Principy funkční harmonie v jazzu
Diplomová práca94 s. / 5. roč. / docx
1. ÚVODTématem mé diplomové práce je jazzová harmonie, její principy a pravidla ve srovnání s fungováním klasické funkční harmonie. Jazzová hudba vždy byla a je svobodomyslná a to se týká i její harmonie. Na první poslech a dojem by se mohlo zdát, že se ani nějakými pravidly neřídí. Aby bylo možno zjistit, jak probíhají harmonické vztahy v jazzu, vybral jsem několik jazzových hudebníků - praktiků a zároveň i teoretiků, kteří uvedenou problematiku popisují a vyjadřují se k ní. Na základě jejich p...
|
|
1,0 |
3x |
|
Elementárny hudobný inštrumentár (zobcová flauta)
Poznámky10 s. / 1. roč. / docx
Akustika je vedný odbor zaoberajúci sa fyzikálnymi dejmi, ktoré sú spojené so vznikom zvukového vlnenia, jeho šírením a vnímaním zvuku sluchom. Fyzikálna akustika skúma spôsob vzniku a šírenia zvuku. Zaoberá sa tiež jeho odrazom a pohlcovaním v rôznych materiáloch. Hudobná akustika študuje hudobné zvuky a ich kombinácie vzhľadom na potreby hudby.Zvukom označujeme v bežnej reči aj vo fyzike vlnenie hmotného prostredia, ak sa o jeho existencii môžeme presvedčiť sluchom. Hmotné prostredie v ktorom ...
|
|
6,0 |
0x |
|
Ranná talianska lutnová renesancia s prihliadnutím na dielo Francesca Canovu da Milana
Diplomová práca46 s. / 5. roč. / rar
Touto prácou by som chcel nadviazať na moju bakalársku prácu (Francesco Canova da Milano, jeho život, tvorba a problematika interpretácie tohto obdobia). Obdobie ranej talianskej renesancie ma zaujalo preto, lebo počas mojich štúdií bola v popredí hlavne španielska a anglická lutnová renesancia. Po objavení hudby F. da Milana by som rád upozornil na tohto geniálneho lutnistu, či už touto prácou, alebo ako interpret.
Úvodná kapitola pojednáva o vzniku lutny, z čoho vznikla, ako sa rozšírila do ...
|
|
0,9 |
0x |
|
Elektronická hudba
Prezentácia30 s. / 2. roč. / ppt
„Snívam o nástrojoch, ktoré by dokázali zrealizovať všetky moje myšlienky a dokonale sa prispôsobili môjmu vnútru, takých, ktoré by otvorili brány do nového, nepoznaného sveta zvukov." Edgard Varése 1937...1945 - začiatok elektronickej éryE. Varése bol výnálezca, inžinier a priekopník v oblasti vývoja elektronických hudobných nástrojov v 40. rokoch minulého storočia.1948 - Prvý koncert prezentovaný v rámci ´neživej´ techniky ...RCA Synthesizerv roku 1959 píše Columbia University - Lueninga Ussac...
|
|
7,8 |
1x |
|
Hudobná edukácia - Intonačná a rytmická výchova - 1.roč. PEP
Študijný materiál11 s. / 1. roč. / doc
Piesne na skúšku z Intonačnej a rytmickej výchovy.
(spievať, intonovať, hrať na flaute)
Húsky biele húsky Učebnica pre 1. roč. ZŠ, r. 2001 str. 8
Pôjdeme my do lesíka _ „ _ str.14
Povedzte nám, pastuškovia _ „ _ str.30
Už je zima, už je tu _ „ _ str.32
Spi dieťatko, spiže (béčko sa nehráJ) _ „ _ str.36
Mám ručníček, mám _ „ _ str.40Prosil líšku vĺčik _ „ _ str.46
Na dvore býva sliepočka _ „ _ str.66
|
|
10,7 |
12x |
|
Grunge - interpretácia hudobného diela
Seminárna práca18 s. / 1. roč. / pdf
Výber témy pre moju seminárnu prácu z Interpretácie hudobného diela bol podmienený predovšetkým nostalgiou a citovou náväznosťou. Grunge som „objavil“ začiatkom gymnázia vo veku, kedy som potreboval svoju pubertálnu duševnú neistotu zakryť nejakou jasnou nálepkou. Tou nálepkou sa mi stali modré menčestráky od kamaráta, prastaré semišové sako po tatovi, dlhé, nie príliš česané vlasy, pokreslené „číňany“; skrátka dal som sa k „nezávislákom“ - ako sa u nás nazýva slovenský derivát grungeovej mládež...
