Hodnotová orientácia detí a mládeže v nízkoprahovom programe pre deti a mládež
Diplomová práca97 s. / 5. roč. / pdf
Práca sa zaoberá vzťahmi rasových projekcií a hodnotovej orientácie prevažné rómskych detí
a mládeže z mestskej časti Bratislava - Vrakuňa, oblasti zvanej „Pentagon“, navštevujúcej
nízkoprahový program pre deti a mládež Mixklub. Pokúša sa nájsť odpoveď na otázku, akým
spôsobom vplýva vedomie „byť Rómom v Pentagone“ detí a mládeže v „Pentagone“ na ich
hodnotovú orientáciu a ktoré hodnoty sú procesom „byť Rómom v Pentagone“ produkované
a príjmané aj vzhľadom na sociálno-patologické prostredie...
|
|
0,7 |
4x |
|
Úlohy sociálneho pracovníka pri organizovaní osvojenia
Diplomová práca84 s. / 5. roč. / pdf
Vy, milý čitateľ, čítate už hotovú diplomovú prácu. Ja ju v tejto chvíli len začínam tvoriť. Obaja sme na začiatku, každý ale trochu inak. Úplný začiatok tejto práce však nie je v týchto riadkoch. Pre túto tému som sa rozhodol pred dvoma rokmi, v utorkové večery v laviciach katedry sociálnej práce, na ktoré som sa vždy tešil. Tešil som sa na uponáhľaného mladého muža, s ktorým sme rozprávali o potrebe rodiny pre opustené deti. Spôsob a naliehavosť, s ktorou hovoril o vtedy náhradnej výchove, hĺb...
|
|
0,7 |
41x |
|
Človek s postihnutím z pohľadu sociálneho pracovníka
Diplomová práca74 s. / 5. roč. / pdf
Cieľom pokrokového snaženia je starostlivosť o človeka. Naša demokratická spoločnosť kladie veľký dôraz na všestrannú starostlivosť aj o zdravotne postihnutých jedincov, v rámci ktorej existujú vedľa seba zložky: zdravotnícka, sociálna, pedagogicko-psychologická.Cieľom starostlivosti je nielen vytvoriť zdravotne postihnutému podmienky pre objektívne začlenenie sa do pracovného kolektívu, ale aj umožniť mu získať pocit životného naplnenia, šťastia. V systéme sociálnej starostlivosti o zdravotne p...
|
|
0,7 |
40x |
|
Voľný čas a záujmová činnosť stredoškolskej mládeže
Ročníková práca31 s. / 3. roč. / doc
Výchova a vzdelávanie v školách a v školských zariadeniach chápeme ako výchovno-vzdelávací proces. Myslíme tým zastúpenie oboch strán procesu, výchovnej a vzdelávacej stránky. Výchova je spoločenský jav a preto aj ciele výchovy sú spoločenský podmienené. Závisia od charakteru spoločnosti, jej zriadenia, všeobecne prijímaných spoločenských noriem a hodnôt, ktoré sú obsahom morálky. Výchovné ciele vyjadrujú spoločensky potrebné a žiaduce ciele. Škola je dôležitou a živou súčasťou spoločenského org...
|
|
0,2 |
39x |
|
Rozvoj technickej gramotnosti v primárnom vzdelávaní.
Diplomová práca64 s. / 5. roč. / docx
Práca je zameraná na technickú gramotnosť v primárnom vzdelávaní, jej súčasťou je kvantitatívny výskum zameraný na zisťovanie spokojnosti učiteľov pracovného vyučovania so súčasným stavom.ÚVODPredkladaná diplomová práca má názov Rozvoj technickej gramotnosti v primárnom vzdelávaní. Aktuálnosť témy technickej gramotnosti narastá úmerne s nárastom nových technológií a vývojom techniky. Príklady zo zahraničia ukazujú, že práve technika a kritický postoj človeka k nej (s ohľadom na prírodu a spoločn...
