Tvorba marketingovej stratégie v slovenských liečebných kúpeľoch, a.s. Piešťany
Bakalárska práca60 s. / 3. roč. / doc
Cieľom bakalárskej práce bolo analyzovať jednotlivé marketingové stratégie Kúpeľov Piešťany a navrhnúť možnosti ich zlepšenia. Práca je rozdelená na tri kapitoly. Obsahuje 3 obrázky, 8 tabuliek a 4 prílohy. Prvá kapitola je venovaná pojmu stratégia, charakteristike marketingovej stratégie, jednotlivým typom marketingových stratégií podnikov služieb, špecifickým znakom služieb a marketingovému mixu služieb. V ďalšej časti je charakterizovaný súčasný stav Kúpeľov Piešťany, čo zahŕňa postavenie kúp...
|
|
1,0 |
69x |
|
Diagnostika Track&Trace systému v Slovenskej pošte pomocou banchmarkingu a analýzy SWOT
Semestrálna práca34 s. / 5. roč. / doc
Táto semestrálna práca sa zaoberá diagnostikovaním technológie Track and Trace v premiestňovacom procese Slovenskej pošty, ktorý je prostredníctvom benchmarkingu porovnávaná s uplatňovaním tejto technológie v spoločnosti DHL.Technológia T& T sa realizuje systémom sledovania toku zásielok, ktorý zdokumentuje celú cestu zásielky od miesta podania po miesto dodania. Jej cieľom je s pomocou On-line komunikácie zodpovedať otázky o mieste, kde sa zásielka v danom okamihu nachádza, až po otázky súv...
|
|
0,4 |
4x |
|
Strategický manažment ako podpora prosperity firmy
Bakalárska práca49 s. / 5. roč. / doc
Bakalárska práca je venovaná problematike strategického manažmentu, ktorého využitie je nevyhnutným predpokladom úspešného podniku. Definuje základné pojmy ako stratégia a strategický manažment. Popisuje ich historický vývoj, druhy a prístupy k ich vymedzeniu. Sú v nej uvedené úrovne stratégie, porovnanie stratégie s taktikovu, opis procesu strategického manažmentu, analýza externého a interného prostredia a stručná charakteristika najčastejšie používaných metód. Podrobnejšie rozoberá analýzu SW...
|
|
0,6 |
10x |
|
Zhodnotenie odpisovania a obnovy dlhodobého majetku podniku
Bakalárska práca43 s. / 3. roč. / doc
Majetok predstavuje súhrn oceniteľných vecí a prostriedkov, vrátane majetkových práv, ktoré slúžia na zabezpečenie hlavných a vedľajších činnosti podniku. Dlhodobý majetok predstavuje dlhodobo viazané zložky majetku, ktoré sa postupne opotrebovávajú a tým odovzdáva svoju hodnotu do hodnoty realizovaných výkonov. Ekonomickým vyjadrením postupného opotrebenia majetku sú odpisy, ktoré tvoria dôležitú kategóriu ekonomiky každého podniku. Ich výška a dynamika ovplyvňuje hospodársky výsledok a závisí ...
|
|
0,5 |
8x |
|
Porovnanie využívania nástrojov marketingovej komunikácie u vybraných expresných prepravcov na Slovensku
Diplomová práca91 s. / 5. roč. / doc
V diplomovej práci analyzujeme a porovnávame, ako využívajú nástroje marketingovej komunikácie vybraní expresní prepravcovia na Slovensku. Na základe získaných informácií formulujeme závery a odporúčania v oblasti komunikačného mixu pre spoločnosť DHL a ostatné expresné spoločnosti.
