz Kantor - referát
Referát5 s. / 5. roč. / doc
Tadeusz Kantor sa narodil 16.apríla 1915 vo Wielopole. (Ukázať obrázok TK v Borowského knihe s. 6 a 16) Jeho otec bojoval v I. svetovej vojne, no z frontu sa už k rodine nevrátil. Tadeusza dali vychovať na faru k starým rodičom z matkinej strany. Vyrastal v prostredí, kde vedľa seba existovali katolícka a židovská viera. To sa odrazilo na jeho tvorbe.Slovníkovo povedané: „maliar, scénograf a režisér“. Mal výtvarné vzdelanie - Krakowskú akadémiu výtvarných umení ukončil v roku 1939. (Ukázať jeho ...
|
|
0,1 |
5x |
|
Románske umenie - seminárna práca
Seminárna práca12 s. / 2. roč. / docx
Pri rozmýšľaní o čom by som mohla písať som inklinovala k umeniu. Prvé, čo som vo svojej práci urobila bolo to, že som nahliadla do časov vrcholného stredoveku, presnejšie obdobia od roku 1000 do 1. polovice 13. storočia. aby som zistila ako umenie vyzeralo v dobe, keď bolo podľa mňa všetko jednoduchšie. Cieľom mojej práce je predstavenie Románskeho umenia. Podarilo sa mi zistiť rozdelenie umenia a jej charakteristické znaky.Postupne by som sa chcela venovať kultúre, ktorú rozoberiem troška obší...
|
|
0,1 |
14x |
|
Popoludnie na Slovensku - rozbor relácie
Bakalárska práca37 s. / 3. roč. / doc
Práca je rozborom relácie Popoludnie na Slovensku, ktorú vysiela Slovenský rozhlas. Analyzovaných a porovnávaných je 5. relácií počas vianočných sviatkov. Rozbor je robený ohľadom spravodajstva, moderátorov spravodajstva i relácie, hudobnej zložky, zvučiek a všetkých aspektov relácie ako takej.
|
|
0,3 |
3x |
|
AUTORSKÝ SEMINÁR PRE BÁBKOVÉ DIVADLO - Pavol Dobšinský - zoznam rozprávok, analýza jednotlivých rozprávok, výskyt rozprávok v slovenských bábkových divadlách
Analýza10 s. / 5. roč. / zip
Lomidrevo alebo Valibuklomidrevo, do 17 rokov kojený, potom odišiel do sveta, stretáva Valivrcha - premôže ho, idú spolu, stretávajú Miesiželeza, Lomidrevo ho premôže, aj on ide s nimi, stretávajú vozárov s vozmi so železom, sľubujú pomoc za ,,toľko železa koľko unesú´´ , pomôžu a odnesú si všetko železo, Miesiželezo im urobí cepy, idú k pánovi mlátiť pšenicu s tou istou podmienkou, vymltia, ale pánovi sa nepáči, že by si mali všetko odniesť, poslal za nimi bujaka, vepra, tých Lomidrevo zabil, k...
|
|
0,1 |
1x |
|
Úvod do teórie výtvarného umenia - Expresionizmus
Seminárna práca14 s. / 1. roč. / doc
20. storočie bolo obdobím izmov. Termín expresionizmus sa ojedinele používal už pred prelomom storočí. Pôvodne sa vzťahoval na výtvarné umenie. Dnešné použitie pravdepodobne začalo roku 1901, kedy boli v Salon des Indépendants v Paríži vystavené viaceré maľby neznámeho maliara Juliena Augusta Hervého pod názvom „Expressionisme“. Slovo teda pochádza z francúzštiny (zo slova expression = výraz), hoci paradoxne práve vo Francúzsku sa neskôr nepoužívalo a bolo nahradené slovom fauvizmus. Význam term...
|
|
1,0 |
8x |
|
Zobrazenie jedla v umení - renesancia, barok, impresionizmus
Referát15 s. / 2. roč. / docx
Umenie je tvorivá činnosť ľudí. Patrí k nemu architektúra, výtvarné umenie, literatúra, hudba, divadlo, tanec, film a fotografia. Pravek, antika boli pod vplyvom kultov a povier, stredovek /ranokresťanské, románske umenie, gotika/ pod vplyvom náboženstva. Postupne sa spod týchto vplyvov vymanilo /renesancia, barok, klasicizmus, romantizmus, realizmus/ a sústredilo sa na vyjadrenie skutočného sveta. Veľmi úzko súvisí s ostatnými javmi duchovného života spoločnosti /vedou, morálkou, technikou a po...
