Praveké a včasnohistorické osídlenie Humenného
Seminárna práca15 s. / 1. roč. / zip
Humenné v súčasnej podobe sa nachádza v údolí rieky Laborec, na geomorfologickom celku Ondavská vrchovina, podcelku Humenské podolie a časti Sokol (podcelok Humenské vrchy, celok Vihorlatské vrchy). Mesto sa nachádza v nadmorskej výške 157 m n.m., no najvyššia kóta je vrch Sokol s nadmorskou výškou 405 m n.m. Susedí s 11 obcami (Hažín nad Cirochou, Lackovce, Kochanovce, Udavské, Veľopolie, Brestov, Myslina, Závadka, Brekov, Jasenov a Ptičie).O nálezoch v Humennom a okolí je napísaných a vydaných...
|
|
4,7 |
2x |
|
Záchranný výskum na neolitickom sídlisku v Borovciach pri Piešťanoch
Seminárna práca15 s. / 1. roč. / zip
Západná strana povodia riečky Dudváhu, ktorá je charakterizovaná miernou, terasovite zvýšenou zvlnenou rovinou, ktorá siaha až po Malé Karpaty, poskytovala v praveku neobyčajne priaznivé podmienky pre osídlenie. Bola to najmä blízkosť menšieho Dudváhu a prístupnosť bohatšieho, ale povodňami neohrozujúceho Váhu na jednej strane ako i dokonalá ochrana masívom Malých Karpát na strane druhej. Terasa Dudváhu vykazovala nálezy skoro po celej svojej dĺžke. Tieto nálezy tvorili viac ako tri štvrtiny ce...
|
|
0,1 |
0x |
|
Komparatívna pedagogika a andragogika
Seminárna práca14 s. / 3. roč. / doc
Vzdelanie je proces a výsledok osvojovania si systematických poznatkov, vedomostí a návykov. Predovšetkým v školách je spojený s výchovou sa zreteľom na charakter danej kultúry. Kvalita vzdelania nie je daná množstvom poznatkov, ale ich ucelenosťou a hĺbkou.Rôznorodosť európskych školských systémov vyplýva z rôznych tradícií a rôznej jazykovej kultúry. Torsten Husén (1993, s.33) uvádza, že „v pozadí súčasných premien európskeho školského vzdelania sú ako špecifické problémy spojené s európskou i...
|
|
0,1 |
31x |
|
Politológia - skriptá
Skriptá152 s. / 5. roč. / doc
Naša spoločnosť prechádza zložitým transformačným a integračným procesom. To evokuje množstvo otázok o fungovaní vzťahov v našej spoločnosti, v Európskej únii i vo svete. Spoločenská prax si vyžaduje odbornú reflexiu princípov humanizmu, demokracie a morálky v každodennom živote spoločnosti. V tomto dialógu nezastupiteľné miesto spolu s ostatnými spoločenskými vedami má politológia, ktorej cieľom je u študentov zvyšovať politickú a mravnú kultúru, cieľavedomé im vnášať do ich konania poznatky mo...
|
|
1,4 |
34x |
|
Archeologický vývoj osídlenia územia mesta a okolia Prešova
Seminárna práca12 s. / 1. roč. / doc
Územie mesta Prešov, leží v kotline strednej Torysy na sútoku dvoch riek (Torysy a Sekčova) vo východnej časti Slovenska. Z východu ho obklopujú Slanské vrchy, zo západu zas Šarišská vrchovina. Ide o územie, ktoré je bohaté na nerastné suroviny, horniny a prírodné bohatstvo. Práve tieto faktory viedli v tejto oblasti k trvalému osídľovaniu, ktoré je známe už v paleolite – staršej dobe kamennej.
V priebehu pravekých dejín sa na území a v okolí dnešného Prešova vystriedalo množstvo pravekých kult...
|
|
0,1 |
8x |
|
Demokratický deficit v Európskej Únii
Seminárna práca10 s. / 3. roč. / doc
ÚvodTémou mojej seminárnej práce bude pojem demokratický deficit v procese európskej integrácie. Vymedzenie tohto termínu je vec neľahká, keďže demokracia samotná je pojmom vysoko abstraktným. Všeobecne možno definovať demokraciu ako formu politického zriadenia, kde zdrojom moci je voľba ľudu. Prostredníctvom volebného procesu je názorová menšina donútená rešpektovať pravidlá väčšiny, pričom nemožno obmedzovať základné ľudské práva a slobody menšiny. Demokratickým deficitom teda možno označiť ne...