|
|
0,2 |
1x |
|
Nápevy na modlitby veriacich
Bakalárska práca49 s. / 3. roč. / pdf
Práca sa zaoberá zozbieranými nápevmi spoločných modlitieb veriacich na Slovensku,
prevzatých z liturgického spevníka alebo iných zdrojov (rímsky misál, spevník z Taizé,
zoznam nápevov schválený SLK). Každý nápev je názorne ukázaný na obrázku
s popisom ako sa má spievať. Obsahuje zásady formálnej štruktúry textov melódií.
Základom práce sú poznatky o spoločnej modlitbe z histórie, z ktorej sa vyvodzuje aj
liturgický kontext spoločných modlitieb. Základom formálnej štruktúry textov pre
meló...
|
|
5,2 |
31x |
|
Nácvik piesne imitačnou metódou - Prosil líšku vĺčik
Poznámky4 s. / 3. roč. / doc
Skupina: 4 - 6 ročné detiZložka: hudobná výchova - vokálne činnostiCiele: Kognitívny: Vytvárať u deti predstavu o pohybe v hudbe, pohyb melódie, pojmy smutná a veselá melódia.Afektívny: Vychovávať u deti pocit spolupatričnosti a pomoci chorým, schopnosť podeliť sa.Psychomotorický: Rozvíjať rytmické cítenie detí hrou na telo a návyk správneho speváckeho dýchania. Úloha: Postupne spievať prirodzene a intonačne čisto, rytmicky správne so zreteľom na správnu výslovnosť textu. Forma: Práca vo veľkej ...
|
|
0,7 |
179x |
|
Hudba renesancie - jej znaky, skladatelia, renesancia na Slovensku
Referát3 s. / 1. roč. / docx
Revolučná zmena nastala v 14. storočí, keď sa začalo obdobie RENESANCIE (renesaince - znovuzrodenie, obroda). Zmenil sa spoločenský život šľachty a meštianstva. Renesancia má najbližšie k antike, z ktorej umelci čerpali inšpirácie, išlo o znovuzrodenie antických ideálov. Do popredia sa dostáva záujem o človeka a umelci sa prikláňajú k prírode. Zmenila sa predstava ľudí aj o tom, ktorý súzvuk je krásny. V renesancii to už neboli kvarty a kvinty (ako v stredoveku), ale tercie a sexty. Obľúbené bol...
|
|
0,4 |
1x |
|
Atmosféry a ruchy v audio vizuálnej tvorbe
Diplomová práca32 s. / 5. roč. / dot
V tejto záverečnej diplomovej práci sa chcem zaoberať problematikou atmosférovej a ruchovej roviny pri výrobe audio-vizuálnych diel, výrobou ruchov, nahrávania atmosfér, ich postavenie oproti ostatným zvukovým rovinám a ich postavenie voči
obrazu a samozrejme ich samotným využitím v jednotlivých žánroch. Keďže dostupnej literatúry s touto témou je veľmi málo, pokúsim sa uplatniť svoje vedomsti získané dlhoročnou praxou v Slovenskej televízii a štúdiom na VŠMU.
