Martin Scorsese - veľké dielo veľkého režiséra
Referát4 s. / 1. roč. / docx
Život Martin Scorsese sa narodil 17. Novembra 1942 v Queens, v New Yorku. Vyrastal v rodine sicílskeho prisťahovalca v mestskej štvrti pomenovanej Little Italy. Jeho prvotným cieľom bolo stať sa kňazom, ale po roku to vzdal a vydal sa na filmársku dráhu, čo sa nakoniec ukázalo ako veľmi správne rozhodnutie. Štúdium a tvorbaV roku 1966 dokončil štúdium na newyorskej univerzite odbor film, kde potom istý čas pôsobil ako pedagóg. Patril medzi novú generáciu filmových režisérov zoskupenú okolo Fran...
|
|
0,1 |
0x |
|
Seminárna práca o štátnej TV na Slovensku
Seminárna práca6 s. / 2. roč. / doc
Je vôbec dôležité aby taký štát ako Slovenská Republika mala svoju vlastnú verejnoprávnu televíziu dokonca s tromi kanálmi? Vnímam to tak, že v porovnaní so súkromnými televíziami sa STV s programovou štruktúrou veľmi odlišuje od toho, čo by človek čakal. Bavme sa konkrétne o Jednotke. Jednotka je kanál, kde sú väčšinou nejaké telenovely, vlastné programy a niekedy aj veľké mega projekty ako napr. Superstar. Dvojka sa zameriava skôr na dokumentárne vysielanie, publicistiku a občas aj nejaký špor...
|
|
0,4 |
27x |
|
Odolnosť – rezistentnosť voči kontrapropagande
Študijný materiál5 s. / 1. roč. / doc
Odolnosť – rezistentnosť voči kontrapropagande (kontrapersuázii)
Akými prostriedkami zabezpečiť, aby tvrdenia protistrany neboli prijímané, ako im odolávať, ako nezačať spochybňovať vlastný postoj, názor...
Teória očkovania – imunizácie
Výskum McGuire a Papageorgisa (1961)
Experiment – použili kultúrne truizmy – t.j. kultúrne všeobecne prijímané pravdy – pravdivosť je spoločensky nespochybňovaná
Dve fázy experimentu:
1.Exponovanie dvomi typmi imunizačných materiálov:
· podporné pr...
|
|
0,1 |
16x |
|
Pojmy a modely masovej komunikácie
Referát4 s. / 1. roč. / doc
Vplyv komunikácie a spoločenská zmena
Napriek mnohopočetným zmenám, ktoré prekonali mediálne inštitúcie a technológie, ale aj sama spoločnosť, sa diskusie o spoločenskom význame médií zmenili len veľmi málo.
Viera v moc masových médií je založená na pozorovaní ich vplyvu a dopadu. Snáď najväčším príkladom môže byť prvá svetová vojna, počas ktorej bola tlač a film mobilizované do služieb národného záujmu víťazných mocností.
Neuplynula ani tretina storočia a názor že osveta má moc prostrední...
|
|
0,1 |
2x |
|
Zvukový dizajn
Referát22 s. / 1. roč. / ppt
Dlho sa o ňom uvažovalo iba ako o fabrickej tvorbe umelých
a elektronických zvukov
termín vymedzili nezávisle na sebe páni Burtt a Murch pri realizácii zvukovej stopy vo filmoch Star Wars a Apokalypse Now
Francis Coppola, Walter Murch, George Lucas a Ben Burtt tu experimentovali so zvukom ako celkom, hrali sa so zvukovou stopou, a to nielen s efektmi, ale aj s dialógmi a hudbou.
|
|
0,2 |
8x |
|
Základné smery mediálneho výskumu
Seminárna práca3 s. / 1. roč. / doc
Pre oblasť mediálneho výskumu je charakteristická veľká pestrosť prístupov, od čoho sa odvodzuje množstvo výskumných smerov. Členenie je možné podľa mnohých kritérií. Napríklad podľa politickej orientácie na ľavicový a pravicový, liberálny alebo konzervatívny, podľa miery teórie na teoretický a empirický.
