Prednášky z predmetu Úvod do štúdia literatúry
Prednášky23 s. / 1. roč. / doc
Literatúra a jej základné funkcie
Pojem literatúra. Synchrónne a diachrónne klasifikovanie písomníctva. Literárne dielo ako znak, problematika znaku (pojem, typológia: index, ikona, symbol, denotatívnosť, konotatívnosť, znak a kód, umelecký superznak). Literatúra (písomníctvo) = všetko, čo bolo zaznamenané písmom. Jej špecifikum ako kultúrnej oblasti: stavebným materiálom je jazyk.
Základné funkcie písomníctva:
- informatívna (poskytnúť vecné poznatky),
- formatívna (ovplyvňovať postoje i...
|
|
0,2 |
46x |
|
Predškolská pedagogika - podklady ku skúške
Vypracované otázky33 s. / 1. roč. / doc
1. Predškolská pedagogika ako veda o výchove a vzdelávaní. terminologický aparát predškolskej pedagogiky. predškolská pedagogika v kontexte pedagogických vied.
PREDŠKOLSKÁ PEDAGOGIKA = vedná disciplína o výchove detí v období pred
začiatkom školskej dochádzky, od narodenia po šiesty, respektíve siedmy rok života. Skúma podstatu, zákonitosti a osobitosti inštitucionálnej predškolskej výchovy i výchovy detí v rodinnom prostredí
PREDMET PREDŠKOLSKEJ PEDAGOGIKY
- otázky súvisiace s vývinom a ...
|
|
0,2 |
255x |
|
Drogové závislosti a ich prevencia - ročníková práca, prezentácia a dotazník
SOČ18 s. / 1. roč. / zip
ÚVODNevedomosť a nedostatočná informovanosť o drogových závislostiach vyvoláva tendenciu k popieraniu, odmietaniu závažnosti problému, jeho iracionalizáciu. Jedine prostredníctvom široko koncipovanej prevencie, pravdivej informovanosti, schopnosti vnímať a rozlišovať zmeny rizikových jedincov sa môžeme vyhnúť a pomôcť tomuto neželanému javu. Neznalosť totiž blokuje sprostredkovanie včasnej pomoci. Je pravdepodobné, že miera zneužívania drog bude naďalej narastať. V mojej práci sa postupne venuj...
|
|
0,1 |
39x |
|
Rozvoj výtvarnej expresie
Prednášky27 s. / 1. roč. / docx
Výtvarné umenie. Druhy a žánre, ich charakteristika. Úžitkové umenie. Umelecká fotografia. Dizajn. Umenie z počítača. Intermediálna a multimediálna tvorba
Sumárne znaky pojmu umenie:
- je charakterizované ako určitý vzťah ku skutočnosti (svetu, životu a pod.): jej nápodoba (mimezis), obraz, odraz, osvojenie, poznanie, hodnotenie, informácie o nej; alebo ako model; tento vzťah je zároveň charakterizovaný ako čin, činnosť, akcia, tvorivá premena skutočnosti;
- tento vzťah je druhom esteticke...
|
|
0,1 |
14x |
|
Sociálna psychológia - vypracované otázky
Vypracované otázky9 s. / 1. roč. / docx
Vypracované otázky predmetu sociálna psychológia. Pr.: Presnosť sociálnej percepcie: vek, rodové rozdiely,osobnostné črty pozorovateľa, inteligencia, profesionálne zameranie, sociálna percepcia anomálnymi jedincami. Rodové rozdiely- vo všeobecnosti ženy v porovnaní s mužmi viac prejavujú emócie navonok vo svojom správaní a tiež vedia spoľahlivejšie rozpoznať emócie u iného človeka. Pri vnímaní iných ľudí si ženy vo všeobecnosti viac všímajú osobnostné charakteristiky( aký človek je) a muži skôr ...