Diplomová práca sa člení na päť kapitol. Cieľom prvej je analyzovať trh vybraných expresných prepravcov na Slovensku. Druhá kapitola je teoretická, venujeme sa nástrojom marketingovej komunikácie. V tretej na zákla...
|
|
1,0 |
75x |
|
Možnosti a trendy vývoja informačnych systémov v cestnej doprave
Bakalárska práca41 s. / 3. roč. / doc
Rušivé faktory, ktoré pôsobia na vodiča a vozidlo (rozličné rozloženie dopravy, poveternostné podmienky, jazdné pomery, atď.) je potrebné brať ako skutočnosť. Základ informačných systémov v cestnej doprave tvoria systémy umiestnené vo vozidle, ktorých ciele sú nasledovné:
- poskytovanie informácií,
- určovanie aktuálnej polohy,
- zvyšovanie bezpečnosti,
- sledovanie nákladov a vozidiel,
- zlepšovanie a podpora rozhľadu,
- automatizácia riadenia vozidla,
- vylučovanie možnosti pozdĺž...
|
|
0,9 |
0x |
|
Súčasný stav a vývoj metód strategického manažmentu
Bakalárska práca49 s. / 3. roč. / doc
Trhová ekonomika a globalizácia trhu má za následok stále silnejšiu konkurenciu. Podniky sa musia snažiť o to, aby ich konkurencia nevytlačila z daného trhu. V súčasnosti si veľa slovenských podnikov uvedomuje, že ak chcú na trhu uspieť, musia prejsť mnohými zmenami. Tieto zmeny sa však nedajú realizovať v krátkom časovom horizonte, ale nastokrát predstavujú dlhšie časové obdobia. Podniky preto radšej vychádzajú už zo zaužívaných možností a postupov, ktoré majú k dispozícií a nevyužívajú efektív...
|
|
0,4 |
10x |
|
Poistenie v cestnej doprave (praktická časť odbornej zložky)
Maturitné otázky35 s. / 1. roč. / doc
Každý človek raz v živote spraví nejakú chybu a niektoré chyby spôsobujú škodu. Napríklad každý zamestnanec je v zamestnaní zodpovedný za určité hodnoty a majetok ktoré pritom sám nevlastní. A tak môže svojou nedbalosťou spôsobiť zamestnávateľovi škodu. Keďže túto škodu musí vždy niekto nahradiť je lepšie ak tomu predídeme tomu aby sme to platili z vlastného vrecka tým že sa poistime.Automobil sa stal pre väčšinu z nás nevyhnutným dopravným ale aj prepravným prostriedkom, ktorý nás rýchlo a aj p...
|
|
0,2 |
16x |
|
Základné pojmy a kategórie podnikových financií (marketing)
Prednášky31 s. / 2. roč. / doc
Finančná stránka podnikateľskej činnosti - pohyb peňažných prúdov, ktoré zabezpečujú:- získavanie finančných zdrojov- použitie získaných finančných zdrojov na nákup potrebných zložiek majetku - investičné projekty- produktívne využívanie majetku podniku- rozdeľovanie finančných výsledkov podnikateľskej činnosti (dividendová politika)Vzťah podnikania a financovania je možno zhrnúť do týchto bodov:- bez kapitálu nie je možné podnikať.- cieľom podnikania je dosiahnutie rentability vloženého kapitál...
|
|
0,3 |
5x |
|
Strategický manažment - vznik, definíca, vývoj až po súčasnosť
Semestrálna práca23 s. / 2. roč. / doc
Podniky musia sústavne riešiť otázky ich ďalšieho rozvoja. Hrozba konkurencie, príchodu nových výrobkov na trh, zmien spotrebných zvyklostí ich núti prehodnocovať existujúce portfólio aktivít. Zabezpečenie prežitia a udržanie konkurenčnej schopnosti vyžaduje stratégiu, ktorú Chandler definuje ako "stanovenie dlhodobých cieľov podniku, výber aktivít a alokáciu zdrojov, potrebných na ich dosiahnutie". V rámci procesu tvorby stratégie musí podnik uskutočniť dôkladnú analýzu (diagnostiku) príležitos...
