Regionálna ekonómia a rozvoj - Audit zdrojov obce Ťahanovce
Ročníková práca32 s. / 4. roč. / pdf
Obec leží 224 m n. m., na východnom Slovensku, na západnom okraji Košickej kotliny, na jej styku so Spišským Rudohorím, 4 km na sever od Košíc.Obec Ťahanovce je integrovanou časťou mesta Košice s väzbami predovšetkým na mestské časti (MČ) sídlisko Ťahanovce, Staré mesto, Sever, Džungľa a Kavečany. Na severe hraničí s obcou Družstevná pri Hornáde a Budimír. Tieto väzby vytvárajú základné predpoklady a podmienky pre budovanie partnerstva pri ďalšom rozvoji MČ Ťahanovce.Ako je uvedené v Pláne hospo...
|
|
2,1 |
17x |
|
Agresivita (seminárna práca + výskum)
Seminárna práca19 s. / 1. roč. / doc
Úvod
Slovo agresia pochádza z latinského ”adgreedi“, čo znamená zabezpečiť si prístup, atakovať, pokúsiť sa niekoho prekonať, či osloviť. Efektívne využívanie agresivity v medziach normy pod vlastnou kontrolou pomáha žiakom zvládať mnohé situácie a dosahovať stanovené ciele. Najčastejšie ide o športové výkony, súťaženie, dosahovanie dobrých vzdelávacích výkonov, efektívne sebapresadzovanie a pod. Zdravé využívanie agresívnej energie môže viesť k dosahovaniu mn...
|
|
0,2 |
140x |
|
Výchovné problémy v súčasnej spoločnosti - Drogová závislosť
Seminárna práca13 s. / 1. roč. / doc
„Droga je neživý predmet, chemikália, prášok, list… O tom, čo sa z nej stane, rozhodne človek tým, ako ju použije. Nie je to démon, vystierajúci svoje pazúry nad úbohou obeťou. Démon drieme inde - v človeku, v jeho chamtivosti a túžbe po moci, ktoré možno prostredníctvom narábania s drogami tak ľahko uspokojiť… Stačí len oklamať nevedomých, že je to dobré, úžasné…“
|
|
0,1 |
152x |
|
Poruchy správania z pohľadu Adlerovskej individuálnej psychológie
Seminárna práca5 s. / 3. roč. / doc
Správanie vo všeobecnosti môžeme definovať ako akýkoľvek prejav živého organizmu, ktorý je pozorovateľný navonok, je to všetko, čo človek hovorí alebo robí. To konanie, ktoré nie je v súlade so spoločensky prijatými normami a pravidlami sa označuje ako problémové. P. Říčan definuje poruchy správania ako opakujúci sa a trvalý vzorec disociálneho, agresívneho a vzdorovitého správania- krádeže, bitky, krutosť voči ľuďom a zvieratám, opakované klamstvá, záškolástvo, úteky z domu,.. Existujú rôzne kl...
|
|
0,1 |
29x |
|
Bolesť u detských pacientov
Semestrálna práca17 s. / 2. roč. / doc
Bolesť sprevádza človeka od jeho narodenia (dokonca dnes vieme, že i skôr) až po smrť. Bola vždy charakterizovaná ako nepríjemný zážitok, pričom môže mať rôzny pôvod - choroba, lekársky zákrok, zrodenie, umieranie, bolesť „duše“, bolesť ako sprievodný jav športovej, bojovej činnosti, alebo dokonca ako súčasť mučenia. Je predmetom záujmu všetkých lekárskych disciplín a dala podklad pre vznik samostatnej lekárskej disciplíny - algeziológie.
|
|
0,1 |
3x |
|
Teória práva - vypracované otázky na skúšku
Študijný materiál33 s. / 1. roč. / zip
1. Právna veda (pojem, predmet, právna prax, horizontálne a vertikálne členenie právnej vedy, postavenie právnej vedy v systéme vied)-(jurisprudencia):Právna veda je vedou o práve, vedou zaoberajúcou sa právomPRÁVNA VEDA - PREDMET:Právna veda skúma právne javy (najmä):-> právo ako určitý systém právnych noriem - normatívny, usporiadaný,dynamický systém-> právne vzťahy-> subjektívne práva a povinnosti vznikajúce v rámci právnych vzťahov a ich prvky-> subjekty právnych vzťahov, ... atď...
