Metodológia písania odborných prác
Študijný materiál29 s. / 2. roč. / pdf
Dôležitou súčasťou štúdia na vysokej škole je vyhotovenie odbornej písomnej práce, ktorá rozširuje odborný rozhľad.So štúdiom, vzdelávaním a výskumom na vysokej škole je spojený určitý spôsob a metóda realizácie, ktoré sú potrebné pri písaní vedeckej práce. Je dôležité, aby zásady jej vypracovania boli jednotné, zrozumiteľné a prehľadné. Metóda realizácie v sebe zahŕňa prvky s medzinárodným dosahom a tie charakterizujú samotnú vysokú školu. Týka sa to, samozrejme, celej činnosti školy.Jedným z p...
|
|
0,1 |
1x |
|
Etika - skriptá
Skriptá65 s. / 2. roč. / doc
1. Co je etika?
Etika je filosofická disciplína, jejímž předmětem je lidské jednání z hlediska mravnosti.
1. Základní otázka: Co mám dělat?Tato na první pohled banální otázka vychází z podstaty člověka. „Člověk se musí tázat - náleží to k jeho podstatě. Není neproblematicky začleněn do nutnosti přírodního dění a také není jako zvíře spjat s omezeným prostředím či s určitým chováním. Člověk je vydán své vlastní svobodě. Musí sám vytvářet svou vlastní existenci, sám rozhodovat o svém jedn...
|
|
0,4 |
136x |
|
Nádej, dôvera v Božie prisľúbenia a spoliehanie sa na pomoc Božieho Ducha
Seminárna práca8 s. / 5. roč. / doc
Každý človek je povinný prenášať vedomie mravnej povinnosti do osobného a verejného života. Nestačí Boha len poznať, ale jeho vôľu prejavenú v prirodzenom a zjavenom zákone treba aj plniť. Mravné hodnoty sa dosahujú iba za cenu namáhavej duševnej práce. O človeku, ktorý zachováva mravné zákony sa hovorí, že je slušný, charakterný a čnostný. Čnostný život človeka je stelesneným poriadkom, ktorý predpokladá boj za víťazstvo dobra. V morálnej teológii sa čnosť definuje ako trvala dispozícia, ochota...
|
|
0,1 |
5x |
|
Výchova, zrějmost, vědomí - skriptá
Skriptá63 s. / 1. roč. / doc
Rozpaky kolem výchovy a vzdělání
Téma výchovy a vzdělání je zatíženo atmosférou školstva, didaktiky a osvěty. Reformy školství se už dost dlouhou dobu střídají v rychlém sledu a mnozí profesionální pedagogové z různých stupňů škol dokonce i veřejně mluví o "procesu vzdělávání" jako o "technologii", kterou je třeba "optimalizovat".
Člověk, který prodělal třiadvacet let školního vzdělávání na různých školách (počínaje "mateřskou") s utrpením vesměs nepřímo úměrným "výšce" školy, a teď překvapi...
|
|
0,7 |
19x |
|
Exegéza nového zákona
Prednášky58 s. / 5. roč. / doc
Biblia je súbor mnohých rozličných textov. Kresťan tieto texty nazýva Svätým písmo. Čítanie textu vedie k určitému chápaniu. Čitateľ si spája slová s predstavami a zážitkami, ktoré v ňom text vyvoláva. Takto sa s textom zbližuje a istým spôsobom si ho privlastňuje. Prvé priblíženie sa k textu ovplyvňuje množstvo faktorov: pozornosť pri čítaní, znalosť jazyka, životné skúsenosti, nálada čitateľa. Prvé čítanie textu je preto veľmi subjektívne a osobne podfarbené. Takéto čítanie ešte nezaručuje sp...
|
|
0,4 |
2x |
|
Harrapská kultúra - Civilizácia údolia Indusu
Seminárna práca5 s. / 1. roč. / doc
Civilizácia, ktorá rozkvitala v údolí Indusu medzi rokmi 2500 pre n.l. a 1800 pred n.l., sa vyvinula z oveľa starobylejších a poľnohospodárskych kultúr. Spoločne s Mezopotámiou, Egyptom a minojskou civilizáciou na Kréte je to najväčšia známa mestská civilizácia na svete. Pochádza z doby bronzovej a jej bohaté náleziská boli objavené na obrovskej rozlohe, ktorá sa rozkladá na území dnešného Pakistanu a Indie.
