Globalizácia v medzinárodných ekonomických vzťahoch
Semestrálna práca43 s. / 3. roč. / doc
Globalizácia je fenomén, ktorý patrí k najmodernejšie histórii ľudstva. S jej nástupom si svet postupne uvedomuje, že naša planéta je čoraz „menšia“ a podobá sa na pavučinovú sieť, kde aj najmenší poryv na jednom mieste vyvolá rezonanciu celej siete. Obrovskou rýchlosťou narastá počet činností a odborov, ktoré sú ovplyvnené globálnou povahou sveta a zároveň sa do procesu globalizácia vťahuje stále viac a viac ľudí. Už sme si zvykli v globalite žiť a podvedome s ňou počítať. Ovplyvňuje stav život...
|
|
0,3 |
14x |
|
Súboj svetových mien o dominanciu na finančnom trhu - Euro vs. Dolár
Seminárna práca15 s. / 3. roč. / docx
V súčasnej dobe je na finančnom trhu obrovské množstvo kapitálu v obehu. Či už sa jedná o istiny, dlhopisy alebo priame obeživo, všetky majú spoločný menovateľ, a tým je mena. Hodnota každej položky je totiž vyjadrená určitou sumou, no to by ako ukazovateľ hodnoty nestačilo, musí tam stáť aj určité písmenko alebo značka, ktorá určí, nakoľko hodnotné sú čísla pred príslušným symbolom. A čím väčšie množstvo kapitálu je práve vo vašej mene, tým má väčšiu hodnotu a viac si za ňu môžete kúpiť. A tu s...
|
|
0,1 |
19x |
|
Personálny manažment (jeho podstata, základné funkcie...)
Semestrálna práca15 s. / 2. roč. / doc
Manažment ľudských zdrojov v podniku, známy z teórie, ale najmä z praxe v podnikoch priemyselne vyspelých krajín pod názvom Human Resources Management alebo Personal Management predstavuje jednu z rozhodujúcich funkčných oblastí manažmentu.So všeobecnou platnosťou možno konštatovať, že modernému personálnemu manažmentu, ktorý sa uplatňuje vo vyspelých krajinách sa v našich podmienkach v uplynulom období venovala minimálna pozornosť. Dôsledok je všeobecne známy. Až na niekoľko výnimiek je celkovo...
|
|
0,2 |
10x |
|
Strategické plánovanie - jeho aplikácia v spoločnosti Slovenské elektrárne
Semestrálna práca15 s. / 5. roč. / doc
Úvod:
Cesta k úspechu nebýva často jednoduchá, a zväčša je viac kľukatá ako rovná. O to krajšie je, ak sa obzrieme do minulosti a zistíme, že strategické plány majú svoje miesto v spoločnosti a často dokážu ukázať spoločnosti jej jasný smer. Korene strategického myslenia siahajú až do staroveku a to vo vojenstve, politike či diplomacií. Náročne vonkajšie vplyvy vytvorili potrebu rýchleho a účinného ohlasu, a tak strategické zručnosti začali prenikať aj do podnikateľskej sféry, až sa stali jeho ...
|
|
0,2 |
32x |
|
Podnikateľský zámer novovzniknutého podniku - Hotel ZEMPLÍN
Ekonomický plán19 s. / 3. roč. / doc
Podnikateľský zámer bol vypracovaný pre potreby manažmentu pred založením firmy a začatím podnikateľskej činnosti. Spracovaný je na obdobie 1 roka s výhľadom na časové obdobie približne 3 - 5 rokov . Mesto Trebišov, aj napriek tomu, že nie je počtom obyvateľov rozsiahle, je tu potreba vybudovania hotela na vyššej úrovni. Využitie bude či už pri významných národných alebo medzinárodných návštevách, taktiež aj pri ostatnej klientele. V meste nie je momentálne taký komplex, ktorý uspokojí potreby t...
|
|
0,3 |
66x |
|
Zamestnanecké výhody na príklade konkrétnej organizácie
Bakalárska práca57 s. / 3. roč. / docx
Cieľom bakalárskej práce je analýza systému poskytovania zamestnaneckých výhod na príklade konkrétnej organizácie, ktorou je Swiss Re Business Services (Slovakia) s.r.o. Práca je rozdelená do piatich kapitol. Prvá kapitola obshauje teroretické poznatky a rozpracovaný pohľad viacerých autorov o manažmente ľudských zdrojov. Svoju pozornosť sme predovšetkým koncentrovali na jednu z jeho úloh - konkrétne na odmeňovanie zamestnancov. Ďalšia kapitola popisuje hlavný cieľ práce spolu s jednotlivými čia...