|
|
1,2 |
10x |
|
Psychológia detí s onkologickým ochorením
Seminárna práca17 s. / 1. roč. / doc
Rakovina (carcinoma) je choroba celého tela, je to abnormálne zhubné bujnenie tkaniva, ktoré rastie na úkor normálnych a zdravých buniek. Je veľmi dôležité objaviť túto chorobu v dobe jej začiatku. Potom je aj liečenie úspešné. Pokiaľ sa rakovina dostane do stavu metastáz, je liečenie obtiažne, mnohokrát nemožné, a je len otázka času kedy dôjde ku kritickému stavu.
|
|
0,2 |
5x |
|
Pôsobnosť samosprávnych orgánov mesta Košice pri prevencii drogových závislostí mladistvých
Bakalárska práca36 s. / 3. roč. / doc
Bakalarska praca v teoretickej rovine popisujuca problematiku drog,ich historie,vplyvu na ludstvo,druhy zavislosti a ich prevencie.Vo vyskumnej casti poodhaluje sucasnu situaciu uzivania drog mladistvymi a popisuje cinnost samospravnych organov mesta Kosice kompetentnych pri prevencii drogovych zavislosti,konkretne cinnost Mestskej policie mesta Kosice....Drogou je podľa Slabého (in. Šteliar, 2004) neživý predmet, chemikália, prášok, roztok, list...O tom, čo sa z nej stane, rozhoduje človek tým,...
|
|
0,8 |
28x |
|
Sociológia (30 otázok a odpovedí na hodnotiaci test)
Vypracované otázky14 s. / 1. roč. / doc
1. Definujte sociológiu. Sociológia je veda o spolužití ľudí. Je to vedná disciplína, ktorá skúma spôsoby, priebeh, zmeny, príčiny a dôsledky spolužitia ľudí. Spolužitie je akýkoľvek krátkodobý alebo dlhodobý styk, pri ktorom dochádza k vzájomnému ovplyvňovaniu sa ľudí. Spolužitie je usporiadané a neusporiadané. Usporiadané je upravené pravidlami, normami a neusporiadané je chaotické, bez noriem, zákonov (davová psychóza). 2. Vymenujte zakladateľov sociológie. Prvý použil pojem sociológia August...
|
|
0,1 |
20x |
|
Občianske právo procesné - prepísané skriptá - 71 tém
Skriptá50 s. / 3. roč. / doc
- čl. 142 ods. 1 ÚSR: občianskoprávne a trestnoprávne veci- civilné súdy: preskúmavajú zákonnosť rozhodnutí orgánov verejnej správy, zákonnosť rozhodnutí, opatrení alebo iných zásahov orgánov verejnej moci- vymedzenie práv. vzťahov, o ktorých konajú a rozhodujú súdy, ak ich podľa zák. neprejednávajú iné orgány (rozhodc. zmluva, burzový rozhodcovský súd, správa katastra):- občianskoprávne- pracovné- rodinné- družstevné- obchodné- veci týkajúce sa zániku politickej strany- veci správneho súdnictva...
|
|
0,3 |
160x |
|
Emócie a city - znaky, základné vlastnosti a delenie emócií a citov
Referát4 s. / 1. roč. / doc
Emócie a výrazy citov ,prejavy emócií a citov.Emócie sú základným vyjadrením prežívania vzťahu človeka k predmetom a javom okolitého sveta , k sebe samým a k iným ľuďom. Emočné zážitky sa spájajú s uspokojovaním organických potrieb. Zatiaľ čo druhá časť definície je vhodná pre emócie, pri uspokojovaní vyšších potrieb sa častejšie používa pojem city. Často sa však oba pojmy používajú paralelne, bez rozlíšenia. K základným znakom emócie patrí:- zážitok príjemnosti alebo nepríjemnosti- určitá úrove...
|
|
0,1 |
14x |
|
Manažérske rozhodovanie
Semestrálna práca9 s. / 2. roč. / doc
Rozhodovanie je tradične vnímané ako jedna zo základných funkcií manažmentu. Môžeme povedať, že je jadrom manažmentu, najvýznamnejšou aktivitou, ktorú manažér realizuje a zároveň právomoc, ktorou disponuje. Rozhodovanie je činnosť, ktorá je súčasťou každodennej práce manažéra na všetkých úrovniach riadenia. V konečnom dôsledku ovplyvňuje efektívnosť fungovania a budúcu prosperitu podniku.
