Špeciálny pedagóg v primárnej prevencii drogových závislostí v okrese Liptovský Mikuláš
Bakalárska práca61 s. / 4. roč. / pdf
1.1 Definovanie základných pojmov
V tejto časti nám pôjde predovšetkým o zhrnutie špecifických pojmov, ktoré sa
v našej práci budú vyskytovať. Tieto pojmy budú definované z rôznych zdrojov,
pričom nie je našou úlohou vyjadrovať komentár k rôznym definíciám, ale nájsť také,
ktoré sú pre prácu v oblasti prevencie drogových závislostí najvýstižnejšie.
Droga - „je akákoľvek látka, upravená surovina nerastného, rastlinného, alebo
živočíšneho pôvodu, ...
|
|
0,4 |
3x |
|
Mediálna analýza - Kauza Hedviga Malinová v období 1. november - 31. december 2007 v slovenských denníkoch
Semestrálna práca18 s. / 3. roč. / doc
Mediálna analýza kauzy Hedviga Malinová počas mesiacov november a december 2007 v slovenských denníkoch.Ukážka:1. Kauza Hedvigy Malinovej a vývoj medializácie vo vybraných denníkoch počas obdobia mesiacov november - december 2007Kauza Hedvigy Malinovej vypukla v lete roku 2006, keď sa do médií dostala správa o údajnom útoku dvoch Slovákov na študentku maďarskej národnosti, ku ktorému malo dôjsť 25. augusta 2006 v Nitre. Ako vypovedala Hedviga Malinová, bola vtedy na ceste do školy, kde na Fakult...
|
|
1,0 |
13x |
|
Vypracované štátnicové otázky z predmetu Pedagogika
Štátnicové otázky169 s. / 3. roč. / docx
1. Všeobecná didaktika a teoretické základy vyučovacieho procesu v primárnom vzdelávaní. Ciele vyučovacieho procesu, jeho spoločenské, gnozeologické, psychologické a logické základy a fázy. Modernizácia vyučovania na primárnom stupni edukácie.Predmet didaktiky - didaktika pochádza z gréckeho slova didasko - učím , vyučujem. Predmetom sú otázky obsahu a rozsahu vzdelávania, zásady, metódy a formy vyučovania, interakcia medzi učiteľom a žiakom. Vplyv na rozvoj didaktického myslenia mal Jan Amos Ko...
|
|
1,0 |
32x |
|
Vypracované štátnicové otázky z predmetu Matematika
Štátnicové otázky82 s. / 3. roč. / docx
1.Didaktika matematiky, predmet didaktiky matematiky, vzťah didaktiky matematiky k všeobecnej didaktike, psychológii a logike.- Súvisí so všeobecnou pedagogikou, matematikou a s ostatnými didaktikami, berie do úvahy špecifické problémy matematiky. Chápeme ju v kontexte s ostatnými vednými odbormi, ktorých sa ona dotýka. - Didaktika matematiky úzko súvisí so všeobecnou didaktikou.- Plní špeciálne úlohy prípravy človeka na život- Nie je izolovanou disciplínou Cieľom výchovy matematiky na I. stupni...
|
|
0,7 |
16x |
|
Vypracované štátnicové otázky z predmetu Slovenský jazyk a literatúra
Štátnicové otázky143 s. / 3. roč. / zip
1. Didaktika slovenského jazyka a literatúry ako vedná disciplína. Predmet didaktiky vo vzťahu k obsahu vyučovania a edukačnému procesu. Pragmatický, psychologický a sociolingvistický prístup k vyučovaniu slovenského jazyka a literatúry.Význam didaktiky slovenského (materinského) jazyka: Náhľady na význam didaktiky učebných predmetov sú rozličné. Podľa jedných nie je potrebné, aby sa učiteľ školil vo vyučovaní. Postačí, ak dobre ovláda vedný odbor, ktorý vyučuje, a má aspoň priemerné nadanie vyu...