|
|
0,1 |
0x |
|
Vypracované otázky z předmětu Úvod do filozofie
Vypracované otázky19 s. / - roč. / docx
Pýtanie sa ako východisko filozofie je vždy prejavom a prehlbovaním vlastnej slobody. Aj napriek vonkajšiemu nátlaku sme schopní zaujať postoj voči vonkajším vplyvom ako aj vlastným sklonom a pudom. Sme si vedomí toho, že máme slobodu a možnosť voľby. Môžeme povedať „áno“ aj „nie“ prichádzajúcim možnostiam. V platónskej škole bola kedysi filozofia nazývaná meditatio mortis „uvažovanie o smrti“. Úvaha nad smrťou viedla k uvedomeniu že sa od začiatku nášho vedomého života musíme neustále rozhodova...
|
|
0,1 |
0x |
|
Metodológia písania odborných prác
Skriptá26 s. / - roč. / doc
Dôležitou súčasťou štúdia na vysokej škole je vyhotovenie odbornej písomnej práce, ktorá rozširuje odborný rozhľad.
So štúdiom, vzdelávaním a výskumom na vysokej škole je spojený určitý spôsob a metóda realizácie, ktoré sú potrebné pri písaní vedeckej práce. Je dôležité, aby zásady jej vypracovania boli jednotné, zrozumiteľné a prehľadné. Metóda realizácie v sebe zahŕňa prvky s medzinárodným dosahom a tie charakterizujú samotnú vysokú školu. Týka sa to, samozrejme, celej činnosti školy.
Jedným...
|
|
0,2 |
20x |
|
Prejavy desocializácie v kontexte axiologického chaosu
Seminárna práca9 s. / - roč. / pptx
Čo je socializácia?- Pre pochopenie termínu desocializácia najprv potrebujeme pochopiť proces socializácie ku ktorému je desocializácia antonymom. Socializácia je celoživotný proces sociálneho učenia, nazerania, na základe ktorého si osvojujeme sociálne normy, vzorce správania, postoje, hodnoty, zvyky a zručnosti, charakteristické a žiaduce pre danú kultúru. Socializácia je komplexný proces, v rámci ktorého sa stáva človek ako biologický tvor sociálnou bytosťou, a to prostredníctvom sociálnej in...
|
|
0,6 |
2x |
|
Kurdská menšina v Turecku
Semestrálna práca8 s. / 5. roč. / doc
Najväčšou etnickou menšinou v krajine je etnikum Kurdov, ktorí obývajú prevažne zaostalý juh a východ Anatólie. Od vzniku modernej republiky sa stal kurdský nacionalizmus jedným z najzávažnejších vnútropolitických problémov Turecka a pretrváva dodnes. Dôležitosť problému akým je porušovanie práv menšín v spoločnosti deklarujúcej samu seba za modernú demokraciu budí čím ďalej tým väčší internacionálny záujem.
|
|
0,2 |
2x |
|
Filozofia výchovy - vypracované otázky
Študijný materiál9 s. / 1. roč. / doc
1.Ako vieme definovať filozofiu:Filozofia - Fileo = mať rád, milovaťSófia - múdrosťHľadanie múdrosti, láska k múdrostiMúdrosť - neexistuje nič, čo by múdrosť definovaloto je dôvod, prečo existujú filozofiFilozof - ten, kto hľadá múdrosť, lebo ju nikto nepoznávie o sebe to, že vie, že nie je múdryPočiatky filozofie - u GrékovPRedsokratci pojem filozofia ešte nepoznali, stretávame sa s ním až u Platona
|
|
0,1 |
1x |
|
Rímskokatolícky farský kostol navštívenia blahoslavenej Panny Márie v Trebišove
Referát7 s. / 2. roč. / doc
Pôvodný kostol je datovaný ešte pred rokom 1404. Napriek tomu, že súčasný rímsko-katolícky chrám čiastočne ovplyvnili neskoršie umelecké a filozofické prúdy, patrí medzi skvostné pamiatky gotickej architektúry. Kostol má hlavnú loď a neskoršie pristavané bočné kaplnky. Sieťovú rebrovú klenbu tvorí 63 polí v tvare kosoštvorcov rôznych veľkostí s figurálnymi a dekoratívnymi motívmi (príloha č. 1). Interiér chrámu dotvárajú viaceré oltáre, nástenné maľby a triumfálny oblúk, pri ktorom sú plastické ...