|
|
0,2 |
12x |
|
Analýza nákladov a tržieb v nepravidelnej osobnej doprave v podniku SAD
Diplomová práca80 s. / 5. roč. / doc
Mojou prácou by som chcel poukázať na dôležitosť analýzy, ktorá je nevyhnutnou sprievodnou súčasťou každej hospodárskej činnosti, ak táto ma byť efektívna. Kvalitná analytická činnosť môže poskytnúť také informácie, ktoré umožnia podniku sa čo najsprávnejšie rozhodnúť. To bol aj hlavný dôvod, ktorý ma viedol k výberu témy diplomovej práce. Časť zdrojov som získal z odbornej literatúry pre danú problematiku. Keďže mám prácu zameranú na konkrétny podnik väčšina z nich vychádza zo štatistických výk...
|
|
1,2 |
11x |
|
Samohodnotenie hotela D pomocou metódy EFQM model excellence.
Analýza32 s. / 4. roč. / docx
1. Popis EFQMModel výnimočnosti EFQM je nástroj určený ku komplexnému posudzovaniu firmy a jej výkonu, známy tiež pod označením EFQM Excellence Model. Zdôrazňuje úlohu vodcovstva v podniku, použitú stratégiu a plánovanie, pôsobenie na pracovníkov, využívané zdroje a partnerstvá ako aj základné predpoklady dobrého fungovania procesov. Výsledkom týchto procesov, je vzťah so zákazníkmi, pracovníkmi ako aj vzťah k spoločnosti, čo predstavuje výsledky kľúčových činností podniku. Rešpektuje princípy, ...
|
|
0,4 |
22x |
|
Marketing - Analýza vstupu na zahraničný trh
Semestrálna práca35 s. / 5. roč. / doc
Predmet činnosti Spoločnosť K&C s.r.o. je obchodnou firmou, ktorá sa zaoberá vývojom a distribúciou komplexného informačného systému. Zahŕňajúceho všetky informačno-komunikačné potreby firmy. Zameriavame sa na produkciu softvéru pre podnikateľov, mikropodniky a malé a stredné podniky.V rámci balíčka softvéru, ktorý od nás dostane zákazník sú zahrnuté aj inštalácia a školiaci kurz k danému produktu. Samozrejme ponúkame záručný a pozáručný servis.VíziaPre ďalšie pôsobenie firmy, by sme chceli,...
|
|
2,0 |
6x |
|
Analýza Žilinského kraja - semestrálna práca
Semestrálna práca20 s. / 4. roč. / docx
V našej semestrálnej práci sme robili analýzu Žilinského kraja, ktorý je jedinečný svojou prírodou a kultúrno-historickým dedičstvom. Cieľom práce je analyzovať Žilinský kraj nachádzajúci sa v severozápadnej časti Slovenska z viacerých hľadísk. Prvá kapitola je rozdelená na 5 častí. V prvej časti sme sa zaoberali všeobecnou charakteristikou. Rozoberáme geografické charakteristiky regiónu, od jeho polohy, cez rastlinstvo, živočíšstvo, vodstvo až po jeho suroviny. Ďalej demografické charakteristi...
|
|
0,2 |
6x |
|
Aplikácia diagnostiky v riadení kvality služieb (použie Six Sigmy)
Semestrálna práca24 s. / 4. roč. / doc
Zlepšovanie kvality v službách použitím metódy Six Sigma. Návrh praktickej aplikácie metódy SIX SIGMA v podmienkach podniku služieb. Základným predpokladom úspešnosti každého podniku, a taktiež podmienkou jeho prežitia v trhovej ekonomike je neustále zlepšovanie kvality ním poskytovaných služieb. Podnikateľské prostredie, hlavne potreby trhu, vytvárajú stále väčší tlak na rast konkurencieschopnosti podniku. Každý podnik má šancu odolávať tomuto tlaku. Má možnosť riadiť procesy v organizácií tak...
|
|
0,5 |
15x |
|
Všeobecná ekonomická teória - makroekonómia
Skriptá194 s. / 1. roč. / pdf
Predmet ekonómie
Ekonómia je spoločenská veda, ktorá skúma motívy- a spôsoby konania a rozhodovania
jednotlivcov a celej spoločnosti o:
- alternatívnom využívaní vzácnych výrobných zdrojov na produkciu rôznych tovarov
a služieb. - spôsoboch ich rozdeľovania pre súčasnú a budúcu spotrebu medzi rôzne skupiny ľudí, - procesoch výmeny, ku ktorým pri tom dochádza."