Názov audiovizuálne dielo vyj...
|
|
0,2 |
1x |
|
Rozvoj hudobno-pohybových schopností prostredníctvom rytmickej gymnastiky a ľudových tancov
Diplomová práca116 s. / - roč. / doc
V súčasnom období, keď naša spoločnosť zápasí so spoločensko-ekonomickými zmenami a problémami, si kladieme otázku ako zvýšiť úroveň školy a poskytnúť žiakom patričné množstvo vedomostí a zručností, ktoré budú potrebovať pre život.Humanizácia a demokratizácia v školstve sa často chápe nesprávne a azda najviac zo všetkých predmetov sa to prejavuje v telesnej výchove. V období vedecko-technického rozvoja nastáva úbytok pohybovej aktivity, zvyšuje sa sedavý spôsob zamestnania, zvyšujú sa nároky na ...
|
|
3,5 |
17x |
|
Pohľad na tvorbu - Ludwig van Beethoven
Bakalárska práca48 s. / - roč. / doc
Hlavnou témou bakalárskej práce je podať pohľad na tvorbu Ludwiga van Beethovena (1770 - 1827), jedného z najvýznamnejších predstaviteľov obdobia klasicizmu a zároveň jedného z najznámejších skladateľov všetkých čias. Práca charakterizuje Beethovenove symfonické a komorné diela, jeho koncerty a predohry, avšak kvôli nedostatku priestoru sa už nevenuje opernej, vokálnej a vokálno-inštrumentálnej tvorbe, tvorenej dielami, ktorých význam je určite nesporný. Podáva tiež obraz obdobia - klasicizmu, z...
|
|
2,0 |
8x |
|
Ferrucio Bussoni - Náčrt novej estetiky hudobného umenia
Seminárna práca3 s. / 3. roč. / doc
Bol interprét, skladateľ, pedagóg a teoretik. Jeho návrhy nového usporiadania tónového systému mali veľký teoretický vplyv, no vo svojich skladbách ich nikdy neuplatnil. Ako jeden z prvých zachytil dobový tlak meniacej sa zvukovej reality. Patril k predchodcom 12-tónovej hudby a vypracoval náčrt mikrotónovej sústavy, ktorú v praxi realizoval Alois Hába. Vytváranie, triedenie a využívanie všetkých výdobytkov pokročilých experimentov a ich vnášanie do pevných a krásnych foriem nazýval „mladou klas...
|
|
0,1 |
3x |
|
Hudobné vzdelávanie v starovekých kultúrach - porovnanie
Semestrálna práca10 s. / 1. roč. / doc
Egypt- odborníci sa domnievajú, že sa podobala ako hudbe orientálnej, tak aj hudbe africkej
Mezopotámia
- Mali vysokú hudobnú kultúru
- Hudbe sa pripisovala spojitosť s vesmírom a prírodnými javmi, venovali pozornosť hudobnej teórii
Grécko
- hudbe pripisovali veľký význam
- označovali hudbu pojmom músiké (asi podľa múz, družiek boha Apolóna)
Etrusko
- Etruskovia boli etnikum, ktorých pôvod je dodnes nejasný, a ani ich jazyk nebol rozlúštený.
Rím
- zdá sa, že nebol hudobný cit ľ...
|
|
7,2 |
3x |
|
Georges Gershwin - Rapsódia v modrom - obrazotvornosť
Seminárna práca8 s. / 2. roč. / doc
V mojej práci a prezentácii sa chcem zaoberať obrazotvornosťou, ktorá je pre mňa dôležitá, pretože okrem hudobných zážitkov sú s ňou spojené spomienky. Prostredníctvom hudby sa akoby dostanete do iného sveta. Obrazotvornosť je pre mňa znakom, že je hudba dobrá. Celú ma vtiahne, osvieži moju myseľ. Moja myseľ sa odlepí od prízemných problémov, nabije ma energiou, dostane krídla a lieta vo svete predstáv, fantázie.