|
|
1,0 |
2x |
|
Motív skarabea v egyptských šperkoch
Seminárna práca12 s. / 1. roč. / doc
Od nepamäti priťahovali pozornosť ľudí šperky a rôzne ozdoby. Nie inak tomu bolo v starovekom Egypte . Ľudia sa nimi radi skrášľovali, obdarúvali a boli samozrejmou súčasťou pohrebnej výbavy. Každý staroveký Egypťan, ktorý si mohol dovoliť postaviť hrobku, bol pochovaný spolu so svojimi šperkmi. Vo všeobecnosti by sme mohli rozdeliť šperky do dvoch skupín: tie, ktoré boli skutočné, t.j. používané na nosenie počas života, a tie, ktoré boli vyrobené iba pre pohrebné účely alebo posmrtný život. Dru...
|
|
8,0 |
10x |
|
Dejiny svetového divadla - ANTIKA - Odievanie v období antiky - VŠMU
Referát20 s. / 5. roč. / doc
referát na predmet Dejiny svetého divadlana 20 strán rozpísaná téma o odievaní, veľmi vhodné najmä pre scéngrafovdefinícia stredovekuperiodizácia dejín gréckamateriály používané v období antiky aj s obrazovou prílohousamotný odev a jeho úravaštýl v dobe PO perzských vojnáchštýl v dobe za vlády periklaštýl v helenistickej dobeodev a jeho typy - chitón, exomis, peplos, fainomérides, himation, tribon, fáros, eukyklon, chlanys, chlaina, diplax, diplois, gymnosprádlo v antike - diazóma, desmata, stro...
|
|
10,3 |
2x |
|
Dejiny svetového divadla - STREDOVEK - komplet poznámky tradičné VŠMU
Štátnicové otázky13 s. / 5. roč. / doc
klasické poznámky na predmet Dejiny svetového divadla, v téme stredovek, prof. Šimková, VŠMUpoznámky sa tradujú na VŠMU už mnoho rokov a rok čo rok doplňujús týmito poznámkami v pohode urobená skúška-stredovek a jeho zaradenie v čase, definícia-autori opisujúci stredovek-časové zaradenie renesancie-rozvoj divadla v stredoveku-opis náboženského divadla-krátke formy v 13tom a 14tom storočí-Jean Bodel: hra o sv. Mikulášovi-Jean Ruteboeuf: Zázračná hra Teophilovivertikalná, fabulačná a scénická os h...
|
|
0,1 |
9x |
|
Krajinomaľba (obraz krajiny)
Semestrálna práca8 s. / 1. roč. / doc
S prvými prejavmi sa stretávame pomerne skoro, krajinu tvorí kulisa pozadie zobrazovaného deja.V egyptskom, v krétsko - mykénskom a predovšetkým v rímskom maliarstve dochádza už k osamostatneniu krajiny ako celku. Zatiaľ čo v čínskom umení sa vyskytujú krajinomaľby až od 6. stor. V západných zemiach sa v stredoveku uskutočnil obraz ku spiritálnemu obsahu figurálnych výjavov a antické dedičstvo upadlo do zabudnutia. V súvislosti s novým záujmom o priestor a zmyslovo uchopiteľný svet vytvorili pre...
|
|
0,1 |
9x |
|
Dejiny svetového divadla - Nemecká dráma - poznámky komplet
Poznámky14 s. / 5. roč. / doc
STREDOVEK= tu začína nemecká drámadve tradície: duchovné hry ( vianočné a veľkonočné hry ) a fašiangové hrysú to aj prvé formy inscenáciíDUCHOVNÉ HRYzo slávnostných veľkonočných a vianočných bohoslužiebduchovný oblečený ako anjel spieval zvestovanie z Evanjelia podľa Lukáša, iní duchovní ako pastieri pri jasličkách; obmieňalo sa to, čo je známeVeľký piatok= pochovávanie Pána, nedeľa= znovuzrodenienajstaršia dochovaná veľkonočná hra: „Muri“ ( 13. storočie ) 14. storočie- „Pašiové hry zo Sant Gale...
|
|
0,1 |
5x |
|
Gýč
Diplomová práca52 s. / 5. roč. / pdf
Tému mojej práce som si zvolil už v treťom ročníku, pomerne bez váhania. Už od začiatku môjho
štúdia na ÚLUK ma zaujímalo to, ako funguje kultúra, aké druhy recipientov a recepcie existujú, ako
možno odlišovať vkus od nevkusu, umenie od gýča
a ako je to s otázkou hodnoty diela. Centrálnym
pojmom sa pre mňa stal gýč ako krajná poloha nevkusu, nekvality, nehodnoty, na ktorého
druhom konci sa nachádza umenie.Chromatika výsledkov ľudského tvorivého snaženia medzi týmito dvoma pólmi a ich správn...