Slovo ekonómia pochádza z gréckych slov oikos - dom, domácnosť, hospodárstvo a nomos - zákon
a používalo sa vo význame správa domác...
|
|
7,6 |
7x |
|
Charakteristika projektového manažmentu, základných princípov projektového manažmentu. Definícia projektu a kategórií projektov.
Semestrálna práca13 s. / 5. roč. / doc
V rámci predmetu Projektový manažment mi bola zadaná semestrálna práca Charakteristika projektového manažmentu, základných princípov projektového manažmentu, definícia projektu a kategórií projektov.
Práca má 2 kapitoly.
Prvá kapitola CHARAKTERISTIKA PROJEKTU definuje projekt, projektovú činnosť, hlavné črty a kľúčové úlohy projektu, štádia a znaky projektu, a samozrejme základné predpoklady úspechu projektu.
Druhá kapitola CHARAKTERISTIKA PROJEKTOVÉHO MANAŽMENTU je venovaná projekto...
|
|
0,1 |
32x |
|
Vývojové fázy marketingu - semestrálna práca
Semestrálna práca14 s. / 2. roč. / docx
Semestrálna práca vypracovaná podľa požiadavkiek cvičiacej predmetu Marketing - Ing. Zvaríková na temu Vývojové fázy marketingu. Téma bola ako zadanie pre dve osoby. Táto semestrálna práca bola ohodnotená na plný počet bodov. Obsah dokumentu má úpravy ako bakalárska práca (čiastočné odchylky sú možné) podľa požiadavky cvičiacej. Úvod:Ekonomické subjekty hľadajú cesty k naplneniu svojich podnikateľských cieľov, ktoré môžeme všeobecne zahrnúť pod základný strategický cieľ trvalej prosperity. Každý...
|
|
0,1 |
5x |
|
Projektový manažment - pracovný materiál
Skriptá62 s. / 5. roč. / pdf
1. PROJEKTY - CHARAKTERISTIKA A KLASIFIKÁCIAProjekt:» lat. proiectus - vystupujúci, vyčnievajúci (pro + iacere = vpred + klásť, stavať)» project - angl. - proces plánovania a riadenia rozsiahlych operácií» súhrn činností zameraných na dosiahnutie určitého cieľa v rámci daného rozpočtu a časového rozvrhu.» podujatie, ktoré sa vyznačuje jedinečnosťou podmienok (zadaním cieľov, finančnými, časovými, osobnými a inými obmedzeniami, vymedzením voči iným podujatiam)» sled činností, ktorá ma formálny za...
|
|
1,8 |
82x |
|
Nezamestnanosť (chrakteristika nezamestnanosti, história nezamestnanosti, typy nezamestnanosti...)
Referát12 s. / 2. roč. / docx
Aká je história nezamestnanosti?o V Európe sa začal vyskytovať problém nezamestnanosti až na začiatku 19.storočia.o Povojnové usporiadanie strednej Európy sa muselo vysporiadať s obrovskými sociálnymi problémami. Značná časť pracovnej sily padla v prvej svetovej vojne alebo zostala invalidná. Priemysel bol orientovaný na zbrojenie, ktoré koncom vojny upadalo. Transformácia zbrojného priemyslu na iné odvetvia podnikania bola pomalá a viedla ku veľkej hospodárskej kríze, ktorá postihla aj Českoslo...