|
|
0,1 |
17x |
|
Arteterapia - seminárna práca
Seminárna práca18 s. / 3. roč. / doc
Umenie by malo v dnešnej dobe pôsobiť omnoho všeobecnejšie ako akýsi zázračný protijed, ako stimul osobnej slobody, ktorý si vynucuje pozornosť a povzbudzuje myslenie. Súčasné masové komunikačné prostriedky majú totiž prevažne neaktívny charakter, spôsobujú nárast pasivity, ba až ochromenie vlastnej súdnosti. Umelecká činnosť, naopak, burcuje vedomie a vyžaduje zaostrené videnie. Umenie je v podstate jazyk, ale nie taký, ktorý iba opakuje všeobecne známe pojmy a konformné zdielenie. Umelecká tvo...
|
|
0,1 |
40x |
|
Alternatívne školstvo (pojem, kritéria delenia, najznámejšie alternatívne školy - školské systémy)
Poznámky34 s. / 1. roč. / doc
Pojem alternatívneho školstva Pod alternatívnym školstvom máme na mysli školstvo, školu, ktorá je alternatívou k tradičnej škole. Pod tradičnou školou myslíme pamäťovo - reproduktívnu školu s autoritatívnym postavením učiteľa, relatívne stálou organizáciou vyučovacích hodín, pevnými osnovami a učebnými plánmi, štruktúrou školského roka a spôsobom riadenia školy a edukatívneho procesu. Uvedené znaky považujeme za systémové znaky pre pojem tradičnej školy. Alternatívna škola, alternatívny školský ...
|
|
0,3 |
15x |
|
Alternatívne školstvo - pedagogika Márie Montessori
Seminárna práca8 s. / 2. roč. / doc
Alternatívne školstvo je pojem pre mnohých ľudí neznámy. Niektorí si pod ním predstavia školy určené pre postihnuté alebo slabomyseľné deti. Nie je to však tak, alternatívne školstvo predstavuje súbor alternatívnych škôl, ktoré poskytujú iný spôsob výučby v materských a základných školách. Podľa môjho názoru by sa niektoré prvky alternatívnych škôl mali dostať aj do „klasických“, čiže štátnych škôl.Alternatívne školy okrem základných vedomostí poskytujú deťom aj upevnené hodnoty a ucelené názory...
|
|
0,1 |
24x |
|
Kresba v živote dieťaťa
Semestrálna práca11 s. / 1. roč. / doc
Kreslenie alebo maľovanie už celé storočia patrí medzi najobľúbenejšiu zábavu detí predškolského i školského veku, pričom je kresba takisto veľmi výhodným a jednoduchým diagnostickým prostriedkom nielen pre psychológa či psychiatra, ale i rodiča a učiteľa. Analýza predkladanej kresby patrí v oblasti psychologickej diagnostiky a terapeutiky k najpoužívateľnejším metódam; a to aj z toho dôvodu, že nie je veľmi časovo a technicky náročná. Detská kresba je vhodným prostriedkom, pretože psychologická...
|
|
0,1 |
31x |
|
Vypracované štátnicové otázky - pedagogika a psychológia
Štátnicové otázky138 s. / 3. roč. / doc
Historický a súčasný kontext predškolskej pedagogikyDEJINY VÝCHOVYPredmet = skúmanie výchovy ako špeciálneho javu + jeho vývojaZdroj poznávania = dejiny ľudstva Prameň poznávania = všetko kultúrne ľudské dedičstvoDEJINY ŠKOLSTVA A ŠKOLSKÝCH INŠTITÚCIÍPredmet=skúmanie vzniku a vývoja školských a vzdel zariadení (procesy a obsahy vzdel)DEJINY PEDAGOGICKÝCH TEÓRIÍPredmet = skúmanie názorov a teórií ktoré vytvorili známe osobnosti --- vznik a vývoj pedagogických koncepcií, hnutí a vzťahy medzi nimi ...
|
|
0,7 |
47x |
|
Aktuálne možnosti tvorby edukačného projektu v materskej škole
Bakalárska práca53 s. / 3. roč. / doc
Predškolská výchova prešla viacerými zmenami a reformami. V súčasnosti sa otvorila novým možnostiam alternatívneho vzdelávania a je viac prístupná aj pri preberaní poznatkov a skúseností z iných krajín. Dáva priestor všetkým, ktorí sa na príprave a realizácii predškolskej výchovy a vzdelávania podieľajú.
