Rozvoj výtvarnej expresie
Prednášky27 s. / 1. roč. / docx
Výtvarné umenie. Druhy a žánre, ich charakteristika. Úžitkové umenie. Umelecká fotografia. Dizajn. Umenie z počítača. Intermediálna a multimediálna tvorba
Sumárne znaky pojmu umenie:
- je charakterizované ako určitý vzťah ku skutočnosti (svetu, životu a pod.): jej nápodoba (mimezis), obraz, odraz, osvojenie, poznanie, hodnotenie, informácie o nej; alebo ako model; tento vzťah je zároveň charakterizovaný ako čin, činnosť, akcia, tvorivá premena skutočnosti;
- tento vzťah je druhom esteticke...
|
|
0,1 |
14x |
|
Arteterapia - seminárna práca
Seminárna práca18 s. / 3. roč. / doc
Umenie by malo v dnešnej dobe pôsobiť omnoho všeobecnejšie ako akýsi zázračný protijed, ako stimul osobnej slobody, ktorý si vynucuje pozornosť a povzbudzuje myslenie. Súčasné masové komunikačné prostriedky majú totiž prevažne neaktívny charakter, spôsobujú nárast pasivity, ba až ochromenie vlastnej súdnosti. Umelecká činnosť, naopak, burcuje vedomie a vyžaduje zaostrené videnie. Umenie je v podstate jazyk, ale nie taký, ktorý iba opakuje všeobecne známe pojmy a konformné zdielenie. Umelecká tvo...
|
|
0,1 |
40x |
|
Románske umenie - seminárna práca
Seminárna práca12 s. / 2. roč. / docx
Pri rozmýšľaní o čom by som mohla písať som inklinovala k umeniu. Prvé, čo som vo svojej práci urobila bolo to, že som nahliadla do časov vrcholného stredoveku, presnejšie obdobia od roku 1000 do 1. polovice 13. storočia. aby som zistila ako umenie vyzeralo v dobe, keď bolo podľa mňa všetko jednoduchšie. Cieľom mojej práce je predstavenie Románskeho umenia. Podarilo sa mi zistiť rozdelenie umenia a jej charakteristické znaky.Postupne by som sa chcela venovať kultúre, ktorú rozoberiem troška obší...
|
|
0,1 |
14x |
|
Motív skarabea v egyptských šperkoch
Seminárna práca12 s. / 1. roč. / doc
Od nepamäti priťahovali pozornosť ľudí šperky a rôzne ozdoby. Nie inak tomu bolo v starovekom Egypte . Ľudia sa nimi radi skrášľovali, obdarúvali a boli samozrejmou súčasťou pohrebnej výbavy. Každý staroveký Egypťan, ktorý si mohol dovoliť postaviť hrobku, bol pochovaný spolu so svojimi šperkmi. Vo všeobecnosti by sme mohli rozdeliť šperky do dvoch skupín: tie, ktoré boli skutočné, t.j. používané na nosenie počas života, a tie, ktoré boli vyrobené iba pre pohrebné účely alebo posmrtný život. Dru...
|
|
8,0 |
10x |
|
Krajinomaľba (obraz krajiny)
Semestrálna práca8 s. / 1. roč. / doc
S prvými prejavmi sa stretávame pomerne skoro, krajinu tvorí kulisa pozadie zobrazovaného deja.V egyptskom, v krétsko - mykénskom a predovšetkým v rímskom maliarstve dochádza už k osamostatneniu krajiny ako celku. Zatiaľ čo v čínskom umení sa vyskytujú krajinomaľby až od 6. stor. V západných zemiach sa v stredoveku uskutočnil obraz ku spiritálnemu obsahu figurálnych výjavov a antické dedičstvo upadlo do zabudnutia. V súvislosti s novým záujmom o priestor a zmyslovo uchopiteľný svet vytvorili pre...
