Prví priekopníci, prvé filmové skupiny - dejiny filmu II.
Poznámky71 s. / 1. roč. / doc
1. OD LUMIEROVCOV PO GRIFFITHA. Prví priekopníci, prvé filmové skupiny. FRANCÚZSKO Všeobecne: 28.12.1895 sa konalo I. verejné film. predstavenie za vstupné (Paríž, pivnica Grand Café na parížskom Boulevard des Capucines). Tento dátum sa považuje za začiatok dejín filmu. LOUIS LUMIERE, výrobca fotopotrieb z Lyonu, vynálezca(??) cinématographu - spolu s bratom AUGUSTOM - výrobca prvých filmov.
Lumierovci dali vyškoliť množstvo kameramanov a vyslali ich na ďaleké cesty po Europe, z ktorých prináša...
|
|
0,9 |
20x |
|
Postklasický film a jeho tendencie
Ročníková práca33 s. / 1. roč. / docx
Práca popisuje, analyzuje a detailne skúma prehľad kinematografie v postklasickom období. Detailne analyzuje vývoj dejín s viazanosťou na kinematografiu. Špecifikuje technické vynálezy, druhy záznamových médií, opisuje a prognosticky zhŕa predpoklady budúceho vývinu. Charakterizuje dobu „Nového Hollywoodu“, jeho filmy a koniec éry. Prostredníctvom recenzií predstaví výraznejšie filmy postklasickej doby a životopismi popíše významných režisérov a ich dielo.Tematika postklasického filmu mi je najb...
|
|
0,5 |
22x |
|
Funkcia farby vo filme
Diplomová práca76 s. / 5. roč. / doc
Hlavnou témou diplomovej práce je fungovanie a pôsobenie farby v rámci audiovizuálneho diela a podmienky jej využívania. Práca je rozdelená na šesť kapitol, obsahuje pojmový aparát a obrazovú prílohu, ktorá výrazne uľahčuje orientáciu v danej problematike a názorne dokresľuje uvedené fakty. Prvá kapitola je zameraná na historický vývoj kinematografie a prvé pokusy s používaním farieb. V dvoch podkapitolách interpretujeme poznatky o najstarších fotografických emulziách, o rozvoji aditívnych a sub...
|
|
4,8 |
2x |
|
Farebný film
Diplomová práca73 s. / 5. roč. / doc
V dnešnej dobe je farba bežne používaným výrazovým prostriedkom, a to nielen vo výtvarnom umení, ale aj v kinematografii a mnohých iných oblastiach ľudskej spoločnosti. Aj keď si jej vnímanie neuvedomujeme, vieme, že bez nej by bol náš život jednotvárny a fádny. Je integrálnou súčasťou všetkého, čo nás obklopuje. Prítomnosť farby je nám jasná, ale nie pre každého je úplne zrejmé, čo to farba vlastne je, aké zákonitosti vplývajú na to, že ju vidíme a aké účinky na nás má. Všetky tieto aspekty sa...
|
|
4,8 |
67x |
|
Charles Chaplin
Seminárna práca14 s. / 1. roč. / doc
Charles Spencer Chaplin (nar. 1889), syn anglických varietných hercov, prišiel ako člen hereckej skupiny Freda Karnu roku 1910 prvý raz do Ameriky. Pri ďalšej ceste sa roku 1914 dostal do Keystone Company Macka Sennetta, pre ktorú vystupoval v priebehu roka v tridsiatich piatich krátkych filmoch. V prvých štyroch bol iba hercom, k ôsmim ďalším dodal aj námet a v ďalších siedmich stal sa už spolurežisérom. Od dvadsiateho filmu bol si už sám režisérom a ostal ním aj naďalej. Začiatkom roku 1914 pr...