|
|
0,1 |
5x |
|
Výchova a vzdelávanie v období stredoveku
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / doc
Vo svojej seminárnej práci sa budem venovať výchove a vzdelávaniu v období feudalizmu a keďže aj na Slovensku sa výchova a vzdelávanie začalo rozvíjať až v období stredoveku, priblížim trochu aj vývoj vzdelávania na Slovensku v tomto období. Výchova a vzdelávanie úzko súvisí so spoločenskými, politickými, hospodárskymi a kultúrnymi zmenami. Začiatok stredoveku sa poväčšine datuje pádom Západorímskej ríše (475), ale historici uvádzajú aj iné medzníky: Konštantínovo prijatie kresťanstva (313) milá...
|
|
0,1 |
26x |
|
Finančný trh a cenné papiere
Semestrálna práca21 s. / 3. roč. / doc
Ukážka:ÚvodV mojej práci som sa posnažila vysvetliť pojem finančný trh a cenné papiere.V trhovej ekonomike sa finančný trh pokladá za vrchol ostatných trhov (trh tovaru a služieb, trh výrobných činiteľov, informačný trh, ...). Finančný trh je trh, na ktorom finanční sprostredkovatelia prostredníctvom finančných nástrojov zabezpečujú pohyb krátkodobého, strednodobého a dlhodobého kapitálu medzi jednotlivými subjektami v národnom i medzinárodnom meradle.
|
|
0,1 |
25x |
|
Motivácia a stimulácia zamestnancov
Seminárna práca14 s. / 1. roč. / doc
Motivácia je súbor činiteľov, ktoré usmerňujú správanie a prežívanie pracovníkov. Organizácie môžu svojim pôsobením výrazne ovplyvňovať motiváciu svojich pracovníkov prostredníctvom motivačných programov. Motiváciou v práci sa zaoberajú mnohé teórie, ktoré môžu pomôcť k lepšiemu pochopeniu motivácie a stimulácie k práci. Ovplyvňujú ju rôzne druhy faktorov, v praxi sa skúma dôležitosť jednotlivých faktorov. Najrozšírenejšími metódami prieskumu sú ústny rozhovor a písomný dotazník.
|
|
0,1 |
52x |
|
Architektúra v starovekom Ríme
Seminárna práca8 s. / 1. roč. / docx
V projekte je spracovaná architektúra starovekého Ríma, najzákladnejšie a najdôležitejšie informácie o umeleckých slohoch a pamiatkách.
Architektúra v starovekom Ríme
Antické umenie patrí k najcennejším súčastiam odkazu staroveku. Umenie v Ríme a jeho ríši sa odvíjalo od gréckeho umenia a je mu veľmi podobné. Po rozpadnutí Alexandrovej ríše umenie Grécka svojrázne pokračuje v rôznych končinách Rímskeho impéria, kde má svoje vlastné umelecké predpoklady.
Za cisárskeho obdobia bola vyvíjaná r...
|
|
0,1 |
28x |
|
Motív skarabea v egyptských šperkoch
Seminárna práca12 s. / 1. roč. / doc
Od nepamäti priťahovali pozornosť ľudí šperky a rôzne ozdoby. Nie inak tomu bolo v starovekom Egypte . Ľudia sa nimi radi skrášľovali, obdarúvali a boli samozrejmou súčasťou pohrebnej výbavy. Každý staroveký Egypťan, ktorý si mohol dovoliť postaviť hrobku, bol pochovaný spolu so svojimi šperkmi. Vo všeobecnosti by sme mohli rozdeliť šperky do dvoch skupín: tie, ktoré boli skutočné, t.j. používané na nosenie počas života, a tie, ktoré boli vyrobené iba pre pohrebné účely alebo posmrtný život. Dru...
|
|
8,0 |
10x |
|
John Stuart Mill - O slobode myslenia a diskusie
Seminárna práca6 s. / 2. roč. / doc
„Mill sa venoval problému politickej slobody a napísal o tom svoju najvýznamnejšiu a v určitom ohľade najpôsobivejšiu prácu- neveľkú rozpravu O slobode. Keď rozpracovával problém o ktorom hovoril už Bentham, vyhlasoval, že problém politickej slobody možno vyriešiť, keď sa posudzuje negatívne, v podmienkach obmedzení, aké indivíduu možno podľa práva uložiť“(Scruton, 1991, s. 253). Emil Višňovský (1995) zhrnul v poslednej strane eseje, že ústrednou témou eseje O slobode je téma individuálnjňej slo...