|
|
1,5 |
3x |
|
Rakúsky román pre deti a mládež po roku 1945 - diplomová práca v nemeckom jazyku
Diplomová práca77 s. / 5. roč. / pdf
Österreich ist ein kleines Land. Tatsache. Die Situation der Verlage ist schwierig, einige haben existentielle Probleme, anderen wurden von größeren Unternehmen verschlungen. Der Verkaufsdruck steigt. Trotzdem gibt es in Österreich eine kontinuierliche und qualitative Kinder- und Jugendbuchproduktion, die auf eine reiche Vergangenheit anknüpfen kann.Nach dem Zweiten Weltkrieg kam für die Welt, sowie auch für die österreichische Kinder- und Jugendliteratur eine neue Era. Sehr populär unter den Ju...
|
|
0,5 |
0x |
|
HYDROCEFALUS (Základy špeciálno-pedagogickej diagnostiky)
Seminárna práca13 s. / 2. roč. / docx
ÚVOD V tejto seminárnej práci sme sa rozhodli venovať pozornosť problematike závažného neurodegeneratívneho ochorenia s názvom hydrocefalus. Starostlivosť o pacienta s hydrocefalom vie byť niekedy veľmi náročná a vyžaduje si odborný prístup personálu a poučenie opatrovateľov pacienta o správnej starostlivosti, no nie vždy je pacient s hydrocefalom automaticky odkázaný na doživotnú pomoc iných ľudí. Hlavným cieľom je zmapovať základné teoretické poznatky a spracovať kazuistiku o pacientke s daným...
|
|
0,1 |
0x |
|
Prevencia proti rasizmu a diskriminácií v školských zariadeniach aj mimo nich
Záverečná práca13 s. / 1. roč. / docx
Určite je jednoduchšie robiť si o ľuďoch rôzne domnienky, ako tráviť čas spoznávaním niekoho, kto je od nás výrazne vzhľadovo aj správaním odlišný v znakoch či už biologického alebo kultúrneho charakteru. Tieto znaky môžu zahŕňať napr. farbu pleti, tvar vlasov, oči, lebky, postavy, tradície, zvyky a hodnoty, ktoré vyznáva určitá kultúra a mnoho ďalšieho. Z týchto nevinných domnienok vznikajú predsudky, ktoré nás ovplyvňujú z mnohých strán a zároveň formujú naše správanie. S predsudkami sa streto...
|
|
0,2 |
1x |
|
Prihrávačky (Prihrávanie, Hry na prihrávanie s loptou...)
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / docx
Ústrednou témou mojej seminárnej práce je prihrávanie. Je známe, že väčšina detí je už od raného veku zasypávaná kopou rôznych hračiek, ktoré majú za úlohu nejakým spôsobom stimulovať dieťa počas jeho vývinu formou hravej činnosti. Medzi tieto hračky by sa nepochybne mala zaradiť aj “obyčajná“ lopta, ktorá zohráva dôležitú úlohu pre rozvoj a aktivitu dieťaťa. Slúži ako výborná prevencia proti rôznym problémom, ktoré môžu nastať počas detského vývinu (napr. ťažkosti s jemnou a hrubou motorikou, z...
|
|
0,1 |
2x |
|
Výučba založená na zážitkovom učení (Teórie učenia sa a koncepcie vyučovania)
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / docx
Učenie nie je len o tom niečo sa ,,nabifľovať,, bez toho, aby sme to pochopili a taktiež nie o tom učiť sa z donútenia len preto, že to niekto iný od nás požaduje. Učenie by malo byť pre samotných žiakov záľubou, radosťou a potešením z toho, že sa niečo nové dozvedia a naučia. V hlavnej miere by sa mali žiaci na učení podieľať a nebyť len pasívnymi pozorovateľmi. Pretože len tak získajú z učenia zážitok, ktorý si uchovajú vo svojej pamäti a srdci aj niekoľko rokov, ba možno aj po celý život. Tot...
