Popis:
Teoretické východiská:
Def.
Nech a, b sú prirodzené čísla, nech B1,B 2,B3,……Ba sú konečné, navzájom disjunktné a ekvivalentné množiny. Nech p(Bi) = b, i = 1,2,3,….a a
nech B1 U B2 U B3 U…… U Ba = C a p(C) = c. Potom
p(B1 U B2 U B3 U…… U Ba) = p(C)
budeme nazývať súčinom prirodzených čísel a, b čo zapíšeme a . b = c
c= b + b +b+….+b = a . b a, b -činitele
a -krát c -súčin
operácia: násobenie
Def. (na základe kartezianského súčinu)
Nech A,B sú konečné množiny a disjunktné, p(A) = a, p(B) = b,
nech A x B = C, p(C) = c. Potom p(A x B) budeme nazývať súčinom prirodzených čísel a,b čo zapíšeme a . b = c ( a krát b sa rovná c)
Kľúčové slová:
násobenie
didaktická interpretácia
vyučovacia jednotka
teoretické východiská
spracovanie modelu
Obsah:
- Teoretické východiská:
Didaktická interpretácia na 1. stupni ZŠ:
Didaktické spracovanie modelu vyučovacej jednotky