|
|
0,4 |
0x |
|
Analýza personálnej práce vo veľkej organizácii
Semestrálna práca15 s. / 2. roč. / doc
Firma STEEL-TRANS s. r. o., je organizácia, ktorá sa zaoberá medzinárodnou a vnútroštátnou kamiónovou dopravou, sprostredkovateľskou činnosťou a reklamnou činnosťou. Ale hlavným zameraním firmy je doprava. Na slovenskom podnikateľskom trhu vystupuje už od roku 1989. Toho času začala svoju činnosť ako stavebná firma. Zakladateľmi firmy a aj jedinými majiteľmi sú dvaja konatelia. Táto spoločnosť je orientovaná hlavne na spoluprácu s veľkými zahraničnými korporáciami v oblasti elektrotechnického, s...
|
|
0,1 |
21x |
|
Prípadová štúdia v spoločnosti Apple (Konkurenčné analýzy a stratégie)
Semestrálna práca18 s. / 4. roč. / docx
Projekt je venovaný opísaniu stratégie firmy Apple a konkurencie.
1. Úvod
Marketingový plán predstavuje určitý záväzok podniku k zvolenej stratégii. Nie je to iba formalita, ktorá slúži ako povrchný dokument pre externých finančných podporovateľov alebo dodávateľov, ale má byť skutočným nástrojom pre zodpovedanie všetkých otázok súvisiacich s obsahovou štruktúrou marketingového plánu a poskytovať určité návody počas celého plánovacieho obdobia.
Porter navrhol tri generické podnikateľské str...
|
|
0,2 |
99x |
|
Banková sústava vybraných bánk v meste Martin
Seminárna práca15 s. / 3. roč. / doc
Banková sústava vybraných bánk v meste Martin
Na základe vypracovania seminárnej práce sme dospeli k tomu, ktorá banka je najúspešnejšia. Na prvom mieste sa nachádza Tatra banka, a.s., za ktorou v zástupe pokračuje Všeobecná úverová banka, a.s. Tatra banka si svoje dominantné postavenie na slovenskom trhu udržala naďalej aj napriek tomu, že ziskovejšia bola VÚB. Medzi poslednými tromi priečkami si našla miesto Ľudová banka, a.s., ktorá sa síce svojimi výsledkami umiestnila na „chvoste“ poradia,...
|
|
0,1 |
2x |
|
Konkurenčná stratégia spoločnosti Plastos s.r.o.
Semestrálna práca14 s. / 1. roč. / doc
1. Stručná charakteristika firmy a SBU
Spoločnosť začala s predajom a montážou plastových okien, dverí a doplnkov v roku 2004. Od začiatku až do súčasnosti spolupracujeme s jedným popredným slovenským výrobcom plastových okenných a dverných konštrukcií. Naše podnikateľské aktivity sú v súčasnosti zamerané hlavne na oblasť predaja a montáže plastových okien, dverí a všetkých doplnkov. Tieto aktivity systematicky rozvíjame s tým, že obrat spoločnosti stúpa.
...4.1 Cenová politika
Cena ako ...
|
|
0,1 |
33x |
|
Trendy pri uplatňovaní konkurenčných stratégií - teória a prax
Seminárna práca13 s. / 4. roč. / docx
Tvorba konkurenčnej stratégie v súčasnom dynamicky sa meniacom konkurenčnom prostredí na príklade cestovnej kancelárie.
1. Teoretický úvod – trendy konkurenčných stratégií v súčasnosti
Konkurenčné stratégie dodnes patria medzi prvé a základné stratégie, ktoré sa začali vytvárať v podnikateľských subjektoch a tvoria dôležitú súčasť hierarchickej štruktúry stratégie organizácie.
