Hľadaj Zobraz: Univerzity Kategórie Rozšírené vyhľadávanie

45 091   projektov
0 nových

Algoritmus a zložitosť - Dijkstrov algoritmus

«»
Prípona
.doc
Typ
vypracované otázky
Stiahnuté
3 x
Veľkosť
0,1 MB
Jazyk
slovenský
ID projektu
14411
Posledná úprava
21.08.2023
Zobrazené
687 x
Autor:
-
Facebook icon Zdieľaj na Facebooku
Detaily projektu
Popis:
1. Inicializácia grafu G
Všetky uzly okrem štartovacieho majú nekonečnú cenu

2. Urč najbližší uzol ku s (uzol do ktorého smeruje hrana s najnižšou cenou). Pretože sme inicializovali d[s] na 0, je to s.
Pridaj ho do S a uber ho z Q
Urč cenu susediacich vrcholov ku vrcholu s
Zakresli šípky smerujúce od týchto vrcholov ku vrcholu s (pridaj vrchol s do p[v] týchto vrcholov)

3. Vyber najbližší uzol ku uzlom patriacim do S, teda x
Pridaj ho do S a uber ho z Q
Urč cenu susediacich vrcholov s x
Zmaž nepotrebné šípky (od u do s) a zakresli nové šípky od susediacich uzlov s x (od u, v, y smerom ku x) - teda patrične uprav p[v]

4. Najbližší vrchol ku uzlom patriacim do S je y
Pridaj ho do S a uber z Q
Urč cenu susediacich vrcholov s y
Zmaž nepotrebné šípky (od v do x) a zakresli nové šípky od susediacich uzlov s y (od v do y)

5. Najbližší vrchol je u
Pridaj ho do S, uber ho z Q
Urč cenu susediacich vrcholov s u
Zmaž nepotrebné šípky (od v do y) a zakresli nové šípky (od v do u)

6. Nakoniec pridaj v do S, uber ho z Q
...

Kľúčové slová:

Dijkstrov algoritmus

algoritmus

graf

teória grafov

množina vrcholov



Obsah:
  • Úvod
    Dijkstra(G,w, s)
    Priebeh
    Zložitosť Dijkstrovho algoritmu

Zdroje:
  • prednášky
  • poznámky
  • cvičenia
  • skriptá
O súboroch cookie na tejto stránke

Súbory cookie používame na funkčné účely, na zhromažďovanie a analýzu informácií o výkone a používaní stránky.

Nastavenia Povoliť všetko