Skladbu Rapsódia v modrom od Georga Gershwina som si vybrala preto, pretože je...
|
|
0,1 |
9x |
|
Stredoveká hudba - vplyv náboženstva na hudbu a spev
Referát2 s. / 1. roč. / docx
Stredoveká hudba a umenie úzko súvisí s náboženstvom, najmä kresťanstvom (v r. 313 vydal cisár Konštantín tzv. Milánsky edikt, ktorým zrovnoprávnil kresťanstvo s ostatnými náboženstvami). Pri bohoslužbách sa nesmeli používať žiadne hudobné nástroje, pretože podľa vtedajších názorov boli zbytočným prejavom luxusu, pohanstva a odvracali pozornosť veriacich od slov (niektorých východných kresťanských cirkvách platí tento zákaz dodnes). Ranné obdobie stredoveku je charakterizované postupným vytváran...
|
|
0,1 |
1x |
|
Dejiny techna
Semestrálna práca12 s. / - roč. / doc
Tak ako väčšina hudobných žánrov tak i techno má svoj pôvod v Amerike.Aj keď nadriadenosť Ameriky nad Európou a Japonskom ako napríklad v jazzu fenomén Ameriky konkrétne Diroitu je pre techno určujúca. Veľmi zaujímavé pre techno a moc dôležité veci sa začali diať v sedemdesiatych rokoch. Svet síce práve zachvátila vlna punku ale v pozadí sa začínajú risovat nové štýly ako napríklad dub , disco, soul a hlavne elektro. Techno bolo vymyslene a zostrojene preto by sa z neho mohlo stať osobitne hnuti...
|
|
0,1 |
1x |
|
The Beatles - História skupiny
SOČ12 s. / - roč. / doc
Vyše 1 000 000 000 predaných albumov. Tak takouto predajnosťou, úspechom a slávou sa môže popýšiť iba jediná skupina v dejinách modernej pop rockovej hudby - The Beatles.Nadčasovosť textov a inštrumentov robí z tejto liverpoolskej formácie ikonu hudobnej kultúry 20. storočia.Stali sa pilierom nádeje mladých rebelov po celom svete, nabúrali systém aristokratických ideí 60. rokov a otvorili oči zavírenej slobode. Ich zvuk sa navždy vryje do pamätí nekonečných generácií.Cieľom mojej práce je charat...
|
|
0,1 |
6x |
|
Hudobná teória - podstata hudobnej formy
Referát11 s. / - roč. / doc
PODSTATA HUDOBNEJ FORMY.
Podstatou hudobnej formy je zoradenie hudobného materiálu do celku, v prehľadných a logických celkoch.
Hudobná forma je spôsob organizácie hudobného materiálu s logickým zjednotením všetkých prvkov hudobnej reči. Hudobný materiál sa zoraďuje do určitých celkov, medzi ktorými sú pevné vzťahy.
PODIEL HUDOBNÝCH ZLOŽIEK NA VŚTAVBE HF.
tónov, t.j. udáva, v akej rýchlosti sa majú realizovať dĺžkové hodnoty nôt. Slovné tempové údaje v taliančine ( Allegro, Adagio, Mode...
|
|
0,1 |
79x |
|
Súčasná slovenská hudba
Štátnicové otázky86 s. / 3. roč. / pdf
Stručná osnova predmetu:
Dejiny slovenskej hudby 20. storočia podávajú obraz o vývoji hudby na Slovensku v sledovanom období v nadväznosti na spoločensko-politické, národnostné a hudobno-kultúrne pomery v 19.storočí, ako aj prehľad nového smerovania modernej hudby na začiatku 20. storočia, vzniku a vývoja slovenskej hudobnej moderny, nástup a vývoj skladateľských generácií v povojnovom období, osobitne koncom 50. a opäť v priebehu 80. rokov. Vzhľadom na vstup nových technických oblastí do hu...