|
|
0,1 |
2x |
|
Finančná analýza a ciele firmy - skriptá
Skriptá63 s. / 3. roč. / doc
Rýchly rozvoj obchodov a neustále zmeny, súvisiace s prechodom na trhové hospodárstvo si vyžadujú potrebu zhodnocovania finančného hospodárenia podnikov. Súčasné obdobie je navyše poznamenaná výraznými zmenami vo finančnej oblasti, ktoré sú doprevádzané mnohými finančnými inováciami, ktoré majú prispieť k rastu účelnosti a hospodárnosti všetkých podnikových aktivít a k plneniu základných ekonomických cieľov, vzniká potreba, aby podnik neustále zhodnocoval svoju finančnú situáciu.
Ako odpoveď ...
|
|
0,6 |
19x |
|
Spoločnosť IBM - Medzinárodná ekonomika
Semestrálna práca30 s. / 4. roč. / docx
V medzinárodnej ekonomike existuje mnoho významných spoločností, ktoré sú poprednými hráčmi na svetovom trhu. Celosvetovo známa spoločnosť IBM k nim bez pochýb patrí. V rámci tejto semestrálnej práce sa budeme venovať jej základnej charakteristike, priblížime víziu a stratégiu spoločnosti, taktiež produktové portfólio spoločnosti, spoluprácu a previazanosť s inými spoločnosťami. Tiež si v štvrtej kapitole popíšeme podmienky, ktoré sú dôležité pri založení spoločnosti ako IBM v New Yorku, v ktoro...
|
|
0,6 |
14x |
|
Obstaranie prepravy tovaru železničnou dopravou
Semestrálna práca25 s. / 2. roč. / docx
2. ročník zimný semester1. Charakteristika odosielateľa a prijímateľa2. Stanovenie prepravnej cesty3. Charakteristika prepravovaného tovaru4. Prepravné prostriedky, pomôcky a vozňová výstroj5. Klasifikácia železničnej prepravy6. Výber dovozcu a jeho všeobecná charakteristika 7. Výber vozňa/vozňov8. Naloženie tovaru na vozeň a zaistenie tovaru, využitie dopravného prostriedku a zásady zabraňujúce vznik prepravných škôd9. Výpočet zaťaženia vozňa 10. Preveriť spôsobilosť železničného vozňa/vozňov 1...
|
|
5,6 |
17x |
|
Informačné systémy v manažérskej práci
Semestrálna práca22 s. / 2. roč. / doc
Moderné manažérske myslenie a jednanie je dnes založené predovšetkým na umení pracovať s informáciami. Nie je to nejaká krátkodobá módna vlna, ale vyústenie technického, ekonomického, kultúrneho a sociálneho rozvoja do obdobia, ktoré nazývame informačnou spoločnosťou. Jadrom kvality práce manažéra je jeho myslenie a jednanie, informačné procesy sú kľúčom k ich zaisteniu a zlepšeniu. S rastom úlohy manažmentu v organizáciách sa zvyšuje potreba odôvodnenosti rozhodnutí. Z toho vyplýva aj čoraz väč...
|
|
0,2 |
24x |
|
Životný cyklus podniku a jeho postavenie v trhovej ekonomike
Semestrálna práca11 s. / 1. roč. / docx
1. Charakteristika životného cyklu podniku a jeho fázy- existencia podniku ako podnikového subjektu je časovo ohraničená začiatkom a ukončením podnikových aktivít - obdobie od vzniku až po jeho zánik sa nazýva životným cyklom- jeho tvárnenie môže byť v jednotlivých prípadoch výrazne odlišné a môže zahrnovať obdobie niekoľkých mesiacov až po niekoľko desaťročí.Úplný životný cyklus pozostáva z piatych základných relatívne samostatných, ale navzájom prepojených fáz:- Zakladanie a vznik podniku- Ras...