|
|
0,1 |
9x |
|
Seminárka - Imre Makovecz
Seminárna práca10 s. / 2. roč. / pdf
seminárna práca na tému : architekt organickej ľudovej architektúry Imre Makovecz.HLAVNÉ ZNAKY TVORBY individuálne a organické stavby, je to tvorca organickej architektúry harmonické stavby kanonickosť ľudského tela do Maďarskej organickej architektúry vnáša prvok dramaturgie inšpiruje sa ornamentmi a inými dekoratívnymi vzormi z ľudovej architektúry predchodcovia: Frank Lloyd Wright, Rudolf Steiner a Antoni Gaudí dôraz na kultúre materiálového a kompozičného riešenia vytvorenie architek...
|
|
1,1 |
1x |
|
Analýza a interpretácia umeleckého diela - Pablo Picasso vs George Braque
Seminárna práca8 s. / 4. roč. / doc
Jeden z kľúčových smerov moderného umenia, ktorý vytvorili v rokoch 1907 - 1908 Pablo Picasso a Georges Braque. „Roku 1915 vyhlásil Daniel-Henry Kahnweiler vo svojej práci Cesta ku kubizmu vydanej v roku 1920 v Mníchove veľmi výstižne a prezieravo, za prvý prejav kubizmu pravú časť rozmerného obrazu, ktorý namaľoval Pablo Picasso v zime roku 1906-1907 a ktorý sa neskôr preslávil pod názvom „Avignonské slečny (vi.ď Príloha č. 1)“. Kubizmus sa začal v podstate štúdiom objemu, alebo presnejšie, štú...
|
|
0,1 |
80x |
|
Výtvarné umenie (klasicimzmus, romantizmus, impresionizmus...)
Vypracované otázky32 s. / 3. roč. / doc
UMENIE KLASICIZMUKlasicizmus je umelecký smer v 17., 18. a včasnom 19. storočí, ktorý rozvíjal klasické umenie antiky a renesancie, najmä kompozičné a výrazové zásady. Vznikol v 17. storočí, uplatnil sa v Taliansku a vo Francúzsku, v druhej polovici 18. storočia ovládol celú Európu (klasicizmus Ľudovíta XVI. a empír), zvlášť dlho bol obľúbený v Rusku.Bol spätý so šľachtou, strediskami umenia boli kráľovské dvory, salóny šľachticov a kráľovské akadémie vied a umení. Klasicizmus súvisel s racional...
|
|
0,7 |
29x |
|
Dejiny výtvarného umenia - moderné smery a avantgarda
Skriptá67 s. / 3. roč. / doc
Fauvizmus [vyslov: fóvizmus] (z fr. fauve - dravec, šelma) je smer moderného výtvarného umenia 20. storočia, ktorý vznikol vo Francúzsku v roku 1903. Jeho autorom bol Henri Matisse. Neskôr z neho vyrástol expresionizmus aj kubizmus.
Fauvizmus nevytváral žiaden program. Jeho základ tvorili krikľavé farby. Fauvizmus zavrhol staré, tradičné formy a techniky, zdôrazňoval citlivosť v umení, propagoval „dravé“ experimentovanie.
Charakteristiské je vyznačovanie kontúr tmavými hrubými čiarami, snaha o...
|
|
1,3 |
275x |
|
Dejiny výtvarného umenia II.
Skriptá78 s. / 2. roč. / doc
Kresťania: náb. sekta, kt. podľa Tacitových slov „bola nenávidená pre svoje ohavnosti a ktorej sa hovorilo Chrestiani. Pôvodca toho mena Kristus bol za vlády Tiberiovej prokurátorom Pontiom Pilátom popravený“ Prostredie rímskeho impéria, v ktorom sa kresťanstvo prevažne šírilo, sa z viacerých hľadísk javilo ako priaznivé: boli tu dobré dopravné spojenia a čulý obchodný ruch; samotná povaha posolstva - chápaná ako ohlasovanie, odovzdávanie slova a spôsobu života spôsobila, že za prostredie a vých...
|
|
0,6 |
391x |
|
Umenie sveta - výtvarné umenie
Ročníková práca123 s. / - roč. / doc
Umelec, tvorca, v strede umeleckého diela je problém, ktorý zamestnával výtvarných umelcov i v ďalších pokusoch. Inšpiráciou v tomto prípade boli i rôzne ľudové slávnosti a obrady, kde sa prelínali rôzne intermediálne postupy vizuálnych obrazov, divadla, hudby a tanca. Tu vstupovali diváci bezprostredne a spontánne do akcií a stávali sa spolutvorcami a spoluúčastníkmi estetického zážitku.