|
|
0,1 |
6x |
|
Kinematografia - otázky
Poznámky11 s. / 3. roč. / doc
1. POČIATKY FILMU VO FRANCÚZSKU A NÁSLEDNE ROZVOJ KINEMATOGRAFIE V STREDNEJ EURÓPE. ŠPECIFIKÁ A VZNIK POĽSKEJ KINEMATOGRAFIE. TVORBA ANDRZEJA MUNKA A ANDRZEJA WAJDU. ANALÝZA FILMU POPOL A DIAMANT (A. WAJDA)Počiatky filmu vo francúzsku a následne rozvoj kinematografie v SE: - Vzniklo koncom 19. storočia a najväčší rozvoj zaznamenalo v 20. storočí. - Filmové umenie je jedno z najmladších umení. - Ide o tzv. syntetické umenie, ktoré využíva výrazové prostriedky všetkých umeleckých druhov - divadeln...
|
|
0,2 |
5x |
|
Vittorio De Sica - referát
Seminárna práca5 s. / 1. roč. / doc
Taliansky herec, spisovateľ, scénarista, a režisér sa narodil 7. 7. 1902 v talianskej Sore. Pochádzal z rodiny ťažko postihnutej hospodárskymi dôsledkami prvej svetovej vojny. Vyrastal v Neapole, kde začal pracovať ako úradník, aby finančne podporil svoju chudobnú rodinu. Cez Neapol a Florenciu sa dostal s rodičmi do Ríma, kde študoval na obchodnej vysokej škole. Už v mladosti sa zaujímal o divadlo a film a vo veku 15 rokov zahral svoju prvú filmovú rolu v „Prípade Clemenceau“ podľa Sardoua. V d...
|
|
0,1 |
1x |
|
Stredoeurópanstvo vo filme Žert
Seminárna práca9 s. / 1. roč. / doc
Vo svojej seminárnej práci sa budem venovať predovšetkým románu Zert ktorý bol taktiež sfilmovaný. Románový debut Milana Kunderu je zároveň jediným románom, ktorý stihol napísať pred svojou emigráciou do Francúzka a vydať ho v Československu. Práca je rozdelená na jednotlivé kapitoly, v ktorých sa budem sústrediť na osobou Milana Kunderu a charakteristiku hlavných postáv, ktoré v diele vystupujú. Taktiež som sa zameral na situáciu ktorá prebiehala v Československu a dala vznik tomuto jedinečnému...
|
|
0,1 |
0x |
|
Fotografia
Seminárna práca15 s. / 1. roč. / docx
Fotografia je dnes neoddeliteľnou súčasťou nášho života. S jej pomocou zachytávame ako radostné momentky rodinného života, tak okom nepostrehnuteľné okamihy letiace strely. V dnešnej dobe nám fotografia pomáha pri všetkých činnostiach ľudskej práce. A napriek tomu je jej história veľmi mladá. Keďže ma baví fotografovanie, vybrala som si preto túto tému.
|
|
2,4 |
16x |
|
John Grierson - Britská dokumentárna filmová škola
Seminárna práca4 s. / 2. roč. / doc
Britský hraný film tridsiatych rokov si všímal iba okrajovo súvekú realitu. Súčasne sa však rozvinulo britské dokumentaristické hnutie, nezávislé od filmového priemyslu. Jeho iniciátorom a vedúcou osobnosťou bol Škót John Grierson.
Narodil sa roku 1898 v Deanstone (Škótsko), kde bol jeho otec učiteľom. Ako poslucháč Vysokej školy v Glasgowe nastúpil počas vojny do služby v pomocnom námornom zbore. Neskôr získal doktorát filozofie a prežil niekoľko rokov Spojených štátoch amerických, kde štud...
|
|
0,1 |
9x |
|
Jan Sverák - Obecná škola
Analýza6 s. / 4. roč. / docx
Režisér Jan Svěrák je držiteľom dvoch Oscarov: prvého už za študentský film Ropáci a druhého za najlepší cudzojazyčný film Kolja. So svojím celovečerným hraným debutom Obecná škola - takisto podľa scenára Zdeňka Svěráka - sa kedysi prebojoval až do oscarových nominácií ...
|
|
0,1 |
2x |
|
Dějiny filmu
Poznámky17 s. / - roč. / doc
Tvorba filmů ve Francii
Ke konci 19. století se promítalo množství filmů. Bylo stanoveno vítězem v uznání prvenství filmového přístroje, bude ten, kdo uspořádá sérii veřejných představení pro platící diváky. 28.12. 1895 v Grand Café na boulevardu Kapucin v Paříži.