Štátny vzdelávací program je akousi vodiacou niťou, ktorá vedie dieťa prostredníctvom učiteľa a jeho detailne premyslenej činnosti. Tvorba školských vzdelávacích programov si ešte vyžiada veľk...
|
|
0,3 |
44x |
|
Základy sociálnej práce - čo všetko je sociálna práca
Prednášky48 s. / 2. roč. / doc
1. Čo všetko je sociálna práca
Medzinárodná federácia sociálnych pracovníkov (IFSW) definuje sociálnu prácu: sociálna práca podporuje sociálne zmeny na riešenie problémov v medziľudských vzťahoch, pomáha zlepšovať ľuďom život prostredníctvom pomoci zameranej na rozvoj schopnosti robiť slobodné rozhodnutia.
Opierajúc sa o vedecké poznanie ľudského správania a sociálneho systému zasahuje sociálna práca práve tam, kde prichádza k nezhodám v interakcii ľudí a ich okolia.
Každá národná asociá...
|
|
0,2 |
8x |
|
Preromantizmus a romantizmus vo svete a na Slovensku
Poznámky13 s. / 2. roč. / rar
Romantizmus a preromantizmus (koniec 18. - začiatok 19. storočia)Spoločenská situácia:Nastáva rozpad feudalizmu a následný nástup kapitalizmu. Heslo francúzskej revolúcie: ,,Sloboda, rovnosť, bratstvo“ dávalo človeku pocit voľnosti, no realita bola iná. Jednotlivec stráca pocit istoty a v spoločnosti sa cíti osamelý. Proti rozumu sa zdôrazňuje cit a veľkú úlohu hrá fantázia. Vzniká nová filozofia, a to idealizmus, ktorý považuje myšlienky a všetko duševné za prvotné a hmotu za druhotnú. Jedným z...
|
|
0,1 |
5x |
|
Vypracované maturitné otázky z literatúry
Vypracované otázky38 s. / 4. roč. / docx
Hugolín Gavlovič - Valašská škola (* 11. november 1712 Czarny Dunajec, Poľsko - † 4. jún 1787 Horovce)o bol slovenský kňaz a spisovateľ o svojou tvorbou sa radí do obdobia barokovej literatúryo hoci sa narodil v Poľsku a zrejme mal i poľské korene, od útleho detstva žil na Slovenskuo vzdelanie získal v školách v Trstenej a v Žiline a po dokončení štúdií vstúpil v roku 1733 do františkánskej rehole, kde ho priťahoval mravný ideál dobrovoľnej chudoby a pomoci slabšímo v tomto období si aj zmenil o...
|
|
0,1 |
11x |
|
Didaktika jazykovej a literárnej výchovy- otázky
Študijný materiál3 s. / 2. roč. / docx
1.Vyjadrite, čo rozumiete pod pojmom individuálne čitateľstvo a ako chápete jeho vzťah k povinnému čítaniu?2. Zdôvodnite, či sa možno sa pri interpretácii poézie pre deti zamerať na vecnú a výhradne racionálnu stránku básne?3. Opíšte metódu, ktorú pri práci s literárnym textom (uvedte ktorým) považujete za originálnu? Možno jednu metódu použiť univerzálne?4.Uvedte, ktorú knihu pre deti by ste vybrali pre dievčatko vo veku 9 rokov, ktoré nerado číta ako zaujímavú a prečo?5.Opíšte, ako by sa dalo ...
|
|
0,1 |
19x |
|
Vyšetrenie aktuálnej úrovne školských vedomostí žiaka zlyhávajúceho na ZŠ
Poznámky45 s. / 3. roč. / doc
Ukážka:Vyšetrenie žiaka zlyhávajúceho na ZŠ Organizovaný proces výchovy a vzdelávania v ZŠ vyžaduje od dieťaťa činnosť podľa plánu a programu, plnenie uložených úloh, inú motiváciu ako pri hre, lepšiu vôľovú kontrolu správania, dodržiavanie pravidiel, atď. Škola kladie dôraz na duševnú výkonnosť dieťaťa, stimuluje rozvíjanie jeho záujmov a významne ovplyvňuje celý systém jeho životných vzťahov.