|
|
1,3 |
11x |
|
Robert Schumann - Phantasiestucke (noty)
Skriptá26 s. / 3. roč. / pdf
Robert Schumann - Phantasiestucke (noty)
|
|
2,0 |
0x |
|
Analýza a význam aplikácie muzikoterapeutických metód
Seminárna práca4 s. / 2. roč. / doc
1. Vokálny prejav - spevPríroda obdarila človeka komplexom orgánov, ktorými môžeme vytvárať rôznorodé hudobné prvky. Najdokonalejším z týchto komplexov je systém dychovo-hlasovo-artikulačných orgánov, prostredníctvom ktorých vzniká spev, reč, rôzne iné artikulované a menej artikulované zvuky a hvízdanie. Medzi najstaršie umelecké činnosti človeka patrí spev. Spev mal už od pradávna svoje rôzne funkcie - od spevných foriem dorozumievania sa pri práci a pri love až k zaháňaniu duchov a démonov. V ...
|
|
0,1 |
6x |
|
Hard-Rock
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / doc
Na úvod by som chcela vysvetliť prečo som si vybrala práve tému Hard-Rock.Jednak som sa s takýmto štýlom hudby stretávala už od malička, teda nie až tak mladá, ale asi tak od dvanástich rokov. Dalo by sa povedať, že som na ňom vyrastala. Aj keď ma to nikdy veľmi neťahalo práve k tomuto konkrétnemu štýlu pohybovala som sa v jeho blízkom okolí, v rockovom okolí. Tejto hudbe som aj naďalej verná a preto som sa potešila aspoň tomu, že sa mi zo zvyšného výberu tém (všetci sa naň vrhli ako kŕdeľ supov...
|
|
0,1 |
0x |
|
Vplyv gréckej hudobnej kultúry na hudobný život Rimanov
Semestrálna práca22 s. / 1. roč. / doc
Grécka hudobná kultúra
V dejinách západoeurópskej vzdelanosti sa vychádza spravidla od starovekých východných národov. Svojimi metódami a výsledkami tu možno badať z veľkej časti povahy prehistorické a archeologické ako i historické. V hudbe platí tento stav zvýšenou mierou. Premeny sa obmedzujú na svedectvá výtvarné, literárne a nespočetné zachované nástroje. Obraz, ktorý dostávame sa dostatočne zhoduje s nejedným rysom exotických kultúr. Pre ľudí v staroveku hudba a teória hudby boli jedno ...
|
|
0,2 |
3x |
|
Elán - texty a akordy k piesňam
Poznámky220 s. / - roč. / doc
Texty a akordy - kompletná diskografia textov piesní. Unikátna kolekcia na 220 stranách.Náhľad v dokumentácii.- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -10 dkg tresky (text)Išiel som robiť, na stavbu železníc, dostal som lopatu, mám stále hlad. Čakám na desiatu, keď pôjdem do Ryby, kúpim si svoj, obľúbený šalát. R: Desať deko tresky, a k tomu pivo dám si, desať deko tresky, a k tomu pivo dám si. Stojím pri pulte, čakám predavačku, o chvíľu príde, položí mi otázku, Vraj čože si dám, o...
|
|
1,6 |
0x |
|
Viedenský hudobný klasicizmus
Prednášky16 s. / - roč. / doc
Johann Georg Albrechtsberger (1736-1809) rakúsky skladateľ, významný pedagóg a hudobný teoretik pôsobiaci vo Viedni. Autor Učebnice generálbasu, učiteľ kontrapunktu. (žiaci: L. van Beethoven, J.N. Hummel)Jeho hudba syntézou barokových a klasicistických štýlových prvkov.Tvorba najmä inštrumentálna (skladby pre klavír, organ, 4 symfónie, komorné diela) a chrámová hudba (omše, oratóriá)Johann (Jean) Baptiste Cramer (1771-1585)Nemecký skladateľ, pedagóg, klavírny virtuóz, priateľ L. van Beethovena.Z...
|
|
0,2 |
24x |
|
Inštrumentálne činnosti detí
Seminárna práca6 s. / 2. roč. / doc
Prirodzenou a nevyhnutnou súčasťou komplexnej hudobnej výchovy sú aj inštrumentálne činnosti. Už J. A. Komenský v Informatóriu školy mateřské zdôrazňoval ponímanie hudobnej výchovy ako spojenie deklamácie a spevu, hry na hudobných nástrojoch, hudobné vnímanie a pohyb. Hudobní pedagógovia sa pokúšali vytvoriť také hudobné nástroje, ktoré by umožňovali rýchle zvládnutie techniky hry, ale zároveň aby tvorili funkčný predpoklad na upevňovanie sluchovej predstavy výšky tónov.