|
|
0,1 |
42x |
|
Postavenie Francúzska po roku 1871 v Európe
Seminárna práca7 s. / 3. roč. / doc
Do roku 1871 bolo Francúzsko jednou z ústredných mocností na Európskom kontinente. Tomu nasvedčuje napr. to, že ostatné krajiny si chceli pri vojenských konfliktoch zaručiť spojenectvo zo strany Francúzov, alebo aspoň neutralitu, ako napr. v roku 1859, keď vystupovali ako spojenci Talianska alebo v roku 1866, kedy v prusko-rakúskej vojne zachovali neutralitu. Zároveň si však Francúzi uvedomovali nebezpečenstvo zo strany zvyšných európskych krajín, hlavne Pruska, ktoré sa snažilo zjednotiť všetky...
|
|
0,1 |
1x |
|
Otázky na skúšku: Najnovšie dejiny po 1918
Vypracované otázky77 s. / 3. roč. / doc
Parížska mierová konferencia18.1. - 28.6. 1919 sa v Paríži zišli zástupcovia 27 štátov a 5 britských domínií, porazené mocnosti a Sovietske Rusko neboli pozvaní (občianska vojna, nemal ho kto zastupovať)cieľ: vypracovať podmienky mieru akceptovateľné pre všetkých a nové usporiadanie sveta po vojne- zúčastnené krajiny (4 sk.): 1) záujmy všeobecného charakteru (USA, VB, F, T, Japonsko), 2) záujmy čiastkového charakteru (ČSR, Poľsko ...), 3) ktoré prerušili diplomatické styky s nemeckým blokom (Bol...
|
|
0,8 |
13x |
|
Vznik, formovanie a činnosť Starej a Novej školy slovenskej v 19. storočí
Seminárna práca14 s. / 3. roč. / doc
Predmetom seminárnej práce, ako vyplýva už z jej názvu, je priblíženie vzniku, formovania a praktickej činnosti dvoch prúdov v politickom živote Slovákov (Starej a Novej školy slovenskej) v 60. a v prvej polovici 70. rokov 19. storočia. Jadro práce je rozdelené do troch častí. Pojedanie začína na konci 50. rokov 19. storočia. Prvá kapitola približuje obdobie od pádu Bachovho absolutizmu v roku 1859 s krátkym opisom udalostí smerujúcich k obnoveniu ústavných pomerov v Uhorsku roku 1861 na základ...
|
|
0,1 |
12x |
|
Európsky pravek
Prednášky19 s. / 1. roč. / docx
PRAVEK
- najdlhšie obdobie ľudských dejín; zahŕňa 99,5% celkovej existencie ľudstva.
- nevyskytujú sa tu písomné pramenezákladným informačným zdrojom sú hmotné pramene = archeologické pramene, ktoré majú zásadnú výpovednú (informačnú) hodnotu.
- začína objavením sa rannej formy rodu homo (3. mil – 2 500 000 r. pnl.)- vo vých. Afrike sa forma hominidov vyčleňuje zo živočíšnej ríše: -majú schopnosť vyrábať funkčné nástroje- predmety, na základe ktorých uloženia vo vrstvách určujeme hranice pra...
|
|
0,1 |
19x |
|
Antická obec - Jak je třeba zkoumat, v co staří kdysi věřili, abychom mohli pochopit jejich instituce
Študijný materiál51 s. / 2. roč. / doc
Chceme zde ukázat principy a pravidla, kterými se řídila řecká a římská společnost. Řeky a Římany jsme spojili do jedné studie, jelikož oba tyto národy - dvě větve téže rasy, mluvící dvěma idiomy stejného jazyka - měly i stejné institucionální základy a prošly podobnou řadou převratů.Zaměříme se především na zdůraznění základních a podstatných rozdílu, které provždy odlišují tyto staré národy od moderních společností. Náš systém výchovy nás od dětství přivyká žít v prostředí Řeku a Římanu . Zvyk...
|
|
0,5 |
8x |
|
Prípadová štúdia rodiny
Seminárna práca8 s. / 3. roč. / doc
Prípadová štúdia, ktorá zahŕňa sociálnu diagnostiku, intervenciu, ukončenie prípadu, hodnotenie, katamnézu.