|
|
0,2 |
11x |
|
Nadané dieťa (Semestrálna práca z predmetu Špeciálna pedagogika)
Seminárna práca6 s. / 1. roč. / doc
Špeciálna pedagogika. Vedná disciplína, zaoberajúca sa výchovou a vzdelávaním detí, ktoré sú naľavo od priemeru na Gaussovej krivke? A čo deti napravo od priemeru? V sylaboch predmetu špeciálna pedagogika je venovaných mnoho výučbových jednotiek deťom postihnutým, či už fyzicky alebo psychicky. Ale len jedna výučbová jednotka sa zaoberá vzdelávaním nadaných detí.Keď kráčame po ulici, na prvý pohľad vieme odlíšiť zdravé dieťa od vozíčkára, od dieťaťa s Downovým syndrómom, alebo od slepého dieťaťa...
|
|
0,1 |
19x |
|
Vypracované otázky ku skúške z Pedagogiky
Vypracované otázky69 s. / 3. roč. / doc
1. POZORNOSŤ - všeobecná charakteristika, druhy, vlastnosti, význam a uplatnenie v pedagogickej praxi.Pozornosť je psychický stav bdelosti, v ktorom sa vedomie zameriava na niektoré predmety, javy alebo deje, zatiaľ čo iné prehliada.Pozornosť je psychický stav človeka, ktorý sa prejavuje v zameranosti a sústredenosti vedomia.Druhy pozornosti:• neúmyselná (mimovoľná) - vyvolávajú ju bezprostredné podnety alebo javy, je to mimovoľný produkt záujmu. Nie je závislá od vedomého úmyslu človeka. Vlastn...
|
|
0,4 |
1x |
|
Informatórium školy materskej
Skriptá15 s. / 1. roč. / pdf
Prvé predškolské kurikulum od Jana Amosa Komenského - Informatórium školy materskej.Komenského Informatórium školy materskej, prvý spis z odboru predškolskej pedagogiky vôbec vo svetovej literatúre, je klasické dielo odbornej literatúry o predškolskej pedagogike. Ako príručka pre vychovávateľov najmenších detí nadväzuje na celkové poňatie výchovy, ako ho Komenský podal vo svojom spise Veľká Didaktika. Tá, hoci bola vytlačená len na sklonku života svojho tvorcu a uznania sa jej dostalo len v 19. ...
|
|
0,2 |
65x |
|
Systém literárnych druhov a žánrov
Prednášky112 s. / 1. roč. / ppt
Prezentácie z prednášok
1. Žánre pre deti a mládež
riekanka (folklórna, autorská, nonsensová),
próza s detským hrdinom (variant s dievčenskou hrdinkou),
autorská rozprávka pre malé deti (malí čitatelia),
hrané a bábkové divadlo,
obrázková kniha (Bilderbuch).2. Žánre, ktoré LPDM prevzala zo starovekej a folklórnej literatúrymýtus,
epos,
bájka,
rozprávka,
povesť....
|
|
1,1 |
29x |
|
Predškolská a elementárna pedagogika - Štátnicové otázky Bc.
Štátnicové otázky31 s. / 3. roč. / doc
Konkrétne znenia štátnicových otázok z predmetu predškolská a elementárna pedagogika. Niektoré sú aj vypracované.
|
|
2,2 |
16x |
|
Integrovaný projekt na multikultúrnu a emocionálnu výchovu rómskych a nerómskych žiakov
Projekt11 s. / 1. roč. / doc
Integrovaný projekt na predmet Rómska kultúra a edukácia rómskych žiakov
|
|
4,6 |
3x |
|
Vypracované okruhy na skúšku zo Všeobecnej psychológie
Vypracované otázky10 s. / 1. roč. / odt
I.Všeobecná psychológia ako veda. Predmet záujmu, metódy a význam psychológie.PojemVšeobecná psychológia skúma psychiku človeka vo všeobecnosti (skúma všeobecné zákonitosti prežívania, správania). Metódy psychológie- Pozorovanie Skúmanie psychických javov sledovaním a rozborom ich vonkajších prejavov (mimické prejavy, pantomimické, gestikulácia ...)Psychológia ako veda využíva vedecké pozorovanie, ktoré sa od laického líši tým, že si vopred určuje cieľ pozorovania a robia sa presné záznamy pozor...