„Rozhodovanie môžeme definovať ako činnosť, ktorá určuje a analyzuje problém ako predmet riešenia, vypracú...
|
|
0,1 |
25x |
|
Sociálne zvládanie - coping
Prezentácia18 s. / 2. roč. / pptx
Charakteristika záťažových situácií• Záťažovou je taká situácia, ktorú charakterizuje disproporcia medzi požiadavkami, nárokmi danej situácie a kapacitnými možnosťami, schopnosťami, zručnosťami človeka potrebnými na jej zvládnutie /Oravcová, 2004/• Sú to situácie ťažké, krízové, stresujúce a problémové, ktoré na človeka kladú mimoriadne požiadavky. Sú neprehľadné, nekontrolovateľné a neprehľadné.Mikšík sem zaraďuje situácie:» Výkonnostne náročné- vyčerpanie tel.a psych.síl
»
Problémové- vyžad...
|
|
1,2 |
65x |
|
Systém verejnej správy, štátnej správy a samosprávy vo vybranej krajine
Referát9 s. / 1. roč. / doc
Verejná správa na Slovensku je tvorená orgánmi verejnej správy, ich systém je nasledovný: sú to orgány štátnej správy, orgány samosprávy a verejnoprávne korporácie. Orgány štátnej správy možno rozčleniť na orgány ústrednej štátnej správy, kam patrí vláda, ministerstvá a ostatné ústredné orgány štátnej správy. Ďalej je tvorená orgánmi miestnej štátnej správy, kam zaraďujeme orgány zo všeobecnou kompetenciou, čiže krajské a obvodné úrady a orgány so špeciálnou kompetenciou. Ďalej sa štátna správa ...
|
|
0,1 |
27x |
|
Referát na tému "Ľudské práva a slobody"
Referát10 s. / 2. roč. / doc
Žijeme v 21. storočí a pojem základných ľudských práv a slobôd sa stal neodmysliteľnou súčasťou nášho života a primárnym atribútom našej existencie. Ich existencia pramení už v samotnej ľudskej prirodzenosti a determinácii človeka ako spoločenskej bytosti, hoci nie vždy si uvedomujeme čo vlastne znamenajú, aké miesto im v histórii ľudstva patrí a akým spôsobom ovplyvňujú náš život alebo pohľad na našu vlastnú osobnosť a jej existenciu v systéme spoločenských vzťahov dnes.
|
|
0,1 |
5x |
|
Gamblerstvo - seminárna práca
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / doc
Celkom bežný výraz „hráčstvo“ je prekladom anglického „gambling“, čo znamená väčšinou hazardnú hru, nie teda hru vo zmysle zábavy. Ide vlastne o psychickú poruchu. Po preštudovaní materiálov sa mi potvrdilo, že chorobné či patologické hráčstvo naozaj súvisí s psychikou jedinca, i keď tých faktorov, vedúcich ku vzniku gamblerstva je samozrejme viac. Ide taktiež o určitý druh drogy. Človek sa stáva závislým rovnako ako na alkohole, či cigaretách a potrebuje liečbu.
|
|
0,1 |
31x |
|
Vypracované otázky zo Sociálnej psychológie
Vypracované otázky18 s. / 1. roč. / doc
1. otázka: Historické zdroje vzniku sociálnej psychológie:
Platón: „sociometrický názor“ kde primárny faktor je spoločnosť, jednotlivec je jej zložkou a a vstupuje do nej len aby uspokojoval svoje potreby a dosiahol ciele.
Aristoteles: „individualistický“ centrálnym pojmom soc. vzťahov je jednotlivec. Je odkázaný na soc. prostredie, no členom sa stáva na základe vrodených daností.
