Algoritmus a zložitosť - Dijkstrov algoritmus
«»
Prípona
.doc |
Typ
vypracované otázky |
Stiahnuté
3 x |
Veľkosť
0,1 MB |
Jazyk
slovenský |
ID projektu
14411 |
Posledná úprava
21.08.2023 |
Zobrazené
687 x |
Autor:
- |
Zdieľaj na Facebooku |
Detaily projektu |
Popis:
1. Inicializácia grafu G
Všetky uzly okrem štartovacieho majú nekonečnú cenu
2. Urč najbližší uzol ku s (uzol do ktorého smeruje hrana s najnižšou cenou). Pretože sme inicializovali d[s] na 0, je to s.
Pridaj ho do S a uber ho z Q
Urč cenu susediacich vrcholov ku vrcholu s
Zakresli šípky smerujúce od týchto vrcholov ku vrcholu s (pridaj vrchol s do p[v] týchto vrcholov)
3. Vyber najbližší uzol ku uzlom patriacim do S, teda x
Pridaj ho do S a uber ho z Q
Urč cenu susediacich vrcholov s x
Zmaž nepotrebné šípky (od u do s) a zakresli nové šípky od susediacich uzlov s x (od u, v, y smerom ku x) - teda patrične uprav p[v]
4. Najbližší vrchol ku uzlom patriacim do S je y
Pridaj ho do S a uber z Q
Urč cenu susediacich vrcholov s y
Zmaž nepotrebné šípky (od v do x) a zakresli nové šípky od susediacich uzlov s y (od v do y)
5. Najbližší vrchol je u
Pridaj ho do S, uber ho z Q
Urč cenu susediacich vrcholov s u
Zmaž nepotrebné šípky (od v do y) a zakresli nové šípky (od v do u)
6. Nakoniec pridaj v do S, uber ho z Q
...
Kľúčové slová:
Dijkstrov algoritmus
algoritmus
graf
teória grafov
množina vrcholov
Obsah:
- Úvod
Dijkstra(G,w, s)
Priebeh
Zložitosť Dijkstrovho algoritmu
Zdroje:
- prednášky
- poznámky
- cvičenia
- skriptá
O súboroch cookie na tejto stránke
Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.