Podľa sústredenosti na médiá alebo spoločnosť niektorí autori rozlišujú „mediocentrické“ a „sociocentrické“ výskumy. Mediocentrické výskumy sa viac sústreďujú na pôsobenie médií a chápu ich...
|
|
0,1 |
1x |
|
Persuazívne techniky
Študijný materiál5 s. / 1. roč. / doc
Persuazívne techniky
· majú veľmi dlhú tradíciu – známe sú od antiky – umenie rétoriky (prvý systematický pokus – Aristoteles: Rétorika) – umení používať prehovor, hovorenú reč presvedčiť počúvajúcich (nakloniť ich na svoju stranu, dosiahnuť víťazstvo v súdnom spore, obhájiť sa, poraziť politického protivníka). Umenie správnej argumentácie – sofisti. Prvé texty o persuázii. Negatívne hodnotenie – persuázia je nebezpečná, pretože pravda je relatívna (pravda je vec dohody, kompromisu – čo prijm...
|
|
0,1 |
180x |
|
Dlhodobejšia a nepriama zmena
Seminárna práca7 s. / 1. roč. / doc
Šírenie informácií v kontexte rozvoja
Táto kapitola začína úvahou o úmyselne plánovanom dlhodobejšom pôsobení masových médií. Jedným z hlavných príkladov je komunikácia v oblasti hospodárskeho a sociálneho rozvoja (napr. krajiny tretieho sveta), kde sú média vedome použité k vyvolaniu dlhodobej zmeny. Väčšina dokladov sa týka toho, ako zapojiť média do kampaní podporujúcich technický pokrok, zdravotnícke a vzdelávacie programy v rozvojových krajinách podľa modelu USA. Nech ranné teórie o...
|
|
0,1 |
0x |
|
Psychologická škodlivosť zobrazovania násilia
Študijný materiál5 s. / 1. roč. / doc
Všetky argumenty sú hypotetické.
Každý argument obsahuje protiargument.
Jestvujú potenciálne korelácie, než dokázaná príčinnosť.
Fungovanie teórie tretej osoby – názory na tento problém vypovedajú o spoločenskej reflexii mediálnej skutočnosti, o strachoch a bezbrannosti voči fenoménom, ktoré nás obklopujú.
|
|
0,1 |
16x |
|
Prostriedky vytvárania obľuby a dôveryhodnosti komunikátora
Študijný materiál4 s. / 1. roč. / doc
stratégia konania , ktoré sa prezentuje zjavne proti vlastným záujmom (pochvala protivníka, zločinec vyhlasuje, že zákon je príliš mäkký, tabakové spoločnosti podporujúce veľké protifajčiarske kampane, kresťan – kondomy, kňaz hlása sexuálnu slobodu). Mechanizmus: narušenie očakávania, zmena obrazu smerom k pozitívnemu rámcu
|
|
0,1 |
23x |
|
Východiská a postuláty psychológie a sociológie médií
Študijný materiál4 s. / 1. roč. / doc
- pri kontraverzných otázkach si človek formuluje svoj názor na základe rôznych informačných zdrojov (vlastných i externých)
- súčasne sa jedinec konfrontuje s inými názormi – interpersonálna a mediálna komunikácia. Porovnávanie, definovanie vlastnej pozície, hľadanie argumentov
|
|
0,1 |
19x |
|
Zvuk a mastering
Prezentácia33 s. / 1. roč. / ppt
Ako sa kvalitou svojich nahrávok vyrovnať profesionálnej štúdiovej práci - alebo sa jej aspoň priblížiť? V nasledujúcich minútach budeme rozoberať možnosti ako sa k tomuto cieľu priblížiť aj keď ide zväčša o technicky i časovo náročný proces.
|
|
0,5 |
21x |
|
Komunikácia
Seminárna práca5 s. / 1. roč. / doc
Komunikácia je sociálna interakcia, v ktorej sa odovzdávajú a prijímajú posolstvá v podobe symbolov. Kom. ľudí je zámerným konaním, v ktorom ide o výmenu posolstiev, načo sa používa nejaký prostriedok a tým sú symboly, kultúrne zdieľané konvencionálne znaky.