Do 19. stor.: zdôrazňovanie biologickej pred sociálnou podstatou človeka. 2. pol. 19. stor.: orientácia na soci...
|
|
0,2 |
12x |
|
Môže byť inštitúcia nátlakom?
Poznámky9 s. / 1. roč. / doc
Mravnosť a morálka• Výrazy mravnosť a morálka pochádzajú z latinského mores, čo je množné číslo od mos a znamená obyčaj, zvyk, spôsob správania sa a konania. Tradičné pravidlá správania sa, vžité postupy a nepísané zákony riadili spoločnosť ľudí žijúcich spolu od prvopočiatkov. Každá spoločnosť považuje určité formy správania za dobré, správne a spravodlivé, inak povedané cnostné, a iné formy za zlé, mrzké a nesprávne, iným slovom za nemorálne. Tieto morálne postoje sú hlboko zakorenené a staros...
|
|
0,1 |
1x |
|
Sociológia práva - otázky na seminár
Vypracované otázky24 s. / 2. roč. / docx
1. Ktoré vedy zaraďujeme k tzv. sociálnym vedám a prečo?- Spoločenská veda je súbor vedných disciplín o spoločnosti v jej historickom i synchrónnom priereze.- Medzi spoločenské vedy sa podľa Ministerstva školstva SR radia nasledovné podskupiny odborov a samotné odbory: Psychologické vedy (Psychológia osobnosti, Psychológia práce, Sociálna psychológia, Všeobecná psychológia,..)Ekonomické vedy a obchod (Financie, Poisťovníctvo, Účtovníctvo, Cestovný ruch,..)Pedagogické vedy (Logopédia, Pedagogika,...
|
|
0,1 |
1x |
|
Násilie, moc a právny štát
Seminárna práca10 s. / 3. roč. / docx
Násilie, moc a právny štát v oblasti sociológie práva. Teoretické poznatky z oblasti sociológie a teórie práva o téme násilie, moc a právny štát.I. ÚvodCieľom našej práce je prezentovať poznatky o násilí a moci v právnom štáte, ako sa prejavujú, v akej forme, priblížiť túto problematiku a ozrejmiť definíciu právneho štátu.II. Násilie, moc a právny štát1. Právny štátJe to „štát, kde štátna moc sama seba obmedzuje, vopred danými, všeobecne záväznými pravidlami platiacimi bez výnimky pre každého. ...
|
|
0,1 |
5x |
|
Výchovné problémy v súčasnej spoločnosti - alkoholizmus
Seminárna práca8 s. / 1. roč. / doc
Práca sa venuje jednému zo závažných výchovných problémov našej spoločnosti- alkoholizmu. Zaoberá sa rôznymi aspektami, pohľadmi, rozoberá rôzne otázky a poznatky. Jej cieľom je zachytiť základné fakty týkajúce sa alkoholu, závislosti na ňom, a okolnosťami jeho užívania u viacerých vekových kategórií s dôrazom na dospievajúcich a mladých dospelých.
|
|
0,1 |
46x |
|
Semestrálna práca na tému Mágia
Semestrálna práca19 s. / 1. roč. / doc
Až do 17. storočia prevládal názor, že príroda je živá a že duša, myseľ a telo sú prepojené na všetkých úrovniach. Ak má byť zdravé fyzické telo, musí byť v rovnováhe aj duša. Revolúcia spôsobila, že sme sa na prírodu začali pozerať ako na niečo, čo musíme využiť vo svoj prospech, bez ohľadu na to, aké následky prinesie naše konanie. Iróniou je, že práve vďaka vedeckým experimentom si len teraz začíname uvedomovať, že všetky formy života majú rovnakú podstatu a sú súčasťou zložitého žijúceho cel...
|
|
0,1 |
6x |
|
Vypracované otázky na skúšku - Sociológia
Vypracované otázky15 s. / 1. roč. / doc
1/ Vysvetlite, prečo je sociológia produktom krízy (akej krízy) podľa Jana Kellera.Kríza prechodu od tradičnej k modernej spoločnosti. Jej základným znakom bola skutočnosť, že staré normy, postupy, vzory správania, myšlienkové stereotypy prestávali platiť a nové sa buď ešte nezrodili alebo si ich ľudia ešte neosvojili. Jednou z reakcií na túto situáciu krízy bol práve vznik sociológie.Sociológia nemohla vzniknúť skôr, ako vznikli problémy, ktorými sa zaoberá.Tradičná spoločnosť - spoločnosť, kto...