Výtvarné umenie má v podstate komorný charakter. Spoluúčasť príjemcu na tvorbe je minimálna a uskutočňovala...
|
|
1,0 |
3x |
|
Symbolika vo výtvarnom umení
Seminárna práca6 s. / 1. roč. / doc
Symboly vytvárajú univerzálny jazyk, ktorý je tým záhadnejší, čím ďalej stojíme od pomyselných vzorov a pohľadov tých, čo ich vymysleli.Pôvodne boli symboly, typickými, známymi objektmi predstavujúcimi niečo abstraktné (myšlienka, vlastnosť, cit, viera alebo obava). Piktogramy a ideogramy, ktoré v konečnom štádiu viedli k vzniku abecedy, boli odvodené od skorších symbolov, ktoré používali primitívne kmene pri svojich kúzlach a mágii. Symbolika sa nemusela rozširovať len navonok, ale aj smerom do...
|
|
0,1 |
11x |
|
Seminárka - americké parkways
Seminárna práca11 s. / 2. roč. / pdf
seminárna práca na tému parkové cesty v Amerike, ich vznik a popis, funkčnosť, údaje o autorovi.
|
|
2,0 |
0x |
|
Frank Lloyd Wright - seminárna práca
Seminárna práca22 s. / 2. roč. / pdf
Seminárna práca na tému Frank Lloyd Wright, o prériovom štýle a jeho najznámejších dielach.
|
|
2,4 |
0x |
|
Auguste Rodin - Brána pekiel
Seminárna práca6 s. / 2. roč. / doc
V sochárskom umení z konca 19. a začiatkom 20. storočia dominuje výnimočná osobnosť Francúza Augusta Rodina. Márne by sme ho zaraďovali. Keď sa oslobodil od klasicizmu, zameral sa na čo najvýstižnejšie zachytenie zmyslovej stránky objektov. Hardy povedal: „Mohli by sme ho zaradiť medzi impresionistických sochárov, keby zdôrazňovaním významu gest nepatril k symbolistom a keby ho výrazná záľuba v krivkách a arabeskách nezbližovala so secesionistami.“ Jeho najvýznamnejším dielom je Brána pekiel inš...
|
|
0,1 |
10x |
|
Byzantský reliéf
Semestrálna práca10 s. / 1. roč. / docx
Byzantínci is odvodili svoje meno zo slova Byzantium, čo bol názov starovekého mesta v Bosporskej úžine na strategickej ceste spájajúcej Čierne more s Egejským. Rímsky cisár Konštantín ho v 4.storočí premenoval na Konštantínopol a urobil ho druhým hlavným mestom svojej ríše.
Táto východná časť rímskeho impéria prežila západnú časť o takmer tisíc rokov, pričom chránila Európu pred Peržanmi, Arabmi a Turkami. Byzantínci sa udržali dlho preto, lebo Konštantínopol bol chránený silnými hradbami a m...
|
|
0,1 |
0x |
|
Metodológia dejín umenia
Referát6 s. / 5. roč. / doc
Výraz metodológia označuje náuku o metódach(najmä o metódach vedeckého bádania).Metódy dejín umenia predstavujú veľmi rozsiahlu problematiku, ktorú sa v mojej seminárnej práci pokúsim zosumarizovať do podoby, ktorá bude ešte zrozumiteľná.Dejiny umenia sú tým odvetvím umenovedy, ktorého náplňou je interpretácia historického pohybu umenia (vývoja umenia) t. j. výklad príčin, súvislostí a foriem vývoja umenia a zároveň interpretácia významu tvorivých individualít. Umenoveda (nem. Kunstwissenschaft)...
|
|
0,1 |
36x |
|
Dejiny Architektúry a umenia - Grécky obytný dom
Seminárna práca8 s. / 2. roč. / pdf
Seminárna práca z predmetu Dejiny architektúry a umenia, na tému Grécky obytný dom.