|
|
0,1 |
5x |
|
Druhý Vatikánsky koncil
Semestrálna práca39 s. / - roč. / doc
1 PRÍPRAVA KONCILU
Medzi najvýznamnejšie udalosti uplynulého 20. storočia, tak pre život Katolíckej cirkvi, ako aj vtedajšieho sveta, patrí v poradí 21. všeobecný snem, pre ktorý sa od začiatku používal úradný názov Druhý vatikánsky koncil. Jeho konanie, priebeh a publikovaných 16 dokumentov boli manifestáciou jednoty a kresťanského univerzalizmu okolo 2500 biskupov.
Dnes môžeme konštatovať, že väčšina jeho záverov, najmä v liturgickej oblasti - týka sa to najmä západnej cirkvi - našla svoje...
|
|
0,3 |
57x |
|
Misiológia
Skriptá35 s. / 3. roč. / doc
Misiológia:
je systematické štúdium evanjelizačnej činnosti Cirkvi a prostriedkov, ktorými ju treba uskutočňovať
nie je iba príveskom teologickej formácie, ale jej duchom
je teologickou, interdisciplinárnou vedou
čerpá z poznatkov všetkých ostatných oblastí poznania
Druhý Vatikánsky koncil hovorí:
že putujúca Cirkev je svojou podstatou misionárska /AG 2/ v dôsledku čoho pre Cirkev aj pre každého kresťana musí mať štúdium všetkých ostatných teologických vied misijný rozmer.
Okrem toho...
|
|
0,3 |
18x |
|
Svedectvá primátu (pápeža) v ďalších storočiach
Referát5 s. / 2. roč. / doc
Ježiš zveruje Petrovi osobitnú moc: „Tebe dám kľúče od nebeského kráľovstva...“ (Mt 16,19).
Rímsky pápež má na základe svojho úradu Kristovho zástupcu a pastiera celej Cirkvi plnú, najvyššiu a univerzálnu moc nad Cirkvou, ktorú môže vždy slobodne vykonávať.
Základy rímskeho primátu položil sám Ježiš Kristus, ktorý zveril sv. Petrovi vedenie a riadenie celej Cirkvi (Mt 16,18, Jn 1,42, Lk 22,31). Preto sv. Peter je najvyššou hlavou Cirkvi. Táto primiciálna moc nemohla sa však obmedzovať len ...
|
|
0,1 |
0x |
|
Inteligencia
Semestrálna práca22 s. / 2. roč. / doc
Záujem psychológie o inteligenciu – začínajúc F. Galtonom – trvá už vyše sto rokov. Podobne ako fyzici skúmajú elektrinu alebo biológovia sám život, študujú psychológovia čosi, čo nevedia presne definovať.
Preto ešte stále platí ironické vymedzenie inteligencie, ktoré podal E. G. Boring: „Inteligencia je merateľná kapacita... kapacita, ktorá sa uplatňuje v testoch inteligencie.“ Podľa najbežnejšej definície je inteligencia chápaná ako všeobecná rozumová schopnosť prispôsobiť sa najmä v nových...
|
|
0,1 |
4x |
|
Reklama ako mediálny produkt
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / doc
Každý dobrý podnikateľ si musí uvedomiť význam správneho zapojenia marketingu a vhodne riešeného marketingového mixu do riadenia všetkých činností podniku. Avšak nie vždy všetky zložky podniku dostatočne využívajú najefektívnejšie prepojenie a to od správneho výberu výrobku, cez stanovenie ceny, zabezpečenie optimálnych distribučných kanálov až po najúčinnejšiu formu reklamy. Reklama, ktorá vo väčšine prípadov zabezpečuje prvý kontakt spotrebiteľa s výrobkom. Reklama má rozhodujúcu úlohu pre uvá...
|
|
0,1 |
37x |
|
Matúšovo evanjelium 12, 33-37 (rozbor)
Analýza6 s. / 2. roč. / doc
V 12. kapitole Matúšovho evanjelia pokračujú reakcie na Ježišovo verejné účinkovanie. Teraz sú na scéne farizeji. Hoci prezentujú najotvorenejší smer vtedajšieho judaizmu, v tomto rozprávaní sa javia veľmi nepriateľsky voči Kristovi, až tak, že pripravujú samotné zničenie Ježiša (verš 14).