RodinnáKlientka pochádza z neúplnej rodiny. Otec ich opustil a matka žije s druhom. S matkou sa skoro vôbec nestýka, pretože nemá dobrý vzťah s jej druhom, obaja požívajú v nadmernom množstve alkohol, o domácnosť sa nestarajú. Matka nejaví záujem ani o ňu, ani o vnúčatá. Klientka má mladšiu nevlastnú sestru, ktorá je slobodná. So sestrou sa pravidelne nestýka. Klientka žije so svojím dr...
|
|
0,1 |
197x |
|
Vývoj školstva a školských inštitúcií na Slovensku
Seminárna práca9 s. / 1. roč. / doc
Ukážka:PRVÉ ZMIENKY O ŠKOLSTVE NA ÚZEMÍ SLOVENSKARozvoj školstva na území Slovenska začal už v 9. storočí a je spätý s príchodom vierozvestov Konštantína a Metoda. Konštantín, neskôr zvaný Cyril a Metod, pochádzajúci zo Solúna, boli na Veľkú Moravu, ktorej súčasťou bolo aj Slovensko pozvaní kniežaťom Rastislavom v roku 863.
|
|
0,1 |
23x |
|
Tri slovenské gymnáziá
Seminárna práca19 s. / 3. roč. / doc
Témou mojej práce sú tri slovenské gymnáziá, ktoré vznikli v Uhorsku v druhej polovici 19. storočia. Sú to konkrétne gymnáziá vo Veľkej Revúcej, v Turčianskom sv. Martine a v Kláštore pod Znievom (udávam staršie názvy obcí). Cieľom mojej práce je opísať okolnosti vedúce k založeniu gymnázií a samotný vznik, fungovanie, výučbu na gymnáziách. Predpokladom ich vzniku sa venuje prvá kapitola práce. Ďalšie kapitoly práce sa venujú osobitne školám. Gymnáziá sú predstavované postupne podľa rokov v akýc...
|
|
0,1 |
2x |
|
Filozofická koncepcia človeka
Seminárna práca5 s. / 1. roč. / doc
1. Teoreticko-metodologické a pojmovo-kategoriálne otázky.Človek je bio-psyvho-sociálna predmetno-seba a svet meniaca bytosť.KREATIVITA, ZRUČNOSŤ, INŠTRUMENTALITA, SOCIÁLNY ROZMER, BYTOSŤ, ktorá sama vytvára svoje dejiny, KONEČNOSŤ - ohraničuje svoju dejinnosť - POMINUTEĽNOSŤ.PLATÓN - filozofovať znamená učiť sa umierať. Múdrosť spočíva v prijatí poriadku tohto sveta vyjadrenímAbsurditu smrti poprieme, keď ju pochopíme.AURÉLIUS - neexistuje človek, pre ktorého by smrť nebola po roku bližšie než ...
|
|
0,1 |
3x |
|
Komunikačné zručnosti a manipulácia
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / doc
„Komunikácia predstavuje moc. Kto sa naučil ju efektívne využívať, môže zmeniť svoj pohľad na svet aj pohľad, ktorým svet pozerá na neho.“
Anthony Robbins
Pojem komunikácia je odvodený od latinského pojmu communicare, čo značí radiť sa, rokovať, zhovárať sa, robiť niečo spoločným, spolupodieť sa s niekym na niečom. Komunikácia však neznamená len odovzdávanie obsahov, označuje tiež prijímanie. Je to teda proces, ktorým sa uskutočňuje odovzdávanie, výmena informácií medzi dvoma účastníkmi soci...
|
|
0,1 |
170x |
|
Poznámky z prednášok na predmet Základy politológie
Skriptá12 s. / 2. roč. / doc
Pod pojmom štát rozumieme riadiaco-mocenský politický systém spoločnosti.Spoločnosť je zložitý sociálno-ekonomicko-kultúrny systém, v ktorom sa štát ako riadiaci element vyčleňuje postupne, premenou rodových a kmeňových politických riadiaco-mocenských inštitúcií na štátne.Spočiatku existoval štát v podobe mestských štátov s určitým priľahlým poľnohospodárskymokolím. Neskôr sa teritórium štátu postupne zväčšuje do podoby rôzne veľkých ríš. Pod pojmom štát je možné chápať hierarchicky usporiadaný ...
|
|
0,5 |
2x |
|
Vypracované otázky na predmet Sociológia
Vypracované otázky83 s. / 3. roč. / doc
1.Charakterizujte predmet sociológie ako vednej disciplíny, jej miesto v systéme spoločenských vied, úlohy sociológie v spoločenskom živote a štruktúru sociológie ako vednej disciplíny.