Def. Podľa Mc Quela
Každý komunikačný akt je proces do ktorého sú zapojený zdroj, odkaz a príjemca
Spoločné znaky komunikácie podľa Voleka
1, každá kom. slúži na symbolickú výmenu, respektíve prenos a zdieľanie ideí
2, kom....
|
|
0,1 |
2x |
|
Učenie cirkvi o manželstve a rodine
Študijný materiál2 s. / 1. roč. / doc
Ak sa začneme zaujímať a hľadať, odkiaľ Cirkev čerpá poznatky pre svoje učenie o manželstve a rodine, nesmieme pritom vynechať knihu kníh Bibliu. Ak ju otvoríme, hneď na začiatku v knihe Genezis sa píše: „Nie je dobre byť človeku samotnému. Nuž učiním mu pomocnicu, ktorá mu bude podobná“ (Gn 2,18).(1) Týmito slovami je vyjadrený úmysel Boží - človek je vyššie od každého zvieraťa (Gn 2, 19n). A preto túto pomocnicu môže nájsť iba v tej, ktorá je „mäsom z jeho mäsa a kosťou z jeho kostí“ (Porov. G...
|
|
0,1 |
27x |
|
Strategický manažment
Poznámky23 s. / 1. roč. / doc
Stratégia – súhrn zásad či pravidiel, ktoré slúžia k riadeniu procesov alebo činností, rep. ako spôsob plánovania a riadenia
činnosti, ktorými sa má dosiahnuť určitý cieľ
Znaky stratégie:
- cieľové smerovanie
- systémový charakter
- procesné smerovanie
- reálna podstata
- vyváženosť obsahu a formy
- variantnosť riešenia
- smerodajnosť pre ďalšie rozhodnutia
- rozhodujúci význam z viacerých hľadísk
|
|
0,3 |
5x |
|
Smiechová kultúra
Referát5 s. / 1. roč. / doc
Rabelais je u nás zo všetkých veľkých spisovateľov svetovej literatúry najmenej populárny, preštudovaný, pochopený a docenený. No patrí mu jedno z najpoprednejších miest medzi tvorcami európskej literatúry. Je označovaný za génia a jeho dielo je jedným z najlepších románov starej doby.
Mal vplyv nielen na osudy francúzskej literatúry a literárneho jazyka, ale aj na osud svetovej literatúry. Jeho historické miesto je v rade týchto tvorcov nových európskych literatúr: Dante, Boccaccio, Shak...
|
|
0,1 |
2x |
|
Boj o média - Rok 1880 - 1914
Seminárna práca9 s. / 1. roč. / doc
Dôsledkom prvej veľkej depresie kapitalistickej ekonomiky v USA a Nemecku (1873-1896) bola koncentrácia ekonomickej moci a vytváranie trustov, kartelov a syndikátov. V 80.rokoch 19. stor. sa tak z kapitalizmu konkurencie stal kapitalizmus oligopolu. Historici označujú obdobie 1880 až 1914 ako imperializmus alebo tiež ekonomický imperializmus.
|
|
0,1 |
1x |
|
Boj o média - Rok 1400 - 1880
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / doc
Okolo roku 1300 vznikol pojem „zeitung“, teda „informácie o udalosti“, správy. Tieto správy nemali s tým, čomu dnes hovoríme „zeitung“ (noviny), nič spoločné. Bola to iba súkromná obchodná korešpondencia. Noviny v dnešnom slova zmysle existovali až od 17. storočia. Výhradne tlačeným listom so správami, bol to väčšinou iba jeden list, sa hovorilo „newe zeitung“- „nové správy“. Koncom 15. storočia vznikla v Nemecku štátna donášková služba a bolo zriadené stále poštové spojenie. Vznikla tak možnosť...