|
|
0,1 |
6x |
|
Finačná a ekonomická analýza podniku
Skriptá51 s. / 5. roč. / doc
ANALÝZA NÁKLADOVAnalýza nákladov na základe finančného ÚČT, vnútroorganizačného ÚČT, vybraných rozhodovacích úloh, nákladové modely pri analýze nákladov➨ Efektívny rozvoj podniku vyžaduje racionálne hospodárenie s výrobnými faktormi; hospodárenie - využívanie výrobných faktorov, starostlivosť o ich obnovu a rozvoj v súlade s rozvojom techniky a dopytu po výrobkoch a službách, o správnom hospodárení hovoríme vtedy, keď sa podniková činnosť riadi zásadou dosiahnuť s minimom spotreby výrobných fakt...
|
|
0,4 |
7x |
|
Skriptá - Psychológia pre manažérov
Skriptá111 s. / 2. roč. / doc
Zložitosť manažérskej práce kladie vysoké požiadavky na manažérov na všetkých úrovniach. K samotnej práci dnes nestačia len odborné znalosti, ale predovšetkým schopnosť viesť ľudí, porozumieť im, dokázať ich povzbudiť k výkonom.Práca s ľuďmi je jednou z najťažších, ale aj jednou z najzaujímavejších činností. Už samotný fakt, že sa pri nej stretávame s rôznymi typmi ľudí, rozmanitosťou pováh, osobnostnými vlastnosťami, nás vedie k otázke, ako to všetko máme zvládnuť. Pri hľadaní odpovede na niekt...
|
|
0,6 |
9x |
|
Komparácia vývoja objemu prepravy a prepravných výkonov cestnej a železničnej dopravy v Slovenskej republike a Poľskej republike
Bakalárska práca48 s. / 3. roč. / doc
Slovenská a Poľská republika sú susednými štátmi, ktoré spolu užšie spolupracujú aj v oblasti dopravy. Práve preto je zaujímavé porovnanie ich prepravných výkonov za posledné roky, vzhľadom na ich blízku minulosť.Historický vývoj mali tieto dve krajiny veľmi podobný, čo sa prejavilo i v železničnej doprave. Obe krajiny mali jeden štátny železničný podnik, ktorý zabezpečoval údržbu a výstavbu infraštruktúry aj prepravu tovarov a osôb. V oboch krajinách nastalo rozdelenie tohoto železničného podni...
|
|
3,3 |
4x |
|
Aplikácia metódy mystery shopping v spoločnosti Slovenská pošta, a.s.
Semestrálna práca24 s. / 5. roč. / doc
Mystery Shopping je metódou hodnotenia práce personálu prostredníctvom osobnej návštevy mystery shoppera na jednotlivých predajných miestach. Okrem tejto metódy podobný výskum môžeme uskutočniť i telefonicky – Mystery Calling, e – mailom – Mystery Emailing alebo ako kontrolu doručovania – Mystery Delivery.V prvej časti práce sme sa zamerali na charakterizovanie metódy, jej históriu a jej využitie v praxi. Ďalšia časť práce popisuje ako prebieha táto metóda, ako často by sa mala opakovať a ako vy...
|
|
0,3 |
18x |
|
Finančná analýza vybraného podniku
Diplomová práca77 s. / 5. roč. / doc
V posledných rokoch i v našej transformujúcej sa ekonomike vystupuje do popredia jeden z významných nástrojov podnikového riadenia - finančná analýza, ktorá okrem hodnotenia súčastnej a minulej finančnej pozície a výsledkov podnikania, by mala poskytovať podklady pre potrebné riadiace rozhodnutia. Práve pri rozhodovaní je potrebné počítať s určitou dávkou neistoty, neurčitosti a dohadov, a finančná analýza môže aktívne prispieť k zmierneniu týchto problémov. Pravidelne uskutočňovaná finančná ana...