Sú zamerané na súťaž s konkurenciou v odvetví a na úspechy v nej. Pôvodne boli inšpirované klasickými vojenskými s...
|
|
0,1 |
131x |
|
Charakteristika Porterovho modelu piatich konkurenčných síl
Semestrálna práca13 s. / 1. roč. / doc
Manažéri, ktorí pripravujú strategické rozhodnutia alebo pripravujú stratégiu firme pôsobiacej v určitom odvetví, si kladú väčšinou tieto základné otázky: Aká je konkurencia v danom odvetví? Čo pripravujú konkurenti prípadne, čo možno od nich očakávať? Ako sa bude celé odvetvie vyvíjať? Akým spôsobom je možné získať v danom odvetví výhodné postavenie? Zodpovedanie týchto otázok je možné iba pomocou podrobnej analýzy odvetvia. Bez uplatnenia premyslených postupov a analytických techník je možné s...
|
|
0,1 |
61x |
|
Význam a uplatnenie strategického myslenia v manažmente
Seminárna práca13 s. / 4. roč. / docx
Význam a uplatnenie strategického myslenia v manažmenteStrategické myslenie je základom stratégie a je myslením na budúcnosť, ktorá prináša zmeny. Budúcnosť je nepredvídateľná ale má svoje alternatívy.Strategickým myslením rozumieme taký spôsob myslenia, ktorý zodpovedá podstate a špecifickým rysom strategických procesov.
Strategické myslenie sa musí odraziť v prístupe k riešeniu strategických úloh i vo výbere metód ich riešenia pri formulácii a implementácií.
Všetci manažéri si musia osvoji...
|
|
0,1 |
162x |
|
Založenie fiktívnej firmy GREAT Mobile a.s.
Semestrálna práca25 s. / 2. roč. / pdf
Naša firma bola založená 11.06.2011 na základe spoločenskej zmluvy spísanej spoločníkmi o založení spoločnosti s názvom GREAT Mobile a. s. v zmysle zákona číslo 513/1991 Obchodného zákonníka v znení neskorších predpisov.Firma GREAT Mobile a. s. v tomto roku oslávila svoje piate narodeniny na trhu.Keď sme zakladali našu spoločnosť mali sme jasnú predstavu o tom, s akým produktom sa presadíme na trhu a čo bude našou hlavnou činnosťou. Zamerali sme sa na produkt, o ktorom sme sa vedeli, že aj pri v...
|
|
0,6 |
6x |
|
Charakteristické črty európskeho manažmentu a jeho porovnanie s japonským a americkým manažmentom
Semestrálna práca14 s. / 1. roč. / docx
V tejto semestrálna práca sa budem zaoberať charakteristickými črtami európskeho manažmentu a jeho porovnaním s americkým a japonským manažmentom. Po dôslednom preskúmaní a naštudovaní daných charakteristík sa pokúsim priblížiť, akým spôsobom sa od seba tieto moderné teórie manažmentov najviac odlišujú, ale aj časti, ktoré majú spoločné. Najskôr si však preberieme zblízka jednotlivé manažmenty, pokúsim sa vysvetliť ako vznikli kde sa položili ich základy či akú sú ich jednotlivé črty. Na záver s...
|
|
0,1 |
4x |
|
Projekt penziónu - manažérska ekonomika
Projekt25 s. / 1. roč. / doc
Ukážka:1. Čo je to marketingový manažmentMarketingový manažment je procesom racionálneho riadenia marketingových aktivít zohľadňujúcich potreby organizácie, ale aj potreby zákazníkov. Zmyslom marketingového manažmentu je racionálnosť v zmysle časovo najvhodnejšieho, kvalitného a cenovo prijateľného vyhovenia potrebám zákazníkov a racionálnosť v zmysle hospodárneho vynakladania kapitálu organizácie a jeho maximálne zhodnotenie pri úspešnom uspokojovaní potrieb a požiadaviek zákazníkov. Táto otázk...
|
|
0,2 |
16x |
|
Základy finančného manažmentu - financie
Skriptá146 s. / 2. roč. / doc
Posledná dekáda 20. storočia je vnímaná ako doba plná turbulencií a zmien, ako doba kedy celý svet urobil výrazný posun vpred ku globálnej ekonomike. Je určite mnoho faktorov, prečo má vývoj práve tento smer a pravdepodobne ich nie je možné identifikovať všetky. Veľmi často sa v tejto súvislosti hovorí o fenoméne “novej ekonomiky“. Je to koncepcia, ktorej hlavnými črtami sú:
1. nový (virtuálny) ekonomický priestor vytvorený internetom;
2. odlišné vnímanie času a rýchlosti.