|
|
0,1 |
23x |
|
Alternatívna kultúra
SOČ40 s. / - roč. / doc
Najprv som si nevedela vybrať, akú tému by som spracovala. Neskôr mi však napadlo, že by som spracovala životopis slávnej Marilyn Monroe. Avšak, nechcelo sa mi čítať celú knihu a na internete som nenašla postačujúci materiál, ktorý by som mohla spracovať. Potom som si spomenula, že by som mohla písať o hudbe a jej kultúre. Avšak nie o každodennej hudbe. Niektorí ľudia takúto hudbu (a spolu s ňou aj takúto kultúru) odsudzujú, ale niektorým ľudom sa práve takáto hudba páči. V jednotlivých častiach...
|
|
0,4 |
105x |
|
Etika a estetika národnej hudby po roku 1918
Seminárna práca6 s. / 3. roč. / doc
Po vzniku Československej republiky v roku 1918 sa do popredia dostáva otázka modernej národnej hudby a jej orientácie. Českí vzdelanci v duchu idey čechoslovakizmu, presadzujú kult českej hudby a repertoáru českých piesni.
Jedným z prvých sa modernou národnou hudbou na Slovensku zaoberá Otakar Zich. Porovnáva stav národnej hudby u oboch národov pred pôsobením Bedřicha Smetanu. Otakar Zich hovorí: ,, Ísť tou cestou, ktorou išiel pri zakladaní českej hudby B. Smetana – to je rozriešenie problé...
|
|
0,1 |
1x |
|
Peter Špilák - Impresion I (noty)
Skriptá7 s. / 1. roč. / pdf
Peter Špilák - Impresion I (noty)
|
|
0,5 |
1x |
|
Veda a technika v období renesancie
Seminárna práca8 s. / 1. roč. / doc
Cieľom mojej seminárnej práce je objasniť súvislosti s vedou a technikou v období renesancie. Taktiež spomeniem aj vznik renesancie a s ňou sa rozvíjajúcu vedu a techniku. Ja si pod pojmom veda a technika predstavím veľmi významných predstaviteľov renesancie, vynálezcov, prírodných vedcov a astronómov. Osobne si myslím, že dôležité objavy a vynálezy veľmi prispeli ku lepšej vyspelosti nášho života a jeho vývoja. Týmto vynálezcom a vedcom sme za veľa vecí vďační.
|
|
0,2 |
7x |
|
Romantizmus - prezentácia + predstavitelia
Prezentácia13 s. / - roč. / ppt
Niečo o romantizme- Vyznačuje sa citovo silnou melodikou- Programová hudba- Reforma opery, vývoj operety- Orchester s veľkým obsadením- Rozvoj hudobnej publicistiky, vedy a kritiky
|
|
0,9 |
11x |
|
Dejiny európskej hudby romantizmus ii.
Seminárna práca5 s. / 1. roč. / doc
Charakteristika doby, vznik, hudobný život, hlavné znaky, štýlové znaky, členenie, Novoromantizmus, Klasicizujúci romantizmus, Neskorý romantizmus
|
|
0,1 |
6x |
|
Príprava MŠ - hudobná
Seminárna práca4 s. / 2. roč. / docx
Príprava na hudobnú vzdelávaciu aktivitu v materskej školeVyučujúca: Dominika Goffová, Vzdelávacia oblasť: Umenie a kultúraVzdelávacia aktivita: hudobná výchovaVeková kategória: 5-6 ročné detiTéma: Vtáčiky v zime (hudba:Vlastimil Jarunek, text:D. Štubňa-Zámotský)Výchovno-vzdelávací cieľ: Kognitívny - Osvojiť si správne hudobné návyky a kvalitný vokálny prejav cez konkrétnu pieseň.Psychomotorický - Spievať pieseň v rozsahu d1 - h1Afektívny - Sústredene vnímať pieseň Vtáčiky v zimeMetódy: imitačná...