|
|
0,1 |
2x |
|
Hmyz a motýle - vzdelávacia aktivita pre ŠKD (seminárna práca)
Seminárna práca17 s. / 2. roč. / docx
Je známe, že človek je odjakživa súčasťou prírody. Už od útleho detstva sme aktívnymi bádateľmi a po kúskoch sa snažíme spoznať celý svet. Jedným z ideálnych miest na detské bádanie je nepochybne prírodne prostredie. Prináša nám mnoho príležitostí na preskúmanie a pochopenie okolitého sveta. Postupne si pestujeme vzťah s prírodou a spoznávame rôzne stromy, rastliny či zvieratá. Určite nás to nie jedenkrát pokúšalo nazrieť sa aj bližšie do trávy, kde sme objavili našich najmenších obyvateľov plan...
|
|
1,6 |
5x |
|
Dynamické rozcvičenie (seminárna práca)
Seminárna práca14 s. / 2. roč. / docx
To, že rozcvička je základ pred akoukoľvek športovou činnosťou nám rodičia či učitelia hovorili už ako malým deťom. Viedli nás k správnym pohybovým vzorom, aby sme mali dobré poznatky v tejto oblasti a tak predchádzali rôznym zraneniam a nebezpečenstvám počas pohybovej činnosti. Odvtedy je rozcvička neodmysliteľnou súčasťou prípravy organizmu na fyzické i psychické zaťaženie. V seminárnej práci sa zameriam na dôležitosť rozcvičky (dynamického rozcvičenia). Väčšina ľudí však podceňuje alebo nevi...
|
|
0,1 |
3x |
|
Elementárny hudobný inštrumentár (zobcová flauta)
Poznámky10 s. / 1. roč. / docx
Akustika je vedný odbor zaoberajúci sa fyzikálnymi dejmi, ktoré sú spojené so vznikom zvukového vlnenia, jeho šírením a vnímaním zvuku sluchom. Fyzikálna akustika skúma spôsob vzniku a šírenia zvuku. Zaoberá sa tiež jeho odrazom a pohlcovaním v rôznych materiáloch. Hudobná akustika študuje hudobné zvuky a ich kombinácie vzhľadom na potreby hudby.Zvukom označujeme v bežnej reči aj vo fyzike vlnenie hmotného prostredia, ak sa o jeho existencii môžeme presvedčiť sluchom. Hmotné prostredie v ktorom ...
|
|
6,0 |
0x |
|
Interrupcia ako sociálny problém
Bakalárska práca44 s. / 3. roč. / docx
Témou balakárskej práce je interrupcia ako sociálny problém. Zaoberanie sa uvedenou témou je z hľadiska pochopenia vážnosti jej obsahu nevyhnutné. Pri probléme interrupcií sme sa snažili poskytnúť čo najhlbší pohľad podaním troch odborných teórií na túto tému aby bolo zrejmé, že interrupcie nie sú iba medicínskym pojmom, ale že sa bytostne dotýkajú každého jedného člena spoločnosti. Pri hlbšom skúmaní uvedenej problematiky narážame na odlišné hodnoty každej z troch podaných teórií, pričom násled...
|
|
0,1 |
1x |
|
Multireligiózna a multikulktúrna výchova
Semestrálna práca12 s. / 1. roč. / docx
Religio - revue pre religionistiku v roku 2007 zverejnilo štúdiu Břetislava Horyny s názvom „Kultúrna veda - ďalšia dilema religionistiky“, v ktorej jej autor otvorene hovorí o kríze identity religionistiky ako vedného oboru. V štúdii narážame na tvrdenie týkajúce sa nejasného postavenia religionistiky v systéme vied, teoretickej a metodologickej nerozvinutosti oboru, autor sa vymedzuje proti interdisciplinarite, ktorá je podľa neho len zásterkou pre danú nedoriešenú otázku teórie a metodológie ...