Jeden z nejlepších fotografů a specialista na momentky a tzv. rámování obrazů LOUIS LUMIÉRE promítl několik svých filmů. Příjezd vlaku (nejdokonalejší z jeho filmů, byly v něm použity všechny druhy záběrů a byl dobře technicky zpra...
|
|
0,3 |
32x |
|
Sovietsky film a socialistický realizmus
Referát7 s. / 1. roč. / doc
Ukážka:V obdobi prveho a druheho paťročneho planu, od roku 1928 do roku 1937, sustredil Sovietsky sväz veľke usilie na vybudovanie svojho filmoveho priemyslu. Nove opatrenia, ktore sa dotykali aj filmoveho priemyslu, ratali vo všetkych oblastiach hospodarstva s posilněním ekonomickej zakladne a centralizovaneho vedenia. Tridsiate roky priniesli teda množstvo organizačnych zmien v sovietskom filme
|
|
0,1 |
3x |
|
Moulin Rouge - gýč alebo umenie?
Referát3 s. / 3. roč. / doc
Skôr ako začnem s definíciou filmu Moulin Rouge, či sa jedná o gýč alebo umenie, najskôr by som začala s akousi charakteristikou, čo je pre mňa vlastne gýč a čo umenie. Ako sa teda vlastne vyznať v tom, čo má umeleckú hodnotu, a čo je gýčom? Vkusná vec, obraz, pieseň, divadelná hra by sa podľa mňa nemala „tváriť ako umenie“, nemala by byť prezdobená, sladká, nemala by stupňovať napríklad znaky nejakých cností donekonečna, bez miery a vkusu. Hodnotné umelecké dielo by človeka nemalo nechať na po...
|
|
0,1 |
3x |
|
Semiotika kultúry
Prednášky8 s. / 5. roč. / docx
Semiotika je vedná disciplína zaoberá sa teóriou znaku(klasifikácia). Čo je to znak? Znak je prostriedkom komunikácie, vo význame ako prenos informácií. Pramene informácií= napr. autor podáva informácie v literárnom diele (idylické, obyčajné) zadelenie informácií, hudba, rozhlas.
semiotika je vybudovaná na základe informácie a komunikácie.
Autor- text- príjemca; literárny text sa dostane k príjemcovi.
Odosielateľ- správa- príjemca
Základný komunikačný systém je jazyk. ((Prostriedok dorozu...
|
|
0,1 |
3x |
|
Filmové minimum
Skriptá67 s. / 1. roč. / doc
Podobne ako literatúra, hudba, divadlo a výtvarné umenie, aj film má osobitné vyjadrovacie prostriedky, ktoré sú všeobecne zrozumiteľné. Film má svoju reč, ale treba povedať, že ju nemal od počiatku svojho vzniku. Proces, v ktorom sa jeho jazyk postupne odlíšil od iných umeleckých druhov, bol veľmi dlhý, plný úskalí a slepých uličiek. Napriek objavu kinemato-grafických princípov a ich komerčnému využívaniu sa zdalo, že film ako umenie napreduje viac zásluhou ojedinelých experimentátorov, než zis...
|
|
0,5 |
7x |
|
Taliansky filmový neorealizmus a Fellini
Poznámky11 s. / 2. roč. / doc
N E O R E A L I Z M U S
Paradox - II. svetová vojna bola pre film v mnohých krajinách obdobím rozmachu
Paradox - Nemci „oslobodili“ európske národné kinematografie spod nadvlády Hollywoodu
Povojnové obnovenie Hollywoodskej nadvlády nad európskym trhom znamenal aj návrat k šablónam „fabriky na sny“
Taliansko
Prvé desaťročie po nástupe fašizmu (1922) - živorenie na provinčnej úrovni. Obecenstvo bolo unavené kultom dív a konvenčným bombastickým historickým filmom a varianty starých ...