Prechod z tradič...
|
|
1,3 |
23x |
|
Rodová segregácia trhu práce na Slovensku
Bakalárska práca46 s. / 3. roč. / pdf
Rodová segregácia trhu práce na Slovensku je problémom, ktorý si každý jedinec uvedomuje. Napriek faktu, že samotná rovnosť príležitostí a zákaz diskriminácie je zakotvený v Ústave Slovenskej republiky jej prejavy možno pozorovať v skoro každej sfére pracovného života. Mňa ako ženy sa táto tématika prirodzene dotýka. Dlho som pociťovala tento problém, no až po tom čo som sa bližšie pozrela na neho som si dokázala predstaviť jeho rozsah, preto som sa rozhodla spracovať túto tému, aby som pomohla ...
|
|
1,0 |
2x |
|
Vzťahy so zákazníkmi - Customer Relationship Management
Seminárna práca12 s. / 1. roč. / doc
ÚVODCRM je skratkou, ktorá pochádza z angl. a celý názov je Customer Relationship Management. Do slovenčiny sa prekladá ako Riadenie vzťahov so zákazníkmi. Toto odvetvie manažmentu sa zaoberá vzťahmi so zákazníkmi.Ak chce byť firma úspešná, tak musí mať dobré vzťahy so zákazníkmi. Práve tieto vzťahy CRM manažment rieši. Hlavným cieľom je udržanie existujúcich zákazníkov a vytvorenie ponuky produktov, ktoré budú najviac vyhovujúce pre neho. Vďaka CRM je spoločnosť schopná lepšie riadiť a koordino...
|
|
0,1 |
58x |
|
Finančné verzus nefinančné motivátory
Bakalárska práca94 s. / 3. roč. / pdf
Hlavným cieľom bakalárskej práce je analyzovať odmeňovanie zamestnancov, špecifikovať proces tvorby systému odmeňovania a na základe nadobudnutých teoretických poznatkov porovnať finančné a nefinančné motivátory vo firme RWA SLOVAKIA,spol s r.o. na území Slovenska a v RWA Raiffeisen Ware Austria AG na území Rakúska. Tento hlavný cieľ pozostáva z niekoľkých čiastkových cieľov. Jedným z týchto čiastkových cieľov je identifikovať fixnú časť mzdy, variabilné zložky a zamestnanecké výhody využívané v...
|
|
2,0 |
28x |
|
WTO - svet, Európska únia a Slovensko
Seminárna práca40 s. / 3. roč. / docx
Svetová obchodná organizácia (World Trade Organization, WTO) je jedinou medzinárodnou organizáciou, ktorá sa zaoberá liberalizáciou medzinárodného obchodu na multilaterálnom základe. Vznikla 1. januára 1995, keď vstúpila do účinnosti Dohoda o založení WTO. Vytvorenie Svetovej obchodnej organizácie je výsledkom Uruguajského kola rokovaní Všeobecnej dohody o clách a obchode (General Agreement on Tariffs and Trade, GATT). Sídlom organizácie je Ženeva (Švajčiarsko) a k 16. máju 2008 mala 152 členov....
|
|
0,4 |
114x |
|
Podnikateľský plán - výstavba rodinných domov na kľúč
Ekonomický plán17 s. / 3. roč. / doc
Papula Jozef. Podnikanie. Pre úspešné podnikanie je veľmi dôležité, aby podnik dôkladne zvážil príležitosti a riziká, ktoré mu prostredie poskytuje a využil ich vzhľadom na svoje silné, slabé stránky, resp. špecifické prednosti v porovnaní s konkurenciou. K tomu, aby firma bola úspešná, bude musieť vytvárať príťažlivú ponuku pre cieľové trhy a prispôsobiť svoje aktivity trendom. Cieľom tejto analýzy je zistiť a zhodnotiť oblasti, v ktorých bude mať podnik svoje slabiny a naopak, v ktorých bude s...
|
|
0,3 |
62x |
|
Priemyselné parky - platné zákonné predpisy o podpore zriaďovania
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / doc
Prudký rozvoj obchodných zariadení najrôznejšieho typu a veľký nárast záujmu, príprava a vznik prvých priemyselných parkov poznamenáva v posledných rokoch spoločenský život, architektúru a urbanizmus na Slovensku. Tieto premeny sa uskutočňujú pre mnohých v nebývalom tempe a rozsahu, pričom ich pozitívne i negatívne dôsledky na územie a spoločnosť zakladajú zmeny dlhodobého a v niektorých prípadoch i nezvratného charakteru. Nie sú to izolované javy, tvoria súčasť globálnych procesov.