|
|
0,1 |
90x |
|
Prieskum názorov a postojov žiakov k výchovnému problému - drogová závislosť
Seminárna práca13 s. / 1. roč. / doc
Cieľom tohto prieskumu bolo zistiť názory a postoje žiakov 7. ročníka základnej školy k drogám a drogovej závislosti ako výchovnému problému súčasnosti. Zisťovali sme, aké majú títo žiaci vedomosti o drogách, aké majú postoje k drogám ako takým, v akom prostredí sa pohybujú. Výskumom sme sa snažili zistiť, či žiaci hovoria o drogách so svojimi rodičmi a v škole, aké príčiny vedú podľa nich mladých k závislosti a taktiež, či by sa títo žiaci vedeli k takýmto látkam dostať.
|
|
0,2 |
40x |
|
Etická teória cností a jej význam vo verejnej správe
Seminárna práca5 s. / 2. roč. / docx
Verejná správa je oblasťou, s ktorou človek prichádza do kontaktu počas celého svojho života. Keďže občan má kontakt s verejnou správou pravidelný, je potrebné aby zamestnanci verejnej správy vystupovali voči občanom profesionálne. Predstavitelia verejnej správy musia každodenne riešiť situácie, ktoré im so sebou prinášajú množstvo zodpovednosti a záväzkov. Zamestnanci verejnej správy by mali byť skupinou profesionálov, ktorých hlavným cieľom je poskytovať služby verejnosti a štátu v rôznych obl...
|
|
0,1 |
0x |
|
Rozdiel v zvládaní stresogénnych faktorov u mužov a žien
Semestrálna práca10 s. / 2. roč. / doc
Abstract: Stres je veľmi známy jav na celom svete zasahujúci tak ako ľudí, aj zvieratá, ktorý značne ovplyvňuje stav organizmu. Zameral som sa na problém rozdielu v zvládaní stresogénnych nárokov, situácií (nárokov a situácií, kt. vyvolávajú a spôsobujú stres) u mužov a žien. Práca sa zaoberá rôznymi otázkami a pohľadmi na to, čo je stres, ako sa spôsobuje, čo ho môže spôsobovať, ako sa môže znášať, rôzne druhy záťaží a stresu, aký prínos alebo handicap prináša, z akých pohľadov je vnímaný a pop...
|
|
0,1 |
22x |
|
Zmysel života a jeho premeny v čase
Seminárna práca8 s. / 2. roč. / doc
Fenomén zmyslu života a prežívania životnej zmysluplnosti je zložitý jav. Samotný pojem zmyslu života sa vzťahuje k prežívaniu svojho života ako zmysluplného a hodnotného, týka sa odpovedí na existenciálne otázky ako: „Čo je cieľom môjho života?“, „Má môj život zmysel?“, „Čo je v živote hodnotné?“. Otázka zmyslu života nebola často v centre pozornosti psychológie. A to z toho dôvodu, že psychologická metodológia musí nutne zlyhať pred filozofickou otázkou „Čo dá zmysel môjmu životu“, ktorá odolá...
|
|
0,1 |
31x |
|
Rizikové rodiny: Sociálne prostredie rodín a duševné a fyzické zdravie potomkov
Seminárna práca5 s. / 3. roč. / doc
Dobré a zlé zdravie začína v skorom štádiu života (v detstve). Už v prvých rokoch života dieťaťa má rodina zodpovednosť za starostlivosť oň a taktiež jeho vývoj. Definovať zdravé prostredie pre dieťa znamená označiť ho predovšetkým za bezpečné prostredie. Toto prostredie poskytuje: • pocit citovej bezpečnosti • pocit sociálnej integrácie • ponúka určitú kritickú sociálnu skúsenosť, ktorá vedie k získaniu správania, umožňujúcemu dieťaťu efektívnu sebareguláciu Výskum ukazuje, že rodiny, kde sú pr...
|
|
0,1 |
24x |
|
Prieskum - odsudzovanie
Semestrálna práca16 s. / 1. roč. / doc
V tomto prieskume sme sa zamerali na postoj žiakov dvoch tried siedmeho ročníka základnej školy k výchovnému problému odsudzovania. Budeme sa zaoberať názormi žiakov na predsudky, toleranciu, homosexualitu, Rómov, rasizmus, ako sa cítia žiaci keď sú odsudzovaní a tiež s kým o týchto problémoch hovoria a ako sa vedia s nimi vyrovnať.
|
|
0,3 |
7x |
|
Správne právo hmotné II.