Je tu zázrak týkajúci sa posadnutého, ktorý bol slepý a nemý (verš 22). Tento čin znovu rozpúta reakciu farizejov, ktorí ho tentoraz obviňujú z diabolskej mágie. Ježiš vyvráti tento útok, keď preukáže, že on ...
|
|
0,1 |
3x |
|
Bahijské kandoble - Brazílske afro náboženstvo
Seminárna práca7 s. / - roč. / docx
1. ÚVODKandomblé predstavuje spolu s ďalšími afro-brazílskymi kultmi v dnešnej Brazílii veľmi výrazný fenomén. Aj keď oficiálnym náboženstvom je tu rímsky katolicizmus, kandomblé tvorí početne významnú náboženskú skupinu a je všeobecne tolerované. Ale nielen to. Zaujímavým momentom je napríklad to, ako sa kandomblé behom posledných dekád dostalo do sféry verejného života, do televízie, do novín, a že vyznávači afro-brazílskych kultov sú často významný politický predstavitelia, čo zvláštnym spôso...
|
|
0,1 |
0x |
|
Sukkot - židovský sviatok stánkov
Referát4 s. / 1. roč. / doc
Sviatok stánkov – Sukkot patrí medzi pútnické sviatky.
Štyri dni po vážnom Jom Kipure, večer 14. dňa siedmeho mesiaca Tišri, prichádza pre Židov opäť čas radosti. Je tu Sukkot, sviatok stánkov. Sukkos znamená v hebrejčine plátno, stan. Známy je aj pod menom sviatok Tabernachu. Jeho názov je odvodený od zvykov bývať počas sviatku v stánkoch. Sviatočný čas Sukkot trvá sedem dní, ale tesne naňho nadväzujú ďalšie dva sviatky, Šemini Aceret a Simchat Tóra. V Izraeli sa tieto dva sviatky slávia spo...
|
|
0,1 |
1x |
|
Dejiny misií
Poznámky5 s. / 3. roč. / doc
» Ježiš Kristus živý vzor misionára (porov.: teológia misijnej činnosti)
»
Apoštoli prenasledovanie prinútilo prvých misionárov odísť z Jeruzalema (Sk 8); diakon Filip v Samárii - pohanská Cézarea (Sk 8, 5 - 40)
svedkovia jeho zmŕtvychvstania - najprv výzva k obráteniu a krstu - nie hneď zmena náboženstva; zmena náboženstva až keď nastalo pokrstenie pohanov a neprijatie Ježiša Krista Izraelom
»
pápeži: - sv. Peter na Turíce
- Lev Veľký a Gregor Veľký - pokresťančenie germánskych kmeňov...
|
|
0,1 |
19x |
|
Ohlasovanie evanjelia prostredníctvom IT
Referát4 s. / 2. roč. / doc
ÚVOD
Otázka, ako komunikovať kresťanské myšlienky, aby boli zrozumiteľné a príťažlivé pre súčasných ľudí bude vždy aktuálna. Nové alebo staronové filozofické prúdy, rastúce vedecké poznanie a rozvoj komunikačných prostriedkov sú pre kresťanov neprestajnou výzvou, aby objavovali nové formy a prehlbovali obsah hlásania evanjelia. Paul Lauer, zakladateľ kresťanského časopisu You! – príťažlivého mesačníka pre mladých – povedal, že médiá sú katedrálami dneška. Poďme sa teda pozrieť na problém ako ...
|
|
0,1 |
2x |
|
Kniha proroka Jonáša – interpretácia a aktualizácia jeho posolstva
Seminárna práca11 s. / - roč. / doc
Spis proroka Jonáša sa v hebrejskej Biblii uvádza ako piaty z dvanástich, tzv. menších prorokov, kým v Septuaginte je na šiestom mieste medzi nimi. Na rozdiel od ostatných starozákonných prorockých spisov sa v knihe neuvádza zbierka Jonášových výrokov, lež poučné rozprávanie o samom prorokovi.