|
|
0,1 |
1x |
|
Dejiny filmu 2 - poznámky
Poznámky13 s. / 1. roč. / doc
N E O R E A L I Z M U S
Paradox - II. svetová vojna bola pre film v mnohých krajinách obdobím rozmachu
Paradox - Nemci „oslobodili“ európske národné kinematografie spod nad- vlády Hollywoodu
Povojnové obnovenie H. nadvlády nad európskym trhom znamenal aj návrat k šablónam „fabriky na sny“
Taliansko
Prvé desaťročie po nástupe fašizmu (1922) - živorenie na provinčnej úrovni. Obecenstvo bolo unavené kultom dív a konvenčným bombastickým historickým filmom a varianty starých úspe...
|
|
0,2 |
3x |
|
Steven Seagal
SOČ34 s. / - roč. / docx
Stredoškolská odborná činnosť zameraná na hereckú celebritu Stevena Seagala, ale nie len hereckú ale aj hviezdu bojových umení a oddaného budhistu. Jeho celá kariéra, život, rodina, filmografia a úspechy. Taktiež je tam popísaný budhizmus, ktorému zasvetil celý život a bojové umenie aikido v ktorom dosiahol najvyšší stupeň.
|
|
0,7 |
1x |
|
Dejiny filmu
Vypracované otázky21 s. / 1. roč. / doc
Francúzska nová vlna. Mená tvorcov, niektoré slávne snímky a základné znaky poetiky. ALAIN RESNAIS - HIROŠIMA LÁSKA; FRANÇOIS TRUFFAUT - NIKTO MA NEMÁ RÁD
- smer, obdobie francúzskej kinematografie koncom 50. rokov 20. storočia
-jednotlivých príslušníkov tu nespojoval žiadny program, ale v Cinematique francais (jeden z najvýznamnejších a najväčších filmových archívov) mali možnosť sledovať filmovú estetiku, študovať filmovú teóriu
- odpor voči vleklej tvorivej kríze, nízkej produkcii a abs...
|
|
0,2 |
5x |
|
Ingmar Bergman, Victor Sjostrom
Poznámky9 s. / 2. roč. / doc
Tesne po skončení I. svetovej vojny, keď nemecký film ešte nebol vítaný v dovtedy nepriateľských krajinách, americký import sa ešte len rozbiehal a francúzsky filmový priemysel sa ešte nespamätal, prišla chvíľa švédskeho filmu;
- monopol Svensk Filmindustri - expanzia;
- no už po dvoch rokoch bol šv. f. vytlačený z kontinentálneho trhu.
Prejedlo sa exotické čaro severských prírodných a folkloristických filmov - príťažlivejšie boli kozmopolitné výrobky Hollywoodu - niektoré drahé šv. f. nedosi...
|
|
0,1 |
4x |
|
Slovenská, česká kinematografia
Vypracované otázky6 s. / 1. roč. / doc
Všeobecne platí, že na Slovensku neboli až do vzniku prvej samostatnej republiky priaznivé podmienky ani pre rozvoj filmového umenia, ani pre filmové podnikanie – skutočne výrazná pozitívna zmena nastala až v povojnovom období. Slovensko bolo v čase zrodu kinematografie súčasťou Rakúsko-Uhorska. Avšak už rok po prvom predstavení v Paríži sa v Bratislave konali dve kinematografické predstavenia v dnešnom hoteli Carlton – v roku 1905 mala Bratislava prvé stále kino. Filmárskym priekopníkom na územ...
|
|
0,1 |
8x |
|
Taliansky neorealizmus
Vypracované otázky7 s. / 1. roč. / doc
Taliansky neorealizmus. Spoločenské smery, v ktorých vznikal, mená tvorcov a základné znaky poetiky. PABLO PIERRE PASSOLINI – EVANJELIUM PODĽA SV. MATÚŠA
Koncom 40. rokov taliansky film ožil (a získal slávu) zásluhou neorealizmu, filmového hnutia, ktoré vzbudilo pozornosť na celom svete a zrodilo viacero významných filmových tvorcov. Pre toto hnutie boli príznačné filmy s výrazným, takmer vypnutým realizmom, prirodzením prostredím a používaním neprofesionálnych hercov. Vlna neorealizmu z...
|
|
0,1 |
8x |
|
Produkcia - pojmy
Poznámky16 s. / 1. roč. / doc
Ambientný zvuk - Ambient sound (en) - prirodzený zvuk prostredia z lokácie.