|
|
0,9 |
21x |
|
Seminárka - Imre Makovecz
Seminárna práca10 s. / 2. roč. / pdf
seminárna práca na tému : architekt organickej ľudovej architektúry Imre Makovecz.HLAVNÉ ZNAKY TVORBY individuálne a organické stavby, je to tvorca organickej architektúry harmonické stavby kanonickosť ľudského tela do Maďarskej organickej architektúry vnáša prvok dramaturgie inšpiruje sa ornamentmi a inými dekoratívnymi vzormi z ľudovej architektúry predchodcovia: Frank Lloyd Wright, Rudolf Steiner a Antoni Gaudí dôraz na kultúre materiálového a kompozičného riešenia vytvorenie architek...
|
|
1,1 |
1x |
|
Carlo Goldoni - Prefíkaná vdova
Seminárna práca13 s. / 1. roč. / docx
V seminárnej práci o inscenácii Goldoniho Prefíkanej vdovy sa venujem ako prvému samotnému autorovi tejto slávnej komédie. V tretej stati sa snažím stručne priblížiť históriu Commedie dell´ arte, ktorá v 16. storočí predstavovala Komédiu hereckých profesionálov.V štvrtej kapitole píšem o inscenácii Prefíkaná vdova, ktorú som navštívila 26.4. 2013 v Divadle Andreja Bagara v Nitre. Postupne rozoberám jednotlivé podkapitoly, na ktoré chcem najviac poukázať. Píšem o tom, ako režisér Michal Náhlik pr...
|
|
0,1 |
1x |
|
Turizmus, hoteliérstvo a kúpeľníctvo - Okruh B otázok na Bc. štátnice
Štátnicové otázky56 s. / 3. roč. / docx
Interkultúrna komunikácia a etika v cestovnom ruchu- Kultúra - definícia, prejavy; základne rozdiely medzi kultúrami - Typológia národných kultúr (kultúrne dimenzie) - Interkultúrna komunikácia - pojem, podstata, štyri základné premenné- Interkultúrna komunikácia v kontexte rôznych typov kultúr (individualistické a kolektivistické; s vysokým a nízkym komunikačným kontextom; s lineárnym, flexibilným cyklickým vnímaním času)- Odraz kultúry a jazyka v interkultúrnej komunikácií- Neverbálne aspekty ...
|
|
0,1 |
2x |
|
Ranná talianska lutnová renesancia s prihliadnutím na dielo Francesca Canovu da Milana
Diplomová práca46 s. / 5. roč. / rar
Touto prácou by som chcel nadviazať na moju bakalársku prácu (Francesco Canova da Milano, jeho život, tvorba a problematika interpretácie tohto obdobia). Obdobie ranej talianskej renesancie ma zaujalo preto, lebo počas mojich štúdií bola v popredí hlavne španielska a anglická lutnová renesancia. Po objavení hudby F. da Milana by som rád upozornil na tohto geniálneho lutnistu, či už touto prácou, alebo ako interpret.
Úvodná kapitola pojednáva o vzniku lutny, z čoho vznikla, ako sa rozšírila do ...
|
|
0,9 |
0x |
|
Renesančná architektúra v Bratislave
Semestrálna práca8 s. / 2. roč. / rtf
Renesančná architektúra v BratislaveBratislava sa prvý raz sretla s renesanciou už za vlády kráľa Mateja Korvína. Hoci sem v tomto období prenikali - najmä na Academiu Istropolitanu - viac len vplyvy duchovné, treba predpokladať, že sa sem dostali aj renesančné umelecko-remeselné výrobky a renesančné iluminované rukopisy. Vzácnou ukážkou je iluminovaná odpustková listina z 2. polovice 15. storočia s výzdobou typickou pre renesančnú knižnú maľbu. V oblasti architektúry sa prvé renesančné prvky ob...
|
|
0,1 |
3x |
|
Rozbor a dohady dvoch najslávnejších diel Leonarda da Vinci - Mona Líza a Posledná večera
Seminárna práca21 s. / - roč. / pdf
ÚvodV mojej proseminárnej práci sa budem venovať problematike dvoch svetoznámych diel najgeniálnejšieho umelca všetkých čiac - Leonarda da Vinci.V prvej časti budem rozoberať maľbu Mona Líza, jej opis po vizuálnej stránke, techniky maľby a históriu obrazu. Mojím cieľom je sa snažiť objasniť pôvod tejto „známej - neznámej“.Druhá polovica proseminárnej práce bude venovaná známej nástennej maľbe v refektári kostola Santa Maria delle Grazie v Miláne - Poslednej večeri. Pôjde o rozbor diela a opis po...
|
|
0,3 |
33x |
|