Kniha je síce tradične radená k prorockým knihám, ale v skutočnosti sa od nich líši predovšetkým svojím štýlom, Rozpráva totiž o epizódach s bohatým náboženským posolstvom. Nehovorí teda tradične na spôso...
|
|
0,1 |
2x |
|
Duchovná pieseň
Seminárna práca10 s. / 1. roč. / doc
1. Začiatky duchovnej piesne
Pod pojmom duchovná pieseň rozumieme veľmi široký komplex vokálnych prejavov náboženského obsahu, prednášaných veriacimi – teda nie cvičeným zborom – v ich vlastnej národnej reči, jednak pri vlastných bohoslužobných úkonoch, ale i pri rozličných pobožnostiach, modlitbách, procesiách a pod. Zahŕňame sem veľmi rôznorodé formy a typy spevov spievaných kolektívom laikov pri oficiálnych i neoficiálnych liturgických príležitostiach v chráme i mimo chrámu. Zachytiť a presk...
|
|
0,1 |
3x |
|
Sekty - môžu nasýtiť túžbu človeka po transcendentne
Seminárna práca5 s. / - roč. / doc
Pýtame sa, čo sa skrýva pod pojmom „sekta“. Definícií je niekoľko, inak charakterizuje sektu sociológ inak psychológ či religionista. Názory sa rôznia aj vzhľadom na dejinný kontext. Napríklad aj prví kresťania boli v očiach Židov len ďalšou mesianistickou sektou.
Je potrebné si čo najpresnejšie definovať tento termín. Prvé priblíženie nám môže poskytnúť etymológia. Tu však nie sú odborníci jednotní, či je základom latinské sloveso sequo (nasledujem), alebo seco (režem, krájam, sekám a pod.)....
|
|
0,1 |
2x |
|
Židia, ich kultúra a náboženstvo
Seminárna práca9 s. / 2. roč. / doc
Pojem židovská kultúra zahrnuje široké spektrum židovských špecifík, ktoré sa objavujú v kultúre ako také, bez rozdielu miesta a času. Židia sa zvlášť po druhom zbúraní chrámu v Jeruzaleme (roku 70 n. l.) usadzovali v najrôznejších miestach Európy, Afriky a Ázie. Postupne tak vytvárali židovské komunity v diaspóre. V priebehu storočia boli Židia ovplyvňovaní kultúrnym prostredím daných území a naopak majoritná spoločnosť prijímala priamo či nepriamo židovskou kultúru. Spoločným duchovným dedičst...
|
|
0,1 |
13x |
|
Fundamentálna teológia - zápočet
Testy1 s. / 1. roč. / pdf
Základné veci na fundamentálku - stačilo to na zápočet.1. Fundamentálna teológia sa zaoberá :a, dokazovaním Boha.b, zaoberá sa dokazovaním pravdivosti konkrétneho náboženstva.c, zaoberá sa dokazovaním ktorá interpretácia je správna.2. Všeobecný koncil : zhromaždenie sa zástupcov cirkvi, keď dôjde k vzniku sporu v cirkvi (blud). Na koncile rokujú a hlavne zostavujú definíciu/dogmu, ktorá má ukázať čo je pravdivou Kristovou náukou. Posledný bol 2. Vatikánsky koncil. Vieroučné koncily : Chalcedónsk...
|
|
0,2 |
5x |
|
Úvod do svätého písma
Prednášky26 s. / 1. roč. / doc
STAROVEKÉ DEJINY ŽIDOV
1. ETAPA
- od založenia Izraelského kráľovstva: 13. – 11. stor. pr. Kr.
- zahŕňa Exodus
- zahŕňa usídlenie Izraelitov v Kanaáne, Palestíne
- život Izraelcov u kmeň. Spoločnosti = vedené príležitostne tzv. sudcami
- snahy o založenie monarchie (potreba jednotného vedenia)
2. ETAPA
- jednotné kráľovstvo za vlády kráľa Dávida a Šalamúna: 10. stor. pr. Kr.