|
|
0,1 |
1x |
|
Idea verejnej predškolskej výchovy v starovekom Grécku a pedagogické myslenie o dieťati v starovekom Ríme
Seminárna práca11 s. / 2. roč. / doc
Kultúra starých Grékov a Rimanov je vrcholom rozvoja starovekej vzdelanosti a rozvoja výchovy. Myšlienka verejnej predškolskej výchovy vznikla v starovekom Grécku ako súčasť vtedajších filozofických a pedagogických náhľadov, ktoré boli odrazom hospodárskych, spoločenských i politických názorov a formy vtedajšieho štátneho zriadenia. Staroveké Grécko reprezentovali dva rozdielne mestské otrokárske štáty - Sparta a Atény. SpartaSparťania žili vojenským životom. Na čele štátu stáli dvaja králi a ra...
|
|
0,1 |
9x |
|
Agresivita u detí (Seminárna práca z predmetu Psychológia)
Seminárna práca11 s. / 2. roč. / docx
1. TEORETICKÉ VYMEDZENIE PROBLÉMU - AGRESIVITA Agresivita u detí je závažným problémom v školskom prostredí, pričom počet agresívnych detí v posledných desaťročiach neustále narastá. (Říčan, 1995, s. 17) Agresívne správanie možno definovať ako „porušenie sociálnych noriem, ako správanie obmedzujúce práva a narušujúce integritu sociálneho okolia“. (Fischer a Škoda, 2009, citovaní podľa Fulkovej, 2020, s. 43) Pojem agresivita chápeme ako sklon k agresívnemu správaniu a pojem agresia možno popísať ...
|
|
0,1 |
7x |
|
Seminárna práca na tému Pedeutológia
Seminárna práca17 s. / 1. roč. / doc
Vedú sa diskusie o tom, či je možné teóriu učiteľskej profesie považovať za samostatnú disciplínu. Nemožno však spochybniť rozsiahlu teoretickú základňu a výskumnú aktivitu, ktorá sa k profesii učiteľa viaže.
Teória učiteľskej profesie nemá doposiaľ ani svoje ustálené označenie. Termín pedeutológia pôvodne označoval predovšetkým normatívne požiadavky kladené na prácu učiteľa. Ani v zahraničí nemá teória učiteľskej profesie stabilné označenie - v anglickej terminológii sa používajú výrazy „teac...
|
|
0,1 |
6x |
|
Základy jazykovej kultúry (Teória - poznámky, Pravopisné cvičenia, Referáty, Vypracované otázky)
Poznámky38 s. / 1. roč. / pdf
JAZYKJe bytostne odkázaný na ľudské spoločenstvo. Je aktívny vtedy, ak má aktívnych používateľov. Latinčina už napríklad nie je aktívny jazyk = mŕtvy jazyk.Spisovný jazykPoužívatelia ho poznajú a zároveň ovládajú v praktickej aj teoretickej rovine. Treba sa ho učiť neustále, pretože jazyk nemá človek vrodený, len si ho zdokonaľuje.Zaradenie sa medzi používateľov spisovného jazykaJe aktívny vzťah k jazyku, kedy pokročíme od spontánneho k uvedomenému používaniu = jazykovo vzdelaný používateľ. Najv...
|
|
1,3 |
2x |
|
Sociológia detstva (DETSTVO, HISTORICKÝ EXKURZ DO DETSTVA, DETSTVO MODERNEJ SPOLOČNOSTI...)
Poznámky27 s. / 1. roč. / pdf
1. TRI PARADOXY SOCIÁLNEHO SVETA DETÍ➢ A, PRÁVNA NEZODPOVEDNOSŤ a PRÁVNA BEZMOCNOSŤ- Právne vedomie detí je na nule a dieťa môže svoje problémy riešiť cez rodičov.- Dieťa je neustále spochybňované (A je to pravda? Klame či nie?)- Dospelý môže zažalovať za urážku, fyzické násilie, ale dieťa nie.- Ani dospelý jedinec nemôže zažalovať dieťa, pretože dieťa právne nezodpovedá za svoje činy- Dieťa nemôže pracovať, ale ani vlastniť majetok- Nemá právo sa rozísť s rodičmi, oni sa ho však môžu vzdať.- Ne...