|
|
0,1 |
5x |
|
Zvuk a jeho tri roviny
Prezentácia29 s. / 1. roč. / ppt
zvuk je akékoľvek kmitanie hmoty (pevnej, kvapalnej či plynnej), ktoré sa šíri v prostredí (najčastejšie vo vzduchu) v oblasti počuteľných frekvencií - v rozpätí medzi 16 Hz až 20 kHz
|
|
0,2 |
60x |
|
Framy
Študijný materiál5 s. / 1. roč. / doc
Forma otázky ako framovací prostriedok
Experiment:
Ako forma otázky môže ovplyvňovať výsledok svedeckej výpovede.
Film – hromadná zrážka áut
Otázka – ako rýchlo išli autá, keď sa nabúrali (smashed) ?
Alternatíva – keď sa stretli ?
Svedkovia - autá išli rýchlejšie v prvom prípade
Poradie otázok – ovplyvňuje zapamätania faktov
Vplyv nielen toho, čo sa pýtame.
Príklad:
Výskum
Prostriedok proti bolesti hlavy – tri parametre – špeciálna fľaša, zaťažovanie žalúdka, sila pôsobenia...
|
|
0,1 |
20x |
|
Boj o média - Rok 1914 - 1945
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / doc
Ruská revolúcia
Zatiaľ, čo vo všetkých predošlých revolúciách išlo z hľadiska médií o tlač a jej slobodu, v ruskej revolúcii išlo predovšetkým o podobu filmu: o možnosti proletárskeho filmu a tým aj robotníckej kultúry. Ruská revolúcia bola vyvolaná masovou biedou spôsobenou industrializáciou a tým ako cár Mikuláš II. nechal v r. 1895 potlačiť robotnícky štrajk.
|
|
0,1 |
2x |
|
Normatívna teória médii
Referát5 s. / 1. roč. / doc
Táto teória sa zoberá tým, ako by mali médiá fungovať, teda čo sa od nich očakáva. Napriek tomu, že každá národná spoločnosť má pravdepodobne svoju vlastnú verziu normatívnej teórie, môžeme vysledovať určité všeobecné princípy „jednania médií“ vzťahujúcej sa k modernej masovej komunikácií.
|
|
0,1 |
18x |
|
Psychológia a sociológia médií
Študijný materiál5 s. / 1. roč. / doc
- akým spôsobom dochádza k styku medzi jedincom a médiami a aké možné, krátkodobé a dlhodobé dôsledky z toho vyplývajú
- akým spôsobom vznik, rozvoj a diferenciácia médií vplýva na fungovanie spoločnosti ako celku a na rôzne jej zložky
- aké metódy sa používajú na skúmanie problémov pôsobenia médií na individuálnej a spoločenskej úrovni
|
|
0,1 |
80x |
|
Zákaz obrazov kresťanský despotizmus
Referát4 s. / 1. roč. / doc
Zákaz obrazov kresťanský despotizmus-v r. 306 sa stal rím. Cisárom Konštantín I aj keď nebol kresťanom, v Konštantínove ex. Jediný povolený kult verejného zobrazovania cisára. V kostoloch boli vyobrazenia boha a krista zakázané s tým, že sa uctieva a zbožňuje, nesmie sa maľovať na steny. Počas náboženských nepokojov bola spálená jedna z najfväčších antických knižníc v Alexandrii. Tak nastal definitívny koniec pohanstv. Kresťanstvo sa stalo štátnym náboženstvom a pohanské kulty boli zakázané.