|
|
1,3 |
1x |
|
Móda vo výtvarnom umení
Seminárna práca5 s. / 1. roč. / doc
Móda je úzko spojená z kultúrou a vývojom ľudstva od jej počiatku, preto je pre každý druh obyvateľstva rôznorodá, čo je inšpiráciou pre mnohých výtvarných umelcoch. Módu by sme mohli charakterizovať ako životný štýl , ktorý v sebe zahŕňa rôzne odvetvia ľudskej činnosti v ktorých sa odráža jej významová rozmanitosť. Móda zahrňuje iste normy , ktoré sa úzko dotýkajú nášho estetického vnímania . Estetiku módy by sme mohli charakterizovať , že sa výrazne podieľa na štylizácii ideálu ľudského zovň...
|
|
0,1 |
2x |
|
Minimalizmus (minimal art)
Seminárna práca4 s. / 2. roč. / pdf
Žiarovka bežne dostupná v obchodoch upevnená diagonálne na stenu, neopracované drevené trámy alebo kovové dosky, ktoré na zemi vytvárajú nekomplikované obrazce, debny z kovu či plexiskla zoradené jednoducho vedľa seba, základné stereometrické útvary z hliníku alebo ocele - tak by sme mohli charakterizovať diela mnohých umelcov, ktoré vznikli začiatkom šesťdesiatych rokov v New Yorku a Los Angeles. Pre minimalizmus je charakteristické geometrické radenie rovnakých prvkov zbavené akéhokoľvek subje...
|
|
0,8 |
0x |
|
Výtvarná kultúra počas novoveku a v 19. a 20. storočí
Prednášky5 s. / 1. roč. / doc
Výstižná prednáška ku všetkým štádiám výtvarnej kultúry počas novoveku a v 19. a 20. st.
Novovek
Renesancia-Taliansko 13.st
-obdobie rozmachu
-veľká pozornosť sa venuje architektúre
-S. a M. Architektúru nedopĺňajú
-pozornosť sa venuje mestskej A.-radnice.divadlá,meštianske domy,kaštiele
-prechod od vertikálnej stavby k horizontálnej
-pôdorys jednoduchý
-okná majú odĺžnikovitý tvar,obdĺ.doplnený poloblúkom
-objavujú sa sakrálne prvky
...
Barok-Tal.,Španielsko
-pompéznosť
-veľmi ozd...
|
|
0,1 |
3x |
|
Dejiny umenia
Poznámky8 s. / 2. roč. / doc
Rom-indiv,citovost,vasen,nevyvazenost,iraci,ind.gestoPodla realcie na aktualn dianie-revolucny(aktiv,extrov,vyvoj k realizmu Odraza zakl.konflikt rom,jedinec a spolocnost,aloboda a obmedzenia -pasivny(mysticky,introvertny,vyvoj k symb. Zaluba v stredoveku,povesti,lit,bibl.temy,ludova slovesnost,mysticke temV pol19st-krajina sa osamostatnuje,atmosfericky efekt,krajina presvetlena,trocha abstrakcieBarbizonsky umelci-malovali real.vyseky krajiny,ale hladali svetlo,tiene v krajine,svet.efekty,vznik ...
|
|
0,1 |
119x |
|
Jean Vermeer Van Delft - Ateliér (analýza umeleckého diela)
Analýza5 s. / - roč. / doc
Jaen Vermeer Van Delft vlastným menom Johannes van der Meer, jeden z najvýznamnejších holandských velikánov sa narodil v Delfte roku 1632 v rodine Reyniera Janszoona a Digny Balthasarsovej ako druhé dieťa (prvá bola dcéra Geertruyt ). V čase keď sa narodil bolo mesto Delft prekvitájúce a krásne aj keď v porovnaní s Utrechtom a Haagom začal pomaly upadať. Jeho otec bol obchodníkom s obrazmi. So ženou sa usadili v Delfte, kde v roku 1641 na Trhovom námestí kúpi krčmu Mechelen a začne ju prevádzať....