|
|
0,5 |
9x |
|
Vypracované štátnicové otázky Špeciálna pedagogika - Pedagogika mentálne postihnutých
Vypracované otázky65 s. / 2. roč. / doc
1. PMP ako disciplína ŠP a súvzťažné vedyŠP je systémom vedeckých poznatkov o špecped. javoch a procesoch, a ich interakciách.PMP ako súčasť ŠP je systémom vedeckých poznatkov o MP, o osobách s MP, o ich špeciálnych (edukačných) potrebách, o ich výchovnej rehabilitácii a jej zákonitostiach.Predmet ŠP: edukácia postihnutých, narušených a ohrozených.Predmet PMP: edukácia MPPMP sa ako vedný odbor zaraďuje do sústavy špeciálnopedagogických vied. ŠP je pre PMP základným východiskovým odborom. Sústava...
|
|
0,5 |
37x |
|
Vývinová psychológia - periodizácia ontogenézy
Prednášky7 s. / 1. roč. / rtf
Viacerí autori navrhli členenie ľudského vývinu do tzv. vývinových štádií. Správanie v každom štádiu sa koncentruje okolo dominantnej témy alebo úlohy a je kvalitatívne odlišné od správania v predchádzajúcom alebo nasledujúcom štádiu. Deti prechádzajú vývinovými štádiami v stanovenom poradí. V skutočnosti vývin napreduje plynulejšie a jednotlivé štádiá sa môžu v určitých aspektoch prelínať. Vývin človeka môžeme popisovať viacerými spôsobmi. Okrem už uvedeného členenia na vývinové štádiá, môžeme ...
|
|
0,1 |
9x |
|
Maturitné otázky - Slovenský jazyk ( gramatika )
Vypracované otázky30 s. / 1. roč. / rar
1. Jazyk a jeho funkcie, fonéma, graféma, vývin písmaJazyk a myslenie tvoria jednotu, v ktorej má vedúcu úlohu myslenie. Jazyk je systém znakov, musí byť vyjadrovaný artikulovanými hláskami (alebo druhotne písmenami). Využíva sa ako nástroj myslenia a dorozumievania. Funkcia jazyka:1. poznávacia (kognitívna)- jazyk je nástrojom myslenia 2. komunikatívna (dorozumievacia)- dorozumievanie medzi ľuďmi3. výrazová (expresívna)- pomocou jazykových prostriedkov môžeme vyjadriť svoje pocity, subjektívne ...
|
|
0,1 |
4x |
|
Martin Luther a reformácia
Seminárna práca18 s. / 1. roč. / doc
Reformácia je obnova či návrat k pôvodnej, údajne čistej biblickej podobe cirkevného života. Reformné snahy sprevádzajú celé kresťanské dejiny, ich cieľom je odstrániť deformácie v učení a v praxi cirkvi. Ľudia sú spasení pôsobením Božej milosti a nie svojou vlastnou aktivitou. Reformácia obnovila v eucharistii prijímanie chleba a vína i pre laikov, odstránila mníšstvo, celibát, zjednodušila liturgiu, vierouku na centrálne články.
Za týmto všetkým stojí i Martin Luther vlastne Martin Luder...
|
|
0,1 |
30x |
|
Somatický vývin dieťaťa - všetky obdobia rastu a vývinu + metódy hodnotenie telesného rastu a vývinu + endokrinopatie + sústavy
Prednášky20 s. / 1. roč. / zip
PRENATÁLNE OBDOBIE:FAKTORY OVPLYVŇUJÚCE RAST A VÝVIN: (ovplyvnenie pôrodnej dĺžky, hmotnosti)a) PARITA (poradie gravidity) : Väčšinou novorodenci z prvej gravidity bývajú menší ako ich súrodenci pri narodení, je to pravdepodobne preto, lebo pôrodné cesty nie sú ešte natoľko rozšírené pri prvorodenom dieťati ako pri tých ďalších pôrodoch.b) GENETIKA MATKY - menšie matky s užšou panvou majú menších novorodencov, ako matky so širšou panvou. Dieťa narastie iba do veľkosti pôrodného kanála. Preto men...