|
|
0,1 |
21x |
|
Vypracované otázky z Pedagogiky
Vypracované otázky45 s. / 3. roč. / doc
Sociálny vývin osobnostiSocializácia je celoživotný proces, počas ktorého si jednotlivec osvojuje špecificky ľudské formy správania a konania, jazyk, poznatky, hodnoty a začleňuje sa do spoločnosti. Sociálny vývin dieťaťa sa delí do troch etáp:1. etapa, v ktorej sa dieťa identifikuje s matkou a nachádza tak stabilitu vzťahov v spoločnosti2. etapa, v ktorej sa dieťa snaží osamostatniť, nájsť svoje miesto v sieti sociálnych vzťahov3. etapa, v ktorej sa dieťa začleňuje do širších sociálnych vzťhovP...
|
|
0,3 |
2x |
|
Špeciálno - pedagogické orientačné vyšetrenie špecifických vývinových porúch učenia pre I. stupeň ZŠ
Prednášky24 s. / 3. roč. / doc
Ukážka:ÚvodCieľom moderne poňatej diagnostiky je zachytenie celkového profilu dieťaťa vrátane jeho silných a slabých stránok. Na základe stanovenej diagnózy potom volíme optimálne postupy, stimulačné programy, nápravné metódy. Cieľom predkladaného špeciálno -pedagogického orientačného vyšetrenia špecifických vývinových porúch učenia je zachytiť problematické oblasti dieťaťa na I. stupni základných škôl.
|
|
0,2 |
56x |
|
Komparácia školstva na Slovensku a v Mexiku
Seminárna práca6 s. / 1. roč. / docx
ÚVOD Definovať a charakterizovať školský systém je náročným, sčasti až neriešiteľným problém, pretože jeho organizáciu a fungovanie podmieňuje celý rad faktorov. Každý školský systém je dominantne ovplyvnený legislatívne, no dôležitú úlohu pri jeho konštituovaní zohrávajú aj faktory politické, sociálne, historické a v neposlednom rade aj ekonomické. Vymedzenie školského systému t.j. určenie stupňov, druhov a typov škôl je dané školskými zákonmi, ale i predpismi a nariadeniami, ktoré sa opierajú ...
|
|
0,1 |
12x |
|
Predškolská pedagogika
Referát15 s. / 1. roč. / doc
Informácia o režime dňa je prenosný prostriedok, pomocou ktorého určené prostredie naznačuje deťom miesto a postup činností. V neznámom prostredí môže byť použité na predznačenie použiteľných zmien a na priebežné začlenenie nových aktivít do dennej rutiny.Na základe prístupnej informácie o režime dňa dieťa vie, čo sa kde má urobiť, ako aj to, v akom poradí nasledujú jednotlivé činnosti. Zobrazuje plynutie času a jeho zadelenie. Môže obsahovať i mnohé ďalšie doplňujúce informácie, napr. i fotogra...
|
|
0,1 |
13x |
|
Rómska kultúra a edukácia rómskych žiakov
Poznámky6 s. / 1. roč. / doc
Komplet poznámky z predmetu Rómska kultúra a edukácia rómskych žiakov.1. Antropológia človeka. Rómovia v dokumentoch.2. Pravlasť Rómov. Migračné trasy. Rómovia v Európe. 3. Rómska rodina zo sociálne znevýhodneného prostredia. Znaky, odlišnosti. Špecifiká výchovy detí v rodine. Dôsledky izolácie.4. Problematika majority a minorít v spoločnosti.5. Reč, jazyk. Zvyky, obyčaje. Literárne pramene o Rómoch.6. Rómske umenie. Hudba, tanec, divadlo.7. Rómske remeslá. Záchrana tradičných remesiel - kultúrn...