|
|
0,4 |
12x |
|
Zobrazenie smútku - Estetika
Projekt15 s. / 2. roč. / doc
Všetci sa občas cítime smutní. Múdre knihy tvrdia, že smútok je bežný pocit, súčasť procesu byť samým sebou, byť človekom, prirodzená reakcia na bolestivé okolnosti. Smútok je často spájaný s pocitom straty. Straty vzťahu, straty blízkeho človeka, niekoho, koho sme milovali (či chceli milovať). A možno len straty ideálov, predstáv,či snov. Straty niečoho, čo sme vlastne nikdy nemali. Keď sme smutní, snažíme sa svoj smútok prekonať, snažíme sa vysvetliť iným, čo cítime, snažíme sa ich dostať na s...
|
|
1,0 |
1x |
|
Giuseppe Arcimboldo - Štyri ročné obdobia
Semestrálna práca12 s. / 2. roč. / doc
Giuseppe Arcimboldo
Aby sme pochopili tvorbu jednotlivých umelcov a filozofiu ich diel, mali by sme v prvom rade pochopiť situáciu doby , v ktorej títo umelci tvorili. Ak pochopíme politické, hospodárske ale aj ekonomické podmienky danej epochy, zistíme skutočné príčiny vzniku jednotlivých umeleckých diel. Témou mojej seminárnej práce je práve tvorba jedného z významných manieristických umelcov. Jeho meno je Giuseppe Arcimboldo. Najprv sa však pokúsim priblížiť jednotlivé zlomy a medzníky dob...
|
|
3,4 |
0x |
|
Ako sa dnes nosia kabelky? Listové, cez rameno, na predlaktí a podobne..
Referát2 s. / 1. roč. / docx
Je pravda, že keď sa my ženy vyberieme na nákup, určite si so sebou nezoberieme kabelku, s ktorou pôjdeme večer na diskotéku. V tomto prípade skôr uprednostníme praktickú stránku veci než trend. No kto povedal, že čo je praktické, to nemôže byť trendy? Obchody dnes už ponúkajú kabelky všetkého druhu, ale aj napriek tomu je tu zopár, na ktoré nedáme dopustiť...
|
|
0,1 |
0x |
|
Zátišie ako žáner umenia
Semestrálna práca6 s. / - roč. / doc
Už v staroveku egyptskí a grécki maliari s obľubou zobrazovali na veľkých výjavoch plody zeme, obety, ktorými si chceli získať priazeň bohov, a domáce náradie. Zanechali nám tým cenné doklady o zvykoch a mravoch svojej doby. Rimania pokračovali v zobrazovaniach podobných námetov na freskách vo vilách a na stenách hrobiek, vyjadrujú mimoriadny záujem svojich tvorcov o zobrazené veci a pohotová technika im dodáva až naturalistický výraz. I na mozaikových dlažbách zobrazovali rímski umelci v geomet...
|
|
0,1 |
4x |
|
Andy Cao & Xavier Perrot
Prezentácia29 s. / 4. roč. / pptx
Andy Cao• Narodil sa vo Vietname, odkiaľ jeho rodina v roku 1975 emigrovala do USA
•
Cao študoval architektúru na Univerzite v Houstone a záhradnú architektúru na Kalifornskej Polytechnickej Univerzite
•
Získal ocenenie The Rome Prize, na Americkej akadémií v Ríme v roku 2002, a Loeb Fellowship v roku 2011 z Harvard University Graduate School of Design
•
Kedysi učil exterierový dizajn na USC School of Architecture a na Cal Poly Pomona
•
V roku 1998 vytvoril koncept Glass garden, použ...
|
|
5,1 |
0x |
|
Dejiny výtvarného umenia
Ťahák1 s. / 3. roč. / doc
Dadaizmus - výtvarný a literárny smer, ktorý vznikol v Zurichu r. 1916 z iniciatívy T. Tzaru, rozšíril sa v Európe i v USA. Slovo "dada" je náhodne vybraté slovo zo slovníka.