|
|
11,3 |
1x |
|
Hodnoty a hodnotová orientácia žiakov 5. - 7. ročníka špeciálnych základných škôl
Diplomová práca71 s. / 5. roč. / doc
Jedným z najvýznamnejších ukazovateľov osobnostnej vyspelosti človeka a jeho zameranosti, je jeho hodnotová orientácia. Problém hodnôt, ich význam a úlohy v živote človeka vystupuje v dnešnej dobe do popredia, kedy naša spoločnosť prechádza rozličnými náročnými zmenami. Aj keď menia podmienky a spôsob života, hodnotová orientácia by mala byť stála a nemenná. Našu mládež negatívne zasahujú problémy a negatívne javy spoločnosti. V súčastnosti je orientácia mladých ľudí častokrát zameraná na to ako...
|
|
0,7 |
3x |
|
DIEŤA - charakteristika dieťaťa v predškolskom a mladšom školskom veku, jeho vývin.
Projekt20 s. / 2. roč. / doc
LETMÝ POHĽAD DO HISTÓRIEKaždé dieťa svojou individualitou prispieva ku kráse a čaru detského sveta. Každé tvorí čiastočku v živom súsoší. Náhľady do histórie nám odkrývajú často nemilé skutočnosti o tom, že dieťa a obdobie detstva boli dlhodobo nepochopenou záležitosťou, podceňovanou a zaznávanou. Dokonca mnohí veľkí myslitelia nenachádzali preň pochopenie, zabúdajúc akoby na to, že aj oni sami boli kedysi deťmi. Objavovanie dieťaťa a detstva ako plnohodnotného obdobia sa prejavovalo až v 17. st...
|
|
0,2 |
27x |
|
Renesančná architektúra v Bratislave
Semestrálna práca8 s. / 2. roč. / rtf
Renesančná architektúra v BratislaveBratislava sa prvý raz sretla s renesanciou už za vlády kráľa Mateja Korvína. Hoci sem v tomto období prenikali - najmä na Academiu Istropolitanu - viac len vplyvy duchovné, treba predpokladať, že sa sem dostali aj renesančné umelecko-remeselné výrobky a renesančné iluminované rukopisy. Vzácnou ukážkou je iluminovaná odpustková listina z 2. polovice 15. storočia s výzdobou typickou pre renesančnú knižnú maľbu. V oblasti architektúry sa prvé renesančné prvky ob...
|
|
0,1 |
3x |
|
Vplyv výchovy na osobnosť žiaka
Semestrálna práca15 s. / 3. roč. / doc
V závere práce chcem ešte raz zdôrazniť význam pôsobenia rodinnej výchovy na osobnosť žiaka. Rodina je základnou štrukturálnou jednotkou spoločnosti a významne ovplyvňuje všetky oblasti života jedinca. Preto je potrebné vrátiť jej ako primárnej inštitúcii výchovy jej vážnosť a úctu a podporovať jej sociálno-výchovný význam. Rodina je jedinou výchovnou inštitúciou v našej spoločnosti, ktorá je právne zodpovedná za výchovu detí, žiakov a súčasne sa od jej dospelých príslušníkov nevyžaduje ani najz...
|
|
0,1 |
46x |
|
Účinnost sociálně-psychologického výcviku
Seminárna práca6 s. / 2. roč. / doc
Sociálněpsychologický výcvik patří do odvětví aplikované sociální psychologie. S jeho pomocí lze zlepšit lidskou komunikaci, vzájemné vztahy mezi lidmi, zvládání zátěžových situacích či rozvoj sociálních kompetencí atd. V posledních letech si sociálněpsychologický výcvik našel své uplatnění i v oblasti personální práce v organizaci S jeho pomocí lze provádět výcvik obecných sociálních dovednosti či specifických profesních dovedností. Hlavním důvodem, proč organizace výcvik u svých zaměstnanců pr...