|
|
6,0 |
31x |
|
Funkcie sociálnej politiky a ich uplatnenie v Slovenskej republike
Semestrálna práca26 s. / 3. roč. / doc
V našej práci sme sa snažili podať jasne a čo možno najprehľadnejšie vymedzenia a pohľady pojmov spadajúcich do sféry sociálnej politiky ako aj vysvetliť samotný pojem sociálna politika. Okolnosti vzniku danej práce súvisia so zjavnou potrebou vypracovania ročníkovej práce, no v podstatnejšej miere nám išlo o hlbšie, prenikavejšie a obšírnejšie nahliadnutie do jednej z časti sociálnej politiky. Táto práca obsahuje teoretickú časť, ktorá je zložená z troch kapitol. Tie sa členia na jednotlivé pod...
|
|
0,2 |
27x |
|
RÓMSKY JAZYK RÓMSKO-SLOVENSKÝ A SLOVENSKO-RÓMSKY SLOVNÍK PRE UČITEĽOV RÓMSKYCH ŽIAKOV A DEFINÍCIA RÓMSKEHO JAZYKA, JEHO HISTÓRIA
Študijný materiál249 s. / 2. roč. / pdf
Pozornosť pedagogickej obce sa na rómsky jazyk začala upriamovať v polovici 90-tych rokov. Bola to reakcia na dôvody neprospievania rómskych žiakov na základných školách. Neznalosť slovenského jazyka klasifikovala rómske deti ako žiakov, ktorí nie sú schopní zvládnuť prvý stupeň základných škôl. Jazyková bariéra bola jednou z prekážok začlenenia sa rómskych žiakov do školského systému.Na objednávku praxe vznikali nulté ročníky resp. prípravné triedy, v ktorých sa síce k rómskym žiakom pristupova...
|
|
1,2 |
13x |
|
Paradigma v psychológii (deskriptívny prístup, Thomas Samuel Kuhn)
Diplomová práca100 s. / 5. roč. / doc
Koncept paradigmy všeobecnePojem paradigma prvýkrát použil Thomas Samuel Kuhn vo svojej najznámejšej knihe Štruktúra vedeckých revolúcii (1962). V trinástich kapitolách pojednáva najskôr o tzv. normálnej vede, neskôr o procese vzniku vedeckých teórii, a nakoniec o tzv. vedeckých revolúciach. Vo svojej práci spochybňuje obraz vedy, ktorá sa vyvíja tým, že hromadí poznatky a kladie dôraz na absolútne pravdy, v prospech vedy, ktorá skúma fakty relatívne ku kontextu, v ktorom sa jej objavy odohrávaj...
|
|
0,8 |
4x |
|
Kriminalita a delikvencia, závislost na hre, prostitúcia, šikanovanie, záškoláctvo, samovražda
Semestrálna práca29 s. / 1. roč. / doc
Kriminalita a delikvencia
V našej práci ponúkneme široký prehľad tejto problematiky, zameriame sa na terminológiu, teórie delikvencie a kriminality, príčiny, typológie páchateľov a obetí a tému uzavrieme náčrtom prevencie kriminality a delikvencie najmä v podmienkach Slovenskej republiky. Delikvencia a kriminalita patria k závažným sociálno-patologickým deviantným formám správania a v súčasnosti predstavujú nielen celospoločenský, ale aj globálny problém ľudstva.