F...
|
|
0,1 |
1x |
|
Výskum videohier
Referát4 s. / 1. roč. / doc
• nové elektronické formáty – vplyv na trávenie voľného času i na prežívanie a správanie
• väčšina hier vyžaduje imperatívne chovať sa agresívne (85%)
• 75% obsahuje násilie (ešte viac na platforme nintendo)
• minimum hier s non – violent content (teda s vyžadovaním správať sa kooperatívne a prosociálne – s odmeňovaním)
|
|
0,1 |
3x |
|
Boj o média - Rok 200 - 1400
Seminárna práca6 s. / 1. roč. / doc
V dobe Gaia Julia Caesara sa stala rímska ríša svetovou mocnosťou. Po jeho smrti ale prevzal moc v Ríme triumvirát tvorený troma rovnoprávnymi vládcami, ktorí si medzi sebou rozdelili moc. Octavianus vládol v Itálii a na západe, Marcus Antonius v Malej Ázii a Sýrii, a napokon najslabší Marcus Lepidus ovládal Afriku. Octavianus bol Caesarov prasynovec, a práve Caesar bol po svojej smrti vyhlásený za boha, čo znamenalo, že Octavianus sa mohol nazývat „synom božského“.
|
|
0,1 |
4x |
|
Beletristicke žánre
Prednášky11 s. / 1. roč. / zip
beletristické žánre podľa Jozefa Mistríka (žánre vecnej literatúry)
|
|
8,1 |
0x |
|
Sociálny charakter zážitkov publika
Seminárna práca5 s. / 1. roč. / doc
Používanie masových médií môže byť taktiež spoločenskou aktivitou, ktorá je včlenená do každodenného života a taktiež do života mnohých prekrývajúcich sa sociálnych skupín ku ktorým patrí väčšina ľudí. Platí to bez ohľadu na to či existujúce publiká sú samé o sebe považované za sociálne skupiny.
|
|
0,1 |
2x |
|
Sociálna náuka
Študijný materiál6 s. / 1. roč. / doc
Človek ako osoba má svoju nedotknuteľnú dôstojnosť, ktorú treba rešpektovať, chrániť a zveľaďovať. Už v encyklike Jána XXIII. stojí, že človek je nositeľom tvorcom a cieľom všetkých sociálnych snáh (Mater et magistra, č. 219). Aj predchodca Pius XII. sa vyjadril v podobnom zmysle. V rozhlasovom posolstve r. 1944 povedal, že človek bol dlho v sociálnom živote pasívnou zložkou, musí sa však stať v spoločnosti subjektom, základom a cieľom.(1)
|
|
0,1 |
16x |
|
Publikum médií
Referát3 s. / 1. roč. / doc
PUBLIKUM MÉDIÍ
– príjemca, prijímateľ, percipient, recipient, adresát
– príjemca – skôr lineárny prenosový model K
– kulturálny model K – používateľ (resp. aj konzument)
– IPK – príjemcom je jednotlivec
– MK – príjemcom je množina jednotlivcov → publikum
– pôvod termínu: lat. publicus = verejnosť, verejný, štát, obec
|
|
0,1 |
4x |
|
Psychológia a sociológia médií 2
Študijný materiál4 s. / 1. roč. / doc
Východiská a základné postuláty:
- koncentrácia na konzumenta médií, člena publika (voľba médií, proces vnímania a prijímania médií) – na subjektívnu stránku mediálneho publika, na sociálne a psychologické zdroje nastavenia na médiá
|
|
0,1 |
32x |
|
Marketingové stratégie
Študijný materiál3 s. / 1. roč. / doc
Pojmy vs Mená
Systém
o L. von Bertállanfy – vytýčil všeobecnú teóriu systémov
o Vždy musíme vychádzať z potreby mať Vlastníka / Akcionára, Gen. riaditeľa / Vrcholový manažment, Priameho nadriadeného / Stredný alebo líniový manažment, Výkonný pracovníci.
Dialektika
o Konfucius (bol 1) bol poradcom viacerých cisárov – získať viac informácií („Stojatá voda skôr či neskôr zasmradne!“ alebo ak nie je pohyb nastáva zánik). F. Hegel – tvorca dialektických zákonov. Učenie vs skúsenosť.
Onto...
|
|
0,1 |
21x |
|
Základné korektorské značky
Študijný materiál1 s. / 1. roč. / pdf
opravy a vsuvky jedného písmena, opravy dvoch písmen, opravy viacerých písmen
|
|
0,1 |
272x |
|
Viera
Referát4 s. / 1. roč. / doc
Víra
víra je tak široký pojem, že se do něj vejde téměř cokoliv...