Sociológia ako vedná disciplína vznikla v prvej polovici 19. storočia, ako veda o spoločnosti. Sociológovia upresňujú túto definíciu ako vedu o sociálnom teda spoločenskom správaní, vedu o vzájomnom pôsobení ľudí, vedu o rôznych spoločenských skupinách, sociálnych vzťahoch, sociálnej štruktúre, sociálnej sklad...
|
|
0,4 |
17x |
|
Okruhy z predmetu Fonetika a fonológia
Študijný materiál20 s. / 1. roč. / doc
1. FONETIKA AKO LINGVISTICKÁ DISCIPLÍNA. PREDMET JEJ SKÚMANIA. FONETICKÁ TRANSKRIPCIA.Fonetika ako vedecká disciplína sa rozvinula v 19. storočí. Je to časť jazykovedy, ktorá sa zaoberá materiálnymi javmi a procesmi zvukovej reči z hľadiska ich fyzickej stavby a s ohľadom na ich funkciu pri dorozumievaní. Zaoberá sa hláskou ako materiálom. Stredom jej pozornosti je štúdium artikulačných a akustických vlastností hlásky. Je to náuka o zvukoch ľudskej reči, skúma zvukovú stavbu, zvukový systém, zvu...
|
|
0,2 |
20x |
|
Emocionálne prežívanie nadaných detí
Ročníková práca30 s. / 3. roč. / doc
Ukážka:Podľa vyhlásenia Parlamentu Rady Európy na našom kontinente je každé piate dieťa mimoriadne nadané.Koľko sa na Slovensku rodí detí v pásme geniality, zatiaľ nevieme. Presná štatistika neexistuje. Možno dve percentá, možno štyri, ale aj viac. Kritickým momentom odhalenia a nasmerovania geniality je detský vek. Najdôležitejšie je tieto deti identifikovať a pripraviť dobré podmienky pre ich ďalší rozvoj. Psychológovia nie sú jednotní v názore, či tieto deti vyčleniť a pomáhať im alebo ich ne...
|
|
0,2 |
8x |
|
Sociálno právna ochrana deti a mládeže
Prednášky5 s. / 2. roč. / doc
SOCIÁLNA PREVENCIA - je to zameranie konkrétnej soc. Práce, súbor aktivít na predchádzanie al. znižovanie možných dôsledkov nežiadúcich javov, predchádzanie strate soc. Suverenity jednotlivcov, skupín, predchádzanie porúch vzáj.vzťahov k spoloč. Prostrediu. PREV.OPATRENIA: osveta, vzdelávanie, poradenské služby, vhodná legislatíva. SOC. PRÁVNA OCHRANA DETÍ A MLÁD.(SPODM) - súhrn opatrení, smerujúcich k ochrane práva a právom chránených záujmov maloletých detí a je vykonávaná výlučne prostredníct...
|
|
0,1 |
3x |
|
Výskyt foriem pračloveka na území Čiech a Slovenska spadajúcich do obdobia paleolitu
Seminárna práca8 s. / 1. roč. / doc
Paleolit, nazývaný aj staršou dobou kamennou, patrí k najdlhšiemu a najstaršiemu úseku dejín ľudstva. Ide o epochu, ktorej časové vymedzenie je len veľmi približné. Jeho dĺžka sa uvádza približne v období rokov 3,5 mil. až 10. tis. p.n.l. Pre toto obdobie platí, že čím viac postupujeme do minulosti, tým menej poznatkov máme.Obdobie paleolitu sa udialo v staršom období štvrtohôr a to v pleistocéne. Pre pleistocén v Európe je typické striedanie dôb ľadových (glaciálov – Donau, Günz, Mindel, Riss, ...
|
|
0,1 |
0x |
|
Školský subsystém - andragogika
Poznámky15 s. / 1. roč. / doc
Školský systém vzdelávania dospelých: Súčasná spoločnosť je nevyhnutná bez čoraz vyššej kvalifikácie. Neustály nárast vedeckých, technických poznatkov, meniace sa výrobné podmienky, explózia info. Doba prechodu od industr. k informačnej učiacej sa spol. = je nevyhnutným prvkom procesu globalizácie. CŽV sa stáva vedúcim princípom rozvoja vzd. systémov. Revolúcia intelektu - investície do vzdelávania (rekvalifikácie, kontinuálne vzdelávanie), do výskumu. Každý 6 zamestnanec mení v priebehu roku sv...
|
|
0,1 |
18x |
|
Virginia Woolfová - Pani Dallowayová, Vlastná izba
Analýza10 s. / 2. roč. / doc
Analýza dvoch diel: román Pani Dallowayová a esej Vlastná izba. 10-stranová práca zahŕňa popis jedného aj druhého diela a následne ich porovnanie.