Patologické hráčstvo
Patolo...
|
|
0,3 |
26x |
|
Preventívne opatrenia agresivity u detí a mládeže
Diplomová práca74 s. / 5. roč. / doc
Úvod Minulý rok zaevidovali príslušníci polície v Nitrianskom kraji 380 trestných činov spáchaných mladistvými a 294 deťmi. Zarážajúca je však ich brutalita, o čom svedčí aj upálenie bezdomovca v Nových Zámkoch, to majú na svedomí dvaja šestnásťroční chlapci, či dopichanie pracovníčky zberných surovín v Nitre, z tohto trestného činu obvinili sedemnásťročného a o tri roky staršieho chlapca.Agresívne správanie sa je charakteristické pre všetky deti medzi prvým a tretím rokom ich života. Jedná sa o...
|
|
0,9 |
25x |
|
Miesto a postavenie NR SR v politickom systéme SR
Semestrálna práca16 s. / 2. roč. / doc
Tému „ Miesto a postavenie Národnej rady SR ( ďalej NR SR) v politickom systéme Slovenskej republiky som si zvolil z dôvodu detailnejšieho poznania zvolenej inštitúcie. Pre komparáciu s iným prvkom politického systému SR som si zvolil vzťah NR SR a prezidenta SR. NR SR plní úlohu jediného ústavodarného a zákonodarného orgánu v Slovenskej republike. Prezident SR je hlavou štátu a vrchným veliteľom ozbrojených síl SR. Komparáciu vyššie popísaných inštitúcií pokladám za veľmi dôležitú pri ďalšom ro...
|
|
0,1 |
25x |
|
Základy politológie - vypracované témy na skúšku
Vypracované otázky38 s. / 1. roč. / docx
1. Pojem politológie, Vznik, predmet, časti a smery politológie.Názov politológia sa etymologicky odvodzuje zo starej gréčtiny, kde slovo „polis“ znamenalo konkrétny mestský štát, slovo „politikos“ záujem o veci verejné a „logos“ rozum, zákon či vedu.Samotný pojem politológia sa v priebehu historického vývoja menil a v súčasnosti sa používa v germanofónnych a frankofónnych oblastiach čiže aj v štátoch strednej a východnej Európy, kým pojem politické vedy je zaužívaný v krajinách s angloamerickým...
|
|
0,1 |
12x |
|
Seminárna práca na tému "Alternatívne školstvo"
Semestrálna práca28 s. / 2. roč. / doc
Alternatívne školské systémy vznikli ako alternatíva k systému tradičnému, ktorému sa vytýkali nedostatky na mnohých úrovniach a rôznej intenzity. Cieľom našej seminárnej práce je obsiahnuť podstatu alternatívneho školstva. V prvej časti sa budeme venovať všeobecnej charakteristike alternatívneho školstva (jeho vzniku, vývoju, princípom, vlastnostiam). V druhej časti sa pokúsime načrtnúť prístupy k členeniu alternatívnych škôl. Tretia časť bude pozostávať z charakteristiky najznámejších alternat...
|
|
0,3 |
67x |
|
Bardejov - história, kultúrne pamiatky a Bardejovské Kúpele
Referát15 s. / 2. roč. / doc
2. História mesta Bardejov
Príchod Slovanov znamenal postupné osídľovanie tohto územia a jeho pretváranie na hospodársko-kultúrnu oblasť. Prvá písomná správa o Bardejove pochádza z roku 1241 a je zaznamenaná v Ipatejevskej kronike. Názov, pod ktorým sa mesto po prvý raz uvádza - " Terra Bartpha " - svedčí o tom, že ide skutočne o obývané územie, patriace majiteľovi...
3. 1 Bardejovské námestie
Mesto Bardejov je založené na pravidelnom šachovnicovom pôdoryse. Stred mesta tvorí obdĺžnikové nám...
|
|
0,3 |
15x |
|
De Deo creatore - dogmatická teológia II.