|
|
0,1 |
65x |
|
Antonín Dvořák + Humoreska
Referát5 s. / 2. roč. / docx
Život, Charakteristika tvorby, Dielo, Humoresky, Rozbor Humoresky op. 101, No. 7 (Poco lento e grazioso)
|
|
0,1 |
11x |
|
Etnológia - FSk Večernica
Semestrálna práca10 s. / 1. roč. / doc
Cieľom tejto práce je predstaviť a priblížiť činnosť folklórnej skupiny Večernica, ktorá pôsobí v obci Trenčianska Turná. Obec Trenčianska Turná leží uprostred Trenčianskej kotliny, na ľavom brehu Váhu. Je vzdialená 5 km južne od Trenčína. V práci najskôr priblížim históriu spevokolu, z ktorého vznikla v roku 1969 folklórna skupina. V súčasnosti VEČRNICA nabrala prílevom mladých členov a ich energiu iný ráz a orientuje sa väčšinou na tance čím sa podobá na folklórny súbor. Keďže najtypickejším v...
|
|
0,1 |
1x |
|
Johann Sebastian Bach
Seminárna práca18 s. / 1. roč. / doc
Johann Sebastian Bach sa narodil 21. marca 1685 v durínskom Eisenachu v rodine, ktorá bola v povedomí okolia zapísaná ako muzikántska. Hovorí sa, že v niektorých častiach Durínska už samo slovo ,,Bach“ stotožňovalo s významom ,,hudobník“. Bachovci boli už po niekoľko generácií hudobníci z povolania. Johann Sebastian Bach sa o svojich predkoch neskôr rozpísal v rodinnej kronike „ Pôvod hudobníckej rodiny Bachovcov“. Sebastianov prastarý otec Veit, mlynár vo Wechmare při Gothe, bol výborný citaris...
|
|
0,1 |
0x |
|
Deň s hudbou
Projekt5 s. / 3. roč. / docx
Cieľ dňa: Rozvíjať hudobné schopnosti detí.Veková skupina: 4 -5 rokRanné schádzanieVýchovná zložka: výtvarná výchovaCieľ: Správne vymaľovať včelu podľa toho ako v skutočnosti vyzerá. Úloha: Vymaľovať obrázok včely.Pomôcky: farbičky, obrázok včielky (osy), CD s hudbou z Včielky Máji a i.Metódy: slovné - dialóg, názorné, praktickej činnosti, individuálneho prístupuOrganizačná forma: skupinová pri stolochPostup:Ráno, keď budú deti prichádzať tak im pustím CD s hudbou z rozprávky Včielka Mája, resp....
|
|
0,1 |
6x |
|
História Jazzu – Od spirituálu až po acid jazz
Semestrálna práca9 s. / - roč. / docx
Korene jazzu siahajú až na lode, v ktorých transportovali čiernych otrokov zo západnej Afriky do Severnej Ameriky. Na týchto lodiach sa do Ameriky dostali aj černošské rytmy, spevy, tance, a ich temperament. Ich Otroci si pôvodnými piesňami si spríjemňovali ťažký život až do polovice 19. St. v južných štátoch USA a hlavne v hlavnom prístave tejto oblasti, New Orleans, kde počas nedieľ a sviatkov robili, za dunenia bubnov svoje tanečné slávnosti.
Obsah:
Vznik jazzu:
Tradicionálny Jazz:
...
|
|
0,1 |
24x |
|
Domenico Scarlatti
Referát5 s. / 2. roč. / docx
Domenico Scarlatti (26. 10. 1685 Neapol - 23. 7. 1757 Madrid) , Rané roky, Neskoršie roky - Sonáty, Charakteristika sonát, Význam sonát, Rozbor klavírnej sonáty K 531, L 430
|
|
0,1 |
1x |
|