Animovaný film - Je tu súvislý rad odfotografovaných pohybových fáz a) bábky, b) materiálov, c) kresieb, pričom premietaním fáz vznikne ilúzia pohybu. Praktické delenie animovaného filmu sa diferencuje podľa použitých techník: kreslený, bábkový, ploškový, kombinovaný. Pritom bábkový film je trojrozmerný. Pri kombinovanom filme je viacero možných kombinácií. Najnovšie pribudla počítačová animácia. Žánrovo je animovaný f...
|
|
0,1 |
4x |
|
Taliansky neorealizmus
Poznámky9 s. / 2. roč. / doc
1937 - založili obrovské štúdio Cinecitta - riadil ho Mussoliniho syn Vittorio
Škola - Centro Sperimentale di Cinematografia - nebol v nej fašistický duch
- výroba po týchto opatreniach stúpla na 80 ročne - nezáväzné zábavné filmy - „obdobie bielych telefónov“
- zásahy do importovaných filmov („Nábrežie hmiel“, „Nech žije (moja) sloboda“)
- fungovali aj malé a relatívne nezávislé firmy - tematická pestrosť - úniky spod diktátu propagandistických cieľov
- invázia spojencov - zastavenie v...
|
|
0,1 |
0x |
|
Severská kinematografia
Vypracované otázky6 s. / 1. roč. / doc
Severská kinematografia: prvá a druhá vlna. Základné osobnosti švédskeho filmu. INGMAR BERGMANN - SIEDMA PEČAŤ
Prvá vlna:
- tesne po skončení prvej svetovej vojny, keď nemecký film ešte nebol vítaný v dovtedy nepriateľských krajinách, americký import sa ešte len rozbiehal a francúzsky filmový priemysel sa ešte nespamätal, prišla chvíľa švédskeho filmu
- 1908 vzniká Svenska Filmindustrio (Carl Magnusson) – ktorá má monopol na výrobu filmov
vplyv divadelníkov: skvelé herecké kostýmy, dekorác...
|
|
0,1 |
1x |
|
Historický vývoj strihovej skladby
Študijný materiál7 s. / 1. roč. / doc
Pomocou objektívu s veľkou hĺbkou ostrosti nasníma Lumiu "Príchod vlaku". V tejto "fotografii v čase" sa vyskytli všetky druhy veľkosti záberov používaných dodnes. Od IVCI vlaku, ktorý prichádza na obzore až po IVD/. Neboli od seba oddelené strihom, ale spojené akousi obrátenou jazdou kamery, ktorá sa nepremiestňuje, ale predmety sa k nej približujú, alebo od nej vzďaľujú. Zdokonalením snímacích a premietacích prístrojov Lumierovci v r. 1895 zostavili štyri jednominútové film...
|
|
0,1 |
13x |
|
Dejiny filmu
Semestrálna práca41 s. / 1. roč. / doc
Zrodenie filmu rehabilitovalo určitú formu zobrazenia skutočnosti, ktorú už pokladali za prekonanú: naturalizmus. Zatiaľ čo v Európe koncom minulého storočia vládli impresionizmus a secesia, prvé filmové predstavenia v Grand Café ponúkali obecenstvu výseky z konkrétnej skutočnosti, ktorej „zázračnú prirodzenosť“ nevedeli prví kritici dosť vynachváliť. Nie je hádam zbytočné to zdôrazniť, lebo za pôvodnú vlastnosť kinematografie sa často označuje iluzionizmus. V skutočnosti to bolo práve naopak: b...