Skriptá103 s. / 2. roč. / doc
1. Všeobecný úvod k teológii stvorenia: zmysluplnosť a naliehavosť diskurzu o stvorení
Nájdeme dnes viacero východiskových bodov pre úvahu o stvorení a teda pre teológiu stvorenia. Veľkou výzvou k podobnému zamysleniu je potreba dialógu medzi vedou a náboženstvom, ku ktorému prispieva nedávnou štúdiou aj Hans Küng (L´inizio di tutte le cose, 2005), ktorý si kladie otázku: „má byť v čase prechodu od moderny k postmoderne stále len snom to, že sa prekoná neraz ideologicky podfarbený spor medzi pr...
|
|
0,7 |
56x |
|
Rodinný systém v sociálnej práci, aplikovanie systémového prístupu v sociálnej práci
Seminárna práca15 s. / 1. roč. / docx
Rodina je považovaná za základnú inštitúciu v spoločnosti. Je najdôležitejšou časťou spoločnosti, ktorá človeka sprevádza vo všetkých fázach jeho života. Rodina je založená na báze vzťahu ženy a muža a na pokrvnom zväzku detí k rodičom. Na rodinu vplývajú rôzne negatívne situácie, ktoré môžu narušiť jednu, alebo viaceré funkcie. Preto je dôležité rodinný systém podporovať práve v situáciách, keď hrozí jeho narušenie. Sociálna práca je jednou z možností, ako tento systém rodiny udržiavať, aby moh...
|
|
0,2 |
2x |
|
Motivácia ako súčasť riadiaceho procesu
Diplomová práca48 s. / 5. roč. / doc
Motivácia v živote človeka má nepochybne veľkú úlohu, aby sme mohli vysvetliť otázku „ prečo“ sa ľudia správajú tak ako sa správajú. Keďže sme ľudia rôzni aj motivačné mechanizmy vplývajú na nás odlišne. Cieľom motivácie zamestnancov je ich aktivizácia, čiže určitý pohyb, ktorí chcú uplatniť svojou vnútornou potrebou, alebo vonkajšími podnetmi. Aktivita človeka je sprevádzaná potrebami, je to sila ktorá ľudí motivuje, aby dosiahli svoje ciele. Potreby, ktoré uvádza A.H. Maslow vo svojej hierarch...
|
|
0,3 |
79x |
|
Interpersonálne teórie (Horneyová, Sullivan)
Seminárna práca13 s. / 2. roč. / docx
Úvod do interpersonálnych teórií
V 19. storočí vedci chápali človeka ako biologickú bytosť na základe učenia Charlesa Darwina, ku koncu storočia sa však začínajú rozvíjať nové disciplíny ako napríklad sociológia alebo antropológia, ktoré študujú človeka s ohľadom na prostredie. Vplyvom toho sa začala rozširovať myšlienka, že osobnosť sa formuje viac prostredníctvom sociálnych vplyvov ako biologických faktorov. Na biologizme je založené učenie Sigmunda Freuda, ale postupne čoraz viac jeho zást...
|
|
0,1 |
24x |
|
Emotívnosť v televíznom spravodajstve
Diplomová práca65 s. / 5. roč. / rar
Citovaná myšlienka sa bude niesť celou prácou ako leitmotív; no ešte predtým ako sa budeme venovať vývinu, obsahu a cieľom diplomovej práce, je nevyhnutné, aby sme zadefinovali jej formu. Táto diplomová práca má sumarizačný charakter; nechce byť vyčerpávajúcim exkurzom do myšlienkových koncepcií jednotlivých autorov, prípadne venovať sa vzájomným komparáciám prác. Snaží sa nájsť presahy medzi jednotlivými dielami a uviesť myšlienky z citovaných prác do spoločného synkretického celku.
Pre plno...
|
|
0,5 |
12x |
|
Pedagogické disciplíny (Čo je pedagogika, Rozdelenie pedagogických disciplín, Základné pedagogické disciplíny...)