|
|
0,1 |
2x |
|
Psychológia morálneho vývinu (Horst Heidbrink)
Seminárna práca9 s. / 1. roč. / docx
1. BIOLÓGIA A PSYCHOLÓGIA MORÁLKY A SPRAVODLIVOSŤ1.1 BIOLÓGIA MORÁLKYPodvedomým cieľom ľudského správania je rozširovanie vlastných génov, snažíme sa čo najviac zväčšiť šance na prežitie vlastného potomstva. Genetická individualita a z nej vychádzajúci altruizmus (princípy nezištnej pomoci) k príbuzným sú považované za vlastnú príčinu rozvoja etiky, morálky a práva. Príklad: Ak si máme vybrať, či pomôžeme cudziemu človeku alebo blízkemu príbuznému, vyberieme si pomoc blízkemu. Očakávame aj od na...
|
|
0,1 |
2x |
|
Špeciálne školstvo v Belgicku - nemecky hovoriaca komunita
Semestrálna práca32 s. / 1. roč. / ppt
V období medzi 1820 a 1840 bolo v Belgicku pre nepočujúcich a nevidiacich založených viacero zariadení. V roku 1853 sa dovoláva Kongregácia milosrdných bratov po iniciatíve psychiatra J. Grisleina vyučovania pre duchovne (mentálne) zaostalých v živote. Prakticky od jej vzniku napreduje spôsob vyučovania, ktorý diferencuje žiakov s ľahším a ťažším mentálnym postihnutím. Na začiatku minulého storočia , t.j. v súvislosti so zavedením zákona o povinnej školskej dochádzke (v roku 1914) venuje človek ...
|
|
0,2 |
6x |
|
Kognitívny vývin podľa Jeana Piageta
Semestrálna práca7 s. / 1. roč. / doc
Biológ a psychológ narodený v švajčiarskom meste Neuchậtel, ktorý bol už od malička veľmi nadaný a dá sa povedať, že svoju kariéru vedeckého výskumu začal už vo svojich jedenástich rokoch. Študoval na Neuchậltské univerzite a aj na Univerzite v Zurichu. Neskôr sa presťahoval do Francúzka, kde učil na chlapčenskej škole, ktorú viedol Alfréd Binet, tvorca známeho binetovho testu inteligencie. Tu si Piaget pri opravovaní testov všimol, že malé deti robili opakovane chyby v niektorých otázkach. Piag...
|
|
0,1 |
51x |
|
Výchova detí s poruchami učenia a ich náprava v procese výchovy
Semestrálna práca37 s. / 3. roč. / doc
Poruchy učenia sú psychologické alebo neurologické obmedzenia hovorenej alebo písanej reči, kognitívneho a motorického správania sa. Obmedzenia medzi špecifickými schopnosťami a úspešnosťou alebo medzi nameranou schopnosťou a školským výkonom. Poruchy nie sú dôsledkom mentálnej retardácie, senzorických handicapov, telesných, emocionálnych porúch a nedostatočnej možnosti učiť sa. Sú takej povahy, že dieťa sa neučí pomocou vyučovacích metód a materiálov vhodných pre väčšinu ostatných detí, ale vyž...
|
|
3,6 |
8x |
|
Arménska genocída v r.1915 - 1918 a jej dôsledky do súčasnosti
Seminárna práca5 s. / 2. roč. / doc
Arménsko je najstarším kresťanským štátom sveta. Kresťanstvo tu bolo za štátne náboženstvo vyhlásené v roku 301, hoci niektorí historici tento rok spochybňujú. Jeho oficiálny názov je Arménska republika a v súčasnosti má vyše 3 milióny obyvateľov. Svoju nezávislosť od Moskvy získalo v roku 1991 (súčasťou ZSSR bolo od roku 1920) a v súčasnosti funguje ako prezidentská republika s parlamentnou demokraciou ako formou vlády. Vzťahy medzi EÚ a Arménskom sú riadené hlavne Dohodou o partnerstve a spolu...