|
|
2,3 |
39x |
|
Obchodné spoločnosti (104 vypracovaných otázok)
Referát11 s. / 2. roč. / docx
1. Aké sú typy právnických osôb- obchodných spoločnosti?Medzi typy právnických osôb- obchodných spoločnosti patria verejná obchodná spoločnosť, komanditná spoločnosť, spoločnosť s ručeným obmedzením a akciová spoločnosť a jednoduchá spoločnosť na akcie.Postavenie obdobné spoločnosti majú aj právnické osoby založené podľa práva Európskej únie. 2. Aké sú typy právnických osôb, ktoré nie sú ale obchodnými spoločnosťami?Medzi typy právnických osôb, ktoré nie sú obchodnými spoločnosťami patria družst...
|
|
0,1 |
1x |
|
Marketing (charakteristika, ciele, marketingový mix...)
Referát10 s. / 2. roč. / docx
1. Aká je charakteristika marketingu? Slovo marketing sa skladá z dvoch slov a to market, čo znamená trh a ing, čo znamená prebiehajúca činnosť. Z celospoločenského hľadiska sa marketing chápe ako spoločenský a riadiaci proces, v ktorom jednotlivci a skupiny získavajú prostredníctvom vytvárania a výmeny produktov a hodnôt to, čo potrebujú a chcú.Marketing je identifikácia, zabezpečovanie, predpokladanie a ovplyvňovanie dopytu po tovaroch a službách.Marketing je obchodná politika a výrobná politi...
|
|
0,1 |
4x |
|
Mzda B - charakteristiky pojmu mzda, mzdový systém podniku, politika odmeňovania...
Referát10 s. / 2. roč. / docx
Aké sú charakteristiky pojmu mzda?Mzda je odmena za prácu alebo odmena za závislú prácu alebo odmena za prácu robotníka alebo odmena za prácu v súkromnom a verejnom sektore. Mzda je peňažná odmena za prácu úmerná odpracovanému času alebo vykonanej práci.Mzda je dohodnutý dôchodok z práce. Mzda je cena za prácu, ktorá je výsledkom fungovania na trhu a t. j. súhry dopytu a ponuky po práci.Mzda je položka podnikových nákladov. Mzda je cena výrobného faktora práca.Mzda je peňažné plnenie alebo plnen...
|
|
0,1 |
0x |
|
Štýly vedenia ľudí (charakteristika, typy, etické vedenie, vedúci manažér...)
Referát10 s. / 2. roč. / docx
1. Aká je charakteristika vedenia ľudí?Hlavnou črtou riadenia a vedenia ľudí je definícia stanovených úloh a cieľov. Pracovníci musia vedieť ako a čo majú robiť. Dôležitú úlohu zohráva aj časové vymedzenie, určenie do akej doby má cieľ splnený. Po vymedzení cieľov môže nastať fáza plnenia cieľov a ich realizácia. Vedenie ľudí je vertikálny vzťah vedúceho ku svojim podriadeným. Je to vlastne forma pracovného vzťahu nadriadeného ku podriadeným. Podľa Burnsa viesť ľudí značí mobilizovať iných prost...
|
|
0,1 |
0x |
|
Dopyt a ponuka (charakteristiky a typy dopytu, charakteristiky a druhy ponuky...)
Referát10 s. / 2. roč. / docx
1. Aká je charakteristika trhového mechanizmu? Trhový mechanizmus je systém procesov a vzťahov, ktorý vzniká pri kúpe a predaji tovarov a služieb za určitú cenu.Fusch a Tuleja charakterizujú trhový mechanizmus ako vnútorný poriadok trhu, ktorý plní určité funkcie. Samuelson a Nordhaus charakterizujú trhový mechanizmus nasledovne:"Je to forma organizácie ekonomiky, v ktorej individuálni spotrebitelia a podniky vstupujú do vzájomných vzťahov na trhu, aby vyriešili tri základne problémy organizácie...
|
|
0,1 |
3x |
|
Personalistika, personálna práca, personálna politika, riadenie ľudských zdrojov...