V oblasti...
|
|
0,1 |
3x |
|
Charakteristika organizačnej kultúry - základy manažmentu
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / doc
Organizačná kultúra je fenomén, ktorý je veľmi zložitý a ťažko definovateľný, ale ktorý, ako naznačujú vykonané prieskumi, významným spôsobom ovplyvňuje dlhodobú úspešnosť podniku. Na jednej strane môže byť zdrojom sily podniku a hlavným nositeľom jej konkurenčnej výhody, na strane druhej môže byť brzdou rozvoja organizácie dokonca i zdrojom jej deštrukcie.
Súčasní manažéri si význam organizačnej kultúry a jej ovplyvňovania v záujme úspešnosti firmy stále viac uvedomujú. Vo svojom úsilí o jej...
|
|
0,2 |
32x |
|
Manažment ľudských zdrojov v spoločnosti Komandor
Seminárna práca11 s. / 3. roč. / doc
Z informácií, ktoré som mala k dispozícii a ktoré som postupne v jedotlivých bodoch tejto práce opísala samotnú situáciu manažmentu ľudských zdrojov v tejto spoločnosti hodnotím nie veľmi kladným spôsobom. Ide skôr o systém nedostatočný a neefektívnu stratégiu. Chýbala mi tu centralizácia riadenie ľudských zdrojov. I keď určitá zodpovednosť a spolupráca líniových manažérov na procesoch a aktivitách riadenia ľudských zdrojov sa môže javiť ako jeden z moderných spôsobov manažmentu ľudských zdrojov...
|
|
0,1 |
23x |
|
Transformácia japonského manažmentu
Seminárna práca19 s. / 1. roč. / doc
transformacia japonskej ekonomiky od obdobia meidzi po sucasnost; tradicny japonsky system riadenia, vplyv americkeho manazmentu nan; japonsko v sucasnosti, znaky sucasneho japonskeho manazmentu
Japonsko patrí medzi hospodársky vyspelé krajiny so systémom riadenia priemyselných firiem, ktorý jednoznačne patrí medzi najvýraznejšie v svetovej histórii. Pôvodne bol záujem európskych i amerických firiem o japonský manažment iba ojedinelý, no zvedavosť postupne vystriedali obavy, keď japonské firm...
|
|
0,1 |
48x |
|
Úvod do vedy o politike - skriptá
Skriptá112 s. / 1. roč. / doc
Podobne ako celý rad spoločenských vied, aj veda o politike siaha svojimi gnozeologickými koreňmi hlboko do dávnej minulosti. Jej počiatky nachádzame už na začiatku procesov vyčleňovania činností spojených s organizáciou a riadením spoločnosti. Neboli to hneď ucelené teoretické koncepcie. Názory na riadenie a správu spoločnosti sa formulovali postupne, odrážajúc vždy konkrétny historický jav a stupeň rozvoja spoločnosti, až nakoniec priviedli k vytvoreniu samostatnej spoločenskej vedy o politike...
|
|
0,7 |
12x |
|
Global consulting - analýza firmy (strategický manažment)
Semestrálna práca19 s. / 5. roč. / docx
Semestrálna praca zameraná na analýzu fiktivnej firmy z hľadiska strategického manažmentu.
1. Charekteristika firmy
Vznik a históriaGlobal consulting je nová spoločnosť, ktorá vznikla v roku 2009. Jej zakladateľmi sú traja spoločníci. Všetci traja investovali svoj vlastný kapitál do podnikania vo výške, ktorá presahuje bežné zvyky v spoločnostiach s ručením obmedzením, čo svedčí o serióznosti zámeru a snahe o dosiahnutie čo najlepších podnikateľských výsledkov.Spoločnosť Global consulting inve...
|
|
0,1 |
80x |
|
Etika a etiketa v elektronickej komunikácii manažéra
Seminárna práca11 s. / 5. roč. / doc
Komunikácia a spolupráca je základným kameňom dnešnej spoločnosti. Výmena informácií a prostriedky pre tímovú spoluprácu predstavujú kritický bod pre rozvoj akejkoľvek ľudskej aktivity. Ak hovoríme o manažérskej aktivite, treba brať do úvahy jeho profesionálne správanie sa v oblasti elektronickej komunikácie.