Štátnicové otázky102 s. / 3. roč. / doc
1. Správa životného prostredia
Zákony:
-17/1992 o životnom prostredí
-525/2003 o ŠS starostlivosti o ZP-ŽP- všetko, čo vytvára prirodzené podmienky existencie organizmov včítane človeka a je predpokladom ich ďalšieho vývoja, jeho zložkami sú najmä ovzdušie, voda, horniny, pôda, organizmy
-starostlivosť oŽP
-je zabezpečovaná štátom, obcami a FO a PO
-2 základné pojmy
1, ochrana ŽP
-zahŕňa činnosti, ktorými sa predchádza znečisťovaniu alb poškodzovaniu ŽP alb sa toto znečisťovanie ...
|
|
1,3 |
9x |
|
Vývinová psychológia (26. vypracovaných otázok ku skúške)
Ťahák5 s. / 1. roč. / doc
1. Ktoré tri časti zahŕňa vývinová psychológia.Antropologická p. skúma vývin druhu homosapiens, vývoj ľuds.pokolenia od počiatočných fáz až po dnešné štádium v rôznych historických etapách.Filogenetická psych. skúma vznik a vývin psychiky v celom živočíšnom svete.Ontogenetická psych. skúma vývin človeka od počatia až po smrť.2.Čo skúma ontogenetická psych. Ako sa delí.Skúma:- akým spôsobom prebieha a čo charakter. psychický vývin jedinca,- aké sú psych. Vlastn. jedinca v rôznych obdobiach jeho ž...
|
|
0,1 |
4x |
|
Pomoc v hmotnej núdzi
Seminárna práca6 s. / 3. roč. / doc
SOCIÁLNA POMOC
Je súbor činností, ktoré občanovi pomáhajú zabezpečiť základné životné podmienky, nadobudnúť sociálnu stabilitu a obnoviť sociálnu nezávislosť a suverenitu. I keď je občan v prvom rade zodpovedný sám za seba, sociálna pomoc (riešenie hmotnej a sociálnej núdze) prispieva k riešeniu situácie, ktorá je nad jeho sily. Jej zmyslom je preklenúť núdzu a pokiaľ možno navrátiť občana do normálnej situácie. Sociálna pomoc je založená na prioritnom riešení potrieb občana a poskytuje sa v hm...
|
|
0,1 |
57x |
|
Dobročinnosť
Seminárna práca13 s. / 1. roč. / doc
V tejto práci sa venujeme téme, ktorá je podľa nás nepochybne veľmi aktuálna a to téme dobročinnosť. Při spracovávaní témy sme sa rozhodli okrem vysvetlenia samotného pojmu dobročinnosť, zamerať sa hlavne na súčasť dobročinnosti a to na dobrovoľníctvo. Dobrovoľníctvo je nepochybne súčasť dobročinných aktivít. Bez dobrovoľníckej práce by určite dobročinnosť neexistovala. Dobrovoľnícka práca, ktorá je vykonávaná dobrovoľníkmi bez nároku na odmeny je neocenitelná a je to základ dobročinnosti.Preto ...
|
|
0,1 |
23x |
|
Partnerský vzťah, manželstvo, rodičovstvo
Prednášky9 s. / 2. roč. / doc
Partnerstvo:- Erikson - hl. úloha mladej dospelosti: dosiahnutie intimity- intimita - protiklad povrchných, viac či menej anonymných vzťahov- signál kvalitatívnej premeny vrstovníckeho vzťahu- prežitie naplneného intímneho vzťahu vytvára skúsenostný základ, kt. v dobe dospelosti ovplyvní ďalšie vzťahy k blízkym ľuďom- zákl. predpoklad dosiahnutia intimity: primeraný rozvoj vlastnej identity - taký čl. je vyrovnanejší, istejší, vie nadviazať taký cit. vzťah, v kt. sa časti jeho identity vzdá v pr...