|
|
0,5 |
10x |
|
Modrý anjel, Andalúzsky pes
Referát4 s. / 1. roč. / doc
Na prelome dvadsiatych a tridsiatych rokov došlo v nemeckej kinematografii – okrem iného „zásluhou“ hospodárskej a sociálnej neistoty v krajine – k oživeniu sociálne kritických tendencií. Román Heinricha Manna Profesor Nečin, analyzujúci niektoré rysy nemeckého šošáctví, tak opäť nabral na aktuálnosti v Sternbergovej adaptácii Modrý anjel. (1930)
Rovnako ako v Poslednej štácii, aj tu vytvára Emil Jannings určitý sociálny prototyp nemeckej povahy. Jeho ctihodný profesor Rath žije na malomestsko...
|
|
0,1 |
3x |
|
Luchino Visconti
Poznámky7 s. / 2. roč. / doc
Charakteristika Friedricha Wilhelma Murnaua:
„Vedel ako málokto iný vyvolať pocit „sveta“, priestorovej a časovej šírky a obmedzenosti, blízkosti a diaľavy. Zo všetkých režisérov nemého filmu mal najbohatší „slovník“ a kombinoval najrozvinutejšie metódy montáže s rafinovanými pohybmi kamery a s hĺbkou obrazového poľa tak, ako po jeho smrti dlho nik nevedel. Ak použil neskôr Visconti rovnaké prostriedky, tak iba na to, aby svoje objekty obdaril zmyslovou hodnovernosťou, ktorá nepripúšťa pochybno...
|
|
0,1 |
0x |
|
Free cinema, cinema verité
Vypracované otázky4 s. / 1. roč. / doc
Hľadanie spôsobu zobrazenia reality: Free Cinema, Cinemá Vérité
Free cinema
Obroda britského filmu na prelome šesťdesiatych rokov pripravovala sa, takisto ako
obroda francúzskeho filmu, v redakciách filmových časopisov a ohlasovala sa v krátkych filmoch.
Štátom podporovaný British Film Institute vydával v tom čase 2 periodiká - „Sight and Sound“ a „Monthly Film Bulletin“ . Tieto periodiká dali mladým filmovým nadšencom možnosť zacvičiť sa v kritike.
Podmienky pre vznik Free cinema...
|
|
0,1 |
10x |
|
Federico Fellini
Poznámky6 s. / 2. roč. / doc
Federico Fellini - mág a mystifikátor, klaun filmového plátna, mudrc a blázon, z ktorého rúk vychádza obraz reality pretavenej a prehnietenej fantáziou, a predsa taký dôverne známy a pravdivý…
…jeho osobné vyznanie v knihe „Moje Rimini“
Osobnosť umelca, ktorý sa stal svetovým napriek tomu - alebo práve preto - že celý život sa vyznával zo svojich väzieb k vlastnej krajine, zo svojej podmienenosti jej kultúrnymi tradíciami.
Najvýraznejšie vystupuje portrét tvorcu zo samotného diela, a to nie l...
|
|
0,1 |
1x |
|
Zrod postmoderny a moderné umenie
Seminárna práca19 s. / 1. roč. / doc
Pojem postmoderny je vzhľadom na jej všestrannosť, rozsiahlosť a relatívnu súčasnosť problematické definovať, preto prvé strany našej práce budeme venovať tejto problematike a až potom sa pokúsime popísať jej formy komunikácie s publikom.
Vzhľadom na náš študijný smer sme sa rozhodli v práci venovať filmovej postmoderne, ktorú budú reprezentovať tri filmy.
|
|
0,1 |
10x |
|
Andrej Tarkovskij
Vypracované otázky5 s. / 1. roč. / doc
Andrej Tarkovskij a druhý úsvit sovietskeho filmu
Umelecké tendencie: smrť Stalina v roku 1953 prinieslo uvoľnenie spoločenských pomerov; Chruščovov prejav na XX. zjazde Komunistickej strany SSSR odhaľujúci Stalinove zločiny; v kinematografii silný vplyv talianskeho neorealizmu; rozvoj poetizmu; silná symbolika a výtvarné kvality snímok; presadzuje sa nekonformný, antidogmatický trend; kritika zo strany dogmatikov spôsobila návrat k „spoločensky bezbečným“ historickým témam; rozvoj kresleného...