- sídlom tohto kráľovstva bol Jeruzalem (centrum náboženského života)
- Šalamún vybudoval chrám na Sio...
|
|
0,2 |
3x |
|
Katechetika
Vypracované otázky20 s. / 5. roč. / rtf
1. Základné pojmy (katechéza, katechizmus, katechetika), vývoj ich chápania, charakterizuj oblasti využitia katechézy
Katechetika – z gr. slova : kateche, katechein, katechezis – znieť, zvučať, robiť ozvenu hovorením, to, čo vchádza do ucha človekaka
- Cirkev ho používa na ústne podanie evanjeliovej zvesti
- je zakomponované do Sv. písma: Gal 6,6; Lk 1,3-4
- „Ten, kto vyučuje slovo, nech sa delí so vfšetkými dobrami, ktoré vyučuje.“ /Gal 6,6/
- je teória o tom, ako katechizovať
Katech...
|
|
0,3 |
1x |
|
Bázeň a chvenie - axiologická analýza práce S. Kierkegaara
Analýza3 s. / - roč. / doc
Axiologická analýza práce S. Kierkegaara: Bázeň a chvenie so zameraním sa na inkomensurabilitu foriem života etického a náboženského
...”a predsa nie je nikto tak veľký ako Abrahám. Kto mu porozumie?“ (1)
Túto otázku si kladie nórsky existenciálny filozof S.Kierkegaard v úvode svojej práce : “Bázeň a chvenie”. Na pohľad jednoduchá, ale i nezvyčajná otázka, veď prečo by sme tejto známej postave biblických dejín, praotcovi národov i otcovi viery nemali rozumieť, prečo by sme sa mali nad tým vôbe...
|
|
0,1 |
8x |
|
Etika - štátnicové otázky
Vypracované otázky33 s. / 5. roč. / doc
1. Predporozumenie ako predpoklad možnosti mravného rozmeru skutočnosti – mravné hodnotenie, svedomie, dobrovoľnosť, zodpovednosť, sociálny aspekt
Fakt, že mravným slovám (ako napr. dobré – zlé, spravodlivé – nespravodlivé, ľudské – neľudské a i.) obyčajne bez problémov rozumieme a používame ich, odkazuje na to, že v našej bežnej komunikácii uplatňujeme predporozumenie mravnej skutočnosti, a že ho taktiež predpokladáme u druhých ľudí. Bez neho by bolo nepochopiteľné, že mravný diskurz je vô...
|
|
0,1 |
8x |
|
Psychické choroby
Referát4 s. / 2. roč. / doc
Choroba je „stav narušeného zdravia, prejavujúci sa špecifickým zoskupením symptómov, špecifickou etiológiou a špecifickou liečbou.“
U každej choroby rozlišujeme:
• etiológiu (príčiny)
• patogenézu (podmienky vzniku a priebehu chorobných zmien) resp.
• etiopatogenézu (príčiny a podmienky vzniku a priebehu choroby)
Každá choroba:
• začína sa prodrómami (predpríznakmi)
• prejavuje sa symptómami (príznakmi) resp. syndrómami (= súbor príznakov)
• označuje sa diagnózou (stanovenie druhu choro...
|
|
0,1 |
4x |
|
Paideia ako predpoklad a výsledok starostlivosti o dušu
Bakalárska práca46 s. / - roč. / doc
Práca sa zaoberá výchovou človeka, ktorá vychádza z koncepcie gréckych filozofov Sokrata a Platóna a má viesť k zodpovednému vzťahu k vlastnému bytiu. Je to výchova, ktorá nemá za cieľ vrstvenie poznatkov užitočných v každodenných situáciách, ale znamená zásadný obrat v živote človeka, je vytrhnutím zo všedného dňa a povznesením z každodenného zaneprázdnenia. Ranné kresťanstvo spolu s gréckym jazykom prijíma aj grécke myslenie a paideia sa stáva nástrojom ohlasovania evanjelia. V kresťanskom obr...
|
|
0,3 |
3x |
|
Náboženstvo
Vypracované otázky36 s. / 5. roč. / doc
1. Katechizmus katolíckej Cirkvi – štruktúra, obsah, základné atribúty
- KKC je originálna kniha, odkaz kresťanského učenia, kniha, ktorá obsahuje tento odkaz kresťanského učenia
- Je to text, ktorý slúži katechéze, ale nie priamo
- Z tohto textu máme čerpať, máme sa z neho inšpirovať
- Na začiatku KKC sa nachádza apoštolská konštitúcia J. Pavla II. Fidei depositum: Sv. Otec hovorí, čo to vlastne katechizmus je. Táto definícia J. Pavla II. je zatiaľ najlepšou definíciou katechizmu.