|
|
3,5 |
10x |
|
Špeciálna pedagogika - súhrnné poznámky z prednášok
Poznámky5 s. / 2. roč. / doc
definícia ŠP: vedný odbor v sústave pedag. vied, kt. sa zaoberá teóriou a praxou výchovy, edukácie(t.j. výchovy, vyučovania, vzdelávania) detí, mládeže a dospelých vyžadujúcich špeciálnu starostlivosť z dôvodu mentálneho, senzorického, somatického postihnutia alebo narušených komun. schopností, či psychosoc. narušenia, alebo z dôvodu iných špecif. daností, porúch učenia, správania, môžu sa sem zaradiť aj jedinci s výnimočným nadaním a talentom či inými špecif. potrebamipredmet : skúmanie podstat...
|
|
0,1 |
21x |
|
Psychohygiena - vypracované otázky
Vypracované otázky1 s. / 2. roč. / doc
Vypracovaný test z povinne voliteľného predmetu Psychohygiena.Základné pojmy psychohygieny, jej význam a miesto v pedagogických a psychologických vedách, ale najmä jej praktický význam pre človeka v jeho povolaní a v každodennom živote.Predmet a význam psychohygieny. Náročné životné situácie a ich zvládanie. Psychohygiena myslenia. Sociálne aspekty psychohygieny. Syndróm vyhorenia. Kvalita života. Relaxačné metódy.
|
|
0,1 |
8x |
|
Vývin motoriky v predškolskom a mladšom školskom veku
Seminárna práca4 s. / 1. roč. / doc
Vývin motoriky v predškolskom veku- v predškolskom veku (od 3 - 6 rokov) sa rast a hmotnosť spomalí, avšak oproti dospelosti zostáva telesný vývin ešte intenzívny. - kostra sa spevňuje, kĺbové väzy a puzdrá zostávajú nepevné. - dieťa je veľmi pohyblivé- začína behať, skákať, preskakovať - vyvíja sa mu koordinácia končatín a trupu- rozvíja sa pamäť, realizujú sa rôzne hry- koncom predškolského roku už aj dieťa jazdí na bicykli, na sánkach na lyžiach.- vplyv prostredia má veľký význam pre formovan...
|
|
0,1 |
1x |
|
Predpojatosť voči pohlaviu
Seminárna práca5 s. / 2. roč. / odt
Pojem „predpojatosť“ je charakterizovaný, ako vopred zaujatý alebo nespravodlivo posudzujúci postoj voči niekomu alebo niečomu. V tejto práci sa budem venovať konkrétne predpojatosti voči pohlaviu a rolám, ktoré táto predpojatosť od nás vyžaduje.Touto problematikou sa zaoberali sociológovia G.H. Mead a R. Linton, ktorí v 30. rokoch nezávisle na sebe formulovali základné myšlienky tejto koncepcie. G.H. Mead v diele Mind, Self and Society (1934) tvrdí, že prvýkrát sa s rolami stretávame už pri det...
|
|
0,1 |
6x |
|
Terminológia telesných cvičení
Skriptá35 s. / 1. roč. / doc
Učební podpora je zaměřena na základy odborného racionálního vyjadřování při realizaci pohybového úkolu. Vymezuje názvoslovný systém, který pokládáme za jádro verbálního i písemného projevu. Součástí textu je i stručná charakteristika vybraných kinantropologických pojmů, se kterými se studenti setkávají v dalších oblastech tělesné výchovy a sportu. Text se zabývá pouze elementárními polohami a pohyby těla či jeho částí. Vychází ze systematiky tradičních forem tělesných cvičení prováděných zejmén...
|
|
8,0 |
3x |
|
Nácvik piesne imitačnou metódou - Prosil líšku vĺčik
Poznámky4 s. / 3. roč. / doc
Skupina: 4 - 6 ročné detiZložka: hudobná výchova - vokálne činnostiCiele: Kognitívny: Vytvárať u deti predstavu o pohybe v hudbe, pohyb melódie, pojmy smutná a veselá melódia.Afektívny: Vychovávať u deti pocit spolupatričnosti a pomoci chorým, schopnosť podeliť sa.Psychomotorický: Rozvíjať rytmické cítenie detí hrou na telo a návyk správneho speváckeho dýchania. Úloha: Postupne spievať prirodzene a intonačne čisto, rytmicky správne so zreteľom na správnu výslovnosť textu. Forma: Práca vo veľkej ...
|
|
0,7 |
179x |
|
Terapeutická funkcia knihy v predškolskom veku
Seminárna práca3 s. / 2. roč. / doc
Bibliopsychológia sa zaoberá vplyvom čítania na duševný život človeka a skúma priebeh psychických procesov počas čítania, skúma vzťah autora, čitateľa a knihy.