Pani Dallowayová /román/
Román Virginie Wollfovej, ktorý nabáda čitateľa nie čítaním strácať čas, ale uvažovať nad vnímaním sveta. Román, v ktorom je každá postava akýmsi aspektom jednej osobnosti, Virginie Wollfovej. K špecifikám jej rozprávacieho štýlu patrí aj to, že nikdy ani na okamih nehodnotí ani neuvažuje z hľadiska rozprávača. Virginia vž...
|
|
0,1 |
8x |
|
Biodromálna koncepcia ontogenetického vývinu
Referát9 s. / 1. roč. / doc
Každý jedinec sa na svojej ceste životom stretáva s úlohami a problémami v podobe svojho meniaceho sa tela, svojej meniacej sa citlivosti a schopnosti regulovať svoje správanie. Ďalej sa musí vyrovnávať so svojským spracovávaním vplyvov prostredia, s nárokmi, ktoré naňho toto prostredie kladie, s očakávaniami, s rozumovým pochopením okolitého sveta a seba v ňom, ako aj s citovým prežívaním toho všetkého.
Jednou z koncepcií vývinu osobnosti jedinca je aj Eriksonova biodromálna teória. Iným slovo...
|
|
0,1 |
19x |
|
Historický vývoj inštitucionálnej štruktúry Európskej únie
Prednášky46 s. / 2. roč. / ppt
1789 Európa ľudíTermín Európa ľudí sa objavil na začiatku Francúzskej revolúcie. 1815 Viedenský kongresPočas galistického hnutia odznel termín Európa národov. 1918 Počas 1. Svetovej vojny sa objavil pojem Európa strán. 19. september 1946 Spojené štáty európskePo skončení druhej svetovej vojny sa Európa nachádzala v ruinách. Vo svojom prejave pre svetovú mládež v Zürichu bývalý britský predseda vlády Winston Churchill vyzval Európu, aby skoncovala s hriechmi nacionalizmu a vojny a navrhol jej ...
|
|
0,5 |
8x |
|
Subkultúry mládeže
Seminárna práca12 s. / 2. roč. / docx
V súčasnej dobe je značný rozmach rôznych hnutí a smerov. Každý človek, najmä v mladom veku chce niekam patriť a niečo znamenať, a preto sa stáva členom nejakej subkultúry.
Cieľom mojej seminárnej práce je zoznámiť sa s rôznymi druhmi subkultúr a pozrieť sa na ich kladné aj záporné stránky, na ich charakteristické znaky a na to, čo mládež núti, resp. láka stať sa ich súčasťou. Zároveň sa bližšie pozrieme na rozdiely medzi jednotlivými subkultúrami, ale aj na ich spoločné prvky.
K napísaniu te...
|
|
0,1 |
21x |
|
Dejiny slovenskej literatúry
Seminárna práca14 s. / 1. roč. / doc
Literárny vývoj si môžeme zjednodušene predstaviť ako proces konfrontácie literárnej tradície s tendenciami a pohybmi, ktoré túto tradíciu narušujú. Sama konfrontácia (rovnako ako zdroje týchto pohybov) môže mať mnohoraké podoby. Krajné polohy tohto procesu by potom predstavovali na jednej strane postupné nahradenie tradičného literárneho smeru novým smerom. (t.j. neznámym, s vysokou mierou informácie). Začlenenie nového literárneho smeru, do systému národnej literatúry sa môže udiať prirodzenou...
|
|
0,1 |
9x |
|
Ochrana ľudských práv a základných slobôd
Poznámky9 s. / 2. roč. / doc
Ľudské práva - ich dodržiavanie spolu s demokraciou sú základom právneho štátu. Štát ma pozitívny záväzok voči obyvateľom, garantovať im dodržiavanie ĽP spolu s ekonomickými pravidlami, aby ľudia mohli žiť čo najpriaznivejšie. Korene pojmu ĽP sú spájané s prirodzeno - právnou teóriou v zmysle ktorej je človek neopakovateľná autentická bytosť, ktorá má určité práva a je univerzálneho charakteru. ĽP sú odvodené od jeho podstaty. Sú neodcudziteľné, neporušiteľné, nie sú dané štátom ani štátnou moco...