Nadväzoval na dielo Lautréamonta (fr.básnik) a talianskych futuristov. Vznikol z odporu proti vojne. Propagoval anarchiu v živote i v kultúre. Za základ tvorivého procesu určil alogizmus, kompromitovanie konvenčnych prostriedok a zničenie klasických hodnotových hierarchií Dadaisti chceli šokovať a vzbudzovať odpor u ľud...
|
|
0,1 |
18x |
|
Mukařovský - Teória umenia a najbežnejšie triedenie umenia
Seminárna práca4 s. / 3. roč. / doc
TEÓRIA UMENIA- umenie je odvetvím ľudskej tvorby vyznačujúce sa prevahou estetickej funkcie (est. fcie)- um. výkon má dve zložky a to činnosť a výtvor- činnosť sa javí umeniu z pôvodcovho stanoviska, ale aj zo stanoviska vnímateľa, hlavne pri aktívnom vnímaní- akt vnímania um. diela nie je nikdy okamžitý, prebieha v čase a vo fázach- činnosť a výtvor sú v umení vždy prítomné zároveň, no ich pomer je rôzny- prevaha est. fcie robí z veci al. aktu autonómny znak, vyvádzaný z jednoznačnej súvislosti...
|
|
0,1 |
1x |
|
Duchovný význam odievania
Seminárna práca25 s. / - roč. / doc
Keď preletíme v duchu tisícročia, po všetkých kútoch zeme, máme pred sebou neuveriteľne pestrú paletu odevov. Čo všetko nám prezrádza odev, čo všetko sa dá z neho vyčítať? V každom období sa ľudia obliekali inak; aj pre rôzne príležitosti, napríklad sviatky, inak ako vo všednéné dni, v každom regióne podľa prírodných podmienok a dostupných materiálov. Národy, aj župy sa líšili svojimi krojmi, iné je oblečenie mužov, iné žien. Rôzne šaty pre rôzne vekové kategórie. Z niekdajšej obuvi a oblečenia ...
|
|
2,7 |
0x |
|
Živá voda - fontány
Diplomová práca37 s. / - roč. / pdf
Fontána je veľmi rozšíreným prvkom dnešného architektonického riešenia verejných i súkromných, mnohokrát dojmovo studených a pustých priestorov tvorených lesklými obkladmi, sklom a betónom na dosiahnutie spríjemnenia priestoru. Cieľom tejto práce nie je podať komplexnú správu o fontánach, ale poukázaním na charakteristické prístupy pri tvorbe fontán nezávisle na ich druhu, lokalizácii a historickom období ich vzniku, vyzdvihnúť využitie elementu vody na dosiahnutie efektu „živej vody“ - oživenia...
|
|
0,7 |
1x |
|
Nástenná maľba na Gemeri
Referát6 s. / - roč. / doc
Čo všetko ku Gemeru patrí
Polohovo sa Gemerská stolica nachádza v samom srdci Slovenského Rudohoria, južne od Spiša. Zo severu, severovýchodu a juhu Gemer ohraničujú Národný park Slovenský raj a CHKO Slovenský kras. Jedinou anomáliou tohto kraja je pripojenie Malohontu. Aj keď bol ku Gemeru úradne včlenený až za jozefínskych reforiem na konci 18. storočia (presne roku 1802), dá sa povedať, že územný rozsah a hranice Gemerskej stolice, tak ako bolo stanovené na začiatku 19. storočia, zodpovedali...
|
|
0,1 |
2x |
|
Ľubovnianansky hrad
Seminárna práca2 s. / 1. roč. / doc
„Čaro stredovekých hradov zrejme uchvátilo množstvo romantikov, ktorí ich opriadali bájkami. Zaujali spisovateľov, maliarov i filmárov...“ 1.) ,no týmto čarom omámili aj mňa a preto som sa rozhodla písať prácu o jednom z nich, o Ľubovnianskom hrade. Ľubovniansky hrad sa nachádza v Prešovskom kraji v obci Stará Ľubovňa. Nájdeme ho nad ľavým brehom rieky Poprad, oproti mestu Stará Ľubovňa. Jeho okolie a atmosféru dopĺňa skanzen, ktorý sa nachádza hneď pod hradom. Pevnosť je postavená na strmom ska...