|
|
0,6 |
6x |
|
Platónova teória ideálneho štátu
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / rtf
Pojem filozofia sa najčastejšie prekladá ako láska k múdrosti. Slovo pochádza z gréčtiny - filein - milovať a sofia - múdrosť. Sofos je ten, kto je zdatný vo svojom povolaní i v živote, predovšetkým ten kto je “múdry.” Pojem filozof ako milovník múdrosti začal používať Pytagoras a Herakleitos z Efezu, ale až Sokrates mu dal význam, ktorý pretrval dodnes. V Platónových dialógoch filozofia vystupuje ako láska k múdrosti, láska k pravde, dobru a kráse. Na počiatku tradície európskeho filozofického ...
|
|
0,1 |
54x |
|
Špeciálna pedagogika- štátnicové otázky
Štátnicové otázky74 s. / 1. roč. / docx
1. Pojem, predmet a cieľ špeciálnej pedagogikyZ lat. specialis = osobitný, gréc. paidagogiké tachné = umenie výchovyŠpeciálna pedagogika - vedná oblasť v sústave pedagogických vied. Zaoberá sa teóriou a praxou výchovy, edukácie detí, mládeže a dospelých vyžadujúcich špeciálnu starostlivosť z dôvodu mentálneho, senzorického, somatického postihnutia alebo narušených komunikačných schopností, či psychosociálneho narušenia, alebo z dôvodu iných špecifických danosti, porúch učenia, správania. Zaraďuj...
|
|
0,1 |
87x |
|
Vypracované otázky - Sociálna politika
Vypracované otázky24 s. / 2. roč. / doc
Sociálny:- spoločenský- týkajúci s spoločnosti- vzťahujúci sa k životným podmienkam ľudí- týkajúci sa riešenia nepriaznivých životných situácii- týkajúci sa vzájomných vzťahov ľudí alebo spoločenských skupín- hygienický politika:- správa vecí verejných, umenie riadiť štát a jeho vzťahy k iným štátom- spôsob vzniku a uskutočňovania moci- spôsob dosahovania cieľov a riešenia problémov- predmet vedy: súhrn praktickej a teoretickej aktivity- úsilie o zmenu alebo chod systému- činnosť, ktorou je ovpl...
|
|
0,2 |
25x |
|
Etická výchova - vzdelávacia aktivita pre deti - otvorená komunikácia, komunikačné chyby (seminárna práca)
Seminárna práca4 s. / 2. roč. / docx
1 AKTIVITA - POČÚVAM/ NEPOČÚVAMOpis hry:Dvaja žiaci sa medzi sebou rozprávajú, ale nereagujú na myšlienky toho druhého. Každý si „melie“ svoje, napr. jeden o chytaní rýb a druhý o umení. Hra začína tým, že vyzveme dvoch žiakov, aby predstúpili pred ostatných. Jeden žiak si náhodne vytiahne papierik, na ktorom bude napísaná komunikačná chyba, ktorú musí znázorniť. Druhý žiak si vytiahne tému, na ktorú bude niečo rozprávať. Napr. Janka si vytiahne ako komunikačnú chybu - skákanie do rečí. Danka té...
|
|
0,1 |
0x |
|
Základná charakteristika tvorivej osobnosti
Seminárna práca6 s. / 2. roč. / doc
TVORIVOSŤTvorivosť = kreativita je slovo odvodené od „creare“ znamená tvoriť, plodiť. J.GUILFORD (1950) ako prvý začal skúmať túto oblasť ľudského intelektu. Tvorivosť má veľa definícií. Napríklad podľa Sillamyho (2001) je to prirodzená vloha, ktorej rozvoj závisí na socio - kultúrnom prostredí a potrebuje priaznivé podmienky, aby sa mohla prejaviť. Je to schopnosť tvoriť, ktorá existuje v potencionálnom stave u každého jedinca a v každom veku. Podľa Zelinu a Zelinovej (1990, s.17) je tvorivosť ...
|
|
0,1 |
14x |
|