Seminárna práca13 s. / 1. roč. / odt
Pedagogika je pomerne mladá veda. Predstavuje otvorený systém poznatkov, na určitom stupni svojho vývoja, teda aj na určitej úrovni poznania reality, ktorý určuje jej predmet skúmania. Vyčlenila sa z filozofie. Názory odborníkov na pedagogiku a výchovu sú rôzne. Výstižne situáciu charakterizuje český pedagóg J. Průcha: „Jednotlivé chápanie pedagogiky vo svetle dnes neexistuje. Táto veda má rôzne varianty, líšiace sa podľa jednotlivých autorov, podľa teoretických smerov, ale aj podľa kultúrnej or...
|
|
0,1 |
10x |
|
Banková sústava Československej a Českej republiky
Referát14 s. / 1. roč. / doc
V roku 1918 došlo k spojeniu dvoch územných celkov do jedného spoločného s odlišným vývojovým stupňom nie len hospodárstva, ale aj peňažníctva. Jedná sa o vznik Československej republiky. V peňažníctve bol medzi oboma stranami značný rozdiel. Zatiaľ čo české peňažníctvo bolo na vyššej úrovni pretože v procese dlhodobejšieho a intenzívnejšieho kapitalistického vývoja sa vyvinula značne diferencovaná sústava peňažných ústavov, to slovenské bolo vo vyspelosti pozadu, malo jednoduchšiu štruktúru a ú...
|
|
0,1 |
2x |
|
Finančné deriváty a ich využitie v praxi
Seminárna práca14 s. / 4. roč. / docx
1. História derivátových obchodov a príčiny vznikuModerná história derivátových obchodov sa viaže na obdobie vzniku búrz, aj keď ich použitie je oveľa staršie. Prvé burzy vznikali v 12. a 13. storočí, pričom sa tvrdí, že burzy s cennými papiermi vznikli ako prvé a až v 17. storočí dochádza na burze k obchodovaniu s tovarmi (obilná burza v Amsterdame). Burzový trh predstavuje organizovanú formu trhu, ktorá vykazuje špecifické charakteristické znaky. Termínové obchody s komoditami sa v tom čase re...
|
|
0,1 |
0x |
|
Koniec dejín a posledný človek - Francis Fukuyama
Seminárna práca11 s. / 3. roč. / docx
Ako tému na spracovanie mojej seminárnej práce som si vybrala publikáciu od Francoisa Fukuyamu - Koniec dejín a posledný človek. Väčšia časť práce je venovaná Fukuyamovi, ktorý vo svojej tvrdí, že sa po udalostiach z prelomu osemdesiatych a deväťdesiatych rokov dvadsiateho storočia nachádzame na konci dejín. Koniec dejín sa prejavuje v politickej a ekonomickej oblasti víťazstvom liberálov. V práci sa zaoberám aj ,,posledným človekom“, ktorý žije na konci dejín. Francis Fukuyama sa pokúsil o komp...
|
|
0,1 |
21x |
|
Poznámky, ktoré pomôžu pri skúške z predmetu Manažment
Poznámky27 s. / 2. roč. / doc
Podstata a význam manažmentu- (Mikuláš Sedlák:)je to sústava poznatkov o informačno-komunikačnom procese pôsobenia subjektov manažmentu na objekt - priebeh pracovných procesov v organizácii, pričom výsledok tohto pôsobenia závisí:1) od odbornej zdatnosti subjektu manažmentu - ich vedomosti o plánovaní, organizovaní, kontrolovaní, vedení a pod.2) od sociálnej zrelosti subjektov manažmentu - ich vlastnosti, postojov a hodnôt, ktoré vyznávajú3) od praktickej zručnosti subjektovProf. Mikuláš Sedlák:...
|
|
0,5 |
7x |
|
Úrazy elektrickým prúdom v prednemocničnej starostlivosti
Bakalárska práca71 s. / 3. roč. / doc
Úrazy elektrickým prúdom sú charakteristické tým, že zasiahnu organizmus výbojom, ktorý trvá okamih, s následkami, ktoré bývajú pre postihnutého ďalekosiahle. Účinná pomoc však nie je veda. Je však potrebné ovládať diagnostické, ošetrovateľské a liečebné postupy aj v situáciách, keď nie je čas na dlhé hľadanie v rozsiahlych textoch učebníc. Pri styku s elektrickým prúdom môže vzniknúť jeden, alebo viac z nasledujúcich stavov: zastavenie dýchania, zastavenie srdca, bezvedomie, popáleniny, zlomeni...