Referát10 s. / 2. roč. / docx
1. Kedy je organizácia efektívna a úspešná?Organizácia je efektívna a úspešná, len vtedy ak prepojí ľudské, materiálne, informačné a finančné zdroje. 2. Aké sú možné názvy personalistiky?Možné názvy personalistiky sú personálny manažment, manažment personálu, riadenie personálu, personálne riadenie, manažérstvo ľudských zdrojov, riadenie ľudských zdrojov a ľudské zdroje. 3. Aká je charakteristika personálnej činnosti?Personálna činnosť je časť riadenia podniku, ktorá sa zameriava na všetko čo sa...
|
|
0,1 |
0x |
|
Inovácie (charakteristika, členenie, tvorivý manažér...)
Referát10 s. / 2. roč. / docx
1. Aké sú charakteristiky slova inovácia?Pojem inovácia má latinský pôvod, inovácia= obnova Slovo inovácia pochádza z latinského slova nova, novitas. A) Inovácia je definovaná ako ľubovoľný nový námet alebo vylepšená metóda alebo produkujúca úžitkovú hodnotu. B) Z ekonomického hľadiska inovácie znamenajú vývoj a realizáciu myšlienok a technológii, ktoré vedú k zvyšovaniu kvality tovarov a služieb alebo k ich efektívnejšej výrobe resp. poskytovaniu. C) Inovácia je nová idea či koncept v ekonomick...
|
|
0,1 |
0x |
|
Marketingový plán - NABYMAX, s.r.o.
Ekonomický plán14 s. / 2. roč. / doc
Firma NABYMAX, s.r.o. je novozaložená firma v Poprade, ktorá sa zaoberá nákupom a predajom nábytku. Firma sa chce špecializovať najmä na kancelársky nábytok, so zámerom ponúkať kompletnejšiu škálu služieb a s cieľom vybaviť kancelárske priestory s využitím najmodernejších, funkčne orientovaných kritérií. Tento podnikateľský plán bude slúžiť najmä pre porovnanie skutočného stavu s plánovaným a pre potreby získania dlhodobého bankového úveru pre začínajúcich podnikateľov. Nachádzajú sa tu informác...
|
|
0,3 |
25x |
|
Rodinné právo - chakrakteristiky a znaky rodinného práva, zákon o rodine...
Referát9 s. / 2. roč. / docx
1. Aká je charakteristika rodinného práva?Rodinné právo upravuje najmä práva a povinnosti osobnej povahy medzi manželmi, medzi rodičmi, medzi deťmi a medzi ďalšími členmi rodiny.Rodinné právo je súhrn právnych noriem upravujúcich osobné vzťahy a niektoré nimi súvisiace a nimi podmienené vzťahy majetkovej povahy medzi snúbencami a následne manželmi, medzi rodičmi a ich deťmi ako aj vzťahy napodobňujúce alebo nahrádzajúce vzťahy rodičov a detí.V objektívnom slova zmysle rodinné právo je súhrn práv...
|
|
0,1 |
1x |
|
Motivácia zamestnancov (charakteristika pojmu motivácia, charakteristika motivačného založenia, sedem pravidiel motivácie podľa Plamínka...)
Referát9 s. / 2. roč. / docx
1. Aká je Charakteristika pojmu motivácia ?Slovo motivácia je odvodený od latinského slova movare, čo znamená hýbať sa, pohybovať sa. Mnoho psychológov hovorí, že sebamotiváCia je vlastne jediný druh skutočnej motivácie. Ani jeden motivátor čí osobný tréner nemôže človeka priviesť k úspechu, ak človek sám nechce.Motiváciu môžeme vnímať ako preferenčný rámec pre výber z viacerých možností. Podľa Řežáča motiváCia je zložitý pojem s fyziologickými, biologickými, ekonomickými, sociologickými a ďalší...
|
|
0,1 |
1x |
|