- 11. ...
|
|
0,2 |
4x |
|
Babylonsky talmud
Seminárna práca11 s. / 3. roč. / doc
Na začiatok by som hneď chcela povedať, že to bola veľmi zaujímavá téma, avšak veľmi ťažko dostupná na materiál. Babylonský Talmud je svojim spôsobom encyklopédiou znalosti a vedomostí celého doterajšieho babylonského židovstva, ktorá svojou štruktúru odvodila od Mišny. Talmud vznikal vtedy, keď kánon už bol uzavretý. Život si však vyžadoval nové ustanovenia a poriadky. Tieto sa najprv tradovali ústne a potom boli postupne zozbierane aj písomne.
|
|
0,1 |
0x |
|
Proces formovania sa hinduizmu
Štátnicové otázky5 s. / 3. roč. / doc
Civilizácia údolia Indu.
Vykopávky dvoch opevnených miest Harappa a Mohendžo-Daro odhalili svetu rozvinutú mestskú teokratickú civilizáciu. Civilizácia údolia Indu bola plne rozvinutá okolo r. 2500 pred Kr. Túto civilizáciu charakterizovala uniformita a statický charakter. Príčinou toho bolo presvedčenie, že celí kozmický poriadok je určený nadprirodzenými bytosťami a má posvätný charakter. Tento poriadok, usporiadanie je nemenné, pretože má svoj božský archetyp a pôvod. Každá zmena sa stotožňu...
|
|
0,1 |
2x |
|
Zásady televíznej disciplíny
Poznámky5 s. / 3. roč. / doc
Pri televíznych obrazovkách môžeme nájsť využitie pre svoje voľné chvíle, poučenie i kultúrne vyžitie, môže v nich však nájsť aj zničujúcu infekciu, ktorá rozožiera jeho osobnosť.
Aktivita človeka závislého na televízii sa obmedzuje len na pohyb prstov, ktoré stláčajú diaľkové ovládanie a približujú zemiakové lupienky k ústam. Problém ako zvládnuť inváziu televízie do rodín je častý a vyžaduje zodpovedný postoj.
Existujú rodiny, ktoré si televízor nekúpili alebo sa darovaných televíz...
|
|
0,1 |
1x |
|
Dejiny farnosti (Trebišov)
Referát4 s. / 2. roč. / doc
Trebišov sa nachádza v juhozápadnej časti Východoslovenskej nížiny. Trebišov a jeho okolie majú znaky kontinentálneho podnebia. Je tu teplá a mierne suchá klíma s chladnou zimou. Doterajšie archeologické, historické a jazykovedné poznatky vedú ku konštatovaniu, že naše mesto jestvuje nepretržite od prelomu 8. a 9. storočia. Za najstarší písomný doklad o Trebišove sa doteraz už tradične považoval údaj Antona Szirmaya o hrade o obci Trebišov z roku 1254. V latinsky písaných písomnostiach zo stre...
|
|
0,1 |
0x |
|
Kozmológia
Vypracované otázky13 s. / 2. roč. / doc
1. ČLOVEK VO SVETE
- odveká túžba poznať svet, jeho existenciu, princípy, príčiny a cieľ
- svojimi prirodzenými poznávacími schopnosťami človek si nutne uvedomuje svoju vlastnú existenciu, ako aj existenciu externého sveta
- človek svojím intelektom chce spoznať konštitutívne princípy existencie, proveniencie, kauzality a aj finality, tak jednotlivých bytí, ako aj celého sveta
- svetom sa rozumie senzibilný svet, t. j. materiálny a zmyslovo poznateľný svet
- do tohto sveta neodmysli...
|
|
0,1 |
4x |
|
Výtvarné aktivity v predškolskom veku – sakrálne aspekty
Bakalárska práca63 s. / - roč. / pdf
Výtvarné aktivity v predškolskom veku sú témou tejto bakalárskej práce, ktorá
približuje miesto a význam výtvarnej výchovy v predškolskom vzdelávaní, jej vplyv na
osobnosť dieťaťa v tomto veku. Ponúka prehľad súčasných požiadaviek v obsahu
výtvarnej výchovy v predškolskom veku, ako aj možnosti začlenenia sakrálnych
aspektov. Projekt s využitím integrovaných výtvarných aktivít obsah výtvarnej výchovy
nenarušujú, naopak ho tieto aktivity oživujú, rozvíjajú detskú fantáziu a tvorivosť.
|
|
2,9 |
50x |
|