(Aleš Opatrný)
VÍRA OBECNĚ
Víra jako lidský čin znamená spolehnutí se, důvěrné přiblížení. Je to vztah, který je navzájem otevřený, ve kterém je minimum obranných postojů a minimum nedůvěry.
Víra úzce souvisí s láskou - snadno věřím tomu, kdo miluje mne a koho miluji já.
Víra je rozhodnutí zařídit svůj život podle (výše zmíněných) zjištěných skutečností.
Jak se ale tato obecně lidská schopnost chápe v křesťan...
|
|
0,1 |
1x |
|
Vznik prostriedkov masovej komunikácie
Seminárna práca6 s. / 1. roč. / doc
Médiá majú v moderných spoločnostiach zásadný a stále vzrastajúci význam. Tento názor na média je veľmi rozšírený a je zrejme spôsobený tým, že média sú:
1. Zdrojom moci
Prostriedok vplyvu, ovládania a presadzovania inovácií v spoločnosti. Sú prameňom životne dôležitých informácií pre fungovanie väčšiny spoločenských inštitúcií a základným nástrojom ich prenosu
2. Prostredím
...,
|
|
0,1 |
0x |
|
Ježíš ve světle kumránských textů
Študijný materiál3 s. / 1. roč. / doc
Ježíše spojovalo s Kumránci všeobecné apokalyptické prostředí, k němuž náleželi esejci i on sám. Cokoli však bylo specificky esejské, Ježíš odmítal. Především jej vůbec nezajímala kněžsko-liturgická esejská témata. Esejské výlučnosti se vymykal již svým veřejným působením a učením.
|
|
0,1 |
0x |
|
Boj o média 1990 - 21. storočie
Referát7 s. / 1. roč. / doc
Od 90-tych rokov dochádza na základe nových informačných a komunikačných technológií k hospodárskym a spoločenským zmenám, ktoré sa nazývajú „globalizácia“ alebo „národný kapitalizmus“. Začiatkom 21. storočia sú tieto zmeny dominantné.
Od začiatku 21. storočia do nového komerčného prostredia vpadla tretia vysielacia revolúcia a tou je internet. Začína sa premena redakcií a lektorov na „profit centers“ a taktiež nový vek „taylorizácia médií“.
|
|
0,1 |
2x |
|
Marketingové stratégie
Ťahák2 s. / 1. roč. / doc
Synergia
- súčinnosť prvkov, súčinnosť viacerých metód a prostriedkov
Transformácia
- prechod do novej kvality
Kvalita
- je porovnanie minimálne dvoch stavov. Reprezentuje určitý štandard – a je stanovená určitou mierou, ktorú by sme mali dodržať.
Kognitívnosť
- schopnosť zosúladenia rôzne smerujúcich síl
|
|
0,1 |
15x |
|
Základné smery mediálneho výskumu
Referát3 s. / 1. roč. / doc
Podľa sústredenosti na médiá alebo spoločnosť niektorí autori rozlišujú „mediocentrické“ a „sociocentrické“ výskumy. Mediocentrické výskumy sa viac sústreďujú na pôsobenie médií a chápu ich ako relatívne samostatné spoločenské faktory. Sociocentrické výskumy chápu médiá ako nástroje politických a ekonomických síl, takže tento výskum vychádza zo všeobecných sociálnych teórií.
|
|
0,1 |
0x |
|
Masmediálne inštitúcie
Poznámky11 s. / 1. roč. / doc
PODNIKANIE
- sústava činností, ktoré podnikateľ vykonáva samostatne, sústavne, na vlastnú zodpovednosť, pod vlastným menom, s cieľom dosiahnuť zisk
Základné znaky podnikania:
1. Sústavnosť
2. Samostatnosť
3. Pod vlastným menom, na vl. zodpovednosť
4. Dosahovanie zisku
|
|
0,1 |
1x |
|