|
|
0,6 |
20x |
|
Sociálna práca s osobami pracujúcimi v sexbiznise
Seminárna práca14 s. / 1. roč. / docx
Toto je seminárna práca na tému Sociálna práca s osobami pracujúcimi v sexbiznise z predmetu Úvod do štúdia sociálnej práce pre 1. ročník.ÚVODSeminárnu prácu sme si vybrali na tému Sociálna práca s osobami pracujúcimi v sex-biznise. Na začiatku si zadefinujeme sociálnu prácu a sociálneho pracovníka. Povieme si o charakteristike prostitúcie jej druhoch a formách. Ďalej si rozoberieme prevenciu prostitúcie. Na konci prvej kapitoly si povieme o historickom vývoji prostitúcie. V druhej kapitole si p...
|
|
0,1 |
8x |
|
Pedagogika mentálne postihnutých
Semestrálna práca17 s. / 3. roč. / doc
Typické znaky a klinické prejavy mentálne postihnutých1. Odlišnosti v myslení - typickým znakom jedincov s mentálnym postihnutým je obmedzená potreba zvedavosti a preferencie podnetového stereotypu. Takíto jedinci bývajú zvyčajne pasívnejší a viac závislí na sprostredkovávaní informácii inými ľuďmi. Orientácia v známom prostredí je pre nich omnoho náročnejšia, pretože horšie rozlišujú významné a nevýznamné znaky jednotlivých objektov a situácii a horšie chápu ich vzájomné vzťahy...2. Odlišnosti ...
|
|
0,1 |
34x |
|
Street art ako forma propagácie
Bakalárska práca45 s. / 3. roč. / doc
Reklamní tvorcovia už od počiatkov vyhľadávali rôzne formy sprostredkovania informácie a jej aplikácie do špecifického prostredia. V snahe obnoviť, zrenovovať a ozvláštniť už zobrazené, siaha súčasná propagácia k inovatívnym spôsobom zobrazenia. Vďaka novým formám a prístupom k stvárneniu marketingového obsahu reklama postupuje stále ďalej, čomu napomáha aj prepojenie médií a umeleckého prostredia. Tak ako umenie ovplyvňuje reklamu, rovnako reklama ovplyvňuje umeleckú oblasť, preto možno stret t...
|
|
1,9 |
3x |
|
Škola a rodina ako sociálne inštitúcie
Seminárna práca13 s. / 1. roč. / docx
Dôležitým medzníkom v živote človeka je založenie rodiny. Väčšina ľudí sa pre tento krok rozhodne v mladom veku. V poslednom čase však na Slovensku podobne ako v západoeurópskych a severských krajinách dochádza k trendu odkladania uzavretia manželstva a založenia rodiny a celkovému znižovaniu pôrodnosti. Mladých ľudí k tomu vedú rôzne dôvody. Fenomén spolupráce rodiny a školy si postupne získal a naďalej získava čoraz viac záujmu. No i tak je ešte stále, na čo najpresnejšie poznanie a pochopenie...
|
|
0,1 |
6x |
|
Klasifikácia ako výsledok procesu hodnotenia
Poznámky23 s. / 1. roč. / doc
Hodnotenie je silným stimulujúcim prostriedkom a má veľký výchovný význam, pokiaľ je však správne a spravodlivé. Termín ohodnotenia sa často stotožňuje s termínom klasifikácia a známka. Ohodnotenie je širší pojem ako klasifikácia, je výrazom emocionálneho vzťahu, hodnotiaceho posudku a oznámkovania. Známka je meradlom vedomostí žiakov, nemá byť ani odmenou, ani nástrojom trestu.
