Zadanie - Operačný výskum
Popis:
Hotel má k dispozícii jednu telefónnu linku. Recepčná prijíma objednávky na rezerváciu izieb a aprtmánov a zaznamenáva ich. Čas obslúženia zákazníka závisí od dĺžky trvania hovorov, v priemere 4min. Zákazník si potrebuje objednať izbu, pričom nevie o iných zákazníkoch, ktorí chcú v tom istom čase telefonovať. Ak sa zákazník nedovolá, pokúša sa zatelefonovať neskôr, keď sa telefónna linka uvoľní. V priemere sa za hodinu vyskytne 5 hovorov.
Kľúčové slová:
Pravdepodobnosť
relatívna kapacita
absolútna kapacita
nominálna kapacita
Obsah:
- Jednokanálový bez čakania
Jednokanálový s čakaním
Viackanálový s čakaním
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.