Prvá kapitola obsahuje tematickú časť zameranú na objasnenie pojmov súvisiacich s touto tematikou. Druhá kapitola hovorí o komunikácii manažéra ako takej a nástroje, ktorými by mal manaž...
|
|
0,1 |
16x |
|
Projektovy manažment - prístupy k plánovaniu
Semestrálna práca16 s. / 3. roč. / docx
Semestrálny projekt z predmetu Projektový manažment, tema Prístupy k plánovaniu. Projekt obsahuje teoretické roviny v prístupe k plánovaniu v projektovom manažmente. V súčasnosti existuje mnoho teoreticky opísaných postupov ako riešiť rôzne typy projektov, avšak v praxi sa stretávame i s tým, ako niektoré projekty končia neúspechom. Úspech alebo neúspech projektu nie je závislý na jedinom rozhodnutí, či jedinom kroku v priebehu projektu, ale závisí od mnohých faktorov, nakoľko riadenie projekto...
|
|
0,3 |
61x |
|
Marketingový výskum na internete
Diplomová práca80 s. / 5. roč. / pdf
Internet si za krátku dobu svojej existencie vytvoril veľmi silnú
pozíciu nielen v samotnom marketingovom mixe, ale i v oblasti
marketingového výskumu. Túto skutočnosť potvrdzujú nielen novo
vznikajúce spoločnosti, ktoré sa zaoberajú predovšetkým
marketingovým výskumom na Internete, ale taktiež aj fakt, že sa
v posledných rokoch čoraz viac celosvetových konferencií venuje tejto
problematike. Najcennejšia a najpodstatnejšia je však odozva od
klientov, ktorí túto novú výskumnú a marketingov...
|
|
1,0 |
29x |
|
Creating a Competitive Advantage
Semestrálna práca16 s. / 2. roč. / doc
Overview A little competition can be a healthy thing. It can also be both costly and disastrous if you aren't up to par with others in your particular business or industry. How you handle competition can be a direct link to the success or the failure of your company. You can, however, significantly increase your chances of coming out on top by creating a competitive edge. Having a competitive edge means possessing an advantage over your competition. This does not take the luck of the Irish, but ...
|
|
0,1 |
2x |
|
Charakteristické črty európskeho manažmentu a jeho porovnanie s japonským a americkým manažmentom
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / docx
V mojej práci by som chcel poukázať na podstatne rozdiely medzi Európskym, Americkým a Japonským manažmentom. Pokúsim sa priblíž, akým spôsobom vznikli, aké včasnosti preberajú od seba navzájom respektíve, v ktorých častiach sú totožné ale-bo sa iba podobajú, ba aj tie v ktorých sú celkom úplne odlišné. Najskôr aby sme boli v obraze, priblížime si čo je to manažment vo všeobecnosti a potom charakterizujem každý typ samostatne a nakoniec zhrnieme najpodstatnejšie rozdiely. Aj keď manaž-ment exis...
|
|
0,1 |
137x |
|
Semestrálna práca na tému "Inflácia"
Seminárna práca14 s. / 1. roč. / docx
Inflácia je stály rast cenovej hladiny. Prejavuje sa poklesom kúpnej sily peňažnej jednotky. Meria sa pomocou cenových indexov CPI (consumer price index), PPI a pomocou deflátora. Je to makroekonomický jav, ktorý sa prejavuje trvalým znižovaním kúpnej sily peňažných jednotiek. Inflácia zmenšuje množstvá tovarov a služieb, ktoré si môžeme kúpiť za peňažnú jednotku. Je to proces vyvolaný poruchami v mikroekonomickej a makroekonomickej rovnováhe, v peňažnej sfére reálnej ekonomiky. Trhové ceny sa v...