V našej seminárnej práci chceme vysvetliť základné princípy hodnotenia a klasifikácie v edukačnom procese, poukázať ...
|
|
0,1 |
1x |
|
Sociálny Marketing (seminárna práca z predmetu Propedeutika marketingovej komunikácie)
Seminárna práca14 s. / 1. roč. / pdf
Sociálny marketing je forma marketingu, ktorá sa zameriava na podporu spoločenských cieľov a zlepšenie života ľudí. Tento druh marketingu využíva princípy tradičného marketingu na propagáciu nápadov a správania, ktoré majú pozitívny vplyv na spoločnosť a životné prostredie. Cieľom sociálneho marketingu je presvedčiť ľudí o prospešnosti konkrétneho spoločenského problému a motivovať ich k zmene správania. Táto téma je dôležitá nielen pre marketingových odborníkov, ale aj pre každého, kto sa zaují...
|
|
0,5 |
1x |
|
Osobnosť sociálneho pracovníka
Prezentácia18 s. / 2. roč. / ppt
Sociálny pracovník je realizátorom úloh sociálnej práce a prostredníctvom vykonávaných činností: - pomáha jednotlivcovi vytvárať rovnováhu medzi možnosťami a požiadavkami sociálneho prostredia a vlastnými potrebami, ale aj schopnosťami - nabáda k správnym postojom k životu a vhodným spôsobom správania - učí jednotlivcov rozvíjať a zlepšovať schopnosť riešiť problémy - vychováva jednotlivcov k pocitu zodpovednosti za vlastnú sociálnu situáciu, prípadne situáciu vlastnej rodiny. (Žilová, 2000, s. ...
|
|
0,1 |
75x |
|
Empatia a možnosti jej rozvoja
Seminárna práca19 s. / 2. roč. / doc
1 Úvod:
Výraz empatia pochádza zo starogréčtiny, kde v pôvodnom význame znamená silnú emóciu, vášeň. Je obmenou slova „pátos“, ktoré bolo používané na vyjadrenie nešťastia choroby, alebo utrpenia.
Výraz empatia sa vedeckým pojmom stal až v roku 1897, kedy ho totiž známy profesor psychológie B. Titchener použil pri preklade diela Theodora Lippsa, na pretlmočenie výrazu Einfühlung – vcítenie. O význame tohto pojmu vzniklo už veľa rôznorodých teórií, a preto je zrejmé, že bežný výraz vcítenia ...
|
|
0,1 |
21x |
|
Sociálne poradenstvo na úradoch práce, sociálnych vecí a rodiny
Seminárna práca9 s. / 5. roč. / docx
Verejný sektor je zriadený a riadený štátnou mocou a je podporovaný verejnými financiami. Do verejného sektora patria len organizácie, teda nie jednotlivé fyzické osoby. Tieto vždy majú podobu rozpočtovej alebo príspevkovej organizácie. Rozpočtová znamená, že jej financovanie je zaradené priamo do štátneho rozpočtu, príspevková, že jej do rozpočtu prispieva aj štát. Zriaďovateľom verejnej organizácie môže byť štát (prostredníctvom svojich výkonných zložiek) alebo samospráva (vyšší územný celok, ...
|
|
0,1 |
11x |
|
Starnutie- semestrálna práca
Semestrálna práca46 s. / 1. roč. / doc
Téma venovaná starým ľuďom je v súčasnosti čoraz viac prezentovaná a publikovaná. Starý človek sa dostáva opäť do pozornosti sociológov, filozofov, lekárov, teológov. Každý sa snaží veľmi detailne popísať starého človeka a vôbec starnutie ako súčasť kvalitatívnej premeny v našom živote. Podľa výskumov v oblasti sociológie, populácia v Európe a vo svete všeobecne zažíva rozpaky v prístupe ku starým ľuďom. Na jednej strane sú prijímaní ako nositelia múdrosti, skúseností, na druhej strane sú odsúva...
|
|
0,3 |
0x |
|
Európsky priestor slobody, bezpečnosti a práva
Seminárna práca12 s. / 3. roč. / doc
Európania majú dnes síce veľmi veľa toho, čo ich spája, ale ešte viac toho, čo ich rozdeľuje. Nemajú jednotnú históriu, hovoria rozličnými jazykmi, vyznávajú rôzne sociálne hodnoty, ich názory na vlastnú identitu a na vlastné miesto sa líšia a neraz voči sebe vedli vojny v úsilí ovládnuť jeden druhého. Napriek tomu sa európska identita postupne buduje a pomáha tomu voľný trh a jednotná mena.