|
|
0,1 |
7x |
|
Luis Bunuel
Poznámky7 s. / 2. roč. / doc
Surrealimus, ktorý založil r. 1922 André Breton, búril sa, podobne ako dada-izmus, proti konformizmu a racionálnej logike meštiackeho umenia. Ale predstavtelia surrealizmu dali hravej dadaistickej radosti z ničenia nový smer. Sľubovali si nový druh poznatkov od uvoľnenia iracionálna, od návratu k mágii sna a k podvedomým hnutiam duše; ich hnutie smerovalo dokonca k novej organizácii života. Revolučný zápal surrealistov, ktorý sa často spájal s bojovným ateizmom, mal sice dosť „všeobecný“ charakt...
|
|
0,1 |
0x |
|
Zlaté obdobie Hollywoodu
Vypracované otázky2 s. / 1. roč. / doc
Zlaté obdobie Hollywoodu predstavuje obdobie rokov 1932 - 1946. Zvuk a hovorené slovo ovládlo filmovú produkciu. Od roku 1932 až po súčasnosť sa veľmi veľa nemých filmov nenatočilo (až na niekoľko výnimiek). Toto obdobie je charakterizované niekoľkými udalosťami. Vo svete práve prebieha hospodárska kríza, ktorá odvracala pozornosť ľudí k základným existenčným otázkam. Tie sa odrážali v témach práve vznikajúcich filmoch. V Nemecku sa k moci dostal Hitlerovi nacisti a v Taliansku bol fašizmus pri ...
|
|
0,1 |
13x |
|
Francúzska nová vlna
Vypracované otázky3 s. / 1. roč. / doc
Francúzska nová vlna. Mená tvorcov, niektoré slávne snímky a základné znaky poetiky. ALAIN RESNAIS - HIROŠIMA LÁSKA; FRANçOIS TRUFFAUT - NIKTO MA NEMÁ RÁD
- smer, obdobie francúzskej kinematografie koncom 50. rokov 20. storočia
-jednotlivých príslušníkov tu nespojoval žiadny program, ale v Cinematique francais (jeden z najvýznamnejších a najväčších filmových archívov) mali možnosť sledovať filmovú estetiku, študovať filmovú teóriu
- odpor voči vleklej tvorivej kríze, nízkej produkcii a abs...
|
|
0,1 |
3x |
|
Chaplin, Francúzska avantgarda
Referát4 s. / - roč. / docx
Ukážka:Charles Spencer Chaplin1889Pôsobil ako spevák, herec v anglickych music halls (Vystupy komickych skupin). Diváci boli ľudia z ulice. Herci sa prezentovali umením pantomímy. Stal sa členom hereckej skupiny Freda Karna. S ňou sa prvýkrát aj vyberal do spojených štátov. (hral napr. opilca).
|
|
0,1 |
28x |
|
Postmoderný film
Vypracované otázky4 s. / 1. roč. / doc
Postmoderna vo filme
Toto je posledná fáza tohoto média (od osemdesiatych rokov po súčasnosť), ktorá ešte nie je ešte dostatočne kriticky zhodnotená - najlepším kritikom je pravdepodobne čas, ktorý ešte nestihol vyradiť to horšie a nechať tie najlepšie snímky. Istým ukazovateľom sú filmové ceny a počet divákov. Zaujímavý pohľad by bol na tieto filmy v rebríčku hodnotenia filmov za napríklad 100 rokov.
Pojem postmodernizmus pochádza z architektúry z konca päťdesiatych rokov. Tento pojem sa rov...
|
|
0,1 |
12x |
|
Dejiny filmu - neorealizmus
Prednášky8 s. / 1. roč. / doc
Alessandro Blasetti 1900 - jeho tvorba nemá jednotnú líniu, ale je plná protirečení
- začínal ako novinár a zakladateľ filmového časopisu
„Slnko“ 1929 - malebné obrazy tvrdej práce juhotalianskych sedliakov
„Materská zem“ 1931 - na platforme mussoliniovských téz hlásajúcich „návrat k pôde“
|
|
0,1 |
1x |
|