Psychoterapia je komplexné liečebné pôsobenie. Psychoterapia a reedukácia u detí má viaceré vekové špecifickosti, podmienené typickými vývinovými charakteristikami. Okrem úrovne mentálnej vyspelosti a vývinovej zrelosti treba brať do úvahy odlišnosti zážitkového sveta detí. Má v ňom vyšší vplyv obrazotvornosť a emocionalita, bezprostredn...
|
|
0,1 |
4x |
|
Výchovno-vzdelávacia príprava - Vtáčiky v zime
Seminárna práca5 s. / 2. roč. / docx
Obsahový štandard Prostredníctvom vhodných telesných cvičení učiteľka deťom pomáha osvojiť si a zdokonaliť správnu techniku základných lokomočných pohybov ( beh rýchly a pomalý, slalomový beh, beh cez prekážky, beh zo štartu do cieľa).STRATÉGIE VÝCHOVNO-VZDELÁVACEJ ČINNOSTIMetódy Motivačná, názorná, postupnosti, vysvetlenia, hodnotiacaZásady Názornosti, primeranosti a postupnosti, aktivityFormy práce Skupinová, individuálna, frontálnaČinnosti Rozhovor, vysvetlenie, názornéKOMPETENCIE DIEŤAŤAPsy...
|
|
0,1 |
8x |
|
Otázky na elementárnu didaktiku
Vypracované otázky23 s. / 2. roč. / doc
Vypracované otázky k predmetu Predškolská a elementárna didaktika a diagnostika, konkrétne na časť: elementárna didaktika
|
|
0,6 |
15x |
|
Prednášky z predmetu- Prírodoveda
Prednášky30 s. / 3. roč. / doc
Ukážka:Slnečná sústavaSlnečnú sústavu tvorí Slnko a všetko, čo obieha alebo putuje okolo neho: planéty Merkúr, Venuša, Zem, Mars, Jupiter, Saturn, Urán, Neptún, ďalšie malé planétky, kométky (malé telesá nepravidelného tvaru, tvorené zmesou ľadu, zmrznutého oxidu uhličitého a kremičitými minerálmi - najznámejšou je Halleyho kométa) a veľké množstvo menších kameňov a prach.
|
|
0,2 |
15x |
|
Podklady na skúšku z Pedagogickej diagnostiky
Vypracované otázky7 s. / 2. roč. / doc
Podklady na skúšku z predmetu Pedagogická diagnostika, sú to vypracované otázky, ktoré vyplývajú z syláb z tohto predmetu. Otázky sa týkajú :Základné otázky pedagogického diagnostikovania - metódy, druhy, proces, diagnostikovanie rozvíjania dieťaťa.
|
|
0,2 |
27x |
|
Integratívny hrovo - edukačný projekt
Semestrálna práca12 s. / 2. roč. / docx
Téma: V zdravom tele zdravý duchCieľ projektu: Integrované prepájanie hier v edukačnej realite Špecifický cieľ: Rozvíjať pozitívny vzťah k svojmu zdraviuCieľová skupina: veková kategória 5 -6 ročných detíTrvanie projektu: 2 dniHry a hrové činnostiČo mi chutíMaterská škola: heterogénna Vek. Kategória detí: 5- 6 rokovŠpecifický cieľ: dokázať rozlíšiť zdravé a nezdravé potravinyObsahový štandard: zdravé potravinyVýkonový štandard: poznať, rozlíšiť, triediť a vyberať si zdravé potraviny Metódy: Slov...
|
|
0,9 |
38x |
|