Veľké očakávania Európanov a ich štátov sa v súvislosti s objavujúcou sa hrozbou terorizmu aj rastúcej...
|
|
0,1 |
2x |
|
Metodológia sociálnych vied
Poznámky24 s. / 2. roč. / doc
VEDA - Science, Wissenschaft, nauka VEDA - sútava poznatkov, ktoré pozostávajú z racionálne zdôvodnených a konzistentných výpovedí, ktoré sú sformulované v prijatom jazyku (vedy) a sú overiteľné. (Ondrejkovič, 2006) VEDA je z komplexnejšieho pohľadu: a) forma spoločenského vedomia existujúca popri takých formách, akými sú filozoia, náboženstvo, morálka, právo , politika, umenie a i. (aspekt filozofie bytia a vedomia) b) špecifický druh poznávania a pretvárania objektívnej skutočnosti v kontexte ...
|
|
0,2 |
35x |
|
Cyprus - Svetová geografia
Diplomová práca87 s. / 1. roč. / doc
1 FYZICKO - GEOGRAFICKÁ CHARAKTERISTIKA CYPRU
1.1 Geografická poloha a rozloha
Cyprus ,,perla Stredomoria“ ma rôzne prezývky ako napríklad: Afroditin ostrov, Ostrov lásky alebo Ostrov Cyperčanov. Svojou polohou tvorí križovatku medzi Áziou, Európou a Afrikou. Cyprus je po Sardínii a Sicílii tretí najväčší ostrov, nachádzajúci sa vo východnej časti Stredozemného mora. Jeho geografické súradnice sú 34 o 33 ´ - 35 o 41´ severnej šírky a 32 o 17 ´ - 34 o 35 ´ východnej dĺžky. Zo skúmania poz...
|
|
10,0 |
5x |
|
Myslenie - seminárna práca
Seminárna práca19 s. / 1. roč. / docx
Hľadanie odpovede, ktorú nemôžeme získať priamo z pocitov a vnemov, ale vyžaduje si závery zo získaných poznatkov tvorí myšlienkovú činnosť. Človek každodenne rieši nové situácie, objavuje neznáme, vysvetľuje, odhaľuje súvislosti a poznáva podstatné. To všetko mu umožňuje psychický proces - myslenie. Cieľom tejto seminárnej práce je Vám stručne a jasne priblížiť, čo je to vlastne myslenie, na čo nám slúži, aké sú jeho druhy formy, poruchy ale hlavne dúfam, že Vás budú zaujímať aj informácie o to...
|
|
0,1 |
14x |
|
Kliešte a ich zdravotný dopad na človeka
Ročníková práca20 s. / 1. roč. / doc
Tému kliešte a ich zdravotný dopad na človeka som si vybral preto, lebo ma táto skupina cudzopasných živočíchov zaujala už ako malého chlapca. Rád chodím s rodičmi a starými rodičmi na chatu, kde často chodíme do lesa zbierať hríby. Už od malička ma rodina upozorňovala na riziko „chytiť“ kliešťa a ako sa mám voči nemu chrániť, lebo prenáša nebezpečné choroby ktoré môžu ohroziť naše zdravie. Zaujalo ma najmä pútavé rozprávanie mojej babiny o kliešťoch a chorobách ktoré môžu preniesť. Nedávno som...
|
|
3,2 |
9x |
|