|
|
0,1 |
17x |
|
Aurelius Augustinus - Boh, človek a dejiny
Referát4 s. / 1. roč. / doc
„Intellige ut credas, crede ut intelligas“ - teda „ Poznávaj, aby si veril, ver, aby si poznával“ - aj tak by sa dali zhrnúť filozofické zásady hipponského biskupa, jedného z najvýznamnejších predstaviteľov obdobia patristiky, Aurelia Augustina (*354 - †430).Tento citát by mohol vyjadrovať základný smer jeho teocentrickej teológie, teda vzostupný pohyb od prostej viery k pravdivému poznaniu, ktorého je schopné len kresťanstvo. Viera a vedenie alebo teológia a filozofia sú u Augustina neoddeliteľ...
|
|
0,1 |
15x |
|
Využitie rôznych terapeutických techník u detí s diagnózou ADHD
Seminárna práca11 s. / 5. roč. / doc
ADHD - VŠEOBECNÝ NÁHĽAD DO PROBLEMATIKYADHD (z anglického Attention Deficit Hyperactivity Disorder), teda porucha pozornosti spojená s hyperaktivitou, patrí do oblasti špecifických poruch správania (F 90). Ide o odlišný spôsob fungovania mozgu. Mozog je z rôznych príčin nastavený na nadmernú aktivitu, chýbajú alebo sú oslabené tlmivé procesy, ktoré by mali brzdiť zvýšenú motorickú činnosť. Pri poruchách pozornosti sa predpokladá, že systémy mozgu, ktoré sú zapojené do komplexu funkcií súvisiacic...
|
|
0,1 |
10x |
|
Integrácia telesne postihnutých do spoločnosti
Bakalárska práca47 s. / 3. roč. / doc
Témou o sociálnej integrácii telesne postihnutých do spoločnosti sme sa rozhodli zaoberať z viacerých dôvodov. Myslíme si, že je veľmi dôležité, aby ľudia neodsúvali telesne postihnutých na okraj spoločnosti.Cieľom našej bakalárskej práce je poukázať na problematiku telesného postihnutia, ako vplýva na človeka a jeho osobnosť. Priblížiť problematiku sociálnej integrácie telesne postihnutých na trh práce a hľadať riešenia týchto problémov. Hlavné metódy, ktoré sme použili pri tvorbe tejto práce b...
|
|
0,3 |
45x |
|
Materiály na skúšku z Úvodu do etiky
Prednášky15 s. / 1. roč. / zip
Hodnoty a mravné hodnoty
Celá ľudská činnosť je predovšetkým tvorba hodnôt, úsilie o ich udržanie, rozmnožovanie, rozvíjanie.
V zásade možno vyčleniť 2 druhy hodnôt:
1. všetko, čo nám prináša uspokojenie, čo uspokojuje ľudské potreby
2. základné kultúrne kategórie, ktoré zodpovedajú ľudským kultúrnym potrebám, najmä etickým a estetickým.
Byť hodnotou, mať hodnotu, to je predovšetkým výraz funkčnosti vecí, vzťahov, procesov atď. Pôvod tejto úlohy je spoločenský, pretože vyplýva z jeho prakti...
|
|
1,4 |
11x |
|
Konflikt (vznik, príčiny, druhy, znaky, prejavy konfliktu)
Seminárna práca7 s. / 2. roč. / doc
V tejto práci sa chcem zaoberať celkovým vývinom konfliktu od jeho vzniku, príčin, znakov, prejavov a všetkého, čo s týmto problémom súvisí. Budem sa zaoberať tým, čo pojem konflikt vlastne znamená, aké sú typy konfliktov, aké sú praktické rady ako sa konfliktom vyhnúť, atď.Veľmi často sa stáva, že nevidíme svoje chyby. Neuvedomujeme si vlastné nedostatky. Ani to, že sami sme príčinou konfliktov. Čo je vlastne konflikt, nedorozumenie? Napríklad, nám sa zdá istý problém úplne jednoduchý a riešeni...
|
|
0,1 |
6x |
|