|
|
0,2 |
14x |
|
Organizačná štruktúra veľkej organizácie AAAauto
Semestrálna práca13 s. / 3. roč. / doc
Dimenzie organizačnej štruktúry spoločnosti AAA Auto:
K jeho pilierom patrí:
• rešpektovanie zákonov danej krajiny
• úcta a dôvera voči nadriadeným kolegom
• maximálna ústretovosť voči zákazníkom
• záväzok mlčanlivosti vzhľadom k interným informáciám
• konanie v záujme firmy a jej dobrej povesti
• ohľad na životné prostredie
Kódex sa ako firemný dokument radí k všeobecne platným pracovno-právnym predpisom a pre každého zamestnanca spoločnosti AAA AUTO predstavuje základný popis etických ...
|
|
0,1 |
17x |
|
Seminárna práca - Technická, manažérska a používateľská dokumentácia v projekte
Semestrálna práca10 s. / 3. roč. / docx
S dokumentáciou ako takou sa stretávame bežne bez ohľadu na to, či sme súčasťou nejakého projektového tímu alebo nie. Či už chceme poskladať stolík alebo si nainštalovať nový softvér, vždy k ním máme priloženú používateľskú príručku, ktorou sa riadime, prípadne ju vyhľadáme, ak nastane nejaký problém, ktorý nevieme vyriešiť.Pri tvorbe dokumentácie počas projektu je nápomocné pozerať na ňu z pohľadu bežného nezainteresovaného človeka. To nám pomôže dodržiavať hlavné zásady jeho tvorby ako je jedn...
|
|
0,1 |
4x |
|
Seminárna práca na tému Sociálne poistenie
Seminárna práca19 s. / 3. roč. / doc
Sociálne poistenie je regulované na základe Zákona č. 461/2003 Z.z. o sociálnom poistení. Tento zákon vymedzuje sociálne poistenie, upravuje rozsah sociálneho poistenia, právne vzťahy pri vykonávaní sociálneho poistenia, organizáciu sociálneho poistenia, financovanie sociálneho poistenia, dozor štátu nad vykonávaním sociálneho poistenia a konanie vo veciach sociálneho poistenia. A zároveň upravuje aj výber, registráciu a postúpenie príspevkov na starobné dôchodkové sporenie.
Sociálne poistenie ...
|
|
0,1 |
33x |
|
Mena, menová báza, menová politika a jej ciele, nástroje menovej politiky, menový program
Seminárna práca15 s. / 3. roč. / doc
MENAPojem mena môžme definovať ako konkrétnu formu peňazí, ktorých použitie je vymedzené národnými alebo štátnymi hranicami a je upravená právnym poriadkom.Peniaze predstavujú špecifický tovar slúžiaci na vyjadrovanie cien tovarov a na sprostredkovanie ich výmeny. Naopak mena je iba výmennou hodnotovou jednotkou a nie tovarovou hodnotou samotnou. Okrem toho, mena nefunguje len v peňažnej funkcii výmennej - účtovnej jednotky, ale funguje aj v ostatných peňažných funkciách.Menovou jednotkou SR je ...
|
|
0,2 |
22x |
|
Európska Menová Únia - včera, dnes a zajtra
Semestrálna práca10 s. / 1. roč. / doc
Cieľom predmetu Ekonómia II. v rámci študijného programu Manažment na Fakulte Managementu Univerzity Komenského v Bratislave je poskytnúť poslucháčom základné vedomosti z oblasti makroekonomickej teórie. K jej neoddeliteľným súčastiam patrí menová politika, fiškálna politika a zahranično-obchodná politika.V súčasnosti vo zvýšenej miere zaznamenávame úspešné snahy Slovenskej Republiky, ktorými sa integruje do dôležitých politických, obranných a ekonomických štruktúr. Jednou z najviac sledovaných ...
|
|
0,7 |
10x |
|
Charakteristika "koučingu"
Semestrálna práca18 s. / 1. roč. / docx
Jednou z kľúčových oblastí dobre fungujúceho podniku je zabezpečenie vzdelávania pre svojich zamestnancov. A to nielen pre výkonných zamestnancov, ale aj pre riadiacich pracovníkov, čiže manažérov. Pretože iba kvalifikovaná pracovná sila je zárukou pre efektívny chod firmy.Dôležitou oblasťou vzdelávania manažérov je ich rozvoj, či už osobný alebo kariérový. Pre formovanie tohto rozvoja sa používajú rôzne metódy, medzi nimi aj metóda koučovania, ktorá rozvíja komunikačné schopnosti, schopnosť klá...
|
|
0,1 |
12x |
|