|
|
0,1 |
46x |
|
Zmena postojov - Sociálna psychológia
Seminárna práca5 s. / 3. roč. / doc
ZMENA POSTOJOV
Všeobecne platí, že zmena postojov je najúčinnejšia vtedy, keď osoby môžu nadobudnúť postoje samostatne. /tým vlastne pochopí čo a prečo má niečo urobiť/ Platí, že postoj má tendenciu rýchlo sa fixovať. Sociálne postoje sa menia predovšetkým vtedy keď: - - človek získava nové informácie o danom postoji - skupina /spoločnosť/ naň ho vyvoláva tlak k zmene - zmena sa vynúti pomocou poskytnutia resp. odmietnutia istých výhod Zmeny môžu byť : 1.kongruetné = smer zmeny je rovnakého...
|
|
0,1 |
99x |
|
Odsudzovanie
Seminárna práca12 s. / 1. roč. / doc
Odsudzovanie je znakom nevedomosti. Môže byť len tam kde sa človek nepozná, kde ešte neprišiel do styku so sebou. Lebo ak spoznávam seba, tak automaticky spoznávam aj všetkých ľudí a keď spoznávam druhých, tak niekoho len tak ľahko neodsúdim, lebo ho viem pochopiť. Preto môže byť odsudzovanie iba tam, kde je nepochopenie, nevedomosť.
|
|
0,1 |
10x |
|
Kleptománia
Seminárna práca11 s. / 1. roč. / doc
Táto práca poukazuje na rozdiely medzi človekom, ktorý kradne kvôli vlastnému finančnému obohateniu a človekom, ktorý kradne pretože trpí chorobou, ktorá ho k tomu núti. Väčší dôraz sa pritom kladie na definovanie tejto choroby a jej príznaky. Ďalej sa zaoberá aj výchovnými činiteťmi, ktoré majú vplyv na dieťa a na to, či sa v budúcnosti stane delikventom.
|
|
0,1 |
3x |
|
Alkoholizmus a výchovné problémy spoločnosti
Semestrálna práca16 s. / 1. roč. / doc
Úlohou druhej časti seminárnej práce o jednom z výchovných problémov- alkoholizme bolo preskúmať postoje a názory žiakov k tejto problematike. Práve deti sú veľmi ohrozenou skupinou a preto je z môjho pohľadu dôkladne si všímať práve ich vyjadrenia nesmierne dôležité. Môžu veľa napovedať a vďaka detskej bezprostrednosti a nestrojenosti ponúknuť zaujímavé poznatky a pohľad na tento problém tak, ako je vnímaný cez oči a duše detí.
|
|
0,1 |
50x |
|
Demografia
Prednášky20 s. / 2. roč. / doc
Rodina, manželstvoRodina, manželstvo. rodinný cyklus, domácnosť, sobášnosť, rozvodovosť Rodina sa dnes v demografii obyčajne definuje a zisťuje ako rodina dvojgeneračná, t.j. ako zväzok najbližších pokrvne príbuzných (otec, matka, deti). Z kruhu rodiny sú v tomto zmysle teda vylúčení prarodičia, vnuci a iní príbuzní vo vzdialenejších pokoleniach, alebo vo vedľajšej príbuzenskej línii. Poňatie rodiny ako veľkej rodiny prípadne rodu, je skôr sociologická, či historická koncepcia, ako koncepcia dem...
|
|
0,2 |
26x |
|
Dejiny filozofie 2
Prednášky8 s. / 1. roč. / doc
Študent je počas semestra priebežne kontrolovaný a hodnotený podľa svojej aktivity. Podmienkou udelenia 2 kreditov za semester je seminárna práca a zvládnutie písomného testu zo základných informácií viažucich sa k životu a dielam stredovekých filozofov. Po získaní kreditov za prácu počas semestra môže študent vykonať písomnú skúšku. Po jej úspešnom vykonaní získava študent celkom 4 kredity za celý predmet.
|
|
0,1 |
3x |
|