|
|
0,1 |
1x |
|
Dejiny architektúry a umenia ku skúške
Vypracované otázky4 s. / 2. roč. / doc
Materiály ku skúške z dejín 1. Spracované krátko, heslovite, vhodné na použitie ako ťahák (písmo veľkosť 7).
|
|
0,1 |
5x |
|
Robert Smithson - semestrálna práca
Semestrálna práca7 s. / - roč. / doc
Doba vzniku land artu bola v mnohých ohľadoch ojedinelá. Šesťdesiate roky boli v dejinách euroamerickej kultúry jedným zo zásadných kulminačných bodov dvadsiateho storočia, čo sa prejavilo významnými premenami v sociálnej, politickej i umeleckej sfére. V slovenčine býva pojem land art prekladaný nepresne, ako zemné umenie, čo pravdepodobne vzniklo prešmyčkou z pojmu earth art, pod ktorým sa združovali prví umelci tohto druhu v Spojených štátoch. Zora Rusinová povedala: „Sedemdesiate roky už nemo...
|
|
0,1 |
6x |
|
Budhistický komplex Kiyomizudera v Kjóte
Seminárna práca7 s. / 2. roč. / doc
Budhistický koplex Kiyomizudera v Kjóte pozostávajuciz 18 stavieb. Mesto kjóto , charakteristika chrámov .
KIYOMIZUDERA
(Kjóto)
Kjóto, sa pôvodne nazývalo Heiankyo . „Hlavné mesto mieru bolo cisárskym hlavným mestom Japonska po viac ako storočia. Nachádza sa na ostrove Honshu. Mesto bolo od roku 794 do roku 1868 štátnym umeleckým a kultúrnym centrom.“1 Túto pozíciu si zachovalo dodnes . V Kjóte sa totiž nachádza obrovské množstvo chrámov, svätýň či palácov a záhrad ktoré svojím čarom...
|
|
0,1 |
0x |
|
Dejiny umenia
Vypracované otázky51 s. / 2. roč. / doc
Sir EDVARD BURNE- JONES
Anglický maliar, prerušil štúdium teológie v Oxforde a spolu s Morrisom sa začal umelecky vzdelávať u Rossetiho, pričom sa štýlovo opieral o preraffaelistov. Inšpiráciu nachádzal aj u Ruskina, s ktorým podnikol v roku druhú cestu do Talianska. Celý život ostal verný Astenickým tipom Rossetiho žien. Študoval tam diela Botticeliho a pod jeho vplyvom rozvíjal svoj lineárny štýl, ktorý neskôr využíva secesia. Motívy čerpal z literárnych predlôh predovšetkým z Gréckej mytoló...
|
|
0,5 |
25x |
|
Chrám abú simbel
Semestrálna práca7 s. / 1. roč. / doc
Dodnes stojíme v nemom úžase nad osobitnou kultúrou starého Egypta, ktorá sa formovala bez cudzieho vplyvu v 4. storočí pred naším letopočtom. Božské chrámy, ktoré sa týčili od Núbie až po Deltu symbolizovali aj súdržnosť ríše. Preto králi 18. a19. dynastie postavili na juhu, ktorý len nedávno dobili, svätostánky, kde bol kult kráľov združený s kultmi veľkých bohov alebo miestnych božstiev. Patria tu chrámy vyhĺbené do skál. Niekedy bol ku svätyni v skalnom útese pylón. Iné sú celé vyhĺbené v ...
|
|
0,1 |
4x |
|
Christo Vladimirov Javacheff
Semestrálna práca5 s. / - roč. / doc
Christo Vladimirov Javacheff, ktorý je skôr známy profesionálne pod krstným menom, sa narodil 13. júna 1935, v Grabove, mestečku v balkánskych horách Bulharska. Bulharsko bolo napadnuté nacistami behom jeho ranného detstva a neskôr obsadené sovietmi na konci druhej svetovej vojny, keď mal Christo asi 10 rokov. Narodil sa ako druhý z troch synov Ivana Javacheffa - prominentného obchodníka a priemyselníka. Jeho rodina bola taktiež prominentná v bulharských umeleckých kruhoch v 50. rokoch a mladý C...